Just in case

mastofpupp

onnistuuko excel makrolla ottamaan yhteyden toiseen ohjelmaan? kuten vaikka näin yksi tietua excel taulukossa, makro veisi tämän tietueen tiedot valittuun ohjelmaan tietyyn kenttään.

6

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta vaikea antaa ohjetta noin ylimalkaiseen kyssäriin
      Keep Excelling
      @Kunde

      • mastofpupp

        a1 kentässä numerosarja ja sitten esim command buttonia painamalla veisi tämän numerosarjan toiseen ohjelmaan joka on taustalla jo auki siellä olevaan kenttään ja tässä välissä pitäisi sisältyä 7 enter lyöntiä ennen kuin oikea kohta johon numerosarja tulee.

        no en tiedä oliko tämä sen selvempi, heh.


      • Riitta -76
        mastofpupp kirjoitti:

        a1 kentässä numerosarja ja sitten esim command buttonia painamalla veisi tämän numerosarjan toiseen ohjelmaan joka on taustalla jo auki siellä olevaan kenttään ja tässä välissä pitäisi sisältyä 7 enter lyöntiä ennen kuin oikea kohta johon numerosarja tulee.

        no en tiedä oliko tämä sen selvempi, heh.

        Ongelmani on seuraavanlainen:

        Minulla on lista, jossa on 1000 ihmisen nimi ja osoite. Sen lisäksi minulla on toinen lista, jossa on 1500 ihmisen nimi, osoite ja ikä. Tuo 1500 hlön lista sisältää tuon ensimmäisen listan henkilöt 500 satunnaista henkilöä. Nyt haluaisin lisätä nuo ikätiedot 1000 ihmisen tietoihin.

        Operaatio onnistuu toki käsipelillä, mutta se on tuskaisen hidasta poistaa nuo 500 ylimääräistä henkilöä. Onko excelissä jotain toimintoa, jolla voisin esim. osoitetiedon tai nimitiedon perusteella lisätä ikätiedot oikeille henkilöille?


      • näinmä
        Riitta -76 kirjoitti:

        Ongelmani on seuraavanlainen:

        Minulla on lista, jossa on 1000 ihmisen nimi ja osoite. Sen lisäksi minulla on toinen lista, jossa on 1500 ihmisen nimi, osoite ja ikä. Tuo 1500 hlön lista sisältää tuon ensimmäisen listan henkilöt 500 satunnaista henkilöä. Nyt haluaisin lisätä nuo ikätiedot 1000 ihmisen tietoihin.

        Operaatio onnistuu toki käsipelillä, mutta se on tuskaisen hidasta poistaa nuo 500 ylimääräistä henkilöä. Onko excelissä jotain toimintoa, jolla voisin esim. osoitetiedon tai nimitiedon perusteella lisätä ikätiedot oikeille henkilöille?

        onnistuisi ihan PHAKU-funktiolla? Kopioi tuo 1500 henk. lista samaan tiedostoon kuin 1000 henk. lista.
        Sanotaan vaikka että tuo 1. lista on Taul1:ssä ja 2. lista Taul2.
        Taul1 C1 kaava =PHAKU(A1;Taul2!A1:C1500;3;0) - kaava hakee Taul2:sesta A1:ssä olevan henkilön iän kolmannesta sarakkeesta (nimi;osoite;ikä).
        Haku onnistuu varmaan toisestakin tiedostosta suoraan, mutta en nyt muista miten tuo osoitepolku pitää kirjoittaa, niin ehdotan kopioimista samaan taulukkoon.


      • näinmä
        näinmä kirjoitti:

        onnistuisi ihan PHAKU-funktiolla? Kopioi tuo 1500 henk. lista samaan tiedostoon kuin 1000 henk. lista.
        Sanotaan vaikka että tuo 1. lista on Taul1:ssä ja 2. lista Taul2.
        Taul1 C1 kaava =PHAKU(A1;Taul2!A1:C1500;3;0) - kaava hakee Taul2:sesta A1:ssä olevan henkilön iän kolmannesta sarakkeesta (nimi;osoite;ikä).
        Haku onnistuu varmaan toisestakin tiedostosta suoraan, mutta en nyt muista miten tuo osoitepolku pitää kirjoittaa, niin ehdotan kopioimista samaan taulukkoon.

        tuo kaava C1:stä pitää sitten kopioida aina C1000:teen asti. Ja laita vielä dollarimerkit tuohon Taul2:sesta hakevaan kohtaan (Taul2!$A$1;$C$1500) ennenkuin kopioit,että hakualue pysyy samana.


      • kundepuu
        näinmä kirjoitti:

        tuo kaava C1:stä pitää sitten kopioida aina C1000:teen asti. Ja laita vielä dollarimerkit tuohon Taul2:sesta hakevaan kohtaan (Taul2!$A$1;$C$1500) ennenkuin kopioit,että hakualue pysyy samana.

        ohjelma kyseessä mihin tiedot siirretään?
        @Kunde


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      161
      2072
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1804
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1577
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1280
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1253
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      71
      1234
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      225
      1010
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      72
      843
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      760
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      743
    Aihe