teltoista sekaisin

minimax

Elikkäs olen yrittänyt etsiä vaellustelttaa 2 hengelle. Pari- ja kaverivaellukselle. En halua telttaa jonka hinta on yli 300e (rahat ei riitä) =P Mielellään tetta saisi maksaa vain noin 150e. Se ettei valmistaja ole joku ''tunnettu'' ei kiinnosta. Ja muutenkaan en halua varusteille niinkään teknisyyttä, vaan lujaa luontoa ja toimivuutta. (Esim kengät eivät ole GORE mutta toimivat.(lundhags) ) Teltan täytyisi myös kestää avotunturilla yöpymisiä. Olen lähes varma että joku halpis teltta rinkkaan eksyy.Nyt tarvitsisi vain tietää missä on se paljon puhuttu hinta/laatu suhde hyvä, edes kelvollinen. =) (halpis teltta on kai hintaluokassa 100-300e)

ps: kalliit teltat on varmana ihan toimivia, mutta silloin on hintakin, en missään tapauksessa maksa teltastani yli 300e.

8

2127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä?

      Miksi ihmeessä raahaat telttaa mukana vaelluksilla? Itse nukun aina pelkässä makuupussissa joko taivasalla tai autiotuvassa tai laavussa. On rinkka kevyempi. Makuupussini on sateenpitävä, kunhan pienennetyn aukon kääntää alaviistoon.

    • atlatl

      ...teltat sisältävät mm alumiinikaaret jotka kestävät avotunturissa toisin kuin halpojen telttojen lasikuitukaaret.
      Kalliimmat teltat ovat myös kevyempiä.

      Mutta jos edukkaampaa halajat niin osta sitten vaikkapa jokin Haltin peruskupoli tai vastaava.

      Kannataa kierrellä myös vaikkapa Kesportit,budgetit yms kaupat ja katsella niiden tarjouslaatikoita.
      Joskus tekee hyviä löytöjä näistä.

      Paremmin en voi neuvoa kun en tiedä asuinpaikkaasi.
      Ja nettihän on tunnetusti edukkaampi ostospaikka kuin kauppa...

      Entäs käytetty???
      Katseleppa huutonetit yms paikat niin voit saada kalliinkin laatuteltan edullisesti.
      Mutta kyllähän halvempaakin (painavaa) telttaa jaksaa viedä tunturiin kun jakaa osat kaverin kesken.

    • Tyytyväinen telttaan

      Retkiremmi käyttää vaelluksillaan Haltin Alfa III -telttoja, ja ei voi kuin kehua hinta/laatu-suhdetta. Kyseessä on tilava (jopa) 3 hengen majoite, joka irtoaa alta 250 € (mm. Scandinavianoutdoorstore.com). Sisäteltan voi kätevästi irroittaa ja kääriä "taustalle" sateisella kelillä, ja keitellä tilavassa teltassa. Kannattaa harkita!

      http:/www.retkiremmi.net

      • minimax

        Päädyin ostamaan haltin dl hikerin. Tilaa kahdelle juuri niin kuin pitikin. Hintaa oli budgetissa 149e. (itse ostin ''käytetyn'' jota edellinen omistaja ei ollut edes kokeillut hintaan 75e) Eli budjetti piti, ja jopa alittui. Laadusta en osaa sanoa vielä mitään kun koko viritys ei ole vielä tullut, joten siitä tuonnempana . Kaaret budgetin esittelyn mukaan alumiinia. Paino kohtuullinen min 3.1kg
        kerrotaan taas lisää kun sais pyydyksen kotiin, ja pystyyn.


    • ei kannata

      ostaa kallista telttaa,itse olen pärjännyt halti cavityllä monta lapin reissua ja olen myös nukkunut taivas alla jos ei halua tuhlata telttaan rahaa niin ÄLÄ OSTA TELTTAA! nuku taivas alla SUOSITTELEN :)

    • halvinta näin

      Telttoja voi myös vuokrata.

    • janetskij

      Joskus tekee kirpparillakin löytöjä.
      Alkukesästä löytyi alle kaksikiloinen teltta ihan kunnon kaarilla 10 euron hintaan ja kun paketin avasin kotona niin yllätyin.
      Pieni,nätti,täysin käyttämätön vaellusteltta kesäkäyttöön.

      Ja varmasti uutena maksanut enemmän kuin kympin.
      Laadusta päätellen hinnan voinee kertoa 30:llä.

    • tjdjy

      Hmmm, olen vähän sitä mieltä, että vaellustelttaa ei halvalla saa, retkeilyteltan kylläkin. Vaellusteltan miellän kevyeksi, naftiksi, erittäin vakaaksi (myrskyillä) ja talven kestäväksi.

      Omistan itse Nallo2:n ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen. No, hintaa oli, mutta on ollut joka euron väärti. Painoa pari kiloa, jaksaa siis kantaa pitemmänkin reissun. Ja tuulessa kuin tuulessa on pysynyt vakaasti lepattamatta paikoillaan. Talvella saa lunta tupruttaa. Tilaa hintsusti kahdelle, mutta yhdelle luksus, ja yksin minä noita reissuja pääsääntöisesti teenkin.

      Jos oikeasti etsii jokakelin vaellustelttaa, niin olen sitä mieltä, että halvalla ei saa hyvää. Avotunturi antaa teltalle uudet haasteet: materiaalien on kestettävä ja teltan pysyttävä tukevasti aloillaan, koska tuuli saattaa yltyä erittäinkin voimakkaaksi. Sitten osaa hyvää telttaa arvostaa, kun avotunturissa kaaret katkeavat ja kangas pahimmassa tapauksessa repeää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe