hiilitapletti

vatsavellissä

Elikkä halauaisin kokemuksi hiilitapletin käytöstä koirilla?
vähän koiran koko suhdetta annokseen verrattuna, kuinka nopeasti vaikutti, vai vaikuttiko ollenkaan,
ym.

Oma koirani ollut nyt kuralla 2 päivää ja mikään vatsan kovettaja valmiste koirille ei
auta. joten ajattelin että jos huomenna kävisin ostamassa hiilitapletteja, mitä luullette
auttaako toimiiko?

5

5346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta jotain

      Eli, hiilitabletti ei poista perussyytä. Itse aloittaisin canicurilla, jos syytä ei ole selvitetty. Mutta koin hiilitabletin hyväksi keinoksi, joskin hyvin varovasti aloittelin, eli keskikoko koiralle vain yhden tabletin kerrallaan, jotta tuloksena ei ollut ummetus, jolloin taas laksatiivin määrää piti lisätä. Mutta ennen tätä oli koira kyllä tutkittu.

      • .d..d

        eli siis en osaa sanoa syytä, ei ole siis minkään nököistä hajua miksi on kuralla.
        saanut ihan perus ruokaa ihan normaalisti, mahdollisesti syönyt ulkoa jotain, koska
        liikkuu iltaisin aina vapaana metsässä. eli mahdollista lähinnä että on syönyt jonkun eläimen raatoa,
        tai muuta vastaavaa mitä nyt metsässä voi olla...


      • vbhfdlb
        .d..d kirjoitti:

        eli siis en osaa sanoa syytä, ei ole siis minkään nököistä hajua miksi on kuralla.
        saanut ihan perus ruokaa ihan normaalisti, mahdollisesti syönyt ulkoa jotain, koska
        liikkuu iltaisin aina vapaana metsässä. eli mahdollista lähinnä että on syönyt jonkun eläimen raatoa,
        tai muuta vastaavaa mitä nyt metsässä voi olla...

        Parhaiten saat sen annostuksen selville apteekin tädiltä. Hiililääkettä on useammassa muodossa kuin vain tablettina, niistäkin kannattaa kysyä, että mikä sopii tähän tilanteeseen. Joskus koiralla tulee noita "kuravellipäiviä" ihan muutenkin vain, mutta jos se jatkuu niin sitten tottakai lääkäriin. Ootko koittanu ihan antaa sille riisiä ja raejuustoa, josko ne auttais ettei heti anna sitä hiiltä?

        Esimerkkinä siitä miten sen hiilen määrä voi vaihdella; Meillä 25 kiloinen koira söi rotanmyrkkyä ja sitten lääkärin jälkeen suunnistimme apteekkiin hakemaan sitä hiiltä. Apteekkari neuvoi heti kun kysyi, ja niin annoimme sen päivän aika jopa 50 tbl hiiltä. Huima määrä, enkä olisi tiennyt antaa noin paljoa ellen olisi kysynyt. En nyt tarkoita, että kippaat koko purnukan koiran suuhun vaan että kysyvä ei tieltä eksy. Eli tässä tapauksessa kannattaa mieluummin asiantuntijalta kysyä neuvoa eikä täältä, varsinkin kun olet nyt harkitsemassa sen kokeilua.

        Toivottavasti ripuli on jo hellittänyt!! :)


      • vastasin jo aiemmin
        vbhfdlb kirjoitti:

        Parhaiten saat sen annostuksen selville apteekin tädiltä. Hiililääkettä on useammassa muodossa kuin vain tablettina, niistäkin kannattaa kysyä, että mikä sopii tähän tilanteeseen. Joskus koiralla tulee noita "kuravellipäiviä" ihan muutenkin vain, mutta jos se jatkuu niin sitten tottakai lääkäriin. Ootko koittanu ihan antaa sille riisiä ja raejuustoa, josko ne auttais ettei heti anna sitä hiiltä?

        Esimerkkinä siitä miten sen hiilen määrä voi vaihdella; Meillä 25 kiloinen koira söi rotanmyrkkyä ja sitten lääkärin jälkeen suunnistimme apteekkiin hakemaan sitä hiiltä. Apteekkari neuvoi heti kun kysyi, ja niin annoimme sen päivän aika jopa 50 tbl hiiltä. Huima määrä, enkä olisi tiennyt antaa noin paljoa ellen olisi kysynyt. En nyt tarkoita, että kippaat koko purnukan koiran suuhun vaan että kysyvä ei tieltä eksy. Eli tässä tapauksessa kannattaa mieluummin asiantuntijalta kysyä neuvoa eikä täältä, varsinkin kun olet nyt harkitsemassa sen kokeilua.

        Toivottavasti ripuli on jo hellittänyt!! :)

        Ja herkästi myyvät sitä, johon pitää lisätä se vesi. Se on ihan turha pelkässä ripulissa, on niin hankala saada koiralle alas. Ja tosiaan, jos koira on syönyt myrkkyä, tai sitä epäilee, on aina parempi antaa vaikka liikaa kuin liian vähän. Silloinhan ei mahdollisesti seurauksena tuleva ummetus haittaa. Mutta korjaan sen verran ekaa lausuntoani (koirani oli vanha, ja sillä oli tyrä peräsuolessa), että annoin tuon yhden tabletin noin viisi kertaa vuorokaudessa. Mutta meillä siis etsittiin sopivaa ulosteen paksuutta.


      • .d..d
        vastasin jo aiemmin kirjoitti:

        Ja herkästi myyvät sitä, johon pitää lisätä se vesi. Se on ihan turha pelkässä ripulissa, on niin hankala saada koiralle alas. Ja tosiaan, jos koira on syönyt myrkkyä, tai sitä epäilee, on aina parempi antaa vaikka liikaa kuin liian vähän. Silloinhan ei mahdollisesti seurauksena tuleva ummetus haittaa. Mutta korjaan sen verran ekaa lausuntoani (koirani oli vanha, ja sillä oli tyrä peräsuolessa), että annoin tuon yhden tabletin noin viisi kertaa vuorokaudessa. Mutta meillä siis etsittiin sopivaa ulosteen paksuutta.

        perjantaina alkoi ripulointi, jonka jälkeen heti seuraavana päivänä sai
        ruuakseen pelkkää riisisä raejuustoa ja piimää, ei auttanut, joten menin tänään
        apteekkiin, ja siellä he katsoivat minua pyörein silmin, kun sanoin
        koirani kuralla oloon ostavani hiilitablettia, kysyin annosttusta 30-35 kiloiselle koiralle.

        Eipä täällä tesomalla apteekissa osattu sanoa mitään... :S luki minulle ääneen pakkaus selosteen,
        ihan kuin en itse osaisi lukea, eikä pakkauksessakaan oikeen lukenut mitään järkevää,
        joten päätin lähteä neljällä liikkeelle, vielä ei vaikutusta ainakaan näkynyt, mutta huomenna
        aamulla varmaan on tehonnut jos meinaa tehota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe