Kalkkoaivista Markkinaan...?

pelipala2

Noin 11vuotta sitten ystävän kanssa samoilimme kalkkoaivin autiotuvalta vuontisjärvien seutuja. Silloin ajoimme Trooperilla pihaan asti. Näimme porukkaa menevän kanootilla ja kumiveneellä alavirtaan kohti lätäsenoa.
Nyt minulla olisi innokas 13v poika vaelluskaveriksi. Ajankohta luultavasti heinäkuun alku.
Kuinkahan vaikea reitti tuo olisi kumineellä (ja ehkä pienellä moottorilla) uistella Markkinaan asti? ja muistaakseni siellä Markkinassa oli jotain vuokramökkejäkin vai olikohan se Karesuvannossa.. Jos saisi sieltä autolle noudon ja meille pesupaikan ennen kotiinlähtöä...?
Onko ehdotuksia hyville leiripaikoille mistä tekisi vaellusiskuja ottipaikoille?
Niin ja pääseekö sinne tuvan pihaan enää autolla olleskaan?

Eli paikalla olleena tiedän että alkutaipaleella on muutamia lyhyitä ylityksiä lammesta toiseen n. max 50m raahata paattia perässä.
Nämä gummipaatit joita näimme olivat max 3h veneitä, syväys ehkä 20-30cm.
Reitti tosiaan Vuontisjärvien kautta Vuontisjokeen, Toriseno ja Lätäseno.
Se on selvää että kannan Isokurkkion autiotuvalta suosiolla gumpparin (n.35kg) kosken ohi (n. 1,5km) ja palaan hakemaan loput varusteet.

Olisi nyt valtavan kiva ja hauska kuulla nimenomaan jos joku on tämän reissun tehnyt, niin mikä aika sopivin vesitilanteen kannalta. Onko koskipaikat muualla kuin Isokurkkio silleen normaalia pahempia.

Poika ensimmäisellä erämaa reissulla ja haluaisin siitä jäävän ikuisen pistoksen ja kaipuun takaisin. Olisi sitten seuraa tulevillekin reissuille..

1

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe