Ostin Bella 7000 vm 1989. kone volvo penta 2003T. Nytpä kysyisin jotta mitä öljyä laitan vaihdelaatikkoon ja kuinka paljon? Potkuri akselin tiivisteeseen menee letku jossa näyttäis myös olevan öljyä, mitähän öljyä sinne laittaisi?
Onko veneessäni mekaaninen/hydraulinen kytkin? Kuhan tietäis?
Voiko käyttää vetouisteluun vai simahtaako kykin?
Volvo penta 2003T ja bella
6
4102
Vastaukset
- dfasdf32
Kysy entiseltä omistajalta, Volvolta, tai katso käyttöohjeesta
- B.E.L.L.
Entinen omistaja on kuollut. Kysyn täältä koska jonkun luulisi tietän ja antavan vastauksen?
- ??
ihan vaan vaihteisto öljyä.. ei mee kuin muutama desi.
oletko varma tuosta akselitiivisteestä? näissä taitaa olla kaikissa volvon oma vestiiviste. meniskö letku pilssiin?- Bella+volvo
Volvo on käyttänyt 2003T:n kanssa MS2- vaihdetta, jossa on mekaaninen kytkin.
Öljyksi he suosittelevat samaa moottoriöljyä, kuin koneeseenkin. Itse olen kuitenkin käyttänyt normaalia vaihteistoöljyä, kun en oikein usko moottoriöljyn olevan parasta mahdollista rattaille.
Öljytilavuus on 1,1 litraa, ja laatikon kyljessä on mittatikku, josta näkee öljytason, tosin se on vähän hankalassa paikassa, eikä ainakaan minun ole tullut joka reissulla tarkastettua.
Soveltuu ihan hyvin vetouisteluun, tyhjäkäynnillä ko. yhdistelmän nopeus on vakiopotkurilla n. 3 solmua.
Alunperin Bellassa on vesivoideltu potkurinakselitiiviste. Voihan olla, että se on vaihdettu, kun on poltettu alkuperäinen. Vesivoideltu tiiviste toimii hyvin, kunhan vaan muistaa ilmata sen joka kerta, kun paatti lasketaan veteen. Ellei ilmaa, tiiviste on vainaa alta aikayksikön. Ilmaus suoritetaan puristelemalla ko. tiivistettä pari kertaa, että tulee muutama pisara vettä akselin ja tiivisteen välistä. - b.ella
Bella+volvo kirjoitti:
Volvo on käyttänyt 2003T:n kanssa MS2- vaihdetta, jossa on mekaaninen kytkin.
Öljyksi he suosittelevat samaa moottoriöljyä, kuin koneeseenkin. Itse olen kuitenkin käyttänyt normaalia vaihteistoöljyä, kun en oikein usko moottoriöljyn olevan parasta mahdollista rattaille.
Öljytilavuus on 1,1 litraa, ja laatikon kyljessä on mittatikku, josta näkee öljytason, tosin se on vähän hankalassa paikassa, eikä ainakaan minun ole tullut joka reissulla tarkastettua.
Soveltuu ihan hyvin vetouisteluun, tyhjäkäynnillä ko. yhdistelmän nopeus on vakiopotkurilla n. 3 solmua.
Alunperin Bellassa on vesivoideltu potkurinakselitiiviste. Voihan olla, että se on vaihdettu, kun on poltettu alkuperäinen. Vesivoideltu tiiviste toimii hyvin, kunhan vaan muistaa ilmata sen joka kerta, kun paatti lasketaan veteen. Ellei ilmaa, tiiviste on vainaa alta aikayksikön. Ilmaus suoritetaan puristelemalla ko. tiivistettä pari kertaa, että tulee muutama pisara vettä akselin ja tiivisteen välistä.Kiitos hyvästä vastauksesta volvo-bella mies.
Nyt on mieli keveä. lähden kohti uusi seikkailuja. - Kaptah,.....,
b.ella kirjoitti:
Kiitos hyvästä vastauksesta volvo-bella mies.
Nyt on mieli keveä. lähden kohti uusi seikkailuja.Ja vastasivat:
Öljylaatu Ms 2 kytkimessä moottorilla 2003T
Ainakin käyttöohjekirjan erittely kertoo öljylaaduksi saman kuin moottori ts.SAE 15w-40 joten suosittelisin ohjeen noudattamista
Siis öljybn täytyy olla oikein lisäaineistettua (vaihteisto lisäaine. Raskaassa kalustossa ja maatalouskäytössä yleisesti käytössä)
Volvon omaa öljyä sae15w-40 . tai olen itse käyttänyt Mobil Delvac 15w-40, joka on käsittääkseni samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432221Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist177881Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685