työelämässä, kun en tajua siitä hölkäsen pöläystä vaikka oon istunut joka luennolla ja kirjottanut kaikki muistiinpanot ylös! vai olenko vain muista tyhmempi?
tarvitaanko jotain pirun fourier-muunnosta
3
615
Vastaukset
- yliopistotäti
Jos et noin yksinkertaista perusasiaa tajua, niin kannattaa suosiolla miettiä alaa vaikkapa hitsaajana.
- ...
Kokonaisuutta on vaikea ymmärtää peruskursseilla mutta yksi typerimmistä kysymyksistä on "tarvitaanko tätä työelämässä". Moni kemistin ja fyysikon oleellisimmista työkaluista ja teorioista perustuvat Fourier-muunnokseen. Tarvitsetko sitä? Riippuu ihan itsestäsi mutta kursseja ei ole tehty minimivaatimuksia ajatellen.
- tietää_
Valmis kaava noihin muunnoksiin löytyy! Sitten vaan lyöt siihen kaavaan erilaisa funktioita ja LASKET! Ei sen kummepaa...
Tulet olemaan helteessä mitta- ja integraaliteoriassa sekä funktionaalianalyysissä, jos et opi muistamaan lyhyttä muunnoskaavaa ulkoa ja käyttämään siihen lukiotason integraalilaskentaa.
Mutta siis: jotkut oppii tuijottamalla kirjaa ja painamalla asiat mieleensä, ja jotkut taas oppivat laskemalla useta tehtäviä aihepiiristä. Jos olet innostunut tieteenalastasi, niin sinua ei pysäytä mikään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833