Miksi mersu ruostuu?

................

Oikein on pistänyt silmään tuo Mersujen ruostuminen. Mikä saa mersun siis ruostumaan? Minusta tuon hintaluokan auton ei kuuluisi olla noin laho.

110

11774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antze89

      Taas joku säällittävä provo. Kaikki autothan ruostuu kun niitä ei pidetä oikein.
      No poikkeuksina tietenkin sinkityllä korilla olevat...

      • eikä provo

        Mikä ihmeen provo? Tämä oli pelkästään silmiin pistänyt havainto, mihin olen kiinnittänyt huomiota. Varsinkin Mersun ovien alareunat ja listojen alta tunkeutuva ruoste näyttää olevan erittäin yleistä.
        Toki kaikki autot ruostuvat, toisissa se tapahtuu vaan vähän nopeammin.


      • janttuli2

        kun ei ole tullut itsellä vastaan yhtään ruostunutta uudehkoa mersua..ja itsekin ajan 6vuotta vanhalla ja ruosteettomalla,jännä juttu ja asun etelä suomessa missä suolataan niin pirusti teitä..


      • mä123456789

        En tiedä onko kyseessä yksilö, mutta kuskin ovi on kukassa ja listan alla rehellinen reikä. Kyseessä on uusikoppanen. Onko kokemuksia muilla? Vai hankinko kuitenkin seuraavaksi Ranskalaisen tai Fiatin?


      • fwfwfwe

        Sinkitys ei pelasta huonolla pidolla ollutta. Se sinkitys on uusimmissa todella kevyt ja kun vesi ja paska pääsee tehdasmassojen alle ja niin ette usko näkyä kun sen massa riisuu pois. Joissain autoissa jätetään tietyt paikat vielä vain pohjamaalille ja sekin päästää pellin reagoimaan ilman kanssa ja on kuule senkin alla ruostetta mm. pistehitsauksissa.

        Miksikö väitän tällaista...no kokemusta on ainakin yhdestä autosta. Ei ole tosin mersu.


      • Anonyymi
        eikä provo kirjoitti:

        Mikä ihmeen provo? Tämä oli pelkästään silmiin pistänyt havainto, mihin olen kiinnittänyt huomiota. Varsinkin Mersun ovien alareunat ja listojen alta tunkeutuva ruoste näyttää olevan erittäin yleistä.
        Toki kaikki autot ruostuvat, toisissa se tapahtuu vaan vähän nopeammin.

        Saksalaiset muutkin ruostuu yhtä nopeasti kuin Mercedes. Juurikin lateksi maalien vuoksi. Lateksi maali imee kosteutta ja sen vuoksi saksalaiset ruostuu. Saksassa on laki ettei saa luotin oheisis käyttää.
        Mercedes on muka paremman luokan auto ja siinä näyttää pahalta ruoste kukkaset. Jopa 6vuotta vanhoissa on ruostetta jo niin paljon ettei kannata enää edes maalata koko autoa vaan laittaa kiertoon eli Kuusankoskella.


    • mmbbb665

      Sulla sitten on varmaan ruosteeton Nissan 12 v vanha.

      • ............

        Ei ole Nissania minulla, ruosteeton sinkitty auto kylläkin. Toisaalta sillä ei ole mitään merkitystä millä minä ajan. Kysehän oli vaan siitä, että Merujen ruostuminen on ollut silmiinpistävää.


      • MB_on_ruoste
        ............ kirjoitti:

        Ei ole Nissania minulla, ruosteeton sinkitty auto kylläkin. Toisaalta sillä ei ole mitään merkitystä millä minä ajan. Kysehän oli vaan siitä, että Merujen ruostuminen on ollut silmiinpistävää.

        Mersuapinat yrittää lässyttää aina samoja juttuja, vaikka totuushan on se että mersuissa tämä ongelma on ollut. Kaiken merkkiset autothan on sitten tarpeeksi vanhoina mersuja, eli ruosteessa.

        RUOSTEEN KEMIALLINEN MERKKI ON MB


    • ´+098765

      Vain vanhat autot ruostuu, kuten sinun autosi, vai mitä köyhä?

      • €$$€

        Mistä päättelet, että olen köyhä? Siitäkö etten halua ajaa ruosteista mersua? En kyllä halua ajaa vanhallakaan autolla.


      • kin
        €$$€ kirjoitti:

        Mistä päättelet, että olen köyhä? Siitäkö etten halua ajaa ruosteista mersua? En kyllä halua ajaa vanhallakaan autolla.

        Kaikki autot ruostuu, jos on teräksestä tehty! Mersuilla on luultavammin kilsoja huomattavasti enemmän takana ( ja ehkä edessäkin) kuin halvoilla massa autoilla. Ei Mersua tai muutakaan kallista autoa osteta talliin seisomaan!


      • seli, seli
        kin kirjoitti:

        Kaikki autot ruostuu, jos on teräksestä tehty! Mersuilla on luultavammin kilsoja huomattavasti enemmän takana ( ja ehkä edessäkin) kuin halvoilla massa autoilla. Ei Mersua tai muutakaan kallista autoa osteta talliin seisomaan!

        Mersut nyt vaan ruostuu, jos niillä vähänkään ajetaan. Niin kuin ranskalaiset joskus -60-70 luvuilla. Tuolla aikasemmassa kirjoituksessa mainittu 12 vuotias Nissanikin on paremssa kunnossa, kuin yksikään yhtä vanha väyrynen.


      • w211mersu
        seli, seli kirjoitti:

        Mersut nyt vaan ruostuu, jos niillä vähänkään ajetaan. Niin kuin ranskalaiset joskus -60-70 luvuilla. Tuolla aikasemmassa kirjoituksessa mainittu 12 vuotias Nissanikin on paremssa kunnossa, kuin yksikään yhtä vanha väyrynen.

        Väyrystä valmistettiin(w210) 95-2003, joten seli selinkin viestin aikoihin ne ovat olleet 8-15v vanhoja autoja ja ne paljon ruostuneet juuri näitä 12-15v vanhoja yli 400tkm ajettuja. Auton ruostumiseen vaikuttaa oleellisesti tottakai ajomäärä/olosuhteet ja puhtaanapito. Itselläni on nykyisin käyttöautona 2005 (w211) m-b 220 cdi, suomiauto 320tkm ja auto on harvinaisen siisti 11v vanhaksi autoksi, eikä ruosteen kanssa ole ongelmaa. w210 oli huono ruosteenesto, joka on korjattu seuraavaan korimalliin.


      • RostOff

      • Ekg
        RostOff kirjoitti:

        Tuolta vaan katselemaan autojen ruosteensietoa tehtaan jäljiltä.....

        http://www.senotec.fi/?kuvat.html

        Autot ovat näköjään surullisen huonoja. Silti niitä ei enää saa ruostesuojata maahantuonnin yhteydessä. Tämäkin kansantalousluokan tappio. Tässäkin pitää olla omaavien ja huitoa kintaalla EU:lue.


      • ihannäin
        €$$€ kirjoitti:

        Mistä päättelet, että olen köyhä? Siitäkö etten halua ajaa ruosteista mersua? En kyllä halua ajaa vanhallakaan autolla.

        Yleensä perseaukiset vilkuilevat toisten autoja, mersuja, bemareita, audeja. Sitten jos jossain kyseisen merkin vanhassa yksilössä ruostepilkku sattuu löytymään perseaukisten se kaikkein perseaukisin yksilö tulee nettiin mölisemään, kuinka silmiinpistävää moinen on...

        Ja kaiken aikaa teillämme liikkuu tojoja, mazdoja, nissaneita, focuksia... helmat ruosteessa, oven alareunat puuttuen... tätä perseaukinen ei huomaa ollenkaan..

        Ilmiö on edelleen, nyt 7 vuoden jälkeen sama, paitsi että perseaukisten osuus on vielä isompi johtuen yleisestä taloustilanteesta.


    • ollakkovehollako

      No päivittäin kun noita laitan niin tehtaalla ei v 95 jälk oikein tuota ruostesuojausta ole tehty,esim ovet ja kotelot ei ruostesuojausta,alustassa muovimassa joka ei aja tarkoitustaan kuin uutena.Ja taas ne mersut jotka on omistaja uutena ruostesuojauttanut hyvin ovat yleensä hyviä koriltaan.Nyt talvellakin oli-96 220 jotain 500 tkm ajettu niin korissa ei mitään vikaa ollut mutta oli suojattu ja pesty myös alustakin säännöllisesti.Kun Suomi poisti uusien autojen pakollisen ruostesuojauksen alkoi tämä ruosteongelma vähän joka merkissä ja muuten se "sinkitty"kori ei sitten ole mikään ruostumattomuus takuu vaan se siirtää vain ongelman tuonnemmaksi .Se sinkki kerros kun on vain sen verran paksu että voi mainostaa "sinkityksi".

    • 320cdi 4matic

      Minulla oli ennen nykyistä uutta c-sarjalaista Audi A4 Avant (03). Siitä ruostui 5 vuodessa sekä takaluukku että ovien alareunat. Oli minulla uudesta.

      Että sellasta. Kaikki teräs/rauta/peli ruostuu, oli sinkitty eli ei. Merkkihuollossa kerrottiin, että kyseessä on ihan yleinen ongelma ja Audeista oli laitettu ruosteita enemmän kuin esim. pösöistä.

      Alumiini on sitten oma juttunsa, kuten hiilikuitukin.

      Alkuperäinen "kysyjä" voi mennä provoilemaan muualle.

      • meesu

        Mulla on mersu ja se on kyllä ikäisekseen aika saatanan ruosteessa vaikka vertaa mihin muuhun auto merkkiin saman ikäiseen. Ja oon huomannu et muillaki vanhemman mesen omistajilla on samoja ongelmia. Ei sellasta kohtaa oo jossa ei ois ruostetta. ei silti hyvä auto mese on . Samon moisia paskoja ne on kaikki.


      • Mesemies.
        meesu kirjoitti:

        Mulla on mersu ja se on kyllä ikäisekseen aika saatanan ruosteessa vaikka vertaa mihin muuhun auto merkkiin saman ikäiseen. Ja oon huomannu et muillaki vanhemman mesen omistajilla on samoja ongelmia. Ei sellasta kohtaa oo jossa ei ois ruostetta. ei silti hyvä auto mese on . Samon moisia paskoja ne on kaikki.

        Kävin juuri katsastamassa 20 v mersun ei huomautuksia.
        Pohjassa ei mersussa ole ruostetta mutta muutama täplä ulkopelleissä on.
        Miten nipponikotterot pärjäävät 20 vuotiaina ???


      • marloni
        Mesemies. kirjoitti:

        Kävin juuri katsastamassa 20 v mersun ei huomautuksia.
        Pohjassa ei mersussa ole ruostetta mutta muutama täplä ulkopelleissä on.
        Miten nipponikotterot pärjäävät 20 vuotiaina ???

        Eipä ole minkäänlaista ruostetta omassa MB;ssäni (vm.1997 C 200 farkku, ajettu n.330tkm, Suomi-Auto).
        Muutenkin käy ja kukkuu täysin moitteetta. Erittäin hyvä auto.

        Mutta edellisessä autossani Sobaru Legacy sensijaan ruostetta oli ja sitä ilmestyi vaikka kuinka hoidit autoa, se suorastaan lahosi käsiin 160 tkm ajettuna, ja vastaavia kauhutarinoita olen kuullut muiltakin entisiltä Subarujen omistajilta.
        Toinen ruostepesä on vanhemmat Voyagerit.


        Mersun E-sarjan (vm 2000_2003) ovien saumojen ruostumisesta olen kuullut, mutta nehän menivät kaikki takuuseen. Tuo aika oli Mersulle huonoa aikaa, Chryslerin epätoivoinen tukeminen oli niin mahdoton kankkulan kaivo että alettiin jo säästää Mersujenkin laadusta. Onneksi se fuusio on taaksejäänyttä elämää.

        Mutta mistään muusta Mersujen ruostumisongelmasta en ole kuullut/nähnyt/lukenut kuin vain ja ainoastaan täältä Suomi24;sesta.


      • huolenpito
        Mesemies. kirjoitti:

        Kävin juuri katsastamassa 20 v mersun ei huomautuksia.
        Pohjassa ei mersussa ole ruostetta mutta muutama täplä ulkopelleissä on.
        Miten nipponikotterot pärjäävät 20 vuotiaina ???

        corolla 17-vuotias, suojattu aikanaan, ei ruostetta missään, pito se ratkaisee vanhan auton kunnon. Ruostesuojattu, säännöllisesti pesty, myös alustapesu varsinkin talven jälkeen ja vahaus ainakin keväällä ja syksyllä, näillä pääsee pitkälle, maalipinnan iskemät paikkaa ajoissa ennen ruskettumista.


      • jäärä e-rannikolta
        huolenpito kirjoitti:

        corolla 17-vuotias, suojattu aikanaan, ei ruostetta missään, pito se ratkaisee vanhan auton kunnon. Ruostesuojattu, säännöllisesti pesty, myös alustapesu varsinkin talven jälkeen ja vahaus ainakin keväällä ja syksyllä, näillä pääsee pitkälle, maalipinnan iskemät paikkaa ajoissa ennen ruskettumista.

        on tänäpäivänä jokaisen yli kymmenen vuotta vanhan auton ongelma.jos joutuu tai päättää käyttää rahansa parempiin kohteisiin,niin että ajaa yli viisi vuotta vanhalla autolla,ruoste vain kuuluu siihen.mitä ihmeellistä tuossa nyt on.maalareitahan löytyy ja pelti on halpaa.olen käsittänyt,että mersu on yleisesti ottaen kuitenkin luotettava vanhempanakin,joten ymmärrän,miksi ne käytettyinä ovat suosittuja.

        firmani kuljetusvälinettä(p-a)joutui jo maalailemaan reilut kaksi vuotta vanhana.kyseessä ranskalainen laite.

        minua ei kiinnosta miten mersu ruostuu,koska ajan sillä tehdastakuun loppuun ja sitten vaihdan kotteroni.syy on tietenkin verotuksellinen.sitten te jotka huudatte täällä ihmisiä köyhäksi auton perusteella,pidän teitä täysinä pelleinä.
        auto ei tee kenestäkään varakasta,itse olen käsittänyt,että se päinvastoin kuluttaa rahaa.toki lasku-oppini saattaa olla nykynuorison ja toisenlaisessa maailmassa varttuneiden mielestä virheellinen.


        ajan mersulla,koska auto on huippumukava ja melkoisen luotettava,hyvä työkalu runsaasti ajavalle.


      • dfsewf23
        Mesemies. kirjoitti:

        Kävin juuri katsastamassa 20 v mersun ei huomautuksia.
        Pohjassa ei mersussa ole ruostetta mutta muutama täplä ulkopelleissä on.
        Miten nipponikotterot pärjäävät 20 vuotiaina ???

        Minulla on Carina vuodelta 92....ei ole ruoste ongelmana eikä ole hitsattu ikinä. 400tkm ajettu mutta on myös joskus aikanaan lisäsuojattu ja pesty usein huolellisesti.


    • Ruskea Pekka

      Ruostumisella tarkoitetaan raudan, käytännössä useimmiten teräksen, korroosiota. Ruoste on ainetta, joka muodostuu rauta-atomien hapettuessa veden ja hapen vaikutuksesta. Se on seos rautaoksideja ja hydroksideja. Ruostuminen on siis hidasta palamista, kuten lahoaminen.

    • Mersu=Paras

      Kaveri osti 2002 väyrys mersun niin oli kyllä päässyt pahasti ruostumaan. Oli säilytetty jossain tallissa joka ei vissiin ollut hyvin ilmastoitu. Ovet olivat ihan mädät ja nokkapellistä näki läpi samoin lokarista. Mutta tekniikka pelasi mainiosti niin kuin Mersun dieselit aina. Sitten se myi sen. Mutta W124 dieseli toimii vielä ydinsodan jälkeen jos vain jaksaa hitsailla ja se on pieni vika kun voi rullata miljoonia. Mersuillahan muutenkin ajetaan paljon esim jos vertaa 500tkm ajettua mersua joka on ihan normaali km määrä mersulle niin samanlailla ruostunut kuin 500tkm ajettu nissani mutta nissanin koneella ei enää juhlita toista saman laista kilsa määrää

    • mbruoste

      Itsekin olen kiinnittänyt huomiota että kovia ovat ruostumaan erityisesti C ja E mersut, on se varmaan noloa ajella kun auton kyljet, helmat, ovet, kaaret ja peräluukku ruosteen peitossa. Ei olisi uskonut mersusta mutta niin se vaan on, kunnon ruostekasoja.

