aaltomainen tunne?

Kiitoksia....

Onko kennelläkään semmosta tunnetta? Siis tuntuu siltä että aalto menis mahasta päähän asti? Ja se tuntuu siltä että se johtuu sydämmestä? Pulssi on nopee/hidas.....

7

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämääääää

en nyt osaa sannoo. Silloin, kun tulee hetkellinen, oikein voimakas onnellisuuden tunne, saan aikaseksi "aaltomaisen tunteen", joka lähtee mahasta ja nousee ylös päähän asti. Pulssi eläytyy siinä mukana.
      Tuskin tätä tarkoitit...?

• alkup....,,,,

tuo tunne ei ole mitenkään "onnellinen"! JA tänään mulla tuli niin vahva rytmärikohtaus että meni melkein jalat alta! Samaan aikaan piti oikein hengittää syvään! Oli erittäin inhottavan tuntusta! Kävin sairaalassa missä otettiin ekg,ja mulle tehdään holter 10 päivä enskuuta! Ekg oli lääkärin mukaan todella hyvä ja ei kuulemma kuulutkaan mitään outoa sydämmestä! Huomenna verikokeisiin ja saa sitten nähä mitä tohtori sanoo! Siihen aaltomaiseen tunteeseen se ei osannut sanoa mitään!

• Kirppux
        alkup....,,,, kirjoitti:

tuo tunne ei ole mitenkään "onnellinen"! JA tänään mulla tuli niin vahva rytmärikohtaus että meni melkein jalat alta! Samaan aikaan piti oikein hengittää syvään! Oli erittäin inhottavan tuntusta! Kävin sairaalassa missä otettiin ekg,ja mulle tehdään holter 10 päivä enskuuta! Ekg oli lääkärin mukaan todella hyvä ja ei kuulemma kuulutkaan mitään outoa sydämmestä! Huomenna verikokeisiin ja saa sitten nähä mitä tohtori sanoo! Siihen aaltomaiseen tunteeseen se ei osannut sanoa mitään!

Lueskelin näitä vanhempia kysymyksiä, kun ilokseni huomasin, että jollakin muulla on myös noita "aaltoja".
        Olen ihmetelly mitä ihmettä tämä on, siis omalla kohdallani. Viimeksi toissa päivänä tuli tällainen "aalto" jonka kulki alhaalta ylös ja sydän muljahtaa ihan kauheasti. Sitten se jää hakkaamaan ja on ihan sellainen olo ettei jalat kanna, siis niin tosi huono olo. Pikku hiljaa siitä palautuu, mutta jotenkin ihme pelko on mitä tää on. Mulla näitä aaltoja on ollu jo monta vuotta, nyt tuli tosi paha. En tiedä, mutta voisiko liittyä jännitysniskaan eli yhteydessä verenkiertoon. Tai sitten stressiä.

• Anonyymi
        Kirppux kirjoitti:

Lueskelin näitä vanhempia kysymyksiä, kun ilokseni huomasin, että jollakin muulla on myös noita "aaltoja".
        Olen ihmetelly mitä ihmettä tämä on, siis omalla kohdallani. Viimeksi toissa päivänä tuli tällainen "aalto" jonka kulki alhaalta ylös ja sydän muljahtaa ihan kauheasti. Sitten se jää hakkaamaan ja on ihan sellainen olo ettei jalat kanna, siis niin tosi huono olo. Pikku hiljaa siitä palautuu, mutta jotenkin ihme pelko on mitä tää on. Mulla näitä aaltoja on ollu jo monta vuotta, nyt tuli tosi paha. En tiedä, mutta voisiko liittyä jännitysniskaan eli yhteydessä verenkiertoon. Tai sitten stressiä.

Voisiko olla kysymyksessä ns. ventrikulaarinen täkykardia. `Silloin puhutaan tunnesydämestä. Olisiko sullapidempiaikaista ressiä ja huolta jostakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisiko olla kysymyksessä ns. ventrikulaarinen täkykardia. `Silloin puhutaan tunnesydämestä. Olisiko sullapidempiaikaista ressiä ja huolta jostakin?

Hieno homma, ikivanha ketju mutta tuo vastaus voisi selittää asiaa minulle.
        Onpa harvoin täällä vastaajia.

• selitystä vailla

Kerran tuli istuallaan ollessa juuri kuvailemasi tunne ja sitä seurasi karmee nopealyöntisyyskohtaus joka kuitenkin meni ohi muutamassa minuutissa. En ole selitystä tuolle tunteelle, mutta jotain hormonaalista se lienee. Adrenaliinin poikkeuksellinen tulvahtaminen lisämunuaisen kuoresta aiheuttaa kyllä sydämen toiminnan vilkastumista.

Ois mukava saada tälle oireelle joku lääketieteellinen selitys.

• kirppux

Niin mäkin ajattelin, että liittyisi jotenkin hormoneihin, sillä "aallot" tulevat samoihin aikoihin kuukaudesta, sitten on taas hieman rauhallisempaa vähän aikaa. Nyt kun niitä "aaltoja" on taas ilmennyt, on sydämen muljahtelutkin lisääntyneet ja on olokin sellainen veto pois-luokkaa. Jotenkin se vaistoaa, kun se aalto on tulemassa. Koetan mielessä ajaa sen pois ja jos se onnistuu, tulee aalto lievempänä. Huh, huh kyllä on omituista ja kuulostaa varmaan ihan omituiselta, mutta on mulle ainakin ihan kyllä jo "haitta"..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe