Meillä 2v pojalla löydettiin raudanpuuteanemia reumakontrollien yhteydessä. Sitä alettiin tutkimaan ja keliakia vasta-aineet ovat positiiviset.
Onko tämä siis lähes täysin varma, että on keliakia vai voiko olla niin että vasta-aineet olisivat positiiviset muttei tähystyksessä keliakiaa olisikaan?
Vasta-aineet positiiviset, onko välttämättä keliakiaa?
3
978
Vastaukset
- ,,,
olla pelkät vasta-aineet positiiviset. Silloin yleensä tähystetään sitten uudelleen joidenkin vuosien päästä, koska usein keliakia kuitenkin kehittyy ajan kanssa.
- vatsassa kuraa
Hei,
mulla on itselläni sama tilanne (keliakiavasta-aineet ovat koholla) ja odotan vuoroani tähystykseen.
Keliakia kuulemma aina lopulta todetaan koepalojen otolla eli pelkkä pos. vasta-ainetaso ei riitä taudin toteamiseksi.
Itse olen yrittänyt löytää keliakian todennäköisyydestä tietoa ja yhden tällaisenkin keskustelun olen löytänyt:
"http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3685118/19307431"
Eli vasta-aineita oli, mutta tähystyksessä keliakiaa ei sitten todetukaan.- Järkeä tarvittaisiin
Jotenkin järjen vastaista on, että keliakiaksi nimitetään tautia vasta sitten, kun on todettu suolinukan kuihtuneen "allergiatyyppisen" taudin johdosta. Onhan vasta-ainetestin positiivisuus jo selvä näyttö
viljojen gluteenin sietokyvyn alentumisesta. Se on jotenkin sama asia kuin esim. koira aiheuttaa hengitysoireita, mutta koira-allergiaksi tautia nimitettäisiin vasta sitten kun koira on aiheuttanut vaikean astman. Tämä viive johtunee siitä "ruokarahasta", jota saa vasta kun suolinukka on menetetty- Avustus pitäsi antaa ruuan valmistajille, jotta tuotteet olisivat lähe normaalihintaisia tai vasta-ainepositiivisille ruokakortti, jolla saisi ostaa tietyn määrän gluteenittomia tuotteita halvemmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju524337S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1104164Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu374077Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko653917- 853364
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta643248IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1523221Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �171582- 451521
Jos sulla ei olis ollut tunteita
Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?1291120