Käykö taistelukala vai ei?

Tyyne 66

Niin mulla olis yksi kysymys. Minulla on 125 litran akvaario jossa on tetroja,monni,pandoja 2,platyy 3 ja piikkisilmiä 3. Niin voiko sinne ottaa yhden uros taistelu kalan :) Olisi kiva tietää ;)

10

691

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

Platyille pitää kovettaa vettä eikä taisto sovi kovaan veteen, muutenkaan ei taida lämmöt olla taistolle sopivat.

• Tulipyrstö0

Platy viihtyy myös keskikovassa, kysy myyjältä millaisessa vedessä on kasvanut. Meinaatko kasvattaa platyjä, jos vastaat, kyllä, silloin suosittelen kovettamaan tonne - 10 paikkeille, poikasten kehitys/kasvu -tulos varmempaa? Vai ovatko kaikki uroksia? Platy ei tarvi haaremia, uros ei ahdistele naarasta, päinvastoin;).

Mutta taistelukala tarvii lämpimän vede kuten hoitsukki kertoi.

• Tyyne 66
        Tulipyrstö0 kirjoitti:

Platy viihtyy myös keskikovassa, kysy myyjältä millaisessa vedessä on kasvanut. Meinaatko kasvattaa platyjä, jos vastaat, kyllä, silloin suosittelen kovettamaan tonne - 10 paikkeille, poikasten kehitys/kasvu -tulos varmempaa? Vai ovatko kaikki uroksia? Platy ei tarvi haaremia, uros ei ahdistele naarasta, päinvastoin;).

Mutta taistelukala tarvii lämpimän vede kuten hoitsukki kertoi.

En kyllä viljele platyä. Mutta siis muuten se taitelu kala voi tulla? :O Vai?

• Tyyne 66
        Tyyne 66 kirjoitti:

Ja platyä on yksi uros ja 2 naarasta :D

• Tulipyrstö0
        Tyyne 66 kirjoitti:

Ja platyä on yksi uros ja 2 naarasta :D

Platy tarvii alle 25 C° ja Taistelukala yli 25 C°.
        Kun sulla on 1 uros ja 2 naarasta platyä on se haaremi. Todennäköisesti sulla on 50 poikasta kuukaudessa, vaikka platyt syö omiakin poikasia niin ruuhkaa on pian piilopaikoissa.

• hoitsukki
        Tyyne 66 kirjoitti:

Taistelukala tulla, eivät sovi vetensä puolesta mitenkään yhteen platyjen kanssa, eikä muutenkaan.

• Tyyne 66
        Tulipyrstö0 kirjoitti:

Platy tarvii alle 25 C° ja Taistelukala yli 25 C°.
        Kun sulla on 1 uros ja 2 naarasta platyä on se haaremi. Todennäköisesti sulla on 50 poikasta kuukaudessa, vaikka platyt syö omiakin poikasia niin ruuhkaa on pian piilopaikoissa.

En ole nähnyt kuin yhden pienen poikasen pohjalla,ja se on varmaan platyn poikanen. Mutta olen vähän kuin "totuttanut" monia kaloja 25 asteeseen. Ja kalat eivät ole moksistaan. :D En ole edes ikinä mittannut ph arvoa. Kaloja on totta kai kuollut,mutta ei joukolla ikinä. Useasti minun kalat ovat kuolleet vanhuunteen,tai tressiin. ;(

• Tyyne 66 kirjoitti:

En ole nähnyt kuin yhden pienen poikasen pohjalla,ja se on varmaan platyn poikanen. Mutta olen vähän kuin "totuttanut" monia kaloja 25 asteeseen. Ja kalat eivät ole moksistaan. :D En ole edes ikinä mittannut ph arvoa. Kaloja on totta kai kuollut,mutta ei joukolla ikinä. Useasti minun kalat ovat kuolleet vanhuunteen,tai tressiin. ;(

Se, että kalat säilyvät hengissä jonkin aikaa, ei tarkoita, etteivät ne olisi "moksiskaan". Kalojen pitäminen väärissä vesioloissa lyhentää niiden elinikää merkittävästi, joten voi vain kuvitella, millaista muuta tuskaa se niille elinaikanaan tuottaa. Stressi on nimenomaan se, mitä väärät vesiolot tuottavat, joten jos et nyt välttämättä halua eläinrääkkääjäksi, ryhdistäydy!! Älä ota uusia kaloja ennen, kuin olet selvittänyt vesiarvot; ph ja kovuus ainakin. Sen jälkeen pidät joko platyt ja teet vedestä niille passelia, tai luovut platyista ja voit harkita sen taiston hankintaa.

• o:M:g

tiedoksi että minun platyt viihtyvät 27 asteessa niin käykö sinne sitte se taistelukala??

• firefly55

Platyjen maksimilämpötila on 25 °C, mikä tarkoittaa siis sitä, ettei todellisuudessa tuossa 25 asteessa kannattaisi kaloja pitää. Optimilämpötila platyille on n. 23 astetta, joten tuo sinun 27 asteesi on aivan liian korkea. Jos lämpötila on kaloille liian korkea, voivat ne silti säilyä siinä hengissä, mutta jäävät merkittävästi lyhytikäisemmiksi. Se, että ne pysyvät hengissä vielä noinkin korkeassa lämpötilassa, ei todellakaan tarkoita sitä, että ne viihtyisivät siinä. Kehotan siis laskemaan lämpötilaa oitis.

Ja kuten täällä on jo useampaan kertaan mainittu, eivät taistot ja platyt sovi samaan akvaarioon, koska platyt ovat kovan veden kaloja, taistelukalat eivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      134
      3060
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1630
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1354
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      897
    Aihe