Viking Line ja ikärajat

hihiuhuhip

Meillä on lahjakortti Tukholman risteilylle Viking Linella ja kaveripoppoo koostuu kolmesta 20-vuotiaasta ja yhdestä 22-vuotiaasta. Koska laivalla ei ole matkustettu vuosiin, niin tuli ihan yllätyksenä tämä ikäraja: 21-vuotta arkipäivinäkin. Eikö siis ole mitään mahdollisuutta, että tämä 22-vuotias voisi toimia porukan "holhoojana". Hän on yhden meistä veli. Entäs onko mahdollista päästä "alaikäisinä" laivalle, jos vaikka hankittaisiin huoltajien valtuutukset ja matkustuslupa?

Onko siis mitään mahiksia vai pitääkö lahjakortti antaa kiltisti vaan vanhempien käyttöön?

8

6293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeasus sentään!

ovat siten kirjoitettu että lapsikin ne ymmärtää, porsaanreikiä ei ole.
      Miksi lapset aina kysyvät tätä, eivätkä osaa itse lukea ikäraja sääntöjä varustamojen sivuilta jossa ne ovat vieläpä hyvin yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi kirjoitettu jotta lapsikin ne ymmärtäisi.

Mutta aina on näitä ...

• aloittajaa

Jep, niin luki, mutta yksi kaveri väittää kiven kovaan, että sinne pääsee ja Matkavekan sivuilla lukee, että jos ei täytä ikärajaa, niin riittää huoltajan vakuutus ja matkustuslupa. Toki jälkimmäinen saattaa olla vanhentunutta tietoa.

En ole enää lapsi, minusta sinä vaikutat paljon lapsellisemmalta naurettavine käytöksinesi.

• voi lapsukaiset
        aloittajaa kirjoitti:

Jep, niin luki, mutta yksi kaveri väittää kiven kovaan, että sinne pääsee ja Matkavekan sivuilla lukee, että jos ei täytä ikärajaa, niin riittää huoltajan vakuutus ja matkustuslupa. Toki jälkimmäinen saattaa olla vanhentunutta tietoa.

En ole enää lapsi, minusta sinä vaikutat paljon lapsellisemmalta naurettavine käytöksinesi.

risteilylle taas ei, ei ole muuttunut vaan kaksi eri matkustus tapaa (reittimatka/risteily)

• kitiset kuin lapsi
        aloittajaa kirjoitti:

lukeva teksti on yhdentekevää, myös matkatoimiston matkoilla pätevät vain varustamon itsensä ilmoittamat ikärajat. Kyseessä ei ole vanhentunut tieto vaan täysin virheellinen tieto matkatoimistolta.

Naurusi on ymmärrettävää, ethän vielä oikein ymmärrä kaikkea, siksipä asioille joita ei ymmärrä on helppo nauraa. Ymmärrät tämän kunhan kasvat aikuiseksi (18 vuotias ei tarkoita vielä aikuista)

• ulkopuolinen64
        kitiset kuin lapsi kirjoitti:

lukeva teksti on yhdentekevää, myös matkatoimiston matkoilla pätevät vain varustamon itsensä ilmoittamat ikärajat. Kyseessä ei ole vanhentunut tieto vaan täysin virheellinen tieto matkatoimistolta.

Naurusi on ymmärrettävää, ethän vielä oikein ymmärrä kaikkea, siksipä asioille joita ei ymmärrä on helppo nauraa. Ymmärrät tämän kunhan kasvat aikuiseksi (18 vuotias ei tarkoita vielä aikuista)

minua kyllä naurattaa nämä vastaukset useimpiin kysymyksiin täällä. miksei voi vastata neutraalisti, miksi pitää aikuisten ihmisten rehvastella ja ylpeillä ja haukkua muita?

t. 64-vuotias pappa

• ......

Ja nämä korkeat ikärajat johtuu vain ja ainoastaan siitä että nuoriso ei osaa käyttäytyä laivoilla vaan sikaillaan ja riehutaan kännissä. Kiittäkää ikätovereitannne siitä että ette pääse matkaan.

• bb

itse päästiin 20vuotiaina laivalle koska olivat jo myyneet matkan meille eivätkä jälkeenpäin voineet perua sitä/saatiin sovittua.

• ...

itse olin kaveriporukalla risteilemässä. yksi meistä oli vain 20 vuotiasta ja muut 21-22 vuotiaita. "alaikäinen" pääsi mukaan ku lähetettiin varustamolle eli Viking linelle sähköpostia hyvissä ajoin ennen lähtöä ja kysyttiin lupaa. Viking line myönsi luvan, koska me muut olimme yli ikärajan.

kannattaa lähettää varustamolle mailia asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3087
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2944
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      190
      2489
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2195
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      21
      1504
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13