akvaarion koko

akva-aksu

Mikä on pienin akvaario, mitä myydään ja missä voi pitää kaloja (tietenkin)? Mitä tällainen miniakva maksaisi? Ja mitä kaloja sen kokoiseen akvaan voisi hankkia?

Asiallisia vastauksia, kiitos

6

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      On niitä pieniä, osa pitää jo parikymmentä litraisessa minirasboroita, joilla ei kokoa ole kuin muutaman sentti.

    • tietoaa

      Altaan minimikoko lain mukaan on vähintään 40 litraa ja ton kokoseen en laittaisi itse yhtään kalaa,on ihan ihan liian pieni:( Kannattaa lukea ja lukea ja etsiä tietoa mitä kalat ja akvaarioharrastus vaatii (esim.todella tärkeät ovat altaan kypsytys,veden testaukseen tippatestit...jne) Muuten voi kalat pian menehtyä.


      "Aloittelijan akvaarion tulisi olla vähintään 100 litrainen. Mieluimmin se saisi olla 150 - 250 litrainen. Pienen akvaarion hoitaminen on hyvin vaikeaa; vettä pitää vaihtaa jopa pari kertaa viikossa, mutta silti vain suhteellisen pieni hoitovirhe, kuten liiallinen ruokinta voi johtaa katastrofiin; kalat sairastuvat ja kuolevat"
      Käy tuolla ----> http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php

      Käy lainaa kirjastosta Markku Varjon Akvaariokalat kirja. Sieltä löytyy akvaarion koko vaatimukset jokaiselle eri lajille.

      ja muuten kaloista keskustelua löydät ---> http://www.aqua-web.fi/

      • tietoaa

      • hoitsukki

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.


      • fish KING
        hoitsukki kirjoitti:

        Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.


      • hoitsukki
        fish KING kirjoitti:

        Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...

        Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.

        Siellähän niitä n. 20 litrasissa löytyykin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1350
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1199
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1000
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      281
      894
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      30
      723
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe