Alkoholin kalorit!

-juomari-

Jotkut sanoo, että keskioluessa on vähemmän kaloreita kuin väkevissä. Mutta onko tämä jos juo kumpaakin saman verran? Olutta tulee kuitenkin juotua reippaasti enemmän.

Eli kummasta saan vähemmän kaloreita, jos juon pullon viskiä (0,35) tai 12 pientä tölkkiä keskiolutta?

13

2943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murehtia siis

      moisesta, kuten kaloreista? Alkoholi muuttuu kuitenkin kehossa rasvaksi ja eikös se ole niin, että mitä enemmän alkoholia on veressä, sen hauskempaa? Tai hauskuudesta viis, jos vain känniin haluaa.

      • kekesetä.

        No oluttölkissä on n.100kaloria, että laske siitä. Mitä kirkkaampaa viinaa juot, sen vähemmän kaloreita.

        Jos dieetillä olet, ni jätä alkoholi kokonaan pois, se vaikuttaa myös kokonais aineenvaihduntaan.


    • ------>>

      100 g alkoholijuomaa sisältää:

      Kermalikööri 1250 kJ (299 kcal)
      Konjakki/rommi/viski/gini 957 kJ (229 kcal)
      Vodka 919 kJ (220 kcal)
      Likööri 1196 kJ (286 kcal)
      Mieto viini 274 kJ (65 kcal)
      Vahva olut 299 kJ (71 kcal)
      A-olut 180 kJ (43 kcal)
      Keskiolut 178 kJ (42 kcal)
      I-olut 75 kJ (18 kcal)
      Siideri, makea 235 kJ (56 kcal)
      Siideri, kuiva 170 kJ (41 kcal)
      Viini, alkoholiton 82 kJ (20 kcal)

      http://www.paihdelinkki.fi/tietoiskut/247-alkoholi-ja-painonhallinta

      • liian hapokasta

        Eikö mistään löydy taulukkoa, paljonko yksi annos sisältää kaloreita? On vähän hankalaa ruveta baarissa miettimään, montako grammaa yhdessä kossuvissyssä on alkoholia ja siitä sitten kännissä räknäämään paljonko se on per annos. Liian vaativaa humalaisille aivoille.


      • aamusella
        liian hapokasta kirjoitti:

        Eikö mistään löydy taulukkoa, paljonko yksi annos sisältää kaloreita? On vähän hankalaa ruveta baarissa miettimään, montako grammaa yhdessä kossuvissyssä on alkoholia ja siitä sitten kännissä räknäämään paljonko se on per annos. Liian vaativaa humalaisille aivoille.

        tai päivällä rapulassa on kans kiva laskeskella, että tämä omena sisältää tämän ja tämän verran, kun taas salamipizza tuon ja tuon verran... Liian vaikeeta!


      • ------>>
        liian hapokasta kirjoitti:

        Eikö mistään löydy taulukkoa, paljonko yksi annos sisältää kaloreita? On vähän hankalaa ruveta baarissa miettimään, montako grammaa yhdessä kossuvissyssä on alkoholia ja siitä sitten kännissä räknäämään paljonko se on per annos. Liian vaativaa humalaisille aivoille.

        juomalaadusta riippumatta sisältää n. 12 g alkoholia.
        Kokonaisenergiamäärä riippuu siitä, mihin se on sekoitettu.

        Alkoholiannos

        pullo keskiolutta (33 cl)

        lasi puna- tai valkoviiniä (12 cl)

        annos väkevää viiniä (8 cl)

        annos viinaa (4 cl)


      • Ja lihoo
        liian hapokasta kirjoitti:

        Eikö mistään löydy taulukkoa, paljonko yksi annos sisältää kaloreita? On vähän hankalaa ruveta baarissa miettimään, montako grammaa yhdessä kossuvissyssä on alkoholia ja siitä sitten kännissä räknäämään paljonko se on per annos. Liian vaativaa humalaisille aivoille.

        Pullo kossua on sama määrä kaloreita kuin mäyräkaljalla, mäyrälonkerolla, mäyräsiiderillä n. 20 % enemmän.

        Kaksi kolmen vartin punkkua tai valkkaria sama määrä

        Liköörit, aika paljon enemmän.

        Hommi johtuu siitä, että alkoholissa on paljon kaloreita, suunnilleen 2200 kcal/litra kossussa.


      • pröfessöri
        Ja lihoo kirjoitti:

        Pullo kossua on sama määrä kaloreita kuin mäyräkaljalla, mäyrälonkerolla, mäyräsiiderillä n. 20 % enemmän.

        Kaksi kolmen vartin punkkua tai valkkaria sama määrä

        Liköörit, aika paljon enemmän.

        Hommi johtuu siitä, että alkoholissa on paljon kaloreita, suunnilleen 2200 kcal/litra kossussa.

        No itse alkoholin sisältämä kalorimäärä tietysti on vakio. Erot tekee muut ainekset, esimerkiksi likööreissä sokeri. Näin ollen luulisin, että joku kirkas, vaikka vodka raakana sisältää vähiten kaloreita per annos.


      • 5+3
        ------>> kirjoitti:

        juomalaadusta riippumatta sisältää n. 12 g alkoholia.
        Kokonaisenergiamäärä riippuu siitä, mihin se on sekoitettu.

        Alkoholiannos

        pullo keskiolutta (33 cl)

        lasi puna- tai valkoviiniä (12 cl)

        annos väkevää viiniä (8 cl)

        annos viinaa (4 cl)

        1 g tuottaa 7 kcal energiaa (tai läskiä). Alkoholin suurkuluttaja voi saada yli puolet kaloreistaan alkoholista. Tämä tarkoittaa usein että proteiinien ja vitamiinien/kivennäisten, antioksidanttien saanti on vähäistä, mikä loppupeleissä nopeuttaa elimistön rappeutumista.

        Alkon aiheuttama masennus voi osittain johtua tryptofaanivajeesta, jota alkoholi kuluttaa elimistöstä.


      • Miten paljon on siideris
        ------>> kirjoitti:

        juomalaadusta riippumatta sisältää n. 12 g alkoholia.
        Kokonaisenergiamäärä riippuu siitä, mihin se on sekoitettu.

        Alkoholiannos

        pullo keskiolutta (33 cl)

        lasi puna- tai valkoviiniä (12 cl)

        annos väkevää viiniä (8 cl)

        annos viinaa (4 cl)

        Montako grammaa on Kymmenessä siiderissä on alkoholia.Näissä 0,5 litran Siideri pulloissa.


    • |<3|

      Olutpullo sisältää 120-130 kcal
      Yksi annos (4 cl) kirkasta 90 kcal
      Siiderissä hieman enemmän kuin oluessa ja lightit tietysti kevyempiä. Että näin...

      • 69

        Eihän tässä ehdi ryyppäämäänkään kun pitää koko ajan laskea kaloreita, jouleja ja prosentteja! Ja tietysti puntarissa on käytävä illoin aamuin.


    • Laiha juoppo

      Eli jos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      475
    Aihe