Talvikko vai Campbelli?

HaMsTeRi<3

Hei! Olen ostamassa hamsteria ja ajattelin joko Campbellia tai Talvikkoa. Talvikosta jo aikaisempaa kokemusta ( ollut kaks urosta) jonka takia talvikot vähän tökkiii (muistuttaa paljon edesmenneistä). Häkki on ollut ihan okei 2 talvikolle ja yhdelle reilun kokoinen. Haluaisin siis kuulla kokemuksianne kummistakin roduista ja siitä kannattaako ostaa kasvattajalta vai eläin kaupasta (jos kasvattajalta niin ehdotuksia toivotaan). Myös näyttely kokemuksista olisi kiva kuulla....

KIITOS 

22

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HamsuFan

      Mieluiten itse ottaisin Talvikon, sillä ne kesyyntyvät helpommin (Mielipideasia). Talvikot Purevat enemmän, mutta on helpompi kouluttaa. Campbellit purevat vähemmän, mutta niiden kesyyntymisessä ja kotiutumisessa kestää kauemmin. Mielestäni Talvikkoa on helpompi hoitaa.

      PS. Talvikolle on helpompi keksiä nimi.

      Onnea Hamsun hankintaan!

       

    • HamsuFan

      Ja Hamsteri kannattaa ostaa eläinkaupasta, sillä sieltä saa poikasia halvalla ja niitä on helpompi kesyttää.
      Jos ostat kasvattajalta, sitä o vaikeampi kouluttaa, sillä kun se tulee uuteen kotiin, se on tottunut omaan hajuunsa ja saattaa olla hyvin agressiivinen.

      PS. Talvikko on nädempi.  

      • HaMsTeRi<3

        okei kiitti 


      • Hamsutar<3

        Oot tosi tietämätön!!! Asia on kuules just toisin päin!!! Kasvattajalla hamsun saa halvemmalla, ja kasvattajalta saatu hamsteri on monesti rauhallisempi.
        Sanoisin kuules, että kertaa tää tieto, ennenkuin alat levittelemään sitä!!!!!


    • Talvikko paras

      Talvikko kannattaa

      • HaMsTeRi<3

        Juuu niin oonki kuullu että kasvattajalta kannattaa hankkia.... oisko jonkun hyvän kasvattajan nimeä muistissa?


      • lololo

    • @HamsteriFani@

      Talvikoita ei voi pitää samas häkis koska ne tappaa toisesa,, ne on erakoit..!!!! mut Campbellin hamstereit voi pitää samas häkis koska ne on seurallisii! ne EI tapa toisiaa!

      mul on nyt yks syyrialainen hamsteri, ja otan ehk 2campbellii samaa häkkii..
      Ja muuten roborovskit on arkoi,, ne ei kesyynny helposti!!!!
      on kokemusta yhestä roborovskista!! NE ON ARKOI DD:

      • tiedoksvaan

        tiedoks et talvikot EI tapa toisiaan!!! ja ne EI oo erakoita!!! ne on just semmosii et ne on seurallisii mut voi ne ottaa yksinki jos haluu. meil on talvikko ja se muute kesyynty tosi nopee niinku jo ensimmäisen päivän jälkeen!!!!


      • Anonyymi

        Toivottavasti et ottanut samaan häkkiin koska syyrialainen on erakko.
        Minulla oli kaksi talvikkoveljestä jotka tulivat toimeen myös isoina keskenään.
        Kun toinen kuoli, jäljelle jäänyt oli monta päivää apeana. En aluksi sitä tajunnut vaan pelästyin, onko siitä tullut sokea ja kuuro vai mikävaivaa koska vain paikallaan kyhjötti eikä reagoinut kuten aiemmin eikä puuhastellut. Reipastui onneksi aika pian veljensä kuoleman jälkeen ja sai hellimisiä joka päivä. Niin pidetty, mukava, kiltti, käsikesy hamsteri se oli.
        Aiemmin kuollut hamsteri oli pitkään arempi koska sen ollessa pieni se piti jahtaamalla saada kiinni mutta ajan kanssa siitäkin tuli aivan kesy joka ihanasti aikaisin aamulla oli veljensä kanssa kädelle pyrkimässä "kyytiin". Vaikka olisi ollut kuinka kiire silloin, se hetkeksi unohtui. Ihania olivat molemmat lemmikit. Paljon hyviä muistoja.


    • Sedä

      Talvikotkaan ei mitenkään väistämättä tapa toisiaan, tappelu vaan on huomattavan todennäköistä. Nykyään kannattaa huomata että jos eläinkaupasta ostaa talvikon tai campbellin, se on lähes varmasti hybridi eli näiden kahden lajin sekoitus, jolloin myös ominaisuudet ovat enemmän tai vähemmän mitä sattuu. Eli varsin hyvin voi saada tappelevia "campbelleja" ja seurallisia "talvikoita". Ja voi nuo puhtaat campbellitkin tapella, ei eläimistä koskaan niin varmaksi voi sanoa. Mutta siis parempi siis joka tapauksessa pitää campbellit laumoissa ja seurailla laumassa asuvia talvikoita tarkalla silmällä kinojen varalta. Ja ostaa kummatkin luotettavalta kasvattajalta tai kohta ei erillisiä lajeja ole enää olemassakaan...

    • momo<3

      minä ehdottaisin tuota campbellia

    • talvikkoi

      Minulla on talvikko (Helsingin Faunattatesta) ja paperit on, oikealta kasvattajlta eli ei hybridi. Jos e-kaupasta niin sellaisesta jolla on hamsuilla paperit.

    • hamsulove

      tää on jo vanha keskustelu, mut haluun kuitenki tulla sanoo. Tää on vaan mun oma mielipide, mut mul on ollu kaks talvikkoo, kaks roboo ja nyt campbell. mun mielestä campbell on kesyin. (riippuu tietenkin yksilöstä) :) ja robot on tosi arkoi et jos tääl on joku joka harkitsee ekaa hamsuu nii ei kannata ottaa niitä. :)

    • Anonyymi

      Ostin ”tänään campelin kasvattajalta.
      Se tuntuu kesyltä.

    • Anonyymi

      Missä on lista venäjänkääpiöhamstereiden kasvattajista?

      • Anonyymi

        Suomen hamsteriyhdistyksen sivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen hamsteriyhdistyksen sivuilta.

        Näin vaan syyrialaisten kasvattajia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin vaan syyrialaisten kasvattajia

        Itse huomasin Suomen hamsteriyhdistys ry:n sivuilla muitakin kuin syyrialaisia, just katsoin.
        On myös paikallisia jyrsijäharrastusyhdistyksiä eri puolilla Suomea. Heillä on tietoa kasvattajista. Esim. Oulun seudun jyrsijäharrastajat ry tai Susirajan jyrsijäharrastajat ry.
        Onnea etsintään.


    • Anonyymi

      Talvikko on hamsterikirjan mukaan helpoin hamsterilaji. Kannattaa hankkia poika meilläkin oli kaksi aivan käsikesyä poikatalvikkoa.

      • Anonyymi

        Samassa häkissäkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samassa häkissäkö?

        Joo. Ei koskaan ollut pahoja riitoja eikä vammoja näkynyt kummallakaan mitkä olisivat olleet seurausta tappelusta, ainakaan en huomannut mitään. Yhdessä toimivat yleensä ja nukkuivat. Joskus harvoin kuului "zack"-säkätysääni, erimielisyyden aiheuttajana ruoka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe