30 v tytölle kaveria Lappiin?

Vaeltamaan...

Onko mitään mahdollisuuksia löytää 30 v sinkkuaasialaistytölle luotettavaa vaelluskaveria Lappiin? Pitäisi olla kokenut, että pärjää aloittelijan kanssa. Osaa suomea ja hiihtää, mutta Lappi ja vaellus uusi juttu.

Mistä ihmeestä kannattaisi lähteä vaellustaitosta etsimään? :O
Ja mikä olisi sopiva vaelluksen pituus hiihtoa ja jumppaa harrastavalle ensikertalaiselle?

7

1167

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaeeltaja

Vaelluskavereita voi löytää esim. suomi24 palstalla "etsitään vaellusseuraa"? Suomen latu järjestää myös ohjattuja vaelluksia ensikertalaisille. Tunturi kerhot myös järjestevät ryhmävaelluksia. Kannattaa tutustua kirjallisuuteen, esim. vaeltajan opas on hyvä opas kirja vaelluksen perusasioihin. Mitään huippukuntoa ei tarvita vaelluksella, sitä voi hyvin kulkea oman kunnon mukaan. Noin 10-20km on hyvä päivämatkan pituus, riippuen sitten maaston vaativuudesta, onko paljon esim. nousuja ja laskuja. Tervetuloa harrastuksen pariin.

• Juukelis 69

oon, nyt vähän lumen aikana vois harjoitella seksihullun palenemista, ja antautumista luonnossa, voin ottaa kyytiin, ja lähtee pariks viikoks pelaan tällästä "vaellusta". Hyvä että oot jumpannu, niin ei paikat roiku:) Mistä löydän sun??

• puukelis43

pakenemista oli toi sana, ei palenemista....

• -

Jos et ole vielä paljoa vaeltanut, niin kannattaa aloittaa vaikka lyhyemmillä reissuilla, esim. viikonloppuvaelluksilla. Kohteita löytyy etelä-suomesta paljon.

• vaeltavatyttönen

Yhdyn aikaisempaan, eli kannattaa aloittaa ehkä pienelllä viikonloppu vaelluksella. Siitä sit on hyvä lähteä suurempia haasteita kun on erätaitoja karttunut ja varmuutta.

Suomessa on paljon hyviä paikkoja lyhyille vaellukselle, myös etelä ja keski-suomessa.

Itse olen käynyt parilla lapin vaelluksella ja alpeilla, nuorest iästä huolimatta(20v.). Kannattaa vaan rohkeasti lähtee luontoon :)

• Juuukelis
        vaeltavatyttönen kirjoitti:

Yhdyn aikaisempaan, eli kannattaa aloittaa ehkä pienelllä viikonloppu vaelluksella. Siitä sit on hyvä lähteä suurempia haasteita kun on erätaitoja karttunut ja varmuutta.

Suomessa on paljon hyviä paikkoja lyhyille vaellukselle, myös etelä ja keski-suomessa.

Itse olen käynyt parilla lapin vaelluksella ja alpeilla, nuorest iästä huolimatta(20v.). Kannattaa vaan rohkeasti lähtee luontoon :)

yhdytkö myös mun kaa??? ja sitten, onko olemassa vaelluskortsua, jonka vois pestä, ja käyttää uudelleen ja uudelleen, vulganoida välillä jos menee heikoks...kuten maamies seurankin kortsulle tehdään, sille yhteiselle.

• perkkkilis
        Juuukelis kirjoitti:

yhdytkö myös mun kaa??? ja sitten, onko olemassa vaelluskortsua, jonka vois pestä, ja käyttää uudelleen ja uudelleen, vulganoida välillä jos menee heikoks...kuten maamies seurankin kortsulle tehdään, sille yhteiselle.

nyt kaikki edelliset höpöt letkajenkkaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      51
      916
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      863
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      45
      798
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      788
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 57
      677
    7. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      607
    8. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      607
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      576
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      131
      558
    11. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      20
      527
    12. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      518
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      48
      510
    14. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      495
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      487
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      466
    17. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      447
    18. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      33
      435
    19. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      430
    20. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24