Miksi pitää olla jokin keinotekoinen "Itä-Uusimaa"??!
Miten se eroaa Uudestamaasta? Taitaa olla jokin RKP:n luoma bantustan.
"Itä-Uusimaa"
4
580
Vastaukset
- Karolus51
Kuten varmaan tiedätkin, keinotekoinen Itä-Uudenmaan maakunta on jo päätetty lakkauttaa ja jo aiemmin näin tapahtui Länsi-Uudenmaan kanssa. Epävirallisesti on kuitenkin tarkoituksenmukaista puhua jatkossakin näistä molemmista ja lisäksi Keski-Uudestamaasta pääkaupunkiseudun lisäksi vaikka kysymys ei enää olekaan tarkkarajaisista alueista. Yhdessä nämä kaikki muodostavat Uudenmaan maakunnan.
- ätväpälätti
Kaikkhan ne on keinotekoisia, niin kuin Suomi ja Eurooppakin. Poliittisia sopimuksia, ei muuta.
- Puskaryssä
ätväpälätti kirjoitti:
Kaikkhan ne on keinotekoisia, niin kuin Suomi ja Eurooppakin. Poliittisia sopimuksia, ei muuta.
Kannattaisikohan kaivaa esille taas ne peruskoulun yhteiskuntaopin kirjat, kun noin näyttävät unohtuneen. Aloita ihan alusta.
- s/pdif
En kyllä itsekään ymmärrä, mikä idea oli erottaa itäosa Uudestamaasta erikseen v. 1997;
enemmän järkeä olisi ollut erottaa Helsingin seutukunta omaksi kokonaisuudekseen (Vrt. Oslo Akerhus).
Onneksi tuo Suomen historian keinotekoisin maakunta häviää vuodenvaihteen jälkeen ja emme enää kuule Itä-Uudenmaan laulua milloinkaan.
Hieman kyllä haiskahti koko maakuntaidea yrityksenä pöngittää RKP:n asemaa Suomen poliittisella kartalla ja saada maaherrapaikka itselleen hyvin kyseenalaisella konstilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774642- 1801947
- 1241630
- 1321186
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161121- 351056
- 78953
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848