akvaarion koko

akva-aksu

Mikä on pienin akvaario, mitä myydään ja missä voi pitää kaloja (tietenkin)? Mitä tällainen miniakva maksaisi? Ja mitä kaloja sen kokoiseen akvaan voisi hankkia?

Asiallisia vastauksia, kiitos

6

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      On niitä pieniä, osa pitää jo parikymmentä litraisessa minirasboroita, joilla ei kokoa ole kuin muutaman sentti.

    • tietoaa

      Altaan minimikoko lain mukaan on vähintään 40 litraa ja ton kokoseen en laittaisi itse yhtään kalaa,on ihan ihan liian pieni:( Kannattaa lukea ja lukea ja etsiä tietoa mitä kalat ja akvaarioharrastus vaatii (esim.todella tärkeät ovat altaan kypsytys,veden testaukseen tippatestit...jne) Muuten voi kalat pian menehtyä.


      "Aloittelijan akvaarion tulisi olla vähintään 100 litrainen. Mieluimmin se saisi olla 150 - 250 litrainen. Pienen akvaarion hoitaminen on hyvin vaikeaa; vettä pitää vaihtaa jopa pari kertaa viikossa, mutta silti vain suhteellisen pieni hoitovirhe, kuten liiallinen ruokinta voi johtaa katastrofiin; kalat sairastuvat ja kuolevat"
      Käy tuolla ----> http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php

      Käy lainaa kirjastosta Markku Varjon Akvaariokalat kirja. Sieltä löytyy akvaarion koko vaatimukset jokaiselle eri lajille.

      ja muuten kaloista keskustelua löydät ---> http://www.aqua-web.fi/

      • tietoaa

      • hoitsukki

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.


      • fish KING
        hoitsukki kirjoitti:

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.


      • hoitsukki
        fish KING kirjoitti:

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.

        Siellähän niitä n. 20 litrasissa löytyykin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3278
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      90
      713
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      690
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    Aihe