    • Hiilikuitu
    • C_180_T_A_S205

      Kirjoitellaan näköjään jo aika vanhassa ketjussa.

      Ymmärtääkseni Mersu kärsi takavuosina aika pahasti siitä, ettei liuotinvapaita maalausprosesseja saatu heti kunnolla hallintaan. Ympäristönsuojelu- ja työsuojeluviranomaisten vaatimuksestahan autonkorien maalauksessa oli siirryttävä sellaisiin, eikä homma onnistunut kaikilta valmistajilta kertaheitolla.

      Valmistajat ja maahantuojat ovat myös tinkineet alustan ruostesuojauksesta osittain samoista, osittain kustannussyistä.

      Alumiinin käytön lisääntyminen korinosissa on parantanut tilannetta oleellisesti. Esimerkiksi uusimman C-sarjan Mersun korin rakenteista lähes puolet on valmistajan mukaan nykyisin alumiinia.

      Oman, viime kesänä luovutetun C-sarjalaiseni massautin varmuuden vuoksi silti ruostesuojaukseen erikoistuneessa liikkeessä, sertifioidulla suojausmenetelmällä. Korvieni mukaan tempulla oli oma, havaittava vaikutuksensa myös rengasmelun tasoon, joten useamman satasen lisämenetys kalliin ja pitkäaikaiseksi tarkoitetun ajopelin suojaamiseksi ei kaduta.

    • ikäautoja

      Eikö nuo mersut kuitenkin maassamme suurelta osin aika ikäautoja. Tottakai ruosteessa. Katsokaa Trafin tilastoista.

      • w210.225

        Ainut auto joka kestää tekniikaltaan niin pitkään, että koppa ehtii ruostua.


    • höhhöhhöö

      E mersu on varmasti Suomen ruostuneiden auto, taas näin ruosteisen E mersun joka oli aivan laho, kyljet ja peräkoppi täysin ruosteen peitossa ja nyt puhutaan 2000 luvun autosta.

      • BOBCDI

        Minulla on -07 E220CDI, ei mistään ruosteessa, tutkitusti, eli suojaushommien tekijä sanoi ettei tarvi suojata, vaikka tekee bisnestä, selitäpä tämä..


      • "E mersu on varmasti Suomen ruostuneiden auto"

        Paljonko arvelet Suomessa olevan teräsmiehiä, erityisesti ruostuneita?


    • Rustofff

      Ruostesuojaaja näytti miten Väyrynen lähes katkeaa kun ruostuu , ilmeisestti saumamassa ollut kelvotonta mutta joo hieman vanhemmat c mallit kaikki umpiruosteessa myös, ikävän näköisiä kun listojen alta ruoste vaan valuu onko nekin Espanjalaisia Vitoja jotka myös aikas nopeesti katoaa maan päältä.

    • ruostuuhan.se

      Puhuvat kittiviasta. On kuulemma kahta erilaista kittiä, huonoa jota on luokkaa 95 % Mersuista ja parempaa joita on 5 % Mersuista. Näköhavainnot tukevat noita lukuja. Olen nähnyt (viime vuonna) 2000-luvun alun Mersun jossa ei ollut juurikaan ruostetta. Mutta ruosteeton yli 5 vuotta vanha Mersu on harvinaisuus.

      • vilkuile.omaasi

        Tosin onhan se kai vaikea ajaessa nähdä oman Tojon ruosteisia helmoja ja kynnyksiä.


      • imemynäämersujulli
        vilkuile.omaasi kirjoitti:

        Tosin onhan se kai vaikea ajaessa nähdä oman Tojon ruosteisia helmoja ja kynnyksiä.

        Toyta on maailman myydyin ylivoimaisesti ja kestävin ja rosteettomin!! Sitä ei mikään mitätön toyotalle tuntematon ruoste selätä! Mersusta ei ole mihinkään paskin sakemanni!!


      • Niinpäniinj
        imemynäämersujulli kirjoitti:

        Toyta on maailman myydyin ylivoimaisesti ja kestävin ja rosteettomin!! Sitä ei mikään mitätön toyotalle tuntematon ruoste selätä! Mersusta ei ole mihinkään paskin sakemanni!!

        Toyta, jos et muuta saa.


      • Toyota-palstan
        Niinpäniinj kirjoitti:

        Toyta, jos et muuta saa.

        oman trollipojun oksennukset tunnistaa aina siitä kun ne ovat niin noloja ja erityisen lapsellisia, varsinkin yli 30-vuotiaan mielenterveyspotilaan tekemiksi.


    • Kuskinviat

      Ihan oikeasti niiden maalipinta on ollut ala-arvoinen . Myös bmw kärsii maalauksen puutteista , yhdenkään konepellin maalikerros ei kestä pienintäkään kivenhankaumaa . Rupi on heti valmis , v####duttaa omistaa halpismaalauksen tuote.

    • miävikana

      Ostin muistaakseni v. 1992 silloin ihan uuden lypsyämpärin. Siis about 25 vuotta sitten. Ja jo nyt ruosteessa. Mikä vikana?

    • mbvolvo

      Meikäläinenkin voisi ostaa 2008 vuosimallista eteenpäin jonkun E-mallin, mutta juuri tämän ruostumisongen takia en osta. Jos auto olisi ruostesuojattu niin sitten harkitsisin.
      Minulla nyt s80 d5, 2007. Oli pakko ruostesuojauttaa kyseinen auto, vaikka onkin parempi pelleiltään kuin MB. Edellinen s80 oli 2003 ja selvästi laadukkaampi ruostesuojauksen tai galvanoinnin osalta.
      On harhaa kuvitella, että uudemmat autot olisivat parempia näiltä osin.
      Saattaapa volvonkin laadun heikennys johtua yhteistyöstä fordin kanssa.
      Ehkä tämä nykyinen kiinalaisomistus on plussaa tai ei.

      • ratkaisevatieto

        Mitä muutoksia 2007 mallin E-Mersussa tapahtui verrattuna 2008 malliin?


    • taka_taa
      • skeidistinvuotavakippa

        Skodamies taas tullut tänne itkemään pahaa oloaan.


    • mhnkot987

      ruosteisia paskoja!

    • eivaankannata

      Ei pidä vanhaa mersua hankkia,niissä on tosiaan ruoste ja reipaasti jo muunlaisiakin ongelmia,muutamia tonneja pyytävät vielä 2000-2004 välillä olevista mutta ne viat,niitä ei kannata alkaa korjaamaan juuri.

    • niinsemeneejoo

      Keskustelin juuri mersuliikkeessä mersujen ruostumisesta. Suomeen tuotavat nykymersut ja meillä valmistetut kuulemma sinkitään paremmin kuin muualle myytävät. Muunlaista suojausta ei kuulemma tehdä. Mielestäni sinkityksen päälle pitäisi laittaa vielä massa joka estäisi sinkityksen kulumisen tai muutoin rikkoutumisen. Kun sinkityksen päälle ei laiteta massausta joka suojaa sinkitystä, niin siksi mersut ja muutkin samoin suojatut autot ruostuvat. Ei auta vaikka on uusi juuri valmistunut auto, muutaman vuoden kuluttua se on jo pahoin ruosteessa.

      • E220_CDI

        Kaikilla Mersun teknisillä valinnoilla on oma tuotannonohjauskoodinsa, jolla kyseinen valinta yksilöidään myös autoa tilattaessa.

        Mikä on tuon Suomi-sinkityksen tilauskoodi?


      • hauskoja.juttuja

        "Keskustelin juuri mersuliikkeessä mersujen ruostumisesta. Suomeen tuotavat nykymersut ja meillä valmistetut kuulemma sinkitään paremmin kuin muualle myytävät. "
        Ja kaikkiin Suomeen tuottaviin autoihin laitetaan 500 euron seteleitä ovitaskuihin ja 50 euron seteleitä selkänojan taskuihin. Vain ja ainostaan suomalaisille.
        Missä liikkeessä asioit "niinsemeneejoo". Nyt on televisiossa menossa formaatti missä etsitään hauskoja ihmisiä.


      • nomutthei

        Olen hieman eri mieltä tuon sinkkipinnan massaamisesta.

        Siellä massan alla sitten muhii näkymättömissä, alkaneet mahdolliset vauriot, eikä niitä havaitse ennenkuin pohjassa on reikä.

        20 vuotias pösöni on pohjasta massaamatta, mutta hyvin sinkitty. Kerta vuoteen kun kurkkaa pohjaa että mitä siellä tapahtuu ja tekee vaadittavat korjaukset sinkitykseen, pärjää hienosti.

        Sinkitys on sen verran hyvä, että mm. ovet kyseisessä autossa ovat kuin uudet. Viereisessä parkkiruudussa, samaa ikäluokkaa olevaC-mersu on ovistaan aivan räjähtänyt. Helmojen kuntoa en uskalla edes arvailla kun ovat muovien alla piilossa.


    • MersuOnLahoPaska

      C-mersut kaameita lahokasoja!! Oikein amispoikien leluja!

    • Rättiäjakittiä

      C-Mersu on pelleiltään täysi paska .Ostin auton uutena 2000. Korin peltejä on korjailtu jatkuvasti. Nyt 2017 tuli mitta täyteen . Sormi menee läpi konehuoneenkin puolelta. Takakontissa ei ole peltiä nimeksikään, samoin helmat, ovet pelkää korikittiä. Tekniikka on aina pelittänyt hyvin. Otin valokuvat ja laitoin Tori .fi MB 250 tkm, juuri k atsastettu. Ostajia tuli jonoksiasti. Virolaispoika sanoi, minä otta, ruoste ei ongelma virossa. 1000 e
      heippa, sinne meni. Ps. Kaverilla samanikäinen Volvo V 70 ei löydy ruostetta ja kaikki pelaa.
      Toinen MB CLS jonka toin Italiasta on pelittänyt hyvin - ruostetta odotellessa .Mittarissa 60.000 km.

      • volvoeiruostuhevillä

        Tuo niin totta,minullakin oli noita mersuja ,viimeisiä värysiä dieselinä ja sitten oli c sarja ja nyt ostin syksyllä volvon v 70 d5 vuodelta 2004,mittarissa on 415000km eikä ruostetta päälläpäin näy.Mersua en olisi enään ottanut 211 korisenakaan noilla kilometreillä. ja tuossa vuosimallissa udeiden syiden takia.


      • E220_CDI
        volvoeiruostuhevillä kirjoitti:

        Tuo niin totta,minullakin oli noita mersuja ,viimeisiä värysiä dieselinä ja sitten oli c sarja ja nyt ostin syksyllä volvon v 70 d5 vuodelta 2004,mittarissa on 415000km eikä ruostetta päälläpäin näy.Mersua en olisi enään ottanut 211 korisenakaan noilla kilometreillä. ja tuossa vuosimallissa udeiden syiden takia.

        En minäkään tuossa vuosimallissa. Tavis-Mersuista on vaikea löytää mieleistä vuosimallien 1995 - 2007 väliltä.


    • rustbucket

      Joo, olen nähnyt kyllä näitä mersuja missä on mm. ovet aivan ruosteessa. Ei ole saman ikäluokan riisikipotkaan yhtä karmeassa kunnossa. On se jännä juttu kyllä, uutenahan nuo ovat ihan hienoja.

      • Talaisinkustu

        Lähes mikä tahansa auto näyttää hienolta kun pellit vielä kiiltää. Mersu on varmaan ihan kiva pari ensimmäistä vuotta. Jos ei syty palamaan.


    • S-class
      • ovetlahoaa

        Näitä tarinoita löytyy. Oikein edustusauto, edustaa ruostumisilmiötä.


      • markkinavoimat
        ovetlahoaa kirjoitti:

        Näitä tarinoita löytyy. Oikein edustusauto, edustaa ruostumisilmiötä.

        Aika uskomatonta että firma tekee tuon hintaluokan ruostepommeja, ja silti maine pysyy.


      • MB-ruosteen-merkki

        Pientä huijauksen makua kun tuon hintaiset autot ruostuu käsiin.


    • Jebbhaa

      Persukiset taas jauhaa ku ajaa puol milliä ajetulla Mersulla, käyttäkää niitä autojanne välillä pesussa että lähtee suolat ja paskat pois ja ruostesuojaus on kaiken aa ja oo jos ostaa uuden Mersun, niin ne muutkin tekee, ei oo minun Mersussa ollu mitään ongelmia 10 vuodessa kun olen pitänyt autosta huolta, puupäät vaan ajaa ja ajaa ja kuvittelee että Mersukin kestää, kyllä se kestää jos näkee jotain autonsa eteen.

      • johanvitsinmurjasit

        Nää mersun ruosteongelmat ovat kyllä ihan todellisia, ja niistä on kertoneet juurikin mersukuskit. Kukaan ei ole kateellinen siitä sinunkaan romutuiskäisestä ruosteläjästäsi...


      • lbclb
        johanvitsinmurjasit kirjoitti:

        Nää mersun ruosteongelmat ovat kyllä ihan todellisia, ja niistä on kertoneet juurikin mersukuskit. Kukaan ei ole kateellinen siitä sinunkaan romutuiskäisestä ruosteläjästäsi...

        po. uudehkoilla mersuilla ajavat mersukuskit siis kertoneet ongelmista, siis sellaisilla kuuluisilla "vasta sisäänajetuilla"...


    • onpa_laatua

      ‘I am stuck with a car with four rusting doors that I can’t possibly sell,’

      Kaverin mese korjattiin kun tiedotusvälineet alkoi kiinnostua. Mutta S-luokkakin siis ruosruu.

    • Nissancherry

      Ruosteen kemiallinen merkki on kuin onkin MB, niillä muutenkaan aja kuin mustalaiset ja wannabe mustikset.

    • faktat_on_faktoja

      Se nyt vaan fakta että Mersut ruostuvat, siitä kertovat niin testit, omistajien kokemukset kuin nämä miljardien korvauksetkin.

    • Avaaja: Todennäköisesti siksi, koska mersuissa käytetään enemmän metallia kuin muovia verrattuna halvempiin autoihin.

    • mesemätäni

      Jos omiin silmiinsä luottaa, niin onhan se uskottava että Mersu on yksi herkimmin ruostuva automerkki. Ainakin E-mersu, Sprinter ja Vito. Siina ainakin omat huomioni uusilla silmälaseilla.

      • laatuauto

        Aikoinaan ajelin vuosia Sprinter pakulla ja myytäessä sillä oli mittarissa 720.000 kilometriä. Moottori, vaihteisto ja perä oli edelleenkin kunnossa, mutta kori alkoi totaallisesti hajota. Ulkoa päin kori oli kitattunakin todella pahan näköinen.


    • Norust

      Kukahan täällä hyötyy näistä ruostumisjutuista?
      Omani E (10v) ei ole mistään ruosteessa, lokasuojat on alumiinia ja viimeksi kun pohjapanssarointi purettiin, niin ei mitään huomioita ruostumisesta kun painettiin varmuuden vuoksi massa päälle.
      Hyvä on ajaa kun tietää mikä on tilanne, näytän koska tahansa kenelle tahansa joka epäilee..

      • merssutmätänee

        Kuule kun on ihan yleisessä tiedossa oleva ongelma. Kurkkaa poju vaikka netistä, hakukoneeseen vaikka "mercedes rust problem". Keskustelua aiheesta löytyy ihan mersumiesten omilta palstoilta.


      • RellunPaikka
        merssutmätänee kirjoitti:

        Kuule kun on ihan yleisessä tiedossa oleva ongelma. Kurkkaa poju vaikka netistä, hakukoneeseen vaikka "mercedes rust problem". Keskustelua aiheesta löytyy ihan mersumiesten omilta palstoilta.

        poju?

        onko sulla kaikki ihan kunnossa?


      • Kuulehan_poju
        RellunPaikka kirjoitti:

        poju?

        onko sulla kaikki ihan kunnossa?

        Mulla ei ole mätänevää mersun raatoa ristinäni, joten on.


      • säälittäväpelleoot
        Kuulehan_poju kirjoitti:

        Mulla ei ole mätänevää mersun raatoa ristinäni, joten on.

        Mikäs perähikiän perseaukiset ry:n pelle siellä huutelee??


    • EiEdesVaikeaJuttu

      "Mikä saa mersun siis ruostumaan?"

      Simppeliä kemiaa: rauta reagoi veden kanssa.

      • Mitensenyton

        Eikö sittenkin hapen kanssa....


    • dieselkake

      Eipä Renaulttia kummosempia näytä olevan mesetkään. Samoista komponenteistä kasattuja. Renaultin saa edullisemmin.😀

    • varovasti.arvioiden

      Noin silmällä kun katsoo, eikä ole mitään tunnesiteitä autoiluun, niin silmiinpistävää on vanhojen E-mersujen ruskettuminen. Eikä siihen tarvita edes aurinkoa. Jos ja kun ovet ja listojen ympärystät ovat siinä kunnossa , miltä näyttävät, niin voi vaan kuvitella, missä kunnossa on pohjapelti ja kotelot. E-mersujen lisäksi yhtä ruostuneita näyttäisivät olevan vanhemmat Sprinterit ja Vitot. Vito nyt valmistetaan jossain Espanjan auringon alla, joten on ymmärrettävissä että suolakelin vaikutuksista ei juurikaan ole mitään hajua. Sitä vaan ei oikein ymmärrä että automaailman eturiviin mielletty merkki ruostuu takarivin merkkien vauhdilla. Onko Mersullekin luotu vain laatumielikuva niinkuin joillekin mullekin saksalaismerkeille on päässyt käymään? Onko hinta-laatusuhde enää kohdallaan, vai vain mielikuva siitä? Jälkimmäistä veikkaisin, eikä renaultin konekaan tuo ainakaan lisää uskottavuutta. Hylkiikö uudet mallit paremmin ruostetta, nähtäneen vasta joskus ensi vuosikymmenellä.

    • paumar

      Käytössäni on 27 vuotias w140 mese. Sormenpään kokoinen ruostetäplä etulokasuojassa ja takalokasuojassa. Syynä tiivistekumin siirtyminen paikoiltaan. Muuten käyttökustannuksiltaan halvin auto, jolla olen liikkunut. Autoja on ollut lähes neljäkymmentä-useita eri merkkejä. Voin sanoa kuuluvani diplomaattiluokkaan, mitä tulee autoiluun-muuten köyhä kuin kirkonrotta. Tarkoitus liikkua samalla kalustolla vielä ainakin 10 vuotta. Hyviä Mersuterveisiä pohjan mailta.

    • semmonenauto

      15-vuotias CLK. Kaaria, kaikkia, uusittu ruosteen takia lukemattomia kertoja. Jousia, tukivarsia vaihdettu. Kansiremppaa, ketjuremppaa jo 150 000 km:n kohdalla. Plus tietty tavanomaset tulppien uusimiset ja sen semmoset. Kilsoja nyt mittarissa 176 000.

    • Anonyymi

      Kilpailee Toyotan kanssa ykkössijasta.

    • Anonyymi

      Vihjeeksi: Volvo V70 2006 220tkm Suomi-auto ja ainakaan korissa ei ruosteen häivää missään. Katsuri on kehunut myös alapuolta.

      • Anonyymi

        Ollut uudesta asti.Peugeot 607.2.7 HDI 2005 560000km.Ei suojattu hyvä sinkkaus korissa.Ei ruostetta,mahtavat kyydit.
        Ainut harmitus tuo törkeä käyttövoimavero,


    • Anonyymi

      Harvoin näkee ruosteetonta Mersua

      • Anonyymi

        Tämä on varmaan vitsi tai muisto menneiltä ajoilta.
        Mersun henkilöautoissa ei ole ruoste ollut ongelmana 2007 vuoden jälkeen valmistetuissa autoissa.


        W211 facelift-2006 alkaen hyvä
        W204 -2007 alkaen erittäin hyvä
        W212- 2009 alkaen erittäin hyvä
        Ja uudemmat ym.

        Vanhemmissa ollut ongelmia, mutta kehitystä tapahtunut paljon.


    • Anonyymi

      Autot ruostuvat koska ruosteenestokäsittely heti uuteen autoon jätetään tekemättä. Tällöin myös koteloiden suojaus jää pois. Maantiesuola hoitaa nopeasti auton tämän jälkeen. Jos uusi auto maksaa esimerkiksi 35 000 ja suojaus 1200 euroa, tällöin suojauksen hinta on kohtuullinen.

    • Anonyymi

      Kaikki autot ruostuvat suolatuilla teillä ajettaessa. Koska kunnon ruosteenestokäsittely puuttuu. Käsittely tulisi tehdä heti uutena ja tarkistus esimerkiksi 3 vuoden välein. Muuten peli on pelattu auton korin suhteen. Käytetäänkö sitten Tectyl, Finikor tai Dinitrol aineita suojaukseen on oma päätös. Kun auton hinta on esimerkiksi 40 000 ja suojaus maksaa 1200 euroa, ei tässä ole mitään ongelmaa.

      • Anonyymi

        Aika harva ajelee 20 vuotta samalla autolla.

        Kun kaupasta hakee sen 40t euron auton ja tiedät jo valmiiksi että ajat sillä enintään kolme vuotta niin eipä siinä ole juurikaan mieltä että heittää 1200 euroa kankkulan kaivoon.


    • Anonyymi

      Tottakai ruostuu kun ensimmäinen omistaja on jättänyt ruosteenestokäsittelyn tekemättä heti uutena. Suolatuilla teillä ajettaessa peli on selvä.

    • Anonyymi

      Ruostuvat koska heti uutena olisi pitänyt teettää kunnollinen ruosteenestokäsittely. Tämä kun jätetään tekemättä, peli on selvä. Asia on näin yksinkertainen.

    • Anonyymi

      Ketju aloitettu 2010 eli 11 vuotta sitten ! Taitaa vaan ne silloiset ruosteisen Mersut vieläkin olla muutoin ihan ajokuntoisia menopelejä. Tässä ajassa on moni uusi auto jo paalissa. Vanhaan mersuun ei varaosat paljoa maksa, joten Mersulla ajetaan halvimpia kilometreja.

    • Anonyymi

      Mersu ruostuu koska heti uutena jätetään ruosteenestokäsittely tekemättä.

      • Anonyymi

        Skodan ja Ladan ruostuminen on ymmärrettävissä mutta että Saksan kruunun jalokivi ruostuu kuin joku Passat, on kyllä käsittämätöntä. Kallis Mersu kyljet ruosteessa ei voi olla herättämättä ihmetystä ja myötähäpeää.


    • Anonyymi

      Saksassa kiellettiin luotin pohjaiset maalit uusista autoista, eli alettiin maalaamaan latekseilla uudet autot. Lateksi oikein imee itseensä kosteutta ja tämän vuoksi latekseilla ei ole korroosion esto kykyä.
      Tämän vuoksi ajan Volvolla.

      • Anonyymi

        Kuvitteleeko joku vielä ettei Mersu ruostu? Pahin taitaa olla Sprinter Vito ja Eemeli, ainakin näin silmällä nähtynä. Niin ja tietenkin vanhana. Ei uudet yleenskään ole ruosteessa. Jossain Espanjassa kai nuo pakut ainakin rakennellaan.


    • Anonyymi

      Huonosti suunniteltu kori ja käsittely. materiaali, ruosteenesto. On ollut puolet uutena edullisempi joissa parempi kori

    • Anonyymi

      Odotellaa mite kyttie sprinter kestää sen ajomäärän ruostumatta :D

    • Anonyymi

      Voi olla materiaalilaitoksella kova paikka lisämaalata pyöränkoteloita ;D ei taida tehtaan maalit riittään..

      • Anonyymi

        Jotenkin on ihan järjellä ymmärrettävä asia että joku halpa auto voi ruostua mutta ei sen pitäisi olla mersun hintaiselle enää mikään ominaisuus kun ei se ole sitä Toyotallekaan vaikka on ainakin puolet halvempi. Eikä selitkseksi riitä huono hoito. Tuskin se on kalliissa mersussa huonompaa kuin puolet halvemmassa Toyotassakaan.


    • Anonyymi

      Sehän on Saksan Lada yäk.

    • Anonyymi

      Mersu ei ruostu provomies.

    • Anonyymi

      Mutta on silti saksan Lada he,he.

    • Anonyymi

      Ei se ole ruostetta, se on tähtipölyä.

    • Anonyymi

      Ruostuu koska ruosteenestokäsittely on jätetty tekemättä. Asiaan vaikuttaa myös ajo - olosuhteet, auton säilytyspaikka jne. Ruosteenestokäsittely alan liikkeessä ja tarkastus esimerkiksi 3 vuoden välein antavat autolle mahdollisuuden säilyä pitempään. Myös auton pesu ja säännöllinen vahaus on hyvä tehdä.

      • Anonyymi

        Suurin syy nykyautojen ruostumiselle on maalien EU direktiivit!
        Jo pitkään maaleissa on lyijy ym vahvat suoja-aineet kielletty. Pohjamaalitkin nykyään laadutonta kuraa, pintamaaleista puhumattakaan.
        Nykyään kaikki autot ruostuu jopa viidessä vuodessa! Lisänä kestoon myös kierrätysmetallien käyttö autoteollisuudessa, metallit ei puhtaita vaan sekoituksia , joten syöpyvät itsestään.
        Sama ympäristöhypetys veneissäkin, "myrrymaalit" kielletty ja kesto sen mukaista!


    • Anonyymi

      Pakettiautoistakin ruostuvin taitaa olla mersu. Mun mielestä se että mersu ei saa autojensa ruostumista kuriin on vttuilua kuluttajia kohtaan.Siksi ajelen vaikka Renault masterilla tai ducatolla.

    • Anonyymi

      Huonot materiaalit ja peltien käsittely 90-2000 alkupuolen Mersussa + korostuu vielä jos käyttö Suomessa kovavauhtisessa ajossa ruuhkaisilla ja suolatuilla alueilla, ilman kunnon huutelua, käsivahausta.

      2005 Suomeen tuotu w211

      Nyt 2024 samassa kunnossa kuin 2006 kesällä. Yli 18V ikää. Ihan uudenveroinen.

      Kaikki alareunat, helmat, takapyöränkaarien kanttaus täydessä kiiltävässä maalissa. Sinne kantin päälle kerääntyy hiekkaa, maata. Helppo poistaa letkulla.

      Pohjassa teräsosissa ei ruostetta,
      Kerran käsivahaus vuodessa, vähän pesuja. Ehkä kerran vuoteen pesu laimennetulla mäntyöljy-liuttomilla, yleensä talven nollakelilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe