Monelta ylioppilaslakin saa vappuna laittaa päähän? Itselläni nyt ensimmäinen vappu lakin kera ja haluaisin heti laittaa lakin päähän ja juhlia kunnolla koko viikonlopun :D Mutta kuulin veljeltäni että lakin saisi päähän laittaa vasta Mantan lakituksen jälkeen? Joten miten on voinko lähteä samantien tästä kaupungille yo- lakki päässä vai pitääkö iltaan asti odottaa?
Vappu ja lakki
3
1705
Vastaukset
- itseään arvostava
Miksi jotkut häpeävät valkolakkiaan, ja eivät pidä sitä vappuna?
Itse suoritin lukion iltaoppikoulussa työn ohessa, ja koska se
vaati minulta ylimääräista vaivaa ja ponnnistelua, arvostan
itseäni sen verran, että pidän päässäni joka vappu ylioppilaslakkiani.
Miksi sitä pitää hävetä?
Tosin myöhemmin suoritin akateemisen loppututkinnonkin
yliopistossa. Tämänkin työn ohessa. - illalla vasta tai yö
"Yo-lakkia voi ainakin pk-seudulla käyttää sen jälkeen, kun Manta on lakitettu (eli n. 18-19 aikoihin aattona). Teekkarilakkia vasta puolenyön jälkeen.
Henk.koht. minusta näyttää hassulta, jos "tavallinen" ihminen pitää lakkia muutoin kuin Mantan lakituksessa tai Ullis-piknikillä. Haalarikansa sitten erikseen. "
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/sensuelli/1777388/ylioppilaslakki-paahan-vappuna/en tiedä mikä ylppäreillä ja muilla on käytäntö. mulla on sähkö-alan valmistujaislakki ja vedin sen kyllä päähäni heti töistä tultuani. olisin ottanut heti aamusta päähän jos ei olisi niin paskanen duuni. ja hassua tai ei, minä ainakin kannan ylpeydellä oman lakkini koko vapun ajan olin sitte kotona tai kylillä. se on näin yksinkertaista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696901
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622452- 562138
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611271Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531244- 561234
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141121Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14957