aaltomainen tunne?

Kiitoksia....

Onko kennelläkään semmosta tunnetta? Siis tuntuu siltä että aalto menis mahasta päähän asti? Ja se tuntuu siltä että se johtuu sydämmestä? Pulssi on nopee/hidas.....

7

470

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämääääää

en nyt osaa sannoo. Silloin, kun tulee hetkellinen, oikein voimakas onnellisuuden tunne, saan aikaseksi "aaltomaisen tunteen", joka lähtee mahasta ja nousee ylös päähän asti. Pulssi eläytyy siinä mukana.
      Tuskin tätä tarkoitit...?

• alkup....,,,,

tuo tunne ei ole mitenkään "onnellinen"! JA tänään mulla tuli niin vahva rytmärikohtaus että meni melkein jalat alta! Samaan aikaan piti oikein hengittää syvään! Oli erittäin inhottavan tuntusta! Kävin sairaalassa missä otettiin ekg,ja mulle tehdään holter 10 päivä enskuuta! Ekg oli lääkärin mukaan todella hyvä ja ei kuulemma kuulutkaan mitään outoa sydämmestä! Huomenna verikokeisiin ja saa sitten nähä mitä tohtori sanoo! Siihen aaltomaiseen tunteeseen se ei osannut sanoa mitään!

• Kirppux
        alkup....,,,, kirjoitti:

tuo tunne ei ole mitenkään "onnellinen"! JA tänään mulla tuli niin vahva rytmärikohtaus että meni melkein jalat alta! Samaan aikaan piti oikein hengittää syvään! Oli erittäin inhottavan tuntusta! Kävin sairaalassa missä otettiin ekg,ja mulle tehdään holter 10 päivä enskuuta! Ekg oli lääkärin mukaan todella hyvä ja ei kuulemma kuulutkaan mitään outoa sydämmestä! Huomenna verikokeisiin ja saa sitten nähä mitä tohtori sanoo! Siihen aaltomaiseen tunteeseen se ei osannut sanoa mitään!

Lueskelin näitä vanhempia kysymyksiä, kun ilokseni huomasin, että jollakin muulla on myös noita "aaltoja".
        Olen ihmetelly mitä ihmettä tämä on, siis omalla kohdallani. Viimeksi toissa päivänä tuli tällainen "aalto" jonka kulki alhaalta ylös ja sydän muljahtaa ihan kauheasti. Sitten se jää hakkaamaan ja on ihan sellainen olo ettei jalat kanna, siis niin tosi huono olo. Pikku hiljaa siitä palautuu, mutta jotenkin ihme pelko on mitä tää on. Mulla näitä aaltoja on ollu jo monta vuotta, nyt tuli tosi paha. En tiedä, mutta voisiko liittyä jännitysniskaan eli yhteydessä verenkiertoon. Tai sitten stressiä.

• Anonyymi
        Kirppux kirjoitti:

Lueskelin näitä vanhempia kysymyksiä, kun ilokseni huomasin, että jollakin muulla on myös noita "aaltoja".
        Olen ihmetelly mitä ihmettä tämä on, siis omalla kohdallani. Viimeksi toissa päivänä tuli tällainen "aalto" jonka kulki alhaalta ylös ja sydän muljahtaa ihan kauheasti. Sitten se jää hakkaamaan ja on ihan sellainen olo ettei jalat kanna, siis niin tosi huono olo. Pikku hiljaa siitä palautuu, mutta jotenkin ihme pelko on mitä tää on. Mulla näitä aaltoja on ollu jo monta vuotta, nyt tuli tosi paha. En tiedä, mutta voisiko liittyä jännitysniskaan eli yhteydessä verenkiertoon. Tai sitten stressiä.

Voisiko olla kysymyksessä ns. ventrikulaarinen täkykardia. `Silloin puhutaan tunnesydämestä. Olisiko sullapidempiaikaista ressiä ja huolta jostakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisiko olla kysymyksessä ns. ventrikulaarinen täkykardia. `Silloin puhutaan tunnesydämestä. Olisiko sullapidempiaikaista ressiä ja huolta jostakin?

Hieno homma, ikivanha ketju mutta tuo vastaus voisi selittää asiaa minulle.
        Onpa harvoin täällä vastaajia.

• selitystä vailla

Kerran tuli istuallaan ollessa juuri kuvailemasi tunne ja sitä seurasi karmee nopealyöntisyyskohtaus joka kuitenkin meni ohi muutamassa minuutissa. En ole selitystä tuolle tunteelle, mutta jotain hormonaalista se lienee. Adrenaliinin poikkeuksellinen tulvahtaminen lisämunuaisen kuoresta aiheuttaa kyllä sydämen toiminnan vilkastumista.

Ois mukava saada tälle oireelle joku lääketieteellinen selitys.

• kirppux

Niin mäkin ajattelin, että liittyisi jotenkin hormoneihin, sillä "aallot" tulevat samoihin aikoihin kuukaudesta, sitten on taas hieman rauhallisempaa vähän aikaa. Nyt kun niitä "aaltoja" on taas ilmennyt, on sydämen muljahtelutkin lisääntyneet ja on olokin sellainen veto pois-luokkaa. Jotenkin se vaistoaa, kun se aalto on tulemassa. Koetan mielessä ajaa sen pois ja jos se onnistuu, tulee aalto lievempänä. Huh, huh kyllä on omituista ja kuulostaa varmaan ihan omituiselta, mutta on mulle ainakin ihan kyllä jo "haitta"..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1682
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      460
      1226
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      86
      1130
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      69
      1039
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1033
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      897
    7. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      34
      777
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      675
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      172
      661
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      652
    Aihe