30 v tytölle kaveria Lappiin?

Vaeltamaan...

Onko mitään mahdollisuuksia löytää 30 v sinkkuaasialaistytölle luotettavaa vaelluskaveria Lappiin? Pitäisi olla kokenut, että pärjää aloittelijan kanssa. Osaa suomea ja hiihtää, mutta Lappi ja vaellus uusi juttu.

Mistä ihmeestä kannattaisi lähteä vaellustaitosta etsimään? :O
Ja mikä olisi sopiva vaelluksen pituus hiihtoa ja jumppaa harrastavalle ensikertalaiselle?

7

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaeeltaja

      Vaelluskavereita voi löytää esim. suomi24 palstalla "etsitään vaellusseuraa"? Suomen latu järjestää myös ohjattuja vaelluksia ensikertalaisille. Tunturi kerhot myös järjestevät ryhmävaelluksia. Kannattaa tutustua kirjallisuuteen, esim. vaeltajan opas on hyvä opas kirja vaelluksen perusasioihin. Mitään huippukuntoa ei tarvita vaelluksella, sitä voi hyvin kulkea oman kunnon mukaan. Noin 10-20km on hyvä päivämatkan pituus, riippuen sitten maaston vaativuudesta, onko paljon esim. nousuja ja laskuja. Tervetuloa harrastuksen pariin.

    • Juukelis 69

      oon, nyt vähän lumen aikana vois harjoitella seksihullun palenemista, ja antautumista luonnossa, voin ottaa kyytiin, ja lähtee pariks viikoks pelaan tällästä "vaellusta". Hyvä että oot jumpannu, niin ei paikat roiku:) Mistä löydän sun??

      • puukelis43

        pakenemista oli toi sana, ei palenemista....


    • -

      Jos et ole vielä paljoa vaeltanut, niin kannattaa aloittaa vaikka lyhyemmillä reissuilla, esim. viikonloppuvaelluksilla. Kohteita löytyy etelä-suomesta paljon.

      • vaeltavatyttönen

        Yhdyn aikaisempaan, eli kannattaa aloittaa ehkä pienelllä viikonloppu vaelluksella. Siitä sit on hyvä lähteä suurempia haasteita kun on erätaitoja karttunut ja varmuutta.

        Suomessa on paljon hyviä paikkoja lyhyille vaellukselle, myös etelä ja keski-suomessa.

        Itse olen käynyt parilla lapin vaelluksella ja alpeilla, nuorest iästä huolimatta(20v.). Kannattaa vaan rohkeasti lähtee luontoon :)


      • Juuukelis
        vaeltavatyttönen kirjoitti:

        Yhdyn aikaisempaan, eli kannattaa aloittaa ehkä pienelllä viikonloppu vaelluksella. Siitä sit on hyvä lähteä suurempia haasteita kun on erätaitoja karttunut ja varmuutta.

        Suomessa on paljon hyviä paikkoja lyhyille vaellukselle, myös etelä ja keski-suomessa.

        Itse olen käynyt parilla lapin vaelluksella ja alpeilla, nuorest iästä huolimatta(20v.). Kannattaa vaan rohkeasti lähtee luontoon :)

        yhdytkö myös mun kaa??? ja sitten, onko olemassa vaelluskortsua, jonka vois pestä, ja käyttää uudelleen ja uudelleen, vulganoida välillä jos menee heikoks...kuten maamies seurankin kortsulle tehdään, sille yhteiselle.


      • perkkkilis
        Juuukelis kirjoitti:

        yhdytkö myös mun kaa??? ja sitten, onko olemassa vaelluskortsua, jonka vois pestä, ja käyttää uudelleen ja uudelleen, vulganoida välillä jos menee heikoks...kuten maamies seurankin kortsulle tehdään, sille yhteiselle.

        nyt kaikki edelliset höpöt letkajenkkaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe