Meillä on avioehto talosta joka siis mieheni ja se ei minua haittaakkaan yhtään mutta jos meillä tulee ero niin miten on kaikki tavarat ym jotka yhdessä ollaan hommattu? Hän väittää et joka ikinen penni lasketaan koska ite olen täl hetkel kotona lapsen kans ja kelan raha ei mikään iso,voiko hän todella tolla perjaatteella minua kiristää?kaikesta olen itse luopunut kun yhteen muutettiin..siis kaikesta ja nyt on on mua sit jättämässä tyhjän päälle eli ei mitään taivas alle,mitähän ihmettä mä teen oikeen?ja vie vielä yhteisen lapsenkin,voiko hän todella toimia noin?
Miten toimia?
3
660
Vastaukset
- happypahh
Jos avioehtonne on rajattu koskemaan vain taloa, niin silloin muu omaisuus käsitellään osituksessa normaalisti.
>>Meillä on avioehto talosta joka siis mieheni ja se ei minua haittaakkaan yhtään >miten on kaikki tavarat ym jotka yhdessä ollaan hommattu? >Hän väittää et joka ikinen penni lasketaan koska ite olen täl hetkel kotona lapsen kans ja kelan raha ei mikään iso,voiko hän todella tolla perjaatteella minua kiristää? >mitähän ihmettä mä teen oikeen?ja vie vielä yhteisen lapsenkin
- mk
On avioehto niin sen aina riitauttaa eli viedään asia oikeuteen ja jos olet ollut kotiäitinä niin avio-liittolain mukaan voit vaatia elatusmaksua mieheltäsi jos ero tulee ja myös tehdyistä töistä mitä kotona teet voit vaatia hyvitystä. Irtaimisto on yleensä se kuka sen on ostanut mutta ota hyvä asianajaja niin asiaan tulee hyvä lopputulos ja jos on vakuutuksessa oikeusturvavakuutus niin korvauksen saat vakuutuksista. Avioehto yleensä koskee sitä omaisuutta mikä on hankittu ennen naimisiinmenoa ja naimisissa olessa hankittu omaisuus yhteiseeen talouteen kuuluu avio.oikeuden piiriin jos avioehdossa ei ole tästä mainintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082834Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672511Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061172Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831015Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1241002- 671000
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait271952Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka320921Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768