johnson 20hv

taystuho

apu tarpeen!

mulla olisi johnson 20h , 80 luvulta.
otin kaasarin ilmanotto aukosta sellaisen muoviprikan pois ja oletin että siitä tulisi 25hv.
nyt kone ei käy tyhjäkäyntiä eikä kaasulla kuin hetken onko ehdotuksia?

35

9681

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 sylinteriä

      Saattaa olla kone vaatisi lisää bensaa kun se saa nyt enemmin ilmaa?

      • taystuho

        se varmaan pitää paikkaansa, koska tässä mallissa on praimer pumppu jolla sain sen pysymään hengissä
        mutta onko vinkkejä millä saan lisää bensaa!


      • gtr4gtr4g
        taystuho kirjoitti:

        se varmaan pitää paikkaansa, koska tässä mallissa on praimer pumppu jolla sain sen pysymään hengissä
        mutta onko vinkkejä millä saan lisää bensaa!

        Todennäköisesti kannattaa vaihtaa suurempi suutin jotta seoksesta tulisi rikkaampi. Ota suutin irti ja mene mopoliikkeeseen kysymään sopivaa suutinta. Voit toki myös tilata kun postikuluja tai tullia ei juuri tule tuonkokoisesta. Kätevimmät poraa suuttimen isommaksi (ja useimmat jotka näin tekee pilaa sen tekemällä liian suuren).


    • heh62

      Kaveri otti kaasarin ja lohkon välistä sen kuristusprikan käteen ja viilasi aukon riittävän suureksi. Mitään muuta ei tarvinnut tehdä ja kone lähti laulamaan kovaa ja korkealta työntäen veneen ennen näkemättömään vauhtiin. Jopa vanha potkuri toimi yhdistelmässä erittäin hyvin.

      Avarrus tapahtui siis kaasuttimen jälkeen eli seos pysyi entisenä. En tiedä mitä prikkaa mahdoit muokata, mutta saattoi olla väärä prikka.

      • juussun

        muoviprikan poisto ei riitä, imusarjan aukkoa pitää isontaa ja suutin pitää vaihtaa isommaksi, muuten mäntään palaa reikä. Hae OMC-varaosaliikkeestä 35 hv suutin. Jos oikein hyvä tehdään, pitäisi vaihtaa myös pakosarja. Mulla kävi niin, että kun tavaraa tuli moottoriin enemmän, lisääntynyt pakokaasu ei mennyt tarpeeksi rivakasti ulos, tällöin imu heikkeni ja kone aivasteli tyhjäkäynnillä polttoaine pulaansa. Vauhtia ja kierroksia tuli koneeseen lisää, eikä bensan kulutuksessa ollut mainittavampaa eroa käytännössä.


      • 3 sylinteriä
        juussun kirjoitti:

        muoviprikan poisto ei riitä, imusarjan aukkoa pitää isontaa ja suutin pitää vaihtaa isommaksi, muuten mäntään palaa reikä. Hae OMC-varaosaliikkeestä 35 hv suutin. Jos oikein hyvä tehdään, pitäisi vaihtaa myös pakosarja. Mulla kävi niin, että kun tavaraa tuli moottoriin enemmän, lisääntynyt pakokaasu ei mennyt tarpeeksi rivakasti ulos, tällöin imu heikkeni ja kone aivasteli tyhjäkäynnillä polttoaine pulaansa. Vauhtia ja kierroksia tuli koneeseen lisää, eikä bensan kulutuksessa ollut mainittavampaa eroa käytännössä.

        35 heppasen suutin voisi olla hyvä idea? Onkos 20 ja 35 malleissa sama kaasutin?

        Liian pienellä suuttimella ja bensan vähyydellä voi saada moottorin pahasti rikki.

        Liian isolla suuttimella haitta on lähinnä käyntihäiriöt, aavistuksen isompi bensan kulutus sekä joskus palaneita sytytystulppia, jos bensaa tulee kovasti liikaa. Muuten pitäisi olla ihan ok.


      • juussun
        3 sylinteriä kirjoitti:

        35 heppasen suutin voisi olla hyvä idea? Onkos 20 ja 35 malleissa sama kaasutin?

        Liian pienellä suuttimella ja bensan vähyydellä voi saada moottorin pahasti rikki.

        Liian isolla suuttimella haitta on lähinnä käyntihäiriöt, aavistuksen isompi bensan kulutus sekä joskus palaneita sytytystulppia, jos bensaa tulee kovasti liikaa. Muuten pitäisi olla ihan ok.

        Evarin 20-35, sama 521 kuutiota molemmissa, isompi imusarjan reikä ja pakosarja, pakokaasun poisto potkurin navan kautta 35:ssa.


      • - R5 -
        juussun kirjoitti:

        Evarin 20-35, sama 521 kuutiota molemmissa, isompi imusarjan reikä ja pakosarja, pakokaasun poisto potkurin navan kautta 35:ssa.

        Manuaalin mukaan 20hv ja 25hv koneet ovat mitoiltaan samat, mutta tilavuus on 360cm.
        Vuosimalli on n. 1978-80.


      • STINGER 75
        - R5 - kirjoitti:

        Manuaalin mukaan 20hv ja 25hv koneet ovat mitoiltaan samat, mutta tilavuus on 360cm.
        Vuosimalli on n. 1978-80.

        OMC 20 hv koneet,ostin silloin markkinoille tulleen johnsonin.Tuttu huoltomies joka ajoi kilpaa veneillä,poisti silloin sen valkoista muovia olleen kuristus rikan eikä sille tehty mitään muuta toimenpidettä.Kone oli käytössä kolme kesää toimien moitteettomasti.


      • taystuho
        juussun kirjoitti:

        muoviprikan poisto ei riitä, imusarjan aukkoa pitää isontaa ja suutin pitää vaihtaa isommaksi, muuten mäntään palaa reikä. Hae OMC-varaosaliikkeestä 35 hv suutin. Jos oikein hyvä tehdään, pitäisi vaihtaa myös pakosarja. Mulla kävi niin, että kun tavaraa tuli moottoriin enemmän, lisääntynyt pakokaasu ei mennyt tarpeeksi rivakasti ulos, tällöin imu heikkeni ja kone aivasteli tyhjäkäynnillä polttoaine pulaansa. Vauhtia ja kierroksia tuli koneeseen lisää, eikä bensan kulutuksessa ollut mainittavampaa eroa käytännössä.

        no niin, imukoppa tuli viilattua ja kävin koe ajolla, ei nosta kierroksia eli ei saa bensaa nyt
        tarvitaan isompi suutin mutta olen vähän rookie näissä hommissa eli missä se suutin sijatsee?


      • - R5 -
        STINGER 75 kirjoitti:

        OMC 20 hv koneet,ostin silloin markkinoille tulleen johnsonin.Tuttu huoltomies joka ajoi kilpaa veneillä,poisti silloin sen valkoista muovia olleen kuristus rikan eikä sille tehty mitään muuta toimenpidettä.Kone oli käytössä kolme kesää toimien moitteettomasti.

        Ok, minun koneeni on sitten vanhempaa mallia. Viimeksi olen ajanut sillä v.2000. Ei juuri uutta häpeä, mutta sorsakoskelaispaattiin se oli isohko ja sen tilalla on 4hv masina.


      • juussun
        taystuho kirjoitti:

        no niin, imukoppa tuli viilattua ja kävin koe ajolla, ei nosta kierroksia eli ei saa bensaa nyt
        tarvitaan isompi suutin mutta olen vähän rookie näissä hommissa eli missä se suutin sijatsee?

        Suutin löytyy linkistä, osa nr 19 , http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/1984/E30ECRR 1984/CARBURETOR/parts.html , en ole ihan varma, siitä on jo 19 vuotta kun tein sen muutoksen


      • taystuho
        juussun kirjoitti:

        Suutin löytyy linkistä, osa nr 19 , http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/1984/E30ECRR 1984/CARBURETOR/parts.html , en ole ihan varma, siitä on jo 19 vuotta kun tein sen muutoksen

        KIITOKSIA KAIKISTA VIHJEISTÄ!!!!!

        homma valmis ja pelaa kuin UNELMA.

        Eli kerrataan muillekkin.

        1. kaasarista muoviholkki pois.
        2. imukansi pois ja viilataan 28mm.
        3.suutin oli 59d ja vaihdetaan se 63d:ksi, mulle kävi niin että kyseistä suutinta ei löytynyt mistään
        mutta kävin paikallisessa omc-varaosa liikkeessä ja siellä oli juuri tullut johnson 35hv huoltoon
        ja mitattiin huoltomiehen kanssa suuttimen reijän koko joka oli tasan 2mm eli otin suuttimen ja
        porasin isomman reijän.

        tyhjäkäynti itse asiassa parani huomattavasti ja nyt löytyy ruutia vaikka on 4 henkilöä kyydissä
        p.s erittäin tyytyväinen vinkeistä!!


      • NK
        taystuho kirjoitti:

        KIITOKSIA KAIKISTA VIHJEISTÄ!!!!!

        homma valmis ja pelaa kuin UNELMA.

        Eli kerrataan muillekkin.

        1. kaasarista muoviholkki pois.
        2. imukansi pois ja viilataan 28mm.
        3.suutin oli 59d ja vaihdetaan se 63d:ksi, mulle kävi niin että kyseistä suutinta ei löytynyt mistään
        mutta kävin paikallisessa omc-varaosa liikkeessä ja siellä oli juuri tullut johnson 35hv huoltoon
        ja mitattiin huoltomiehen kanssa suuttimen reijän koko joka oli tasan 2mm eli otin suuttimen ja
        porasin isomman reijän.

        tyhjäkäynti itse asiassa parani huomattavasti ja nyt löytyy ruutia vaikka on 4 henkilöä kyydissä
        p.s erittäin tyytyväinen vinkeistä!!

        Moro!

        Itselläni kans 20johnsson, josta revin kaasarista muovisen kuristimen pois! Nyt ei saa bensaa tarpeeksi, joten lähden tästä varmaan suutinta poraileen 2mm:seksi.

        Kaasari on D38mm, oli kuristettu ~20mm. Imukannen kavavat olivat moottorissa jo tarpeeksi tilavat!

        Mikä potkuri olisi sopiva koneeseen, 4,3m tuulilasi vene.

        Nyt moottorissa 9,5" x 7 potkuri, eli aivan turhan hidas! Ottaa jengat saman tien tappiin!

        Kiitokset jo etupeltoon?


      • 3 sylinteriä
        NK kirjoitti:

        Moro!

        Itselläni kans 20johnsson, josta revin kaasarista muovisen kuristimen pois! Nyt ei saa bensaa tarpeeksi, joten lähden tästä varmaan suutinta poraileen 2mm:seksi.

        Kaasari on D38mm, oli kuristettu ~20mm. Imukannen kavavat olivat moottorissa jo tarpeeksi tilavat!

        Mikä potkuri olisi sopiva koneeseen, 4,3m tuulilasi vene.

        Nyt moottorissa 9,5" x 7 potkuri, eli aivan turhan hidas! Ottaa jengat saman tien tappiin!

        Kiitokset jo etupeltoon?

        Pakettisi pitäisi kulkea hiukan yli 30 solmua. Siitä joku osannee laskea oikean potkurin?


      • NK
        3 sylinteriä kirjoitti:

        Pakettisi pitäisi kulkea hiukan yli 30 solmua. Siitä joku osannee laskea oikean potkurin?

        Mitä mieltä olette propulsen säätövispilästä? Näkyis saavan 120ekellä sellaisen!


      • ..
        NK kirjoitti:

        Moro!

        Itselläni kans 20johnsson, josta revin kaasarista muovisen kuristimen pois! Nyt ei saa bensaa tarpeeksi, joten lähden tästä varmaan suutinta poraileen 2mm:seksi.

        Kaasari on D38mm, oli kuristettu ~20mm. Imukannen kavavat olivat moottorissa jo tarpeeksi tilavat!

        Mikä potkuri olisi sopiva koneeseen, 4,3m tuulilasi vene.

        Nyt moottorissa 9,5" x 7 potkuri, eli aivan turhan hidas! Ottaa jengat saman tien tappiin!

        Kiitokset jo etupeltoon?

        kokeile sitä 10x13". Se on vakio parikymppisissä. Pitäs lähtee ihan eri lentoon.


      • varovasti hyvä tuloo
        NK kirjoitti:

        Moro!

        Itselläni kans 20johnsson, josta revin kaasarista muovisen kuristimen pois! Nyt ei saa bensaa tarpeeksi, joten lähden tästä varmaan suutinta poraileen 2mm:seksi.

        Kaasari on D38mm, oli kuristettu ~20mm. Imukannen kavavat olivat moottorissa jo tarpeeksi tilavat!

        Mikä potkuri olisi sopiva koneeseen, 4,3m tuulilasi vene.

        Nyt moottorissa 9,5" x 7 potkuri, eli aivan turhan hidas! Ottaa jengat saman tien tappiin!

        Kiitokset jo etupeltoon?

        Oo sitten varovainen sen porakoneen kanssa, meinaan että kovilla kierroksilla pora tekee AINA 2-3 kymppiä isomman reiän.-Kokeile ensin 1,5 millin poralla, ja jos vaikuttaa liian pieneltä, isonna sitten ja tosi hitailla kierroksilla. paras olisi kun löytäisit 1,8 millisen poran, ja pikkusorvissa sittenkin.


      • Oi niitä aikoja
        taystuho kirjoitti:

        KIITOKSIA KAIKISTA VIHJEISTÄ!!!!!

        homma valmis ja pelaa kuin UNELMA.

        Eli kerrataan muillekkin.

        1. kaasarista muoviholkki pois.
        2. imukansi pois ja viilataan 28mm.
        3.suutin oli 59d ja vaihdetaan se 63d:ksi, mulle kävi niin että kyseistä suutinta ei löytynyt mistään
        mutta kävin paikallisessa omc-varaosa liikkeessä ja siellä oli juuri tullut johnson 35hv huoltoon
        ja mitattiin huoltomiehen kanssa suuttimen reijän koko joka oli tasan 2mm eli otin suuttimen ja
        porasin isomman reijän.

        tyhjäkäynti itse asiassa parani huomattavasti ja nyt löytyy ruutia vaikka on 4 henkilöä kyydissä
        p.s erittäin tyytyväinen vinkeistä!!

        Minä porasin 87-vm 20 evarin 32 milliin, ja suutinta isontamatta kevyellä veneellä vauhti oli 37 solmua.-17 tuuman potkurilla ja ylikierroksilla, varmaan 6500-7000 kprm. Ei siinä lakki pysyny päässä ees lippa taaksepäin.- Eikä se tuntunu syövän samalla matkalla yhtään enempää, kuin ennenkään.

        tavalliset champioonin tulupat menivät vain yhessä kesässä pilalle, joten vaihoin "kärjettömiin" ja niillä meno eiku parani, sen kuuli moottorin äänestä, ja oli tosi hyvä tyhjäkäynti, siis miellyttävän tasainen ja hiljainen, vaikka uisteli tuntikausia, eikä pöpeltäny öljyn kanssa.


      • NK
        Oi niitä aikoja kirjoitti:

        Minä porasin 87-vm 20 evarin 32 milliin, ja suutinta isontamatta kevyellä veneellä vauhti oli 37 solmua.-17 tuuman potkurilla ja ylikierroksilla, varmaan 6500-7000 kprm. Ei siinä lakki pysyny päässä ees lippa taaksepäin.- Eikä se tuntunu syövän samalla matkalla yhtään enempää, kuin ennenkään.

        tavalliset champioonin tulupat menivät vain yhessä kesässä pilalle, joten vaihoin "kärjettömiin" ja niillä meno eiku parani, sen kuuli moottorin äänestä, ja oli tosi hyvä tyhjäkäynti, siis miellyttävän tasainen ja hiljainen, vaikka uisteli tuntikausia, eikä pöpeltäny öljyn kanssa.

        Suuttimet porattu ja moottori lähti toimiin loistavasti. Poran muokkasin 2,5mm:n terästä lamellilaikalla rälläkän ja akkukoneen kaa kartioksi.. porailin, kunnes 2mm:n teräslanka meni tiukasti suuttimesta läpi.

        Nopeutta tosiaankin irtoo nyt sen 30km/h mutta moottori repii täydet kiekat, kun on toi 9,5x7 potkuri!

        Ei kait tässä auta ku potkuri vaihtaa... Löytyykö keltään ylim. potkuria myytäväksi?
        moottori jotain 82vm johnsson 20hv, booriakselilla. pakokaasut ei tule potkurin lävitse!


      • Menööttä menöö
        NK kirjoitti:

        Suuttimet porattu ja moottori lähti toimiin loistavasti. Poran muokkasin 2,5mm:n terästä lamellilaikalla rälläkän ja akkukoneen kaa kartioksi.. porailin, kunnes 2mm:n teräslanka meni tiukasti suuttimesta läpi.

        Nopeutta tosiaankin irtoo nyt sen 30km/h mutta moottori repii täydet kiekat, kun on toi 9,5x7 potkuri!

        Ei kait tässä auta ku potkuri vaihtaa... Löytyykö keltään ylim. potkuria myytäväksi?
        moottori jotain 82vm johnsson 20hv, booriakselilla. pakokaasut ei tule potkurin lävitse!

        Menee, ainakin 50 km tunnissa, tai onko sulla hirveän raskas ja sitkas vene.-vai tarkoititko 30 solmua.

        Mulla kulki jamahan mittarin mukaan 37 solmua, kurkun avauksen jälkeen 17 tuuman potkurilla.


      • Evinrude20
        Oi niitä aikoja kirjoitti:

        Minä porasin 87-vm 20 evarin 32 milliin, ja suutinta isontamatta kevyellä veneellä vauhti oli 37 solmua.-17 tuuman potkurilla ja ylikierroksilla, varmaan 6500-7000 kprm. Ei siinä lakki pysyny päässä ees lippa taaksepäin.- Eikä se tuntunu syövän samalla matkalla yhtään enempää, kuin ennenkään.

        tavalliset champioonin tulupat menivät vain yhessä kesässä pilalle, joten vaihoin "kärjettömiin" ja niillä meno eiku parani, sen kuuli moottorin äänestä, ja oli tosi hyvä tyhjäkäynti, siis miellyttävän tasainen ja hiljainen, vaikka uisteli tuntikausia, eikä pöpeltäny öljyn kanssa.

        mitkä tulpat tarkalleen laitoit? itsellä sama kone :) mahtaako lämpöarvo olla myös hyvä?


      • Evinrude20
        Oi niitä aikoja kirjoitti:

        Minä porasin 87-vm 20 evarin 32 milliin, ja suutinta isontamatta kevyellä veneellä vauhti oli 37 solmua.-17 tuuman potkurilla ja ylikierroksilla, varmaan 6500-7000 kprm. Ei siinä lakki pysyny päässä ees lippa taaksepäin.- Eikä se tuntunu syövän samalla matkalla yhtään enempää, kuin ennenkään.

        tavalliset champioonin tulupat menivät vain yhessä kesässä pilalle, joten vaihoin "kärjettömiin" ja niillä meno eiku parani, sen kuuli moottorin äänestä, ja oli tosi hyvä tyhjäkäynti, siis miellyttävän tasainen ja hiljainen, vaikka uisteli tuntikausia, eikä pöpeltäny öljyn kanssa.

        Mitkä tulpat tarkalleen laitoit? itsellä sama kone :) mahtaako lämpöarvokin olla hyvä?


      • Oi niitä aikoja:)
        Evinrude20 kirjoitti:

        Mitkä tulpat tarkalleen laitoit? itsellä sama kone :) mahtaako lämpöarvokin olla hyvä?

        Ostin evariin NGK BUHW tulpat. Niitä löytyi motonet liikkeestä. nykyisin n. 5 e kappale. Siellä oli ainakin kahta kokoa, joten otin ne pienemmällä renkaalla olevat, kun vaikutti "kärkiväli" väljemmissä olevan liian iso, tyhjäkäyntiä ajatellen.
        Ja ne tulpat kesti hyvin monta vuotta.

