akvaarion koko

akva-aksu

Mikä on pienin akvaario, mitä myydään ja missä voi pitää kaloja (tietenkin)? Mitä tällainen miniakva maksaisi? Ja mitä kaloja sen kokoiseen akvaan voisi hankkia?

Asiallisia vastauksia, kiitos

6

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      On niitä pieniä, osa pitää jo parikymmentä litraisessa minirasboroita, joilla ei kokoa ole kuin muutaman sentti.

    • tietoaa

      Altaan minimikoko lain mukaan on vähintään 40 litraa ja ton kokoseen en laittaisi itse yhtään kalaa,on ihan ihan liian pieni:( Kannattaa lukea ja lukea ja etsiä tietoa mitä kalat ja akvaarioharrastus vaatii (esim.todella tärkeät ovat altaan kypsytys,veden testaukseen tippatestit...jne) Muuten voi kalat pian menehtyä.


      "Aloittelijan akvaarion tulisi olla vähintään 100 litrainen. Mieluimmin se saisi olla 150 - 250 litrainen. Pienen akvaarion hoitaminen on hyvin vaikeaa; vettä pitää vaihtaa jopa pari kertaa viikossa, mutta silti vain suhteellisen pieni hoitovirhe, kuten liiallinen ruokinta voi johtaa katastrofiin; kalat sairastuvat ja kuolevat"
      Käy tuolla ----> http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php

      Käy lainaa kirjastosta Markku Varjon Akvaariokalat kirja. Sieltä löytyy akvaarion koko vaatimukset jokaiselle eri lajille.

      ja muuten kaloista keskustelua löydät ---> http://www.aqua-web.fi/

      • tietoaa

      • hoitsukki

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.


      • fish KING
        hoitsukki kirjoitti:

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.


      • hoitsukki
        fish KING kirjoitti:

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.

        Siellähän niitä n. 20 litrasissa löytyykin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1757
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      206
      967
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      920
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      839
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      674
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe