aaltomainen tunne?

Kiitoksia....

Onko kennelläkään semmosta tunnetta? Siis tuntuu siltä että aalto menis mahasta päähän asti? Ja se tuntuu siltä että se johtuu sydämmestä? Pulssi on nopee/hidas.....

7

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämääääää

      en nyt osaa sannoo. Silloin, kun tulee hetkellinen, oikein voimakas onnellisuuden tunne, saan aikaseksi "aaltomaisen tunteen", joka lähtee mahasta ja nousee ylös päähän asti. Pulssi eläytyy siinä mukana.
      Tuskin tätä tarkoitit...?

      • alkup....,,,,

        tuo tunne ei ole mitenkään "onnellinen"! JA tänään mulla tuli niin vahva rytmärikohtaus että meni melkein jalat alta! Samaan aikaan piti oikein hengittää syvään! Oli erittäin inhottavan tuntusta! Kävin sairaalassa missä otettiin ekg,ja mulle tehdään holter 10 päivä enskuuta! Ekg oli lääkärin mukaan todella hyvä ja ei kuulemma kuulutkaan mitään outoa sydämmestä! Huomenna verikokeisiin ja saa sitten nähä mitä tohtori sanoo! Siihen aaltomaiseen tunteeseen se ei osannut sanoa mitään!


      • Kirppux
        alkup....,,,, kirjoitti:

        tuo tunne ei ole mitenkään "onnellinen"! JA tänään mulla tuli niin vahva rytmärikohtaus että meni melkein jalat alta! Samaan aikaan piti oikein hengittää syvään! Oli erittäin inhottavan tuntusta! Kävin sairaalassa missä otettiin ekg,ja mulle tehdään holter 10 päivä enskuuta! Ekg oli lääkärin mukaan todella hyvä ja ei kuulemma kuulutkaan mitään outoa sydämmestä! Huomenna verikokeisiin ja saa sitten nähä mitä tohtori sanoo! Siihen aaltomaiseen tunteeseen se ei osannut sanoa mitään!

        Lueskelin näitä vanhempia kysymyksiä, kun ilokseni huomasin, että jollakin muulla on myös noita "aaltoja".
        Olen ihmetelly mitä ihmettä tämä on, siis omalla kohdallani. Viimeksi toissa päivänä tuli tällainen "aalto" jonka kulki alhaalta ylös ja sydän muljahtaa ihan kauheasti. Sitten se jää hakkaamaan ja on ihan sellainen olo ettei jalat kanna, siis niin tosi huono olo. Pikku hiljaa siitä palautuu, mutta jotenkin ihme pelko on mitä tää on. Mulla näitä aaltoja on ollu jo monta vuotta, nyt tuli tosi paha. En tiedä, mutta voisiko liittyä jännitysniskaan eli yhteydessä verenkiertoon. Tai sitten stressiä.


      • Anonyymi
        Kirppux kirjoitti:

        Lueskelin näitä vanhempia kysymyksiä, kun ilokseni huomasin, että jollakin muulla on myös noita "aaltoja".
        Olen ihmetelly mitä ihmettä tämä on, siis omalla kohdallani. Viimeksi toissa päivänä tuli tällainen "aalto" jonka kulki alhaalta ylös ja sydän muljahtaa ihan kauheasti. Sitten se jää hakkaamaan ja on ihan sellainen olo ettei jalat kanna, siis niin tosi huono olo. Pikku hiljaa siitä palautuu, mutta jotenkin ihme pelko on mitä tää on. Mulla näitä aaltoja on ollu jo monta vuotta, nyt tuli tosi paha. En tiedä, mutta voisiko liittyä jännitysniskaan eli yhteydessä verenkiertoon. Tai sitten stressiä.

        Voisiko olla kysymyksessä ns. ventrikulaarinen täkykardia. `Silloin puhutaan tunnesydämestä. Olisiko sullapidempiaikaista ressiä ja huolta jostakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko olla kysymyksessä ns. ventrikulaarinen täkykardia. `Silloin puhutaan tunnesydämestä. Olisiko sullapidempiaikaista ressiä ja huolta jostakin?

        Hieno homma, ikivanha ketju mutta tuo vastaus voisi selittää asiaa minulle.
        Onpa harvoin täällä vastaajia.


    • selitystä vailla

      Kerran tuli istuallaan ollessa juuri kuvailemasi tunne ja sitä seurasi karmee nopealyöntisyyskohtaus joka kuitenkin meni ohi muutamassa minuutissa. En ole selitystä tuolle tunteelle, mutta jotain hormonaalista se lienee. Adrenaliinin poikkeuksellinen tulvahtaminen lisämunuaisen kuoresta aiheuttaa kyllä sydämen toiminnan vilkastumista.

      Ois mukava saada tälle oireelle joku lääketieteellinen selitys.

      • kirppux

        Niin mäkin ajattelin, että liittyisi jotenkin hormoneihin, sillä "aallot" tulevat samoihin aikoihin kuukaudesta, sitten on taas hieman rauhallisempaa vähän aikaa. Nyt kun niitä "aaltoja" on taas ilmennyt, on sydämen muljahtelutkin lisääntyneet ja on olokin sellainen veto pois-luokkaa. Jotenkin se vaistoaa, kun se aalto on tulemassa. Koetan mielessä ajaa sen pois ja jos se onnistuu, tulee aalto lievempänä. Huh, huh kyllä on omituista ja kuulostaa varmaan ihan omituiselta, mutta on mulle ainakin ihan kyllä jo "haitta"..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe