Rotary-vaihto?

tuleva vaihtari?

Olen harkinnut lähteä vaihto-oppilaaksi Rotary-clubin kautta, koska se on käsittääkseni huomattavan edullinen vaihtoehto. Olen kyllä kuullut että ihan jokainen hakija ei tule hyväksytyksi, pitää ainakin olla aika hyvä keskiarvo todistuksessa.Pitääkö yuo paikkansa? Onko kennelä tahansa mahdollisuus päätä vaihtoon vai pitääkö olla "suhteita" Rotaryihin?

6

4534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • México lindo y querido...

Itse olin Rotaryn vaihto-oppilaana Meksikossa 2000-2001. Muistaakseni meitä oli jotain 10 hakijaa silloin ja parilla oli parempi keskiarvokin kuin mulla (itselläni oli 9.1). Kuitenkin päätyivät minuun, koska olin kuulema sanavalmis ja avoin ihminen. Uskon, että em. asioilla on loppupeleissä enemmän merkitystä kuin keskiarvolla. Rotary vaihto-oppilaalta odotetaan kuitenkin hyvää käytöstä yms. edustamista, joka kannattaa pitää mielessä.

• pivi

Hei!
      Mie olin Rotary vaihto-oppilaana 1999-2000 ja totta puhut että se on edullinen, ehkä edullisin, vaihtoehto. Itse en ollut aikaisemmin edes kuullut rotary vaihdosta ennekuin tulivat kouluun esittelemään itseään. Ja sekään ei pidä paikkansa että jompikumpi vanhemmista täytyisi kuulua rotareihin että reissuun pääsisi. Minun onnekseni asun suht pienellä paikkakunnalla ja hakemassa paikkaa oli 2 minun lisäksi. Ja olen 99% varma ettei koulutodistuksellani ole voinut olla paljoa painoarvoa, koska sillä ei ole kehumista. Englanti taisi olla 6 ja keski arvo varmaan jotain 8. Mutta positiivisella ja innokkaalla asenteella pääsee pitkälle. Rotary vaihdossa on ihanaa sekin että joka kuukausi saa "kuukausirahaa" siltä klubilta missä oleilet sen vuoden. Ja monet klubit jopa rahottaa jotain retkiä ym. joten sanoisin sen olevan kannattava vaihtoehto. Mielestäni he ovat myös perheiden valinnassa tarkkoja. Kannattaa aina yrittää, eihän sitä mitään häviä! Paha mennä sanomaan miten tilanne on jossain helsingissä tai tampereella tai jossain...entiedä miten rankka karsinta siellä on. Mutta tsemppiä sulle hakuun!!

• -E-

olin juuri rotareiden kautta vaihto-oppilaana,ja täytyy sanoa että kun tapasin muita vaihtareita (eri organisaatioden kautta tulleet),huomasin miten paljon paremmin minusta pidettiin huolta. Rotarit auttoivat rahallisesti,sekä järjestivät erilaisia tapahtumia,joissa näki maata ja kulttuuria enemmän. esimerkiksi olin 3viikon safarilla,joka meni melkein ympäri koko australian. perheet olivat kaikki kunnollisia,rotareiden kanssa on 3-4 perhettä vuoden aikana. jos tulee "huono" perhe, ei tarvitse kestää kuin pari kuukautta. lisäksi siinä oppi enemmän heidän kulttuuristaan kun oli mukana neljän eri perheen elämässä. ihan avoimuus ja reippaus on ne mitä ne hakee hakijoilta. ole aloitekykyinen ja sosiaalinen ni pärjäät, ei vaan haastattelussa, vaan myös koko vaihto vuoden. ilmottele mailiosoitetta jos haluat jutella enemmän :)

• Minä vain..

Onko mahdollista että olisi vain se yksi vaihtariperhe? haluaisin olla vain siinä yhdessä perheessä enkä matkata koko aikaa eri perheisiin? Eli ei mitään 3-4 perhettä yhden vuoden aikana-..

Olen vasta suunittelemassa vaihtari vuotta... mutta vain "yksi perhe" olisi kiva..(?) Mahd.?!

• Memme
        Minä vain.. kirjoitti:

Onko mahdollista että olisi vain se yksi vaihtariperhe? haluaisin olla vain siinä yhdessä perheessä enkä matkata koko aikaa eri perheisiin? Eli ei mitään 3-4 perhettä yhden vuoden aikana-..

Olen vasta suunittelemassa vaihtari vuotta... mutta vain "yksi perhe" olisi kiva..(?) Mahd.?!

Rotaryvaihdossa pereheitä on aina monta yleensä 3-4. Joitakin poikkeuksia on, mutta niistä ei yleensä tiedä etukäteen. Esim. perhe ja vaihtari ovat molemmat niin tyytyväisiä, ettei haluta vaihtaa, mutta nämä on poikkeuksia.

Vihtamisessa on puolensa. Jos perhe on kiva, niin tietysti harmittaa, mutta joskus vaihtaminen on suuri helpotus. Mulla oli näin. Kolmesta perheestä eka ja vika oli tosi ihania, mutta oli tosi onnellinen päästessäni pois siitä toisesta perheestä. Olis tosi kamalaa ollut olla siinä koko vuosi.

Rotaryvaihdossa pitää huomioida myös semmoinen juttu, että Suomalaiset klubit yleensä velvoittavan myös sinun perheesi ottamaan samaan aikaan vaihtarin, kun olet itse poissa. Jotkut klubit hankkivat muut perheet, mutta sekin voi jäädä sinun ja vanhempiesi tehtäväksi. Meillä oli näin, mutta perheet löytyivät ihan helposti - kiitos laajan tuttavapiirin.

Olin vaihdossa Meksikossa. Tosi ihana vuosi. Espanjan kielen oppi tosi nopeasti ja muutenkin. Ihania ihmisiä. Olen jo käynyt siellä kerran ja uskon siteiden säilyvän myös tulevaisuudessa. Melkein ollaan sukua.

• Minä vain
        Memme kirjoitti:

Rotaryvaihdossa pereheitä on aina monta yleensä 3-4. Joitakin poikkeuksia on, mutta niistä ei yleensä tiedä etukäteen. Esim. perhe ja vaihtari ovat molemmat niin tyytyväisiä, ettei haluta vaihtaa, mutta nämä on poikkeuksia.

Vihtamisessa on puolensa. Jos perhe on kiva, niin tietysti harmittaa, mutta joskus vaihtaminen on suuri helpotus. Mulla oli näin. Kolmesta perheestä eka ja vika oli tosi ihania, mutta oli tosi onnellinen päästessäni pois siitä toisesta perheestä. Olis tosi kamalaa ollut olla siinä koko vuosi.

Rotaryvaihdossa pitää huomioida myös semmoinen juttu, että Suomalaiset klubit yleensä velvoittavan myös sinun perheesi ottamaan samaan aikaan vaihtarin, kun olet itse poissa. Jotkut klubit hankkivat muut perheet, mutta sekin voi jäädä sinun ja vanhempiesi tehtäväksi. Meillä oli näin, mutta perheet löytyivät ihan helposti - kiitos laajan tuttavapiirin.

Olin vaihdossa Meksikossa. Tosi ihana vuosi. Espanjan kielen oppi tosi nopeasti ja muutenkin. Ihania ihmisiä. Olen jo käynyt siellä kerran ja uskon siteiden säilyvän myös tulevaisuudessa. Melkein ollaan sukua.

Kiitos paljon tuosta! Oli paljon apua! :) KIITOS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17073
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4814
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2728
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      144
      2016
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1597
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1507
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1348
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1223
    Aihe