Diesel Caddy?

NakuNakuCaddy

Löysin hienon 1981 diesel Caddyn ja ajttelin kysyä raadilta tekeekö sillä Oldsin koneella mitään? Ideani olisi panna Museo rekkariin ja ajaa halvalla! Auto on loistokunnossa kaikin puolin mutta toi diesel pata epäilyttää kun en niitä tunne.
PS. Eikös sen saa jo Museokilpiin ensi vuonna?

9

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • delta88

      se 5,7 kone oli täysi susi. 6,2 litrainen sitten kestikin jo jotain.

    • zöf

      litrainen diisseli kestää kun sitä ajaa ja hoitaa hyvin, elikkäs riittävän tiheät öljynvaihdot, ei revittelyä kylmänä ja lämpöjen tasauskäyttö ennen sammuttamista.

    • Laatua.

      Harrastekäytössä ihan toimiva peli, kun huoltaa ja hoitaa asiallisesti, eikä ajele epäkuntoisena. Tuo maine, kuten esim. tuo "delta88" julisti, on hyvin pitkälle tunteisiin perustuva, ei mihinkään faktoihin. Saman kestoiän koneita on pilvin pimein, mutta eivät silti kanna "susikoneen" mainetta, usein jopa päivastoin, esim. mini, joka ei tosin kestänyt mistään muualtakaan.

      Ei saa museorekisteriin vielä ensivuonna, vaan vasta 2012 alusta.
      Kannattaa säilyttää hyvin ja muutoskatsastaa museoajoneuvoksi, niitä ei ole montaa ja on hienoa kyytiä.

      • Laatua.

        Jos auto valmistettu jo 80-luvun puolella, niin saa museorkisteriin jo ensivuonna, mutta pitää olla dukumentit valmistusajasta.
        Esim. kuljettajan oven tarrassa on valmistusvuosi ja kuukausi.


      • nyt-66 Dodge
        Laatua. kirjoitti:

        Jos auto valmistettu jo 80-luvun puolella, niin saa museorkisteriin jo ensivuonna, mutta pitää olla dukumentit valmistusajasta.
        Esim. kuljettajan oven tarrassa on valmistusvuosi ja kuukausi.

        jos kerta vieläkin käy ja kukkuu ,niin mikäs sen enää tuhoaisi harrastepelinä.hyvällä hoidolla ja laatuosilla sekä nyky tieto/taito ko.koneesta saa kestävänkin.Ei kannata enää kaivaa noita Olds aikoja jolloin tuotiin suomeen paljonkin.osa kesti,osa ei vaan oli käyttäjiäkin joka lähtöön!huonohan se maineeltaan ja kestoltaan pääsääntöisesti oli,myönnetään.Mitään 6,2d ei henkilöautoihin IKINÄ asennettu,eikä järkevästi työmäärältään/kustannuksiltaan sinne sovikkaan,uskokaa pois.kiinnikkeet ei sovi,apulaitteet ei passaa,kallis projekti,laatikko ei sovi suoraan ja jos vaihdetaan=kardaani uusiksi jne.Toisekseen MR kilpiin ei mitään asiaa enää!!Henk koht omistin aikoinaan 4,3l V8D Cutlass-79 ja 5,7l V8D Delta88-80.eivät levinneet mihinkään eikä ne nyt mitään pomminvarmoja olleet toki vaan toinen vanha taxi ja toinenkin paljon ajettu...sitäpaitsi:GM kehitti moottoria koko ajan ja viimeiset vm(-85) olivat jo ok!1981 oli jo tehty muutoksia kestävyyden suhteen mm puristuksissa ja kansissa.mikään ei estä päivittämästä konetta moiseksi,jos tahtoo.osia löytyy ja pilahintaan 6,2d nähden.osta pois ja nauti!Toimiessaan/ehjänä moisessa 5,7D hieno kyyti(4,3 oli vähä laiska),toisaalta Caddyn pellin alle minusta traktorimainen ääniltään...


      • Delta 88
        nyt-66 Dodge kirjoitti:

        jos kerta vieläkin käy ja kukkuu ,niin mikäs sen enää tuhoaisi harrastepelinä.hyvällä hoidolla ja laatuosilla sekä nyky tieto/taito ko.koneesta saa kestävänkin.Ei kannata enää kaivaa noita Olds aikoja jolloin tuotiin suomeen paljonkin.osa kesti,osa ei vaan oli käyttäjiäkin joka lähtöön!huonohan se maineeltaan ja kestoltaan pääsääntöisesti oli,myönnetään.Mitään 6,2d ei henkilöautoihin IKINÄ asennettu,eikä järkevästi työmäärältään/kustannuksiltaan sinne sovikkaan,uskokaa pois.kiinnikkeet ei sovi,apulaitteet ei passaa,kallis projekti,laatikko ei sovi suoraan ja jos vaihdetaan=kardaani uusiksi jne.Toisekseen MR kilpiin ei mitään asiaa enää!!Henk koht omistin aikoinaan 4,3l V8D Cutlass-79 ja 5,7l V8D Delta88-80.eivät levinneet mihinkään eikä ne nyt mitään pomminvarmoja olleet toki vaan toinen vanha taxi ja toinenkin paljon ajettu...sitäpaitsi:GM kehitti moottoria koko ajan ja viimeiset vm(-85) olivat jo ok!1981 oli jo tehty muutoksia kestävyyden suhteen mm puristuksissa ja kansissa.mikään ei estä päivittämästä konetta moiseksi,jos tahtoo.osia löytyy ja pilahintaan 6,2d nähden.osta pois ja nauti!Toimiessaan/ehjänä moisessa 5,7D hieno kyyti(4,3 oli vähä laiska),toisaalta Caddyn pellin alle minusta traktorimainen ääniltään...

        Tässä voisi vähän muistella menneitä. Amerikkalainen auto oli harvinaisuus vielä 70-luvulla tällaisessa pienessä maalaiskunnassa, jossa olen aina asunut. Jenkkiautoja näki harvoin ja ne olivat suurta eksotiikkaa. Lähinnä vain amerikkalaisissa elokuvissa ja tv-sarjoissa esiintyivät. Kunnes 70-luvun ja 80-luvun vaihteen tienoilla tuli kuntaamme pari uutta Jeep Wagoneeria ja pari uutta diesel-Oldsmobileä ja pari uutta Chevrolet diesel pick-uppia. Olivat ne katseenvangitsijoita silloin. Ihailua herättivät nuoren miehen mielessä. Jenkit olivat ulkonäöltään ja ominaisuuksiltaan kovasti silloisista kansanautoista poikkeavia. Lada, Toyota Corolla, Ford Escort, Opel Kadett, Fiat 127; ne olivat aivan toista maata.

        Nykyään ei ole enää näin suuria eroja autojen kesken. Jenkkiautoja, perinteellisessä mielessä ymmärrettynä, ei enää ole.


    • Caddyman myös

      Koneita on kahta mallia. D kone on susi, DX kone kestävämpi. Koneiden erona on runkolaakerin pukkien paikka. DX- moottorissa pukit ovat sylinterien suuntaisesti ja D- koneessa suoraan ylhäältä alaspäin, eli käytännössä pukit ja lohko halkeavat, kun kuormitus tulee osittain sivusuuntaan. Muitaakseni lohkon numeromerkinnästä selviää kumpi on kyseessä. Lohkossa on joko D tai DX merkintä numerosarjassa. Joissain malleissa myös laatikon turbiini "irtosi" , koska se ei oltu suunniteltu diesel moottorin värinöille.
      Muutenhan Caddy on todella MUST !

      • Ollut on molemmat

        Ihan sama peruskone parannettuna,tyyliin:Alhaisemmat puristukset,Pidemmät ja järeämmät pultit alakerrassa ym pientä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe