Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ystävänä kaksonen

HollaNoo

En ymmärrä? Onko yleistäkin?

Minulla oli hyvänä ystävänä kaksonen (nainen) Hän oli sosiaalinen, menevä, rohkea ja ehdottoman luotettava. Meillä meni tosi hyvin. Emme kinaneet, riidelleet. Ja minä halusin olla hänelle 100% luotettava ja rehellinen ystävä. (Sitä olin) En edes itselleni puhunut hänestä mitään pahaa.

Yhtenä päivänä, kun minulla oli muutenkin elämässä kaaos (avioero) hän ärähti minulle puhelimessa, että en saisi turhaa soitella, ilman tosi tärkeää asiaa ja että koska olen "tälläinen" persoona, hän ei jaksa olla kanssani enää kaveri.

Olen yli kahden vuoden aikana yrittänyt selvittää syytä: Teinkö jotain? Sanoinko jotain? Onko joku muu sanonut? mutta hän ei vastaa.

Myöhemmin tajusin, että 16 vuoden aikana, kun olimme ystäviä, hän kyllä tutustui sukuuni, ystäviini... mutta hän ei koskaan puhunut minulle omista ystävistään ja kun törmäsimme toisiimme ja hän oli jonkun muun kanssa, hän käski tämän odottaa kauempana ja tuli yksin juttelemaan.
Hänellä ei ollut synttärikutsuja, tupaantulijaisia tai muutakaan, mihin minut olisi kutsuttu niin, että siellä olisi ollut samaan aikaa vaikka hänen siskonsa. Ja usein hän oli seurustellut kuukauden tai kaksi ennen kuin kertoi minulle.
Itse olen naimisissa ollut jo 20 vuotta.

Eilen eräs työkaverini mainisti tämän ystäväni nimeltä ja kysyinkin, että mistä he tuntevat toisensa. He ovat olleet hyviä ystäviä 10 vuotta. Hän ei ollut koskaan kuullut minusta häneltä, enkä minä hänestä häneltä.
Työkaverini ihmetteli, sillä hänestä me molemmat ollaan sosiaalisia, iloisia ja maalaisjärjellä ajattelevia rentoja tyyppejä. Minullakin on paljon ystäviä, kuten myös hänellä, entisellä ystävälläni.

Miksi siis tämä kaksonen ajattelee tai tekee näin? Ja miksi hänellä on niin ylipääsemättömän vaikeaa kertoa syytä suuttumiselleen, vai halusiko hän vain minusta eroon?

2kk. ennen hänen suuttumistaan hän sanoi varmaan kymmenennen kerran, että kun häntä harmittaa, hän tulee meille ja saa siitä aina valtavasti hyvää energiaa. Mikähän muutti tämän energian nekatiiviseksi?

8

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ömbby

      Itselläniki oli aikoinaan kaksonem ystävänä. Mukava ihminen noin yleensä ottaen mutta ystävänä kuitenkin hankala.
      Hänelle ei saanut soittaa ilman asiaa. Piti siis aina olla jotain tosi tärkeetä.
      Yhden kerran sait kertoa samasta huolesta. Toiseen kertaam hän ei viitsinyt kuunella.
      Omista asioistaan hän ei puhunut.
      Mies suhteet hänellä meni aina mönkään (miehet sanoi, että hän ei koskaan halunut seksiä)
      Viinaa veti kuin mies.
      Oli aina ottamassa, mutta ei ikinä antamassa.

      Meillä meni sukset ristiin juuri kun minulla oli huolia. Minulla oli ongelmia työpaikalla ja olin masentunut. Purin kai liikaa paineita häneen. Yhtenä kertana hän vain sanoi puhelimessa, että hänellä on muutakin tekemistä kun kuunella huoliasi. Eikä hän sanonut sitä mitenkään nätisti, vaan tosi ärtyneesti.

      Ok, ymmärsin.
      Hän haluaa vaan pinnallisia kavereita pitämään hänen kanssa hauskaa. Muuhun hän ei kykene.

      Hän on ainoa kaksonen, minkä tunnen, joten en osaa yleisemmin heistä sanoa.

      • olen itsekin, mutta en kyllä tuollainen. Ehkäpä kyse ei ole horoskooppimerkistä, vaan enemmänkin siitä että olette vaan törmänneet ihmisiin joilla ei ihan kaikki ole kohdallaan. Samantyyppisiä ihmisiä tulee aina välillä vastaan, horoskooppimerkistä riippumatta.


      • kaksinaista?
        Dream1 kirjoitti:

        olen itsekin, mutta en kyllä tuollainen. Ehkäpä kyse ei ole horoskooppimerkistä, vaan enemmänkin siitä että olette vaan törmänneet ihmisiin joilla ei ihan kaikki ole kohdallaan. Samantyyppisiä ihmisiä tulee aina välillä vastaan, horoskooppimerkistä riippumatta.

        Minulla on ystävä, joka katkaisi välinsä minuun (ja muutamiin muihin) ja olen edelleen hänen ystävänsä, koska hän otti uudestaan yhteyttä. Näin koska tiedän kyseisen ihmisen olleen tuona ajankohtana masentunut. En ole koskaan vaatinut selityksiä, vaikka tiedän hänen välirikon aikana haukkuneen minua muille rankasti ja syyttömästi.

        En esittele sukuani ystävilleni, enkä pidä tarpeellisena että hekään esittelevät sukuaan minulle. Suku ja perhe ovat eri asia kuin ystävät.

        Minulla on ystäviä, joiden kanssa harrastan, matkustan, ja niitä joiden kanssa puimme huolet ja murheet. Tunnen valtavan määrän ihmisiä, ystävyyssuhteissani on "tasoeroja" ja minulla on myös miespuolisia ystäviä. Naisten välisiä yhden ystävän ns. bestissuhteita en enää aikuisiällä ole ymmärtänyt. Ts. sellaisia että ollaan väleissä vain yhden kanssa ja juorutaan ja panetellaan muita. Lapsellisia minusta.

        En itse kaada ongelmiani kenenkään niskaan sellaisenaan (aika vähän edes puhun tosiongelmista), enkä siksi ehkä ymmärrä kovin pitkään ihmistä, joka käyttää ystäviä terapeutteina. Neuvojen antaminen on minusta tyhmää ja pidän ystäviään "opastavia" ihmisiä päällepäsmäreinä, etenkin kun aika harva elää kuten opettaa.

        Koskaan en juorua, en panettele muita, olen puolustanut työpaikallani kiusattua ja lojaaliuteeni voi aina luottaa. En lupaa mitään jota en myös voi pitää. Maksan aina velkani, enkä kehuskele omaisuudella tai saavutuksillani. Minusta ihminen joka niin tekee, on tyhmä. En siedä kuppikuntaisia pelejä, enkä takapuolen nuolemista.

        Näin raadollisesti.


      • uskoakko?! :)
        kaksinaista? kirjoitti:

        Minulla on ystävä, joka katkaisi välinsä minuun (ja muutamiin muihin) ja olen edelleen hänen ystävänsä, koska hän otti uudestaan yhteyttä. Näin koska tiedän kyseisen ihmisen olleen tuona ajankohtana masentunut. En ole koskaan vaatinut selityksiä, vaikka tiedän hänen välirikon aikana haukkuneen minua muille rankasti ja syyttömästi.

        En esittele sukuani ystävilleni, enkä pidä tarpeellisena että hekään esittelevät sukuaan minulle. Suku ja perhe ovat eri asia kuin ystävät.

        Minulla on ystäviä, joiden kanssa harrastan, matkustan, ja niitä joiden kanssa puimme huolet ja murheet. Tunnen valtavan määrän ihmisiä, ystävyyssuhteissani on "tasoeroja" ja minulla on myös miespuolisia ystäviä. Naisten välisiä yhden ystävän ns. bestissuhteita en enää aikuisiällä ole ymmärtänyt. Ts. sellaisia että ollaan väleissä vain yhden kanssa ja juorutaan ja panetellaan muita. Lapsellisia minusta.

        En itse kaada ongelmiani kenenkään niskaan sellaisenaan (aika vähän edes puhun tosiongelmista), enkä siksi ehkä ymmärrä kovin pitkään ihmistä, joka käyttää ystäviä terapeutteina. Neuvojen antaminen on minusta tyhmää ja pidän ystäviään "opastavia" ihmisiä päällepäsmäreinä, etenkin kun aika harva elää kuten opettaa.

        Koskaan en juorua, en panettele muita, olen puolustanut työpaikallani kiusattua ja lojaaliuteeni voi aina luottaa. En lupaa mitään jota en myös voi pitää. Maksan aina velkani, enkä kehuskele omaisuudella tai saavutuksillani. Minusta ihminen joka niin tekee, on tyhmä. En siedä kuppikuntaisia pelejä, enkä takapuolen nuolemista.

        Näin raadollisesti.

        Ihmettelin näitä lukiessani, että onko kaikilla tosiaan kaksosista noin kauheet mielikuvat. Toisaalta se on vaan horoskooppi, mutta kaikki kaksoset, jotka mie tunnen on ihan erilaisia. Kukaan heistä ei koskaan ole sanonut kenellekkään, että ei kiinnosta kuunnella sun juttuja, vaan aina on saanut kertoa jos vähänkin on mieltä painanut, heihin on voinut luottaa, he ovat rehellisiä. Kaksoset ovat myös elämän iloisia ja heillä on sydän paikallaan.
        Se negatiivinen puoli kaksosissa jotka minä tunnen on se, että he ovat todella mustasukkaisia. Minun yksi parhaimmista ystävistäni on kaksonen ja vielä samaa sukupuolta. Silti hän on mustasukkainen. Kuulen aina hänen äänestään pettymyksen jos hän soittaa ja pyytää kylään, ja sanon, että olen toisen kanssa jossain. Varsinkin jos sitä alkaa tapahtua usein. Se ärssyttää vähäsen.
        Mutta negatiivisin horoskooppi on mielestäni Härkä. :D En todellakaan tiedä miksi, mutta henk. koht. niiden kanssa on vaikea tulla toimeen kun, he ovat niin itsepäisiä. (Ei tietenkään kaikki, mutta minun tuttuni, jotka ovat Härkiä.. :)


      • 2+8
        uskoakko?! :) kirjoitti:

        Ihmettelin näitä lukiessani, että onko kaikilla tosiaan kaksosista noin kauheet mielikuvat. Toisaalta se on vaan horoskooppi, mutta kaikki kaksoset, jotka mie tunnen on ihan erilaisia. Kukaan heistä ei koskaan ole sanonut kenellekkään, että ei kiinnosta kuunnella sun juttuja, vaan aina on saanut kertoa jos vähänkin on mieltä painanut, heihin on voinut luottaa, he ovat rehellisiä. Kaksoset ovat myös elämän iloisia ja heillä on sydän paikallaan.
        Se negatiivinen puoli kaksosissa jotka minä tunnen on se, että he ovat todella mustasukkaisia. Minun yksi parhaimmista ystävistäni on kaksonen ja vielä samaa sukupuolta. Silti hän on mustasukkainen. Kuulen aina hänen äänestään pettymyksen jos hän soittaa ja pyytää kylään, ja sanon, että olen toisen kanssa jossain. Varsinkin jos sitä alkaa tapahtua usein. Se ärssyttää vähäsen.
        Mutta negatiivisin horoskooppi on mielestäni Härkä. :D En todellakaan tiedä miksi, mutta henk. koht. niiden kanssa on vaikea tulla toimeen kun, he ovat niin itsepäisiä. (Ei tietenkään kaikki, mutta minun tuttuni, jotka ovat Härkiä.. :)

        totta puhut, niin kaksosesta kuin härästäkin.


      • rapurallaaaa
        uskoakko?! :) kirjoitti:

        Ihmettelin näitä lukiessani, että onko kaikilla tosiaan kaksosista noin kauheet mielikuvat. Toisaalta se on vaan horoskooppi, mutta kaikki kaksoset, jotka mie tunnen on ihan erilaisia. Kukaan heistä ei koskaan ole sanonut kenellekkään, että ei kiinnosta kuunnella sun juttuja, vaan aina on saanut kertoa jos vähänkin on mieltä painanut, heihin on voinut luottaa, he ovat rehellisiä. Kaksoset ovat myös elämän iloisia ja heillä on sydän paikallaan.
        Se negatiivinen puoli kaksosissa jotka minä tunnen on se, että he ovat todella mustasukkaisia. Minun yksi parhaimmista ystävistäni on kaksonen ja vielä samaa sukupuolta. Silti hän on mustasukkainen. Kuulen aina hänen äänestään pettymyksen jos hän soittaa ja pyytää kylään, ja sanon, että olen toisen kanssa jossain. Varsinkin jos sitä alkaa tapahtua usein. Se ärssyttää vähäsen.
        Mutta negatiivisin horoskooppi on mielestäni Härkä. :D En todellakaan tiedä miksi, mutta henk. koht. niiden kanssa on vaikea tulla toimeen kun, he ovat niin itsepäisiä. (Ei tietenkään kaikki, mutta minun tuttuni, jotka ovat Härkiä.. :)

        tosiaan kauhean negatiivista juttua taalla palstoilla kaksosista. Olen nainen ja minulla on ollut jo pidemman aikaa, n. 5vuotta, todella laheinen ja hyva kaksosystava joka on todella fiksu ja lammin ihminen. Mutta tosiaan ei varmaan horoskooppimerkista taysin johdu tuollainen kaytos vaan ihan ihmisesta..


    • hermot ei kestäny

      nuorempana paras kaverini oli kaksonen, ja aika tarkkaan piti omat kaverinsa erillään yhteisistä kavereistamme. johtuiko se sitten ikäerosta (mitä oli vuosi, mutta siinä ala-aste-yläasteiässä se tuntui niin suurelta) vai siitä, että eri kavereiden kanssa tehtiin eri juttuja, sitä en tiedä. muutaman kerran itkin tästä asiasta hänelle (suht lapsia kun oltiin) ja vastaus oli ärähdys, mutta selitystä en saanut.

      vähän vanhempana huomasin, että aina kun itselleni tapahtui jotain ikävää, tämä kaverini ei jaksanut nähdä. monesti sanoi suoraan, ettei halua nähdä minua, eikä viitsinyt selitellä tai peitellä vihaista äänensävyään. näin suoraa puhetta en ole keneltäkään saanut, vaikka olenkin ollut paljon läheisimmissä väleissä monen ihmisen kanssa, ja jostain syystä arvostan tätä piirrettä, vaikka aikoinaan pahasti loukkasikin.

      riidoissa ei ikinä pyytänyt anteeksi.

      mutta kun jotain oikeasti pahaa tapahtui, oli kaksonen vierelläni. kuuntelu oli tosi vaikeaa, huomasin miten kaverini sai välillä pinnistellä jaksaakseen keskittyä, eikä oikein osannut sanoa mitään. sen sanoikin minulle, ja arvostin häntä tämän takia. kaverini ei ollut mitään lohduttavaa tai muutoin tukevaa tyyppiä, mutta pysyi vierelläni vaikeina aikoina. myöhemmin ymmärsin, ettei se aika ollut hänellekään helppoa, ja siksi hänen oli helpompi olla paikalla. harmittaa, ettei hän ikinä puhunut omista asioistaan, perheestään heitti yleensä vitsiä, ja muut kaverit tiesin juuri ja juuri nimeltä.

      kaveruutemme katkeamisen jälkeen olen joskus yrittänyt jutella hänen kanssaan, mutta puhuminen on vieläkin vaikeaa. viihtyy paremmin ihmisten kanssa, jotka puhuvat "helpoista" asioista, eikä hänen silloin tarvitse itsekään mennä pintaa syvemmälle. välillä kuitenkin kun näemme, tuntuu kuin hän haluaisi vuodattaa ongelmistaan, silti vaihtaa aiheen heti kevyempiin.

      kaksonen tosiaan on jotenkin sulkeutunut, ja kaikki kaksoset ketä tunnen, ovat itsenäisiä vaikka sosiaalisia ovatkin. en tiedä onko kaikkien kohdalla näin. ihmettelen kyllä ystäväsi käytöstä, avioero on kuitenkin raskas asia. voiko olla, että ero tuli hänelle niin yllätyksenä, että meni shokkiin? näin kävi usein minun ystäväni kanssa. en jotenkaan usko, että hän sinusta kokonaan eroon halusi, mitä kaksosista tiedän, ovat vähän kuin tuuliviirejä. tavallaan luotettavia, mutta melko arvaamattomia käänteissään.

      • sitten jotenkin erilainen kaksonen, kun itse keskustelen mielelläni vaikeistakin asioista. Olen itse se kuuntelijatyyppi, ja aika usein on ystävät siitä maininneet että kun minulle pystyy ongelmista puhumaan.
        Olen mielestäni aikalailla kuitenkin kaksosen kuvauksen mukainen, mutta minä kyllä puhun omista asioistani, ja kuuntelen sekä lohdutan tarvittaessa. Olen toki huomannut että jos elän omassa elämässäni vaikeaa aikaa niin silloin kyllä tuo tuuliviirimäisyys korostuu, ei kai oikein pysy nuo kaksosen puoliskot tasapainossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe