äitienpäivästä..

minttu--

mitä todella haluaisit lahjaksi?

34

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xgjöl

Vapaapäivän

• 20+13

Samoin! Että saisi olla koko päivän YKSIN kotona. Lukea, tuijottaa töllöä ja syödä samalla roskaruokaa ja karkkia niin paljon kuin napa vetää.

• 3+12
        20+13 kirjoitti:

Samoin! Että saisi olla koko päivän YKSIN kotona. Lukea, tuijottaa töllöä ja syödä samalla roskaruokaa ja karkkia niin paljon kuin napa vetää.

Peesaan. Vapaapäivä olis niiin tervettullu!

• Hmm :)

Sama :) Edes yksi sellainen päivä, että saisi vain olla rauhassa. Haaveeksi taitaa jäädä...

• Äiti kolmelle

johonkin Eurooppalaiseen kaupunkikohteeseen.

• Kiukkunen!

Siinä taas näkee, että äiti unohtaa lapsen tai lapset. Ei sun miehen tarvitse sulle antaa mitään lahoja, koska sä et ole miehesi äiti!

• Isä kolmelle
        Kiukkunen! kirjoitti:

Siinä taas näkee, että äiti unohtaa lapsen tai lapset. Ei sun miehen tarvitse sulle antaa mitään lahoja, koska sä et ole miehesi äiti!

Entä jos minä haluan muistaa vaimoani MYÖS äitienpäivänä kiitokseksi siitä että on upea äiti lapsillemme?

• Kiukkunen!
        Isä kolmelle kirjoitti:

Entä jos minä haluan muistaa vaimoani MYÖS äitienpäivänä kiitokseksi siitä että on upea äiti lapsillemme?

Lueppas äitienpäivän jälkeen palstoja, kuinka naiset itkee sitä kuinka miehet olivat hankkineet VÄÄRÄN lahjan - miehet kun eivät kuulemma osaa valita hyviä kalliita lahjoja, vaikka kyseessä onkin äitienpäivä, jota lapset muistaa, sama on isänpäiväkin.

"Entä jos minä haluan muistaa vaimoani MYÖS äitienpäivänä kiitokseksi siitä että on upea äiti lapsillemme?"

Sehän onkin eri asia, jos itse sinä haluat muistaa lastesi äitiä, kunhan lapsesi äiti ei vaadi mitään ja on tyytyväinen siihen mitä hän saa.

• Isä kolmelle
        Kiukkunen! kirjoitti:

Lueppas äitienpäivän jälkeen palstoja, kuinka naiset itkee sitä kuinka miehet olivat hankkineet VÄÄRÄN lahjan - miehet kun eivät kuulemma osaa valita hyviä kalliita lahjoja, vaikka kyseessä onkin äitienpäivä, jota lapset muistaa, sama on isänpäiväkin.

"Entä jos minä haluan muistaa vaimoani MYÖS äitienpäivänä kiitokseksi siitä että on upea äiti lapsillemme?"

Sehän onkin eri asia, jos itse sinä haluat muistaa lastesi äitiä, kunhan lapsesi äiti ei vaadi mitään ja on tyytyväinen siihen mitä hän saa.

Kutsuit vaimoani tyhmäksi ja päättelit että hän on unohtanut lapsemme, kun hän vastasi kysymykseen
        - "Mitä todella haluaisit lahjaksi?"
        kirjoittamalla
        - "Kahdenkeskisen matkan johonkin eurooppalaiseen kaupunkikohteeseen."

Mielestäni sinun kannattaisi miettiä enemmän omaa käytöstäsi ja keskittyä vähemmän siihen, onko joku joskus jossain moittinut saamaansa lahjaa.

• Hienoa
        Isä kolmelle kirjoitti:

Kutsuit vaimoani tyhmäksi ja päättelit että hän on unohtanut lapsemme, kun hän vastasi kysymykseen
        - "Mitä todella haluaisit lahjaksi?"
        kirjoittamalla
        - "Kahdenkeskisen matkan johonkin eurooppalaiseen kaupunkikohteeseen."

Mielestäni sinun kannattaisi miettiä enemmän omaa käytöstäsi ja keskittyä vähemmän siihen, onko joku joskus jossain moittinut saamaansa lahjaa.

Mielestäni tämä lahja idea vaimoltasi on aivan ihana.
        Välillä sitä kaipaa omaa rauhaa rakkaimpansa kanssa, mutta tämä EI tarkoita sitä etteikö lapsiaan rakastaisi.
        On myös todella hienoa, että oma aviomieskin muistaa äitienpäivänä.

• perheen kans

olla vain perheen kanssa yhdessä, mitään lahjoja en tarvitse, tiedän kyllä että saan lapsilta omatekoiset kortit, mitkä lämmittää todella mieltä ja ovat parhaita.
      Teen kakun jonka lasten kanssa koristellaan, mitään erityisempää en haluakkaan:)

Käydään perinteisesti myös molempien äitien luona ( mummujen )

• toivon..

sitä kukkaa. Merkillä ei ole niin kovasti väliä.
      Lapset antavat jotain pientä, mutta sitäkin rakkaampaa. Suurimman osan itsetehdyistä olen säilyttänyt ja onhan niitä jo kertynytkin parinkymmenen vuoden aikana.
      Mieheltäni saan "perinteisesti" jonkun korun ja sekin on aina tervetullut lahja!

• Woman!

Kyseessä siis on Äitienpäivä eikä mikään vaimonpäivä!

Riittää kun mies muistaa omaa äitiä jotenkin.

ps. Äiti minäkin!

• on siis

"Äitienpäivä", eikä "Minun äitini päivä".
        Eli tuolloin voi muistaa vaikka naapurin mummoa, joka on äiti.

• omatoiminen4
        on siis kirjoitti:

Höpöhöpö. Sinun logiikallasi Maijan nimipäivänä tulee muistaa kaikkia ihmisiä, joilla on Maija -niminen tuttu. Ensi sunnuntaina taas monessa perheessa äiti vetää herneen nokkaan, kun mies ei ole ostanut mieluista lahjaa, aivan turhaan. Kunpa ihmiset ajattelisivat omilla aivoillaan ja tajuaisivat, että koko tavararuljanssi on markkinamiesten keksintöä eikä niillä tekokuituisilla yöpaidoilla ja jalkakylvyillä ole mitään tekemistä äitienpäivän sanoman kanssa! Jokainen muistakoon omaa äitiään. Ja jos lahjoja mielii, niin parhaan lahjan varmistaa ostamalla sen itse! Minä ostin itselleni äitienpäivälahjaksi siivouksen, eipä tarvitse miehelle sunnuntaina kuittailla tai näyttää hapanta naamaa. Suosittelen!

• Relaa vähän
        omatoiminen4 kirjoitti:

Höpöhöpö. Sinun logiikallasi Maijan nimipäivänä tulee muistaa kaikkia ihmisiä, joilla on Maija -niminen tuttu. Ensi sunnuntaina taas monessa perheessa äiti vetää herneen nokkaan, kun mies ei ole ostanut mieluista lahjaa, aivan turhaan. Kunpa ihmiset ajattelisivat omilla aivoillaan ja tajuaisivat, että koko tavararuljanssi on markkinamiesten keksintöä eikä niillä tekokuituisilla yöpaidoilla ja jalkakylvyillä ole mitään tekemistä äitienpäivän sanoman kanssa! Jokainen muistakoon omaa äitiään. Ja jos lahjoja mielii, niin parhaan lahjan varmistaa ostamalla sen itse! Minä ostin itselleni äitienpäivälahjaksi siivouksen, eipä tarvitse miehelle sunnuntaina kuittailla tai näyttää hapanta naamaa. Suosittelen!

niin saa pian jatkaa elämäänsäkin ihan itse ja yksin. Ei ole miehellä helppoa tuollaisen riivinraudan kanssa, jos nyt kukaan mies on oikeasti moista koskaan huolinutkaan. Taitaa olla katkeran , jätetyn akan marinoita, kun ei sallisi muillekaan äitienpäivää vain siksi, että omat läheiset ei ämmää kestä.

• on siis"
        omatoiminen4 kirjoitti:

Niin en kyllä sanonut, että naapurin mummoa voi muistaa jos hän tuntee jonkun äidin...(Tosin hän ei edes olisi mummo jos ei olisi äitikään!)
        Kirjoitin näin; "Eli tuolloin voi muistaa vaikka naapurin mummoa, JOKA ON ÄITI."
        Jos tuo naapurin mummo on Maija, niin kyllä minä ainakin huikkaisin nimipäiväonnittelut kyseisenä päivänä jos hänet näkisin. Enkä edes pitäisi itseäni mitenkään outona.

• äitienpäivästä
        on siis kirjoitti:

Samaa mieltä. Kyse on kaikkien äitien muistamisesta, ei vain oman äidin. Kyllä vaikka voi muistaa ystävää jolla on lapsia koska hän on äiti. Voi muistaa vaimoa jos hänellä on lapsia koska silloin hän on äiti. Voi lähettää onnittelut vaikka presidentille koska hänkin on äiti. Osoite on muuten [email protected].

• omatoiminen4
        Relaa vähän kirjoitti:

niin saa pian jatkaa elämäänsäkin ihan itse ja yksin. Ei ole miehellä helppoa tuollaisen riivinraudan kanssa, jos nyt kukaan mies on oikeasti moista koskaan huolinutkaan. Taitaa olla katkeran , jätetyn akan marinoita, kun ei sallisi muillekaan äitienpäivää vain siksi, että omat läheiset ei ämmää kestä.

Siis minulleko tuon viestisi "Relaa vähän" osoitit? Jos niin, niin todella outo hyökkäys. Miten se tekee minusta riivinraudan etten vaadi miestäni ostelemaan itselleni äitienpäivälahjaa? En ole mieheni äiti...
        Ja päinvastoin todellakin uskon, että moni liitto kestäisi pidempään, jos ihmiset tajuaisivat olla lankeematta kaikkiin näihin höpönlöpön-ostokarnevaaleihin. Sitä en sano, etteikö äitiä tai äitejä saisi muistaa. Kritiikkini kohdistui siihen, että a)puolisoilta vaaditaan lahjoja (ristiriita päivän ideaa kohtaan) ja b) "muistaminen" on levinnyt kattamaan suunnilleen kaikki suvun naispuoliset ihmiset --> ostelusta/vierailuista aiheutuu hirveä stressi (yleensä sille äidille!), missä ei ole mitään järkeä!

• ,,,

itsetehdn kortin ja mieheltä jonkin kermaisen leivoksen tai kakun. Sitten voitaisiin tehdä jotain kivaa perheen kanssa, käydä jossain lasten leikkipaikassa, huvipuistossa tms.

• : D

Ison aamiaisen ja rauhallisen yhteisen aamiaishetken.
      Lämpimän aterian ja rauhallisen yhteisen ruokahetken.

Ja jos lahja halutaan antaa, olisin kovasti jalkahoidon tarpeessa :D

• Dreaming80

Aamulla voisin nukkua pitkään, kun mies olisi lähtenyt pojan kanssa vaikka mummolaan, sitten kun tulisi sieltä hän voisi laittaa jotain ihanaa ruokaa, jonka aikana minä katselisin telkkaa tai rapsuttaisin puutarhassa multaa.(tai sitten vain tuijottaisin kattoon) vaihtoehtoisesti voitaisiin lähteä syömään jonnekkin ravintolaan.
        Koko loppu päivän saisin vain olla ja löhötä.

...haaveissa vain... mies on hornan tuutissa turvaamassa rauhaa ja minä odotelen, että se pesti päättyy heinäkuussa, ja IKINÄ enää koskaan milloinkaan, en päästä ukkoa livahtamaan vuodeksi minnekkään!!!!!

• ei lahjoja kiitos

En halua lahjoja. Yhden päivän nimikoiminen joksikin tuo vain turhaa murehtimista lahjoista ja lisää stressiä hössötyksineen. Päivä olkoon sellainen miksikä se sitten tuleekin, ja jos joku haluaa muistaa äitiyttäni jotenkin, niin otan vastaantulevat asiat kiitollisena vastaan. Omalle äidilleni soitan, se tuo vain pienen pakollisen paineen siihen päivään.

• 2+16

minulle on se, että mies ja lapsi tulevat herättämään minut aamulla tuomalla tarjottimen sänkyyn (koska kyseessä on perinne). Mieluusti mukana myös yksi ruusu ja ehkä jokin pieni lahja, joka voi olla mitä tahansa. Kaikki mikä liittyy lapseen jotenkin, on tietysti parasta. Jos lapsi olisi isompi, toivoisin itsetehtyä korttia. Viime vuonna mies oli painanut tytön käden- ja jalanjäljet kipsiin, se oli tosi ihana lahja. Tärkeintä on yhdessäolo lapsen ja miehen kanssa, varsinkin se aamuhetki on minulle tärkeä.

Jos aloituksessa oli kyse nimenomaan lahjavinkin saamisesta, niin itse ainakin ilahtuisin mistä tahansa vaatteesta, tuoksusta, lahjakortista tms. Myös esim. kuva lapsesta tai koko perheestä kauniisti kehystettynä olisi ihana lahja.

Mielestäni on aivan naurettava ajatus, että puoliso ei muistaisi minua mitenkään äitienpäivänä. Lapsi on niin pieni, ettei vielä oma-alotteisesti osaa. Yhtä lailla minä muistan miestä sitten isänpäivänä. Kyseessähän on se, että toinen kunnioittaa toisen vanhemmuutta ja siihen annettua panosta.

• äiti ja isoäiti

Mielestäni puolison tulisi muistaa äitien, niinkuin isien päivänä kun lapset vielä pieniä, siitä se muistaminen / perinne / hyvä tapa jatkuu lapsilla sitten isompanakin.
        Aina on joku sanomassa, ettei esim. vaimo ole miehen äiti, joten miehelle ei kuulu muistaa äitiä, mielestäni se kuitenkin kuuluu kunnioitukseen merkkipäivänäkin ja molemmin puolin tietenkin!

Meillä näin on menty, nyt lapset jo aikuisia ja kyllähän noi muistaa vieläkin äitiä äitienpäivänäkin, niinkuin mieskin vielä 30v. jälkeenkin ruusuineen!

• mie vaan...
        äiti ja isoäiti kirjoitti:

Mielestäni puolison tulisi muistaa äitien, niinkuin isien päivänä kun lapset vielä pieniä, siitä se muistaminen / perinne / hyvä tapa jatkuu lapsilla sitten isompanakin.
        Aina on joku sanomassa, ettei esim. vaimo ole miehen äiti, joten miehelle ei kuulu muistaa äitiä, mielestäni se kuitenkin kuuluu kunnioitukseen merkkipäivänäkin ja molemmin puolin tietenkin!

Meillä näin on menty, nyt lapset jo aikuisia ja kyllähän noi muistaa vieläkin äitiä äitienpäivänäkin, niinkuin mieskin vielä 30v. jälkeenkin ruusuineen!

En vietä ollenkaan äitienpäivää. Turha päivä, meillä ei ole mitään perinnettä lapsella päivästä. Kortin otan vastaan (koulussa tehdyn) ja se siitä. Oma äiti on poissa joten ei tarvi sinnepäinkään muistaa ketään. Meilläkun ei vietetä edes syntymäpäiviä kunnolla. Ainoastaan lapsen ja nekin vaan suvun kesken pienimuotoisesti, äällöttää kaikki turhat kekkerit.

• KisKasKos
        mie vaan... kirjoitti:

En vietä ollenkaan äitienpäivää. Turha päivä, meillä ei ole mitään perinnettä lapsella päivästä. Kortin otan vastaan (koulussa tehdyn) ja se siitä. Oma äiti on poissa joten ei tarvi sinnepäinkään muistaa ketään. Meilläkun ei vietetä edes syntymäpäiviä kunnolla. Ainoastaan lapsen ja nekin vaan suvun kesken pienimuotoisesti, äällöttää kaikki turhat kekkerit.

Sain parhaan lahjan jonka kuvitella voin, ensimmäiseksi äitienpäiväksi mieheltäni (vaikka vauva 6vkoa on paras lahja ikinä, nimenomaan sitä lahjaa juhlin mielessäni kaikkina tulevinakin äitienpäivinä!). Mies toi kotiin suuren kimpun kukkia, ihanan kortin ihanine kirjoituksineen ja sydänriipuksen, johon on kaiverrettu tytön nimi! Aivan ihana lahja! Itku tuli...

Sain lahjan jo nyt koska mies lähtee työmatkalle pe...

• Surku*

Mitä tahansa. Olisi kiva, kun ei tarvitsisi joka kerta pettyä ja niellä kyyneliä. Murrosikäinen ei tee enää edes korttia koulussa, ja on isältään oppinut, ettei äitienpäivää tarvi meillä sen kummemmin viettää, koska "Ethän sinä minun äitini ole.". Mutta eivätkö isät yleensä äitienpäivän juhlinnalla osoita, että arvostavat puolisonsa työtä vanhempana? En minä mitään ihmeellistä haluaisi lahjaksi, vaikka kaupan pakastekakku taikka pitsat ruuaksi kelpaisivat hyvin. Tai se kortti. :(

• Surku*

Niin ja sanottakoon vielä, että isänpäiväähän meillä tulee viettää suurin juhlallisuuksin, koska onhan hän toki ainoa ja paras isä lapsellemme. Että näin meillä.

• 6+7
        Surku* kirjoitti:

Niin ja sanottakoon vielä, että isänpäiväähän meillä tulee viettää suurin juhlallisuuksin, koska onhan hän toki ainoa ja paras isä lapsellemme. Että näin meillä.

jessus, onpa ikävää. Etkö voi sanoa suoraan asiasta? Ja lopeta nyt ihmeessä ainakin omalta osaltasi isänpäivän vietto.

• ilo olla äiti
        Surku* kirjoitti:

Tämä on juuri osoitus siitä, miksi tuollaiset tekaistut nimikkopäivät ovat niin turhia. Ihmisille tulee vain pettymyksiä ja paineita, kun joku jossain on päättänyt miten yhtä vuoden päivää tulee viettää, ja ihmiset orjallisesti haluavat seurata näitä määräyksiä.

Ei yhtenä päivänä saatu kortti vielä äitiyttä tee. Oma tunne ja onnellisuus äitinä olosta vuoden jokaisena päivänä antaa enemmän kuin yksi kukka tai kortti yhtenä päivänä. Mitä sitä ulkopuolelta arvostusta hakemaan, kun voi omassa mielessään arvostaa itse itseään.

• äiti x2

Ooh :) Vapaapäivän toivoisin, kuten moni muukin. Saisin nukkua ensin niin myöhään aamulla kuin haluaisin. Sitten tekisin kaikkea mitä ei muuten ehdi tai olisin vaan.

• tyytyväinen vähään

Tekstarimuistamisen.

• Anonyymi00034

Haluaisin jotain aineetonta. Annoin kerran itse lahjaksi henkilökohtaisen kappaleen mummolleni. Nykyään aivansound.com tekee kustomoituja kappaleita tilauksesta edullisesti. Voin suositella! Ikimuistoinen ja persoonallinen henkilökohtainen lahjaidea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2253
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      58
      2187
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1875
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      12
      1436
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      80
      1408
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1387
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1160
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      63
      1139
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      69
      1010
    Aihe