Mikä on pienin akvaario, mitä myydään ja missä voi pitää kaloja (tietenkin)? Mitä tällainen miniakva maksaisi? Ja mitä kaloja sen kokoiseen akvaan voisi hankkia?
Asiallisia vastauksia, kiitos
akvaarion koko
6
467
Vastaukset 6
- hoitsukki
On niitä pieniä, osa pitää jo parikymmentä litraisessa minirasboroita, joilla ei kokoa ole kuin muutaman sentti.
- tietoaa
Altaan minimikoko lain mukaan on vähintään 40 litraa ja ton kokoseen en laittaisi itse yhtään kalaa,on ihan ihan liian pieni:( Kannattaa lukea ja lukea ja etsiä tietoa mitä kalat ja akvaarioharrastus vaatii (esim.todella tärkeät ovat altaan kypsytys,veden testaukseen tippatestit...jne) Muuten voi kalat pian menehtyä.
"Aloittelijan akvaarion tulisi olla vähintään 100 litrainen. Mieluimmin se saisi olla 150 - 250 litrainen. Pienen akvaarion hoitaminen on hyvin vaikeaa; vettä pitää vaihtaa jopa pari kertaa viikossa, mutta silti vain suhteellisen pieni hoitovirhe, kuten liiallinen ruokinta voi johtaa katastrofiin; kalat sairastuvat ja kuolevat"
Käy tuolla ----> http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php
Käy lainaa kirjastosta Markku Varjon Akvaariokalat kirja. Sieltä löytyy akvaarion koko vaatimukset jokaiselle eri lajille.
ja muuten kaloista keskustelua löydät ---> http://www.aqua-web.fi/- hoitsukki
Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.
- fish KING
hoitsukki kirjoitti:
Sekoitetaan suositukset ja laki. Ja ne suositukset on ajalta jolloin täällä ei edes ollut mahdollisuutta noita saada noita minikokoisia kaloja. Taistelukala nuorukausia kasvatetaan mm. konjakkilaseissa jne.
Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...
Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten. - hoitsukki
fish KING kirjoitti:
Menepäs ehdottamaan tuota tuonne Aquawebin puolelle ...
Silti kaloille kohtuullinen tila jossa ne voisivat elää sen elinkaarensa hyvin voivina, olisi juurikin tuota 100l luokkaa, pienemmät konjakkilasit yms. ovat poikasten kasvatusta EI täysmittaisten kalojen pitämistä varten.Siellähän niitä n. 20 litrasissa löytyykin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521266Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86986- 164917
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24729Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 25657
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu122645VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.136528- 83528
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487