"Itä-Uusimaa"

f.rkp

Miksi pitää olla jokin keinotekoinen "Itä-Uusimaa"??!

Miten se eroaa Uudestamaasta? Taitaa olla jokin RKP:n luoma bantustan.

4

580

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karolus51

Kuten varmaan tiedätkin, keinotekoinen Itä-Uudenmaan maakunta on jo päätetty lakkauttaa ja jo aiemmin näin tapahtui Länsi-Uudenmaan kanssa. Epävirallisesti on kuitenkin tarkoituksenmukaista puhua jatkossakin näistä molemmista ja lisäksi Keski-Uudestamaasta pääkaupunkiseudun lisäksi vaikka kysymys ei enää olekaan tarkkarajaisista alueista. Yhdessä nämä kaikki muodostavat Uudenmaan maakunnan.

• ätväpälätti

Kaikkhan ne on keinotekoisia, niin kuin Suomi ja Eurooppakin. Poliittisia sopimuksia, ei muuta.

• Puskaryssä
        ätväpälätti kirjoitti:

Kaikkhan ne on keinotekoisia, niin kuin Suomi ja Eurooppakin. Poliittisia sopimuksia, ei muuta.

Kannattaisikohan kaivaa esille taas ne peruskoulun yhteiskuntaopin kirjat, kun noin näyttävät unohtuneen. Aloita ihan alusta.

• s/pdif

En kyllä itsekään ymmärrä, mikä idea oli erottaa itäosa Uudestamaasta erikseen v. 1997;
      enemmän järkeä olisi ollut erottaa Helsingin seutukunta omaksi kokonaisuudekseen (Vrt. Oslo   Akerhus).

Onneksi tuo Suomen historian keinotekoisin maakunta häviää vuodenvaihteen jälkeen ja emme enää kuule Itä-Uudenmaan laulua milloinkaan.

Hieman kyllä haiskahti koko maakuntaidea yrityksenä pöngittää RKP:n asemaa Suomen poliittisella kartalla ja saada maaherrapaikka itselleen hyvin kyseenalaisella konstilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4642
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1947
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      132
      1186
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe