akvaarion koko

akva-aksu

Mikä on pienin akvaario, mitä myydään ja missä voi pitää kaloja (tietenkin)? Mitä tällainen miniakva maksaisi? Ja mitä kaloja sen kokoiseen akvaan voisi hankkia?

Asiallisia vastauksia, kiitos

6

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      On niitä pieniä, osa pitää jo parikymmentä litraisessa minirasboroita, joilla ei kokoa ole kuin muutaman sentti.

    • tietoaa

      Altaan minimikoko lain mukaan on vähintään 40 litraa ja ton kokoseen en laittaisi itse yhtään kalaa,on ihan ihan liian pieni:( Kannattaa lukea ja lukea ja etsiä tietoa mitä kalat ja akvaarioharrastus vaatii (esim.todella tärkeät ovat altaan kypsytys,veden testaukseen tippatestit...jne) Muuten voi kalat pian menehtyä.


      "Aloittelijan akvaarion tulisi olla vähintään 100 litrainen. Mieluimmin se saisi olla 150 - 250 litrainen. Pienen akvaarion hoitaminen on hyvin vaikeaa; vettä pitää vaihtaa jopa pari kertaa viikossa, mutta silti vain suhteellisen pieni hoitovirhe, kuten liiallinen ruokinta voi johtaa katastrofiin; kalat sairastuvat ja kuolevat"
      Käy tuolla ----> http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php

      Käy lainaa kirjastosta Markku Varjon Akvaariokalat kirja. Sieltä löytyy akvaarion koko vaatimukset jokaiselle eri lajille.

      ja muuten kaloista keskustelua löydät ---> http://www.aqua-web.fi/

      • tietoaa

      • hoitsukki

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.


      • fish KING
        hoitsukki kirjoitti:

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.


      • hoitsukki
        fish KING kirjoitti:

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.

        Siellähän niitä n. 20 litrasissa löytyykin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe