eskaripoika

hanna27

Poikani on esikoulussa ja menee syksyllä ekalle luokalle. kaikki mennyt hyvin, poika saanut kehuja ym mutta nyt on n. kuukauden ollut eskariopena sijainen ja lyhyesti sanottuna tämän mielestä poikani on ylivilkas, keskittymiskyvytön, mitään osaamaton psykiatria tarvitseva tapaus.. tämä sijainen täytti koulutulokkaan perustietolomakkeen jossa on lähes kaikkien taitojen kohdalla tarvitsee vielä apua ja lisätiedoissa "menossa psykologille". onko minun pakko allekirjoittaa tämä perustietolomake jos en näitä merkintöjä hyväksy?

4

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näytön paikka

      Mikä pakko se on allekirjoittaa? Ei tietenkään mikään!

      Poikkeaako kaikki tämä radikaalisti siitä, mitä kirjallista dokumenttia olet lapsesi esikoulusta aikaisemmin saanut?

      Mutta jos haluat "antaa neniin" eskariopen sijaiselle, vie lapsesi psykologille, sittenpähän nähdään.

      • olen aamulla ollut yhteydessa kunnan vs. päivähoidon johtajaan ja myös kyseisen päiväkodin/eskarin johtajaan ja perjantaina menen täyttämään päiväkodin johtajan kanssa paperit uusiksi ja tämä sijainen saa "potkun perseelle" eli poistuu työstä maanantaina =) en ollut ainoa vanhempi joka tästä sijaisesta on valittanut


      • TotuusTämäkin
        hanna27 kirjoitti:

        olen aamulla ollut yhteydessa kunnan vs. päivähoidon johtajaan ja myös kyseisen päiväkodin/eskarin johtajaan ja perjantaina menen täyttämään päiväkodin johtajan kanssa paperit uusiksi ja tämä sijainen saa "potkun perseelle" eli poistuu työstä maanantaina =) en ollut ainoa vanhempi joka tästä sijaisesta on valittanut

        Kumpi sinulle on oikein tärkeämpää, näpäyttää hoitajaa siitä että on antanut "väärän" arvion lapsestasi vai se että lapsesi pärjää mahdollisimman hyvin elämässä? En tunne lastasi enkä sitä mitä on oikeasti tapahtunut mutta muuten tapauksesi tuo hyvin surullisesti mieleen monet nykyvanhemmat. Jos joku antaa lapsesta vähemmän mairittelevan lausunnon niin vika täytyy silloin aina olla lausunnon antajassa, ei missään nimessä lapsessa. Näitä lausuntoja ei kuitenkaan anneta missään rangaistus tai arvostelumielessä vaan siksi että ajatellaan lapsen ihan oikeasti tarvitsevan apua ja tukea jotta kaikki menisi hyvin. Tätä on vanhempien usein vaikea ymmärtää. Kaikki lapsen arvostelu koetaan aina kuin todistuksena jossa on huono numero tai jonain "muistutuslappuna" vanhemmille. Mutta sitähän se ei ole. Se on paljon lapsen kanssa viettävän kasvattajan näkemys siitä mitä ongelmia lapsella kenties on ja mitä apua lapsi tarvitsisia jotta koulunkäynti sujuisi.

        En halua ottaa kantaa siihen mikä on sinun tapauksessasi oikein ja totta koska toki voi hoitaja joskus tehdä vääränkin arvion. Itsekin olen sellaisen lapsestani saanut ja tiedän että se satuttaa. En kuitenkaan ole sen antajalle mitenkään katkera koska tiedän että jos lastani ei ole tuntenut todella hyvin, on toisenlaisen kuvan voinut myös saada. Esim. ujo lapsi voi vaikuttaa hyvin "toistaitoiselta" jos ei koskaan näytä taitojaan päiväkodissa. Vanhemmat kuitenkin tietävät totuuden. Kuitenkin jos hoitaja on antanut lausunnon ylivilkkaudesta ja keskittymiskyvyttömyydestä niin asia olisi hyvä tutkia. Sillähän siitä pääsee eikä tarvitse sitten itsekään pähkäillä olisiko kuitenkin pitänyt tutkia jos myöhemmin kuitenkin tulee koulussa ongelmia. Koulun aloitus on kuitenkin aika herkkä vaihe ja aloituksen onnistuminen voi olla hyvin tärkeää lapsen koko itsetunnon ja kouluhalujen muodostumisen kannalta.


    • tsemppii

      kuulostaa siltä jotta vakieskariope olisi epäpätevä tai pärjää poikasi kanssa hyvin.sijainen ei varmasti ole vielä tutuksi tullut kaikkien lasten kanssa.ja loppusuoralla ja kauniit ja ihanat lämpimät päivät vie huomiota muuhun kuin eskaopetukseen.onko mahdollisesti allergiaa(siitepöly)väsyttää,tai valoisat illat jo ei malta ajoissa nukkumaan,herääkö aikaisemmin nykyisin aamulla.syitä voi olla monia keskittymiseen.tsemppiä siulle ja pojallesi,vaikka olisi ylivilkas niin rakas ja entinen poikasi kuitenkin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      403
      7737
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      190
      5716
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2231
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1587
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1178
    8. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      8
      1071
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      959
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      902
    Aihe