Hei! olen harkinnut koiran ostoa, mutta en tiedä että lähteekö villakoirista hilsettä tai karvaa??
ja sitten jos on allerginen eläimien syljelle niin voiko silloin ottaa koiran???? kiitos jos vastasitte =)
Voinko ottaa koiran?
6
583
Vastaukset
- astm.
hilsettä, kaikista lähtee ja et voi jos olet eläimen syljelle (?) allerginen.
- villis fan
ok kiitti =(=(=(=(
- lisa.
eiköhän kaikille tule kutiavia naarmuja käteen, jos iho menee rikki koiran esim. hammastaessa leikin yhteydessä. tämä siis ei taida olla kovin vaarallista. usein myös pentuiän jälkeen ei ole ongelma. villakoirasta en tiedä, mutta on sellaisiakin rotuja, joista lähtee vähemmän hilsettä ja allergisoivat vähemmän. kuitenkin kannattaa ehdottomasti harkita...sillä voi olla että allergia pahenee tulevaisuudessa. tällöin koirasta luopuminen on vaikeaa. ei ole koiran eduksi, että omistaja vaihtuu allergian takia, joka oli olemassa jo ennen koiraa. koirat elävät kuitenkin jopa 12 vuotta.
- poodle-woman
Pakko tulla sanomaan tänne kun ihmiset eivät näköjään oikeasti tiedä.
Villakoirasta EI lähde hilsetä! Tosi on. Minulla todettiin ala-aste ikäisenä astma, pahimmat hengityksen aiheuttajat ovat kissa ja koira. 14-vuotiaana sitten hankin pienen villakoiran, ei mitään astmareaktioita. Olen nyt 20.v ja olen yhä astmaherkkä koiralle mutta koira on edelleen.
MUTTA! On parasta myös huomauttaa mitä villakoiran hoito vaatii. Tukista ei irtoa karvaa kuten muilla koirilla, karva vain kasvaa ja kasvaa ja kasvaa. Koira pestään 1 kerran kuukaudessa, föönataan ja trimmataan, korvistakin nypitään karvat pois. Karvat ajellaan kuonosta, varpaista ja hännän tyvestä.
Rotuna villakoiran turkin hoito lukeutuukin vaikeampiin hoidettaviin, eli kannattaa miettiä onko valmis hoitamaan koiraa oikeasti. - poodle-woman
Tuosta sylki jutusta tulikin mieleen vanha kämppikseni. Meillä oli talossa kaksi koiraa ja aina kun koira pääsi nuolaisemaan ihoa niin suoraa tietä pesemään se kohta, muuten siihen tuli nokkosihottumaa. En kuitenkaan näkisi tätä koiran oton esteenä, pidät vain huolen ettei koira pääse nuolemaan ja opetat sen siihen.
- i.n.k.a
olen itekin Alerginen koirille ja kissoille mutta kissoille enemän haluasin kauheasti lemikin tai sisiliskon tai pupun
ei voi otaa jos on alerginen koska voi saada asman ja se on vaaralinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72083Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32693- 42661
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627