Muista käyttää välittäjää

Apu lähellä LKV

Suomesa on asiakkaat väärässä käyppäskysymässä kiinteistövälittäjältä myytävän kohteen ominaisuuksista niin saat hyvät asiantuntevat/ välittäjää/myyjää sitovat faktat ja ennen kaikkea täysin puolueettomat koska Asuntovälittäjä vaikka asunnonomistajan toimeksiannosta myy. Niin korka ammattietiikka vaatii että on täysin objektiivinen kaikessa. Sen takia välittäjäksi pääsee Suomessa vain harvat ja valitut kyseessä on suurta luottamusta ja arvostusta nauttiva ammattikunta. Joka ottaa kaupanteon alkuvaiheesta asti huomioon myyjän ja asiakkaan edut. Hän on kuion pyyteetön välimies joka yhdistää nämä kaksi narua. Lisäksi tekee viralliset kauppakirjat joissa on nimet alla ja näkee vaivaa markkinoinnista.

Hyvä kiinteistövälittäjä on myös pyyteetön työajan ollessa monesti ilta tai la - su painotteinen. Hän on vaatimaton ajaa toki hyvällä autolla koska tarvii töiden takia. pukeutuu siististi ja tietää tarkalleen mitä myy. Tekee hienot esitteet ja ottaa selville asiat.

Kiinteistövälittäjä on mies/nainen joka on mukana perheen/yksinäisen arjessa juuri sen elämän suurimman hankinnan kohdalla. Joskus jopa heillä kaiken hyvän lisäksi on vielä suhteita joilla saa luotua asiakkaalle asuntolainan pankista.

Asuntovälittäjä kantaa kortensa kekoon Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan eteen todella uutterasti. Ollen kuitenkin pienen ihmisen puolella ja vastaamassa niihin hankaliinkin kysymyksiin jota tavallinen ihmien ei välttämättä tiedä.

Korkasta ammattietiikasta johtuen ja huonoista työajoista kärsien hän on asunnon hankintaa/vaihtoa/myyntiä suunnittelevan paras apu.

15

1483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heahheh

      onks tommosia oikeesti?

    • ep

      On jo pitkään ollut asunnonmyyntibuumia, jossa järjestäin kaikki myytävissä olevat kohteet ovat jonkin välitysliikkeen listoilla. Miksi asuntoa ei nykyään enää myydä suoraan kuluttajalta kuluttajalle? Ihmetyttää.

      Asunnon myyntihinnan ollessa esimerkiksi 150.000 ¬ on siitä välityspalkkion osuus 4,50 - 5,00 % välillä. Eli noin 7.000 ¬.

      Jos alkaa itse myydä asuntoaan, voi asuntoa myydä samaan hintaan, kuin jos välitysliike hoitaisi myyntiä. Siinä on vaan semmoinen etu, että saat asunnostasi tuon 7.000 ¬ enemmän. Siitä summasta kyllä riittää mainoksiin ja markkinointiin. Ja aika paljon kaikkeen muuhunkin.

      On olemassa säädökset, jotka määrittävät asuntokauppaa. On olemassa lista kaikista niistä tarvittavista asiakirjoista, joita asuntokaupan teko vaatii. On olemassa valmiita kauppakirjapohjia joilla asuntokauppa sidotaan.

      Lopullinen kauppa ja allekirjoitukset tehdään julkisen notaarin luona. Tarvitaanko tähän välittäjää?

      Jokainen kansalainen pystyy järjestämään kaupanteon itsekin ja hankkimaan kaikki tarvittavat tiedot ja asiakirjat itsekin muutamalla puhelinsoitolla ja pienellä vaivalla.

      Jotenkin tuntuu, että ihmiset ovat alkaneet pitää välittäjän hankkimista pakollisena toimenpiteenä. Ikäänkuin asuntokauppa olisi yhtä kuin tehdä toimeksianto. Kyllä sen voi myydä itsekin.

      • lkv hyvinkin

        Tarkoitatko että sinun ammattitaidollasi saat asunnosta saman hinnan kuin hyvä välittäjä? Älä naurata. Turhaan mietit välityspalkkion summaa. Tärkeintä on se, mitä viivan alle jää.

        Esimerkin vuoksi: Jos myyt asuntosi (kuvitellaan että sinulla on oma velaton asunto, ei mietitä sitä että asut vuokralla) hintapyynniltään 159 000 e 150 tuhannella eurolla, teitkö mielestäsi hyvät kaupat? Jos hyvä välittäjä tuo sinulle 159 tuhannen euron tarjouksen, ottaa siitä 7 000 euron palkkion välistä, paljonko sinulle jää?
        Vastaathan vain kysymykseeni summalla, älä selittelyillä.


      • "Lopullinen kauppa ja allekirjoitukset tehdään julkisen notaarin luona."

        Vain kiinteistökaupassa käytetään kaupanvahvistajaa, eikä asunto-osakekaupassa ole mitään määrämuotoisuus vaatimuksia.

        Eli syy käyttää välittäjää on sekä myyjien että ostajien osaamattomuus.

        Aika huvittavaa on kylläkin alkuperäisen kirjoittajan hehkuttama arvostus välittäjän työtä kohtaan. Pari vuotta sitten tutkittiin eri ammattien arvostusta, ja välittäjän ammatti sijoittui jonnekin sijan 160 paikkeille, parittajan ja huumekauppiaan välimaastoon.. :D


      • Omatoimi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        "Lopullinen kauppa ja allekirjoitukset tehdään julkisen notaarin luona."

        Vain kiinteistökaupassa käytetään kaupanvahvistajaa, eikä asunto-osakekaupassa ole mitään määrämuotoisuus vaatimuksia.

        Eli syy käyttää välittäjää on sekä myyjien että ostajien osaamattomuus.

        Aika huvittavaa on kylläkin alkuperäisen kirjoittajan hehkuttama arvostus välittäjän työtä kohtaan. Pari vuotta sitten tutkittiin eri ammattien arvostusta, ja välittäjän ammatti sijoittui jonnekin sijan 160 paikkeille, parittajan ja huumekauppiaan välimaastoon.. :D

        Myin juuri asuntoni itse (kolmas kerta kun teen niin). En ymmärrä, mihin siinä olisi välittäjää tarvinnut. Sain asunnosta juuri sen summan, jonka pyysin. Kuluja minulle tuli: 60 euroa (isännöistsijäntodistus ym. paperit, jotka isännöitsijä antaa) ja 90 euroa ilmoituksesta Oikotiellä. Jos olisin käyttänyt välittäjää, minimiveloitus olisi ollut 3000 euroa.

        Asunto meni ilman yleistä näyttöä viikossa. Kauppakirjapohjan tulostin netistä ja eikun ostajan pankkiin ja rahat tilille. So simple!


      • Omatoimi kirjoitti:

        Myin juuri asuntoni itse (kolmas kerta kun teen niin). En ymmärrä, mihin siinä olisi välittäjää tarvinnut. Sain asunnosta juuri sen summan, jonka pyysin. Kuluja minulle tuli: 60 euroa (isännöistsijäntodistus ym. paperit, jotka isännöitsijä antaa) ja 90 euroa ilmoituksesta Oikotiellä. Jos olisin käyttänyt välittäjää, minimiveloitus olisi ollut 3000 euroa.

        Asunto meni ilman yleistä näyttöä viikossa. Kauppakirjapohjan tulostin netistä ja eikun ostajan pankkiin ja rahat tilille. So simple!

        Kauppakirjapohjan tulostaminen netistä antaakin sinulle hyvän suojan.. No, onneksi sinulla on varmaan kotivakuutuksessa laaja oikeusturva alhaisella omavastuulla :D

        Ja sinulla on kuitenkin kokemusta myynnistä, joten ehkä tilanteesi eroaa hieman keskivertomyyjästä. Toinen asia on se, että kestääkö kriittisiä kommentteja omasta kodistaan, itse en koskaan edes lähtisi myymään omaa kotiani.


      • joo-o...
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Kauppakirjapohjan tulostaminen netistä antaakin sinulle hyvän suojan.. No, onneksi sinulla on varmaan kotivakuutuksessa laaja oikeusturva alhaisella omavastuulla :D

        Ja sinulla on kuitenkin kokemusta myynnistä, joten ehkä tilanteesi eroaa hieman keskivertomyyjästä. Toinen asia on se, että kestääkö kriittisiä kommentteja omasta kodistaan, itse en koskaan edes lähtisi myymään omaa kotiani.

        välittämässä niitä asuntoja eikä vängätä netissä?

        Potentiaalisten asiakkaiden ja heidän mielipiteidensä mollaaminen netissä ei ole kovin ammattimaista käytöstä. Teet vain hallaa kaikkien välittäjien maineelle, joka ei suoraan sanoen muutenkaan ole kovin korkealla. Vahvistat jo entisiäkin ennakkoluuloja sen sijaan että hälventäisit niitä.


      • Omatoimi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Kauppakirjapohjan tulostaminen netistä antaakin sinulle hyvän suojan.. No, onneksi sinulla on varmaan kotivakuutuksessa laaja oikeusturva alhaisella omavastuulla :D

        Ja sinulla on kuitenkin kokemusta myynnistä, joten ehkä tilanteesi eroaa hieman keskivertomyyjästä. Toinen asia on se, että kestääkö kriittisiä kommentteja omasta kodistaan, itse en koskaan edes lähtisi myymään omaa kotiani.

        Hei, jostainhan sinäkin ne kauppakirjapohjasi olet ottanut. Ei siellä mitään sudenkuoppia normaalijärjellä varustetulle myyjälle ole. Sitä paitsi kauppakirjaa voi varioida mielensä mukaan, kunhan oleelliset tiedot löytyy. Itsekin jätin tarpeettomat kohdat pois, koska omistus- ja hallintaoikeus siirtyi kaupantekotilaisuudessa. Ja tiedät varmaan senkin, että välittäjä ei vastaa asunnon virheistä tms. vaikka niin aina annetaan ymmärtää. Kyllä se on myyjä, joka kuvettaan kaivaa.

        Välittäjien epätoivosta kertoo nämä kirjoittelut ja se, kuinka monta kymmentä välittäjää soitti myynti-ilmoitukseni perusteella. Monet monta kertaa. Moni pyysi edes tekemään ns. rinnakkaistoimeksiannon, jossa olisin voinut myydä itse ja välittäjä myisi myös ja välittäjä laittaisi kauppahinnan päälle oman palkkionsa.

        Olen elämäni aikana käyttänyt välittäjiä ja myynyt kolmesti siis itse. Omakotitalokaupassa käytin välittäjää, koska se on monimutkaisempi kauppa ja siinä välittäjän vastuu on merkityksellinen, jos jotain menee pieleen. Näin minusta.


      • asiallinenosataja
        lkv hyvinkin kirjoitti:

        Tarkoitatko että sinun ammattitaidollasi saat asunnosta saman hinnan kuin hyvä välittäjä? Älä naurata. Turhaan mietit välityspalkkion summaa. Tärkeintä on se, mitä viivan alle jää.

        Esimerkin vuoksi: Jos myyt asuntosi (kuvitellaan että sinulla on oma velaton asunto, ei mietitä sitä että asut vuokralla) hintapyynniltään 159 000 e 150 tuhannella eurolla, teitkö mielestäsi hyvät kaupat? Jos hyvä välittäjä tuo sinulle 159 tuhannen euron tarjouksen, ottaa siitä 7 000 euron palkkion välistä, paljonko sinulle jää?
        Vastaathan vain kysymykseeni summalla, älä selittelyillä.

        Samoilla luvuilla...
        Asunnon hintapyyntö 159.000

        Välittäjä tuo 159.000 tarjouksen ja vähentää siitä palkkion joten hinta on 152.000

        Myyn asunnon hintaan 159.000 ja hinnaksi jää 159.000.

        Miksi se välittäjä toisi erihintaisen tarjouksen?

        Toinen esimerkki.
        Hinta 159.000

        Välitäjä tuo 119.000 tarjouksen ja vähentää siitä palkkion joten hinta on 112.000
        Myyjä itse myykin asunnon 180.000.

        Paljonko mule nyt jää?
        Vastaathan vain kysymykseeni summalla, älä selittelyillä.

        Kuten ehkä huomaat oma esimerkkisi on seinästä revitty.
        Jos itse keskit summat niin saahan sen näyttämään juuri silä miltä haluaa


      • wdcbdwckhbdlvwc

        Täysin samaa mieltä!

        Kysyin kerran tästä oman pankkini kanssa, muutama satanen ja kauppa vahvistetaan sillä. Monet uskoo että se olisi jotenkin turvallisempaa, mutta ei ole. Loppupeleissä myyjä vastaa kohteesta. Piste. Välittäjä on vastuussa vain jos keksii omia mm. sanoo että putkiremppa on tehty vaikka on tekemättä jne.

        Välittäjät ei aina tajua että niitä käytetään juuri sen takia että asunnosta saataisiin mahdollisimman hyvää hintaa. Kuvittelee että se kuuluu asiaan. Ostajatkaan eivät näytä tajuavan myöskään se, että välittäjän takia joutuvat maksamaan asuntolainaa muutama vuosi lisää!


      • Kissanhännänalentaja
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Kauppakirjapohjan tulostaminen netistä antaakin sinulle hyvän suojan.. No, onneksi sinulla on varmaan kotivakuutuksessa laaja oikeusturva alhaisella omavastuulla :D

        Ja sinulla on kuitenkin kokemusta myynnistä, joten ehkä tilanteesi eroaa hieman keskivertomyyjästä. Toinen asia on se, että kestääkö kriittisiä kommentteja omasta kodistaan, itse en koskaan edes lähtisi myymään omaa kotiani.

        No eihän tämän ja lkv:n laatiman kauppakirjan "suojassa" mitään eroa ole. Myyjälle vain tärkeintä huolehtia, että omistusoikeus siirtyy vasta kauppahinnan maksulla ja hallintaoikeus myös. LKV vain välittää myyjältä saamansa tiedot ostajalle. LKV:n mukanaolo kaupassa ei tee siitä yhtään turvallisempaa kuin tervejärkisen kansalaisen itse tekemä kauppa. Sitä paitsi pankin lakimies voi tehdä kauppakirjan parilla sadalla eurolla, jos sitä ei itse uskalla tehdä.


      • koskunen
        wdcbdwckhbdlvwc kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä!

        Kysyin kerran tästä oman pankkini kanssa, muutama satanen ja kauppa vahvistetaan sillä. Monet uskoo että se olisi jotenkin turvallisempaa, mutta ei ole. Loppupeleissä myyjä vastaa kohteesta. Piste. Välittäjä on vastuussa vain jos keksii omia mm. sanoo että putkiremppa on tehty vaikka on tekemättä jne.

        Välittäjät ei aina tajua että niitä käytetään juuri sen takia että asunnosta saataisiin mahdollisimman hyvää hintaa. Kuvittelee että se kuuluu asiaan. Ostajatkaan eivät näytä tajuavan myöskään se, että välittäjän takia joutuvat maksamaan asuntolainaa muutama vuosi lisää!

        Minä käytän välittäjää, koska asun itse 200km päässä myytävästä kohteesta. Jokainen saatava euro on minlulle tärkeä, mutta silti maksan mielelläni välittäjälle, niin että itselleni jää aikaa olla kotona perheen kanssa


      • Ei välittäjille
        lkv hyvinkin kirjoitti:

        Tarkoitatko että sinun ammattitaidollasi saat asunnosta saman hinnan kuin hyvä välittäjä? Älä naurata. Turhaan mietit välityspalkkion summaa. Tärkeintä on se, mitä viivan alle jää.

        Esimerkin vuoksi: Jos myyt asuntosi (kuvitellaan että sinulla on oma velaton asunto, ei mietitä sitä että asut vuokralla) hintapyynniltään 159 000 e 150 tuhannella eurolla, teitkö mielestäsi hyvät kaupat? Jos hyvä välittäjä tuo sinulle 159 tuhannen euron tarjouksen, ottaa siitä 7 000 euron palkkion välistä, paljonko sinulle jää?
        Vastaathan vain kysymykseeni summalla, älä selittelyillä.

        Oman asunoni myynti, meni välitysliikkeen kaverin hoiteisiin. Amatööri puuhastelua ja asiakaspalvelutaso luvattoman huonoa , malliin älä soita enää koskaan tjsp.
        Lisäksi kun olin ostamassa seuravaa asuntoani ja pyytäen yksitysesittelyä kohteeseen, "hyvin" koulutettu LKV sanoi että ei käy, asiakkaat joutuvat siivomaan turhaan, tule sitten kun yleisesittely.
        Eli välittäjäsi ei välttämättä hanki sinulle egeäkään jos ovat näiden surkimusten tasolla.
        Hupaisaa että kyseinen kohde, edelleen myymättä ja hinta roimasti pudotettuna. Ehkä kannataisi niitä kämppiä esitellä, saattehan edes kafferahat kilsakorvauksista.


    • tiia__2

      hei, kuulin juuri, että sisätila interiorsilta saa ilmaisen, siis ilmaisen!!! myyntikonsultoinnin/stailausavun kotiinsa, kun on myymässä tai ostamassa! tsekkaa www.sisatila.fi

      • mn

        välittäjällä on 0 vastuu ja osaa ammattitaitoisesti väistää kaikkia tulevia oikeudellisia ongelmia kertomalla "ei minulle kuulu" tai "ei myyjä tästä mitään kertonut". Ennen kauppaa kyllä tuli älytön määrä lupauksia, tyyliin teen sitä ja teen tätä ja kaikki menee erinomaisesti ja minä tuen sinua....

        Eli Suomen JYA samaan roskapyttyyn...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      331
      2846
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe