Meillä on avioehto talosta joka siis mieheni ja se ei minua haittaakkaan yhtään mutta jos meillä tulee ero niin miten on kaikki tavarat ym jotka yhdessä ollaan hommattu? Hän väittää et joka ikinen penni lasketaan koska ite olen täl hetkel kotona lapsen kans ja kelan raha ei mikään iso,voiko hän todella tolla perjaatteella minua kiristää?kaikesta olen itse luopunut kun yhteen muutettiin..siis kaikesta ja nyt on on mua sit jättämässä tyhjän päälle eli ei mitään taivas alle,mitähän ihmettä mä teen oikeen?ja vie vielä yhteisen lapsenkin,voiko hän todella toimia noin?
Miten toimia?
3
642
Vastaukset
- happypahh
Jos avioehtonne on rajattu koskemaan vain taloa, niin silloin muu omaisuus käsitellään osituksessa normaalisti.
>>Meillä on avioehto talosta joka siis mieheni ja se ei minua haittaakkaan yhtään >miten on kaikki tavarat ym jotka yhdessä ollaan hommattu? >Hän väittää et joka ikinen penni lasketaan koska ite olen täl hetkel kotona lapsen kans ja kelan raha ei mikään iso,voiko hän todella tolla perjaatteella minua kiristää? >mitähän ihmettä mä teen oikeen?ja vie vielä yhteisen lapsenkin
- mk
On avioehto niin sen aina riitauttaa eli viedään asia oikeuteen ja jos olet ollut kotiäitinä niin avio-liittolain mukaan voit vaatia elatusmaksua mieheltäsi jos ero tulee ja myös tehdyistä töistä mitä kotona teet voit vaatia hyvitystä. Irtaimisto on yleensä se kuka sen on ostanut mutta ota hyvä asianajaja niin asiaan tulee hyvä lopputulos ja jos on vakuutuksessa oikeusturvavakuutus niin korvauksen saat vakuutuksista. Avioehto yleensä koskee sitä omaisuutta mikä on hankittu ennen naimisiinmenoa ja naimisissa olessa hankittu omaisuus yhteiseeen talouteen kuuluu avio.oikeuden piiriin jos avioehdossa ei ole tästä mainintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1193704Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai272770Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso72585Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1262338Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani82134- 371697
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es581086Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t361000Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 75974"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For78943