Muutin juuri kosteusvaurioasunnosta pois.. Olen heittänyt suurimman osan vaatteista pois (juuri muuta en sieltä tuonut mukanani) ja loppuja pidän parvekkeella kunnes pesen ne 60 asteessa. Kirjat olen pyyhkinyt ja pidän niitä muovipussissa. Miten kaikki pienimmät jutut, esim. lompakko, korut, hävitetäänkö nekin?! Tiedän, että vaatteet kannattaa hävittää lähes kaikki, ne joita ei pese kunnolla, mutta miten muut pienet jutut.. Olisi mahtava saada neuvoja tässä asiassa!
Mitä hävitettävä muuton jälkeen?
13
632
Vastaukset
- aristoteleen veli
Miksi heitit vaatteet pois? Kirjoja ei kannata säilyttää muovipussissa ainakaan kostealla pyyhkimisen jälkeen. Varmasti homehtuvat. Kuivaan paikkaan pahvilaatikoissa, jos ei uskalla vielä käyttää. Kovat huonekalut pyyhitään, astiat pestää. Kaikki minkä voi pestä, kannattaa tietysti pestä. Yleensä imurointi riittää. Hyvät oheet löytyy Sisäilmakeskus Oy:n ja Hengitysliitto HELI:n nettisivuilta.
- hypokondrikkoko
Hei! Pahoittelen kokemaasi. Julmana sääntönä pitäisin että kaikki pois joka aiheuttaa oireita.
Itse emme pystyneet mitään säästämään, autokin oli hävitettävä, mutta kaikki riippuu herkistymisestä, miten pahasti reagoit. Korut saat puhtaaksi, kunhan niissä ei ole muoviosia. Keitä ne, pese ruokasoodalla, pese millä tahdot, metalli kun ei toimi kasvualustana. Mieheni on nahkalompakkonsa säästänyt, mutta hän ei reagoinut koskaan niin pahasti kuin minä, joka reagoin jopa hometalomme avaimen muoviosaan ollessani kaiken herkimmilläni. Siihen lompakkoon en mielelläni kajoa, vaikka "suuresta hävityksestä" on jo vuosia.
(Vinkiksi miehelle joka tahtoo pitää setelinsä ominaan ;).)
Kaikki paperi asunnosta aiheutti todella pahoja oireita. Pelkästä koskemisesta sai pahaa ihottumaa.
Astiat voit saada pelastettua pesemällä ne astianpesukoneessa, nehän ovat lasitettuja :) Puutavaroita en säästäisi, ellei voi hioa noin millin paksuudelta pois, itiöt porautuvat niihin. Kaikki muovi kannattaa hävittää, se on pahimpia tavaroita mitä voit tuoda mukanasi, koska myrkyt pehmittävät muovin ja siitä tulee todella paha sekoitus.
Heiman epäilen että muovipussissa pitämäsi kirjat jossakin vaiheessa liuottavat muovin ja myrkyt tulevat ulos. Onko sinulla mahdollisuutta säilyttää kirjoja muualla kuin asunnossasi? En tiedä miten paha tilanteesi oli, mutta meillä oli todella paha, ja kerron omista kokemuksista. En tahtoisi antaa neuvoa hävittää kaikki ellei siihen ole tarvetta. Itse olen heittänyt menemään koko kirjakokoelmani, jossa oli todellisia kirjahelmiä, venäläisten mestareiden tuotantoa, Kafkaa, Schopenhaueria, Waltarin ensipainoksia, kaikki.
Mikrobitoksiinien vaikutuksesta muoviin vielä tämän verran;
Löysin jonkun aikaa sitten kehykset, jotka olin ostanut äidilleni ja pitänyt kotonamme vähän aikaa ennen kun annoin ne. Kehysten muovipakkaus oli sulanut, ja haju oli kammottava!
Pahaa tekee, kun välillä löydän vanhempieni luota lahjoja, joita olen antanut hometaloaikana, ne hävitetään pikku hiljaa, eihän kaikkea voi muistaa antaneensa.
Niistä vaatteista vielä, että vaikka et huomaisi niistä mitään pestyäsi ne, ÄLÄ LAITA uusien puhtaiden vaatteiden kanssa samaan komeroon, koska pahimmassa tapauksessa saastutat uudetkin vaatteet. Pidä niitä hieman karanteenissa jonkin aikaa. Itiöiden aineenvaihduntaproteiinit voivat jäädä niihin, vaikka kuinka pesisi. (Tästä kommentista voin saada sitten "nisuiisun" y.m. kimppuuni, mutta näin minulle neuvoi mikrobiologi aikoinaan, ja tähän uskon.)
Onnea matkaan, ja sillä riskillä että vaikutan hömpältä, annan myös voimahalauksen! Ja se pahin olo paranee aikaa myöden, kunhan seuraat esimerkiksi "sanasinko" kirjoittajan ohjeita, löytyy tältä palstalta.
Juo paljon vettä, syö terveellisesti, ei lainkaan sokereita, hanki detox- kuuri luontaistuotekaupasta.
Ystävällisin terveisin, hypokondrikkoko, homepakolainen vuosimallia 2007.- rwone1
Kiitos todella paljon vastauksesta!:)
Asumme ulkomailla tällä hetkellä, joten onneksi ei ole mitään irtaimistoa mitä tarvisi hävittää.. Vaatteita vaan. Kiitos kun kerroit, että muoviset asiat kannattaa hävittää. Täytyy tehdä se heti. Kirjoille täytyy myös keksiä joku uusi säilytyspaikka kirjoille. Jotain tässä uudessa asunnossa on vielä, mikä saa aikaan oireilua, nenässä tuntuu koko ajan outo olo. Luuletko, että läppäri voisi aiheuttaa jotain? Sitä ei mielellään vaihdettaisi :) Hmm..ei myöskään olla vaihdettu shampoo, hoitoaine ym. purkkeja, mutta nekin olisi ilmeisesti syytä hävittää? On ehkä vähän hölmöjä kysymyksiä, haluaisin vaan olla varma, että kaikki mikä voi aiheuttaa oireita, saataisiin hävitettyä. Kiitos vielä neuvoistasi!:) - Homehtunut.
Toki löytyy tapauksia, joissa joudutaan hävittämään kaikki, mutta ne ovat ääritapauksia. Mielestäni on tärkeätä huomauttaa siitä, jotteivat ihmiset ylireagoisi.
Oma kokemukseni on, että sänkyvaatteet, patjat ja tyynyt on tärkeä hävittää jo ihan varmuuden vuoksikin. Osan muista vaatteista pystyimme säilyttämään hyvän pesun ja tuuletuksen jälkeen. Jotkut tekstiilimateriaalit saastuvat helpommin kuin toiset. Ulkoiluvaatteet ja kengät säästimme. Ne eivät ulkona aiheuttaneet meille oireita. Tarpeelliset pikkutavaratkin säästimme, krääsän heitimme pois. Pesukonetta emme kyenneet puhdistamaan, vaan se jouduttiin hävittämään. Myös vanhan pölynimurin ja ilmanpuhdistimen heitimme pois varmuuden vuoksi. Tietokoneet putsautimme alan liikkeessä. Arvokkaimmat kirjattiin plärättiin huolesti ulkona tuulessa ja kannet pyyhittiin desinfiointiaineella. Ne ovat kirjahyllyssä eivätkä aiheuta oireita. Valokuvat ovat umpinaisessa laatikossa odottamassa, että ehdittäisiin tuulettaa niitäkin. Muovit ovat todellakin pahimpia, niistä ei saa hajua pois.
En ole huomannut, että homekodissa olleet vaatteet olisivat tartuttaneet uusia tekstiilejä. Sen olen huomannut, että vaikka homekodin tekstiilit saa hajuttomiksi, niin niihin ei koskaan saa sitä "puhtaan pyykin tuoksua", mikä tulee uusiin vaatteisiin, kun ne pesee. - hypokondrikkoko
rwone1 kirjoitti:
Kiitos todella paljon vastauksesta!:)
Asumme ulkomailla tällä hetkellä, joten onneksi ei ole mitään irtaimistoa mitä tarvisi hävittää.. Vaatteita vaan. Kiitos kun kerroit, että muoviset asiat kannattaa hävittää. Täytyy tehdä se heti. Kirjoille täytyy myös keksiä joku uusi säilytyspaikka kirjoille. Jotain tässä uudessa asunnossa on vielä, mikä saa aikaan oireilua, nenässä tuntuu koko ajan outo olo. Luuletko, että läppäri voisi aiheuttaa jotain? Sitä ei mielellään vaihdettaisi :) Hmm..ei myöskään olla vaihdettu shampoo, hoitoaine ym. purkkeja, mutta nekin olisi ilmeisesti syytä hävittää? On ehkä vähän hölmöjä kysymyksiä, haluaisin vaan olla varma, että kaikki mikä voi aiheuttaa oireita, saataisiin hävitettyä. Kiitos vielä neuvoistasi!:)Hölmöjä kysymyksiä ei tuossa tilanteessa ole olemassa.
Kosmetiikat kyllä heittäisin pois, ja tilalle luonnonkosmetiikkaa, minimoikaa kemialliset yhdisteet.
Nenän outo tunto voi myös johtua siitä, että siellä on jotakin muhimassa, esim tulehdus. Itsellä tuli "hajukummituksia" vielä noin puoli vuotta muuton jälkeen, jokin primitiivinen muistikuva hajusta. Mikäli löydät nenähuuhteluun käytettävän kannun, ns. "sarvikuonon", huuhtele suolavedellä.
Ja oireilu ei häviä kertaheitolla, muista että olette hengitelleet ties mitä, nyt pitää saada myrkyt pois kehosta :) Pääasia on että olette muuttaneet pois.
Tuon läppärin suhteen olisin varovainen, allaoleva henkilö pystyi omat koneet pitämään, me emme.
Sinun on itse tehtävä se päätös, kuitenkin varovaisuutta kehoittaisin, koska juuri TV ja tietokone ovat kaikkein pahimpia itiöimureita. Muovia, magneettisuutta...
Läppis ulos käymään vähäksi aikaa, kemiallista puhdistusta en suosittele missään nimessä, se vain pahentaa asiaa.
Ja kirjoitustani kommentoinut toinen henkilö ei huomannut näitä lauseita "En tiedä miten paha tilanteesi oli, mutta meillä oli todella paha, ja kerron omista kokemuksista. En tahtoisi antaa neuvoa hävittää kaikki ellei siihen ole tarvetta."
Toivon todellakin ettei "rwone1" ole samanlaisessa helvetissä muhinut kuin meidän perhe, siinä oli hengenlähtö lähellä. Kaikki eivät koe samaa, ja siitä olen kiitollinen muiden puolesta. Tiedän olevani ääritapaus, enhän muuta ole väittänytkään. Hyvä sinulle "Homehtunut" jos teillä kävi noin hyvä tuuri, olen siitä iloinen!
Vähän kyllä mietityttää miksi vaatteet hävititte, mikäli kysessä olisi vain "pieni" homeongelma,
minkälaisia oireita sinulla/teillä on?
Yst.terv. hypokondrikkoko, jonka nimimerkki johtuu siitä, että ramppasi lääkärissä eri oireiden takia syyn selviämättä ennen ilmanäytteitä. - v-e (lyhennettynä)
hypokondrikkoko kirjoitti:
Hölmöjä kysymyksiä ei tuossa tilanteessa ole olemassa.
Kosmetiikat kyllä heittäisin pois, ja tilalle luonnonkosmetiikkaa, minimoikaa kemialliset yhdisteet.
Nenän outo tunto voi myös johtua siitä, että siellä on jotakin muhimassa, esim tulehdus. Itsellä tuli "hajukummituksia" vielä noin puoli vuotta muuton jälkeen, jokin primitiivinen muistikuva hajusta. Mikäli löydät nenähuuhteluun käytettävän kannun, ns. "sarvikuonon", huuhtele suolavedellä.
Ja oireilu ei häviä kertaheitolla, muista että olette hengitelleet ties mitä, nyt pitää saada myrkyt pois kehosta :) Pääasia on että olette muuttaneet pois.
Tuon läppärin suhteen olisin varovainen, allaoleva henkilö pystyi omat koneet pitämään, me emme.
Sinun on itse tehtävä se päätös, kuitenkin varovaisuutta kehoittaisin, koska juuri TV ja tietokone ovat kaikkein pahimpia itiöimureita. Muovia, magneettisuutta...
Läppis ulos käymään vähäksi aikaa, kemiallista puhdistusta en suosittele missään nimessä, se vain pahentaa asiaa.
Ja kirjoitustani kommentoinut toinen henkilö ei huomannut näitä lauseita "En tiedä miten paha tilanteesi oli, mutta meillä oli todella paha, ja kerron omista kokemuksista. En tahtoisi antaa neuvoa hävittää kaikki ellei siihen ole tarvetta."
Toivon todellakin ettei "rwone1" ole samanlaisessa helvetissä muhinut kuin meidän perhe, siinä oli hengenlähtö lähellä. Kaikki eivät koe samaa, ja siitä olen kiitollinen muiden puolesta. Tiedän olevani ääritapaus, enhän muuta ole väittänytkään. Hyvä sinulle "Homehtunut" jos teillä kävi noin hyvä tuuri, olen siitä iloinen!
Vähän kyllä mietityttää miksi vaatteet hävititte, mikäli kysessä olisi vain "pieni" homeongelma,
Yst.terv. hypokondrikkoko, jonka nimimerkki johtuu siitä, että ramppasi lääkärissä eri oireiden takia syyn selviämättä ennen ilmanäytteitä.tässä. Elämäni on menossa tässä vaiheessa valintoja tehden. Paljon menee suosiolla kaatikselle. Kompuran ostin ja hepaimurin. Kemikaaleja vältän. Denaturoitua Etanolia vaan ja muuta viinaa. Kaiken omatoimisuuden jälkeen ne kamat mitä vien uuteen "puhtaaseen" menee kuivausvirman "desinfioinnin" jälkeen olikohan uk:n ohjeiden mukaan. Välivarastoon josta pikkuhiljaa testaten vien joko asuntoon tai...
tai arvokkaat muistot kuivavarastoon odottelemaan uusia tulevia konsteja.
hypokondrikkoko olet antanut todella väkevää tietoa oikealla hetkellä. Jatka samaan malliin.
uk. Kaikki hyvin, positiivisella mielellä mennään. Kyllä selviän. Olit tärkeä linkki Pekan lisäksi.
v-e lähellä ääripäätä. - Homeuhri
hypokondrikkoko kirjoitti:
Hölmöjä kysymyksiä ei tuossa tilanteessa ole olemassa.
Yst.terv. hypokondrikkoko, jonka nimimerkki johtuu siitä, että ramppasi lääkärissä eri oireiden takia syyn selviämättä ennen ilmanäytteitä.Minäkin olen joutunut hävittämään kaiken mitä olen tähän ikääni kotiini hankkinut. Altistuin niin pahasti homeelle, että esim. jokun henkilön vaahtteet haisevat homeelle niin saan hengenahdistuksen, humalaisen olon onksentelun. En tarvitse olla kuin pariminuuttia sellaisessa tilassa,jossa on kosteusvausio ollut tai on, niin alan oireimaan. Kokemuksestani tiedän, että kannattaa heittää pois kaikki mitkä aiheuttavat vähäkin oireita, vaikka se tekee kipeää kun joutuu heittämään pois rakkaimpiaan tavaroita. Homealtistumista vaan ei tahdota myöntää tänäpäivänäkään, vaikka sitä tuntuu olevan ihmisillä paljon.
v-e (lyhennettynä) kirjoitti:
tässä. Elämäni on menossa tässä vaiheessa valintoja tehden. Paljon menee suosiolla kaatikselle. Kompuran ostin ja hepaimurin. Kemikaaleja vältän. Denaturoitua Etanolia vaan ja muuta viinaa. Kaiken omatoimisuuden jälkeen ne kamat mitä vien uuteen "puhtaaseen" menee kuivausvirman "desinfioinnin" jälkeen olikohan uk:n ohjeiden mukaan. Välivarastoon josta pikkuhiljaa testaten vien joko asuntoon tai...
tai arvokkaat muistot kuivavarastoon odottelemaan uusia tulevia konsteja.
hypokondrikkoko olet antanut todella väkevää tietoa oikealla hetkellä. Jatka samaan malliin.
uk. Kaikki hyvin, positiivisella mielellä mennään. Kyllä selviän. Olit tärkeä linkki Pekan lisäksi.
v-e lähellä ääripäätä."Denaturoitua Etanolia vaan ja muuta viinaa."
- En halua kenenkään vappujuominkeja pilata, jos semmoisia on tulossa, mutta Mark Sircuksen kirjassa Sodium Bicarbonate Rich Man’s Poor Man’s Cancer Treatment oli vaan aika hurja väite luvussa Beating Back Late Stage Infections with Sodium Bicarbonate.
Kirja on e-kirja enkä ainakaan tällä läppärillä pysty copypeistaamaan siitä tekstiä. Uusikin läppäri on hankittuna kyllä jo, mutta joudun keräämään voimia tiedostojeni siirtämiseen. Sähköpostiohjelmanikin on paisunut kooltaan yli kymmenen gigan kokoiseksi ja se posahti ennen vuodenvaihdetta, jonka jälkeen olen käyttänyt pelkästään Gmailia. Ehkä saan fiksattua uuteen koneeseen tuonkin, mutta se vaatii aikaa. Tosin Firefoxinkin kanssa on ongelmaa, koska se on alkanut jatkuvan kaatuilun. Olen ympännyt sen niin täyteen kirjanmerkkejä, että olen mennyt itsekin niissä jo sekaisin. Luultavasti täytyisikin järjestää ensiksi tämän koneen sekasotkua, ennen kuin siirrän sen uuteen koneeseen, jonka takia on helpompi jatkaa vanhalla läppärillä toistaiseksi. Muttei tässä ole semmoisia työkaluja niin kuin Windows7:n perusvalikoimissa, joten kaikki on hidasta. Seuraavan e-kirjan pätkänkin jouduin taltioimaan ensiksi kuvankaappausohjelmalla ja tallentamaan jpg-tiedostona, jonka jälkeen sain sen auki tekstinlukuohjelmalla ja tallensin Wordille ja oikoluin perään monta kertaa ja korjasin kaikki tekstinlukuohjelman jättämät virheet ja lisäsin alle käsin vielä yhden viittauksen.
Kaiken tuon jälkeen kasassa on pieni pätkä painavaa tekstiä. Lainaus:
Antibiotics increase the risk of incident and fatal breast cancer or any type of cancer.2) This finding is also explained by the fact that many if not most of our antibiotics are derived from fungi - they are fungal byproducts, or "myco"-toxins. Remember how we get penicillin from the Penicillium mold? Or how we get alcohol from brewer's yeast or Saccharomyces cerevisiae. That's right, alcohol - linked to 50 different types of cancer (Costantini, Fungalbionics Series. 1998-99) - is a mycotoxin. That same book by Costantini tell us that 2 or more cumulative month's use of antibiotics in one's life increases the risk of lymphoma by 40 %. "Certainly, physicians would not believe such a risk exists for penicillin, an antibiotic given to billions of humans. However, it is by definition a mycotoxin and mycotoxins do cause cancer." (Costantini, et al. 1998).
2) Velicer C, et al. JAMA. Feb 2004. 18;291(7):827-35
Suomeksihan tuossa kerrotaan, kuinka antibiootit lisäävät rintasyövän tai minkä tahansa syövän riskiä. Löytöä selitetään seikalla, että useimmat antibiootit johdetaan sienistä - ne ovat sienten oheistuotteita tai sieni-toksiineja. Muistutetaan vielä, kuinka penisilliini saadaan Penicillium-homeesta - tai kuinka alkoholia saadaan oluthiivasta tai leivinhiivasta (Saccharomyces cerevisiae).
Hurjin kohta lainauksessa on kai tämä, jossa alkoholia sanotaan mykotoksiiniksi:
"That's right, alcohol -- is a mycotoxin."
Mainitaan myös Costantinin kirja, jossa alkoholi linkitetään 50 eri syöpätyyppiin ja kerrotaan, että kahden tai useamman kuukauden antibioottien käyttö lisää lymfooman riskiä 40 prosentilla.
Lopuksi siteerataan Costantinia suoraan:
"Certainly, physicians would not believe such a risk exists for penicillin, an antibiotic given to billions of humans. However, it is by definition a mycotoxin and mycotoxins do cause cancer."
(Tietenkään lääkärit eivät usko, että penisilliinissä olisi sellainen riski - antibiootissa, jota annetaan biljoonille ihmisille. Kuitenkin se on tarkkaan ottaen mykotoksiini ja mykotoksiinit aiheuttavat syöpää.)- Kamat tallessa
Homeuhri kirjoitti:
Minäkin olen joutunut hävittämään kaiken mitä olen tähän ikääni kotiini hankkinut. Altistuin niin pahasti homeelle, että esim. jokun henkilön vaahtteet haisevat homeelle niin saan hengenahdistuksen, humalaisen olon onksentelun. En tarvitse olla kuin pariminuuttia sellaisessa tilassa,jossa on kosteusvausio ollut tai on, niin alan oireimaan. Kokemuksestani tiedän, että kannattaa heittää pois kaikki mitkä aiheuttavat vähäkin oireita, vaikka se tekee kipeää kun joutuu heittämään pois rakkaimpiaan tavaroita. Homealtistumista vaan ei tahdota myöntää tänäpäivänäkään, vaikka sitä tuntuu olevan ihmisillä paljon.
Kuvauksesi reagointiherkkyydestäsi on varsin tyypillinen. Silti hävitit omaisuuttasi aivan turhaan.
Pää sääntö on, että kaikki materiaalit saadaan puhdistettua. Jokaisessa tietämässäni kohteessa omaisuus on pystytty säästämään, myös omani. Niin ja lähtötilanne oli, ettei näitä tavaroita voinut tuoda lähellekään herkistyneitä ihmisiä ennen puhdistamista.
Valitettavasti näilläkin sivuilla jotkut esiintyvät asiantuntijoina ja neuvovat hävittämään kaiken omaisuuden tai käsittelemään peroksideilla, otsonilla, pesemään 60 asteessa, toisten mielestä 90 asteessa. Jotkut neuvovat pitämään kamat saunassa 120 asteessa jne. Kaikki nämä neuvot ovat tulleet tavallisten ihmisten omasta päästä, joka näissä asioissa olisi kelvannut vain linnunpöntöksi.
Älkää hyvät ihmiset uskoko kaiken maailman profeettoja. sanasinko kirjoitti:
"Denaturoitua Etanolia vaan ja muuta viinaa."
- En halua kenenkään vappujuominkeja pilata, jos semmoisia on tulossa, mutta Mark Sircuksen kirjassa Sodium Bicarbonate Rich Man’s Poor Man’s Cancer Treatment oli vaan aika hurja väite luvussa Beating Back Late Stage Infections with Sodium Bicarbonate.
Kirja on e-kirja enkä ainakaan tällä läppärillä pysty copypeistaamaan siitä tekstiä. Uusikin läppäri on hankittuna kyllä jo, mutta joudun keräämään voimia tiedostojeni siirtämiseen. Sähköpostiohjelmanikin on paisunut kooltaan yli kymmenen gigan kokoiseksi ja se posahti ennen vuodenvaihdetta, jonka jälkeen olen käyttänyt pelkästään Gmailia. Ehkä saan fiksattua uuteen koneeseen tuonkin, mutta se vaatii aikaa. Tosin Firefoxinkin kanssa on ongelmaa, koska se on alkanut jatkuvan kaatuilun. Olen ympännyt sen niin täyteen kirjanmerkkejä, että olen mennyt itsekin niissä jo sekaisin. Luultavasti täytyisikin järjestää ensiksi tämän koneen sekasotkua, ennen kuin siirrän sen uuteen koneeseen, jonka takia on helpompi jatkaa vanhalla läppärillä toistaiseksi. Muttei tässä ole semmoisia työkaluja niin kuin Windows7:n perusvalikoimissa, joten kaikki on hidasta. Seuraavan e-kirjan pätkänkin jouduin taltioimaan ensiksi kuvankaappausohjelmalla ja tallentamaan jpg-tiedostona, jonka jälkeen sain sen auki tekstinlukuohjelmalla ja tallensin Wordille ja oikoluin perään monta kertaa ja korjasin kaikki tekstinlukuohjelman jättämät virheet ja lisäsin alle käsin vielä yhden viittauksen.
Kaiken tuon jälkeen kasassa on pieni pätkä painavaa tekstiä. Lainaus:
Antibiotics increase the risk of incident and fatal breast cancer or any type of cancer.2) This finding is also explained by the fact that many if not most of our antibiotics are derived from fungi - they are fungal byproducts, or "myco"-toxins. Remember how we get penicillin from the Penicillium mold? Or how we get alcohol from brewer's yeast or Saccharomyces cerevisiae. That's right, alcohol - linked to 50 different types of cancer (Costantini, Fungalbionics Series. 1998-99) - is a mycotoxin. That same book by Costantini tell us that 2 or more cumulative month's use of antibiotics in one's life increases the risk of lymphoma by 40 %. "Certainly, physicians would not believe such a risk exists for penicillin, an antibiotic given to billions of humans. However, it is by definition a mycotoxin and mycotoxins do cause cancer." (Costantini, et al. 1998).
2) Velicer C, et al. JAMA. Feb 2004. 18;291(7):827-35
Suomeksihan tuossa kerrotaan, kuinka antibiootit lisäävät rintasyövän tai minkä tahansa syövän riskiä. Löytöä selitetään seikalla, että useimmat antibiootit johdetaan sienistä - ne ovat sienten oheistuotteita tai sieni-toksiineja. Muistutetaan vielä, kuinka penisilliini saadaan Penicillium-homeesta - tai kuinka alkoholia saadaan oluthiivasta tai leivinhiivasta (Saccharomyces cerevisiae).
Hurjin kohta lainauksessa on kai tämä, jossa alkoholia sanotaan mykotoksiiniksi:
"That's right, alcohol -- is a mycotoxin."
Mainitaan myös Costantinin kirja, jossa alkoholi linkitetään 50 eri syöpätyyppiin ja kerrotaan, että kahden tai useamman kuukauden antibioottien käyttö lisää lymfooman riskiä 40 prosentilla.
Lopuksi siteerataan Costantinia suoraan:
"Certainly, physicians would not believe such a risk exists for penicillin, an antibiotic given to billions of humans. However, it is by definition a mycotoxin and mycotoxins do cause cancer."
(Tietenkään lääkärit eivät usko, että penisilliinissä olisi sellainen riski - antibiootissa, jota annetaan biljoonille ihmisille. Kuitenkin se on tarkkaan ottaen mykotoksiini ja mykotoksiinit aiheuttavat syöpää.)Piti postata juttu uudestaan, koska kirjoitin Mark Sircuksen nimen väärin ja henkilöiden nimet on hyvä olla oikein. Muutoinkin inhoan tätä palstaa, kun viestejään ei voi muokata. Missä ne uudistukset oikein viipyvät?
Mutta olen pahoillani, jos lainaukseni järkytti. Minulle se ei niin kauhea juttu ollut, sillä olen nauttinut viimeksi punaviiniä tai yleensä alkoholia maaliskuun 2. päivänä, ja kohta kaksi kuukautta tulee ilman täyteen. Ei tässä mitään hätää ole ollut, tämä on tuttua kuuden vuoden absolutismistani, jonka lopetin vasta vuosituhannen vaihteessa. Verenkierto on kyllä jaloissa huonontunut, kun viini ei ole ollut voitelemassa suonia enää. Äidin ehdotuksesta ostinkin tänään lasten 50 mg:n Primaspania, jos se auttaisi.
Toistaiseksi aion kuitenkin tätä kuuria vielä jatkaa. Pari kolme ekaa päivää oli vaikeaa ja lievää epämukavuutta parisen viikkoa, kun hermoja ei voinutkaan lepuuttaa enää viinillä tai oluella. Mutta olin niin älyttömän sairas ja lukenut alkoholin olevan sienelle polttoainetta, jota en halunnut enää tarjoilla. Vaan että se olisi myös mykotoksiini, semmoista en ole edes kuullutkaan.
Täytyykin tässä ihan rauhassa pohtia ja selvitellä lisää asioita ennen kuin tekee hätiköityjä johtopäätöksiä. Kaapissa on kuusi avaamatonta punaviinikannua ja viisi ykkösolutta, joita ei ole juonut nyt kukaan. Mihinkään äärilaitaan en taida kyllä tässäkään kallistua, vaikka absolutismiani toistaiseksi jatkankin.
Mukavana oheistuotteena on ollut laihtuminen laihduttamatta. Jo kahden viikon absolutismini jälkeen sain semmoiset farkut jalkaan, jotka eivät ole aikoihin mahtuneet. Oli se nasta tunne ja yhä vaan laihdun, vaikka olen korvannut energiavajetta suklaalla. Mielelläni näkisinkin kaikkien punaviinin tuomien lisäkilojen häipyvän eikä se ole kaukana. Painoa on enää vain 55 kiloa ja risat.
Eikä henkisestikään ole ollut kurjaa (muutoin kuin sairaana) eikä runosuonikaan ole kadonnut mihinkään. Virheettömämpää tekstiä olen kirjoittanut.- hypokondrikkoko
Kamat tallessa kirjoitti:
Kuvauksesi reagointiherkkyydestäsi on varsin tyypillinen. Silti hävitit omaisuuttasi aivan turhaan.
Pää sääntö on, että kaikki materiaalit saadaan puhdistettua. Jokaisessa tietämässäni kohteessa omaisuus on pystytty säästämään, myös omani. Niin ja lähtötilanne oli, ettei näitä tavaroita voinut tuoda lähellekään herkistyneitä ihmisiä ennen puhdistamista.
Valitettavasti näilläkin sivuilla jotkut esiintyvät asiantuntijoina ja neuvovat hävittämään kaiken omaisuuden tai käsittelemään peroksideilla, otsonilla, pesemään 60 asteessa, toisten mielestä 90 asteessa. Jotkut neuvovat pitämään kamat saunassa 120 asteessa jne. Kaikki nämä neuvot ovat tulleet tavallisten ihmisten omasta päästä, joka näissä asioissa olisi kelvannut vain linnunpöntöksi.
Älkää hyvät ihmiset uskoko kaiken maailman profeettoja.ihmeessä miten sait puhdistettua! Kun meidän profeetat olivat vääriä. Olisin todella kiitollinen mikäli osaat neuvoa meitä kaikkia miten puhdistaa irtaimisto itiöistä, jotka ovat porautuneet kaikkeen huokoiseen, myrkyistä, jotka vastaavasti sulautuvat kemiallisesti kaikkeen, ja aineenvaihduntaproteiineista, jotka pinttyvät kiinni pahemmin kuin jokakeväinen koiranpaska kengässä.
Ja onpas hauskaa että kerrot ihmisille että hävittivät omaisuutensa turhaan.
Kerro oi veliseni, mitä teit, odotan vastaustasi innolla. Saamani puhdistusneuvot tulivat mikrobiologeilta, mutta tavallisia ihmisiä linnunpönttöpäineen nekin ovat.
Jaa viisauttasi!
KIITOS! - hessis
Homehtunut. kirjoitti:
Toki löytyy tapauksia, joissa joudutaan hävittämään kaikki, mutta ne ovat ääritapauksia. Mielestäni on tärkeätä huomauttaa siitä, jotteivat ihmiset ylireagoisi.
Oma kokemukseni on, että sänkyvaatteet, patjat ja tyynyt on tärkeä hävittää jo ihan varmuuden vuoksikin. Osan muista vaatteista pystyimme säilyttämään hyvän pesun ja tuuletuksen jälkeen. Jotkut tekstiilimateriaalit saastuvat helpommin kuin toiset. Ulkoiluvaatteet ja kengät säästimme. Ne eivät ulkona aiheuttaneet meille oireita. Tarpeelliset pikkutavaratkin säästimme, krääsän heitimme pois. Pesukonetta emme kyenneet puhdistamaan, vaan se jouduttiin hävittämään. Myös vanhan pölynimurin ja ilmanpuhdistimen heitimme pois varmuuden vuoksi. Tietokoneet putsautimme alan liikkeessä. Arvokkaimmat kirjattiin plärättiin huolesti ulkona tuulessa ja kannet pyyhittiin desinfiointiaineella. Ne ovat kirjahyllyssä eivätkä aiheuta oireita. Valokuvat ovat umpinaisessa laatikossa odottamassa, että ehdittäisiin tuulettaa niitäkin. Muovit ovat todellakin pahimpia, niistä ei saa hajua pois.
En ole huomannut, että homekodissa olleet vaatteet olisivat tartuttaneet uusia tekstiilejä. Sen olen huomannut, että vaikka homekodin tekstiilit saa hajuttomiksi, niin niihin ei koskaan saa sitä "puhtaan pyykin tuoksua", mikä tulee uusiin vaatteisiin, kun ne pesee.Kysyisin teiltä seuraavaa,
muutin (jo yli 6 kk sitten) homeasunnosta uuteen "puhtaaseen" asuntoon. Oireilut eivät kuitenkaan ole loppuneet ja syykin lienee selvä, toin vanhat kamat mukanani uuteen asuntoon, kun en vielä silloin tajunnut että homemyrkyt voivat tulla tavaroiden mukana. Niin se kysymys, onko mahdollista päästä myrkyistä eroon tavaroiden puhdistamisella tai hävittämisellä vai jokohan myrkyt ovat saastuttaneet koko uuden asunnon? Kiitos, jos joku osaa vastata. sanasinko kirjoitti:
Piti postata juttu uudestaan, koska kirjoitin Mark Sircuksen nimen väärin ja henkilöiden nimet on hyvä olla oikein. Muutoinkin inhoan tätä palstaa, kun viestejään ei voi muokata. Missä ne uudistukset oikein viipyvät?
Mutta olen pahoillani, jos lainaukseni järkytti. Minulle se ei niin kauhea juttu ollut, sillä olen nauttinut viimeksi punaviiniä tai yleensä alkoholia maaliskuun 2. päivänä, ja kohta kaksi kuukautta tulee ilman täyteen. Ei tässä mitään hätää ole ollut, tämä on tuttua kuuden vuoden absolutismistani, jonka lopetin vasta vuosituhannen vaihteessa. Verenkierto on kyllä jaloissa huonontunut, kun viini ei ole ollut voitelemassa suonia enää. Äidin ehdotuksesta ostinkin tänään lasten 50 mg:n Primaspania, jos se auttaisi.
Toistaiseksi aion kuitenkin tätä kuuria vielä jatkaa. Pari kolme ekaa päivää oli vaikeaa ja lievää epämukavuutta parisen viikkoa, kun hermoja ei voinutkaan lepuuttaa enää viinillä tai oluella. Mutta olin niin älyttömän sairas ja lukenut alkoholin olevan sienelle polttoainetta, jota en halunnut enää tarjoilla. Vaan että se olisi myös mykotoksiini, semmoista en ole edes kuullutkaan.
Täytyykin tässä ihan rauhassa pohtia ja selvitellä lisää asioita ennen kuin tekee hätiköityjä johtopäätöksiä. Kaapissa on kuusi avaamatonta punaviinikannua ja viisi ykkösolutta, joita ei ole juonut nyt kukaan. Mihinkään äärilaitaan en taida kyllä tässäkään kallistua, vaikka absolutismiani toistaiseksi jatkankin.
Mukavana oheistuotteena on ollut laihtuminen laihduttamatta. Jo kahden viikon absolutismini jälkeen sain semmoiset farkut jalkaan, jotka eivät ole aikoihin mahtuneet. Oli se nasta tunne ja yhä vaan laihdun, vaikka olen korvannut energiavajetta suklaalla. Mielelläni näkisinkin kaikkien punaviinin tuomien lisäkilojen häipyvän eikä se ole kaukana. Painoa on enää vain 55 kiloa ja risat.
Eikä henkisestikään ole ollut kurjaa (muutoin kuin sairaana) eikä runosuonikaan ole kadonnut mihinkään. Virheettömämpää tekstiä olen kirjoittanut.Varsinaista katkoa (absolutismia) kesti neljä kuukautta, jonka jälkeen alkoholinkäyttöni on ollut paljon vähäisempää ja satunnaisempaa. Punaviini ei hoida enää verenkiertoani, vaan 50 mg Primaspan ja kohta vastaava Disperin.
Mykotoksiineja enää vain vähän ja kohtuudella.
Paino eilen 53,4 kiloa. Kyllä oon pollea.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922845
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210