        Siinä minun 87-Evarissa oli öljyautomaatti tankissa, joka antoi 1 % seoksen, ja siitäkin se johtui, että oli hyvä käynti uistellessa, mutta vamasti vaikutti myös ns.kärjettömät tulpat. Ja täysillä moottorin ääni oli terveen tuntuista murinaa, myös ylikierroksilla.

        Olispa se öljyautomaatti sellainen, että tyhjäkäynnillä antaa 1% ja täysillä 1,7 %, niin olisi täydellinen homma. kun 7 km täysillä ajon jälkeen kuului vieno hivellys,(laakerien ääni) joka tyhjäkäynnillä parissa min. loppui.

        Jos sulla on tankissa on öljyautomaatti, niin laita, vaikka 0,5 % bensan sekaan.


    • Janic2

      Eli kone on vm-82 kaasarin koko oli vakiona 36mm ja sen jälkeen 19mm reikä, joka nyttemmin on suurennettu tuonne 36mm ja pääsuutin on porattu tasan 1,5mm, mutta ongelma on ettei ota huippu kierroksia ja booaa hetken jos nopeasti kädellä kaasarin tangosta antaa kierroksia ja samoin sammuu (tukehtumalla) kun päästää nopeasti kaasun. Samoin tuntuu että kävisi liianlaihalla kun vasta-aaltoon kierrokset tippuu mutta jos laittaa rikkaammalle niin tukehtuu eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä.

      Vaihdettu bensapumpun kalvot, putsattu kaasari eli osaisko juku antaa vinkkiaä mitä seuraavaksi.

      Onko jollain kuvaa ns aidosta 35hv kaasarista siis kurkusta eli onko siellä semmosta valkosta muovia rajottamassa ilmansaantia vai onko se vain pienempien koneiden ongelma?

      Mipä eroa noissa pakosarjoissa on?

      • juussun

        35:n kaasari, -84 mallin 20hv Evarissa, eikä siinä ollut muoviholkkia. En tiedä minkä kokoinen kurkku siinä oli, kun en mitannut. http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/1984/E35RCRR 1984/CARBURETOR/parts.html ,Ainoa ongelma oli siinä, että pakosarja oli pienempi kuin 35:n, imu ei ollut tyhjäkäynnillä riittävä, kun pakosarjasta ei mahtunut kaikki pakokaasut riittävän ripeästi ulos, imu ja pako ei ollut balanssissa, joten se aivasteli ja sammuili tyhjäkäynnillä, n. minuutin välein. Ehkä imun heikkous johtui osittain myös vanhoista, falskaavista stefoista, muuten kierroksilla kone käyttäytyi normaalisti.


      • Lannevesi
        juussun kirjoitti:

        35:n kaasari, -84 mallin 20hv Evarissa, eikä siinä ollut muoviholkkia. En tiedä minkä kokoinen kurkku siinä oli, kun en mitannut. http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/1984/E35RCRR 1984/CARBURETOR/parts.html ,Ainoa ongelma oli siinä, että pakosarja oli pienempi kuin 35:n, imu ei ollut tyhjäkäynnillä riittävä, kun pakosarjasta ei mahtunut kaikki pakokaasut riittävän ripeästi ulos, imu ja pako ei ollut balanssissa, joten se aivasteli ja sammuili tyhjäkäynnillä, n. minuutin välein. Ehkä imun heikkous johtui osittain myös vanhoista, falskaavista stefoista, muuten kierroksilla kone käyttäytyi normaalisti.

        Mulla on tuo 20 Jonhnson erillisellä pakoputkella ja kulmikkaalla kopalla. Punaiset raidat. Edes ikää en tiedä. Ehkä ´82, kun vaihdoin sen -82 moottoripyörään. Kopassa lukee "AC-lighting" Ihmetten tuota aivastelua, samanlaista oli isän 5,5 Fishermanissa -60- luvulla. Ja ihan uutena. Tyypillistä, ja normaalia ehkä? Onko 20 Fishermanin iän määritykseen mitään hyvää konstia. Sen sain selville, että tulpat on B7S (NGK).


    • STINGER 75

      Moottorin vuosimallin löydät tuolta http://.www.marinshopen.se kohdasta motorer
      etsi koneesta tyyppikilpi josta selviää koneen malli ja sarja numero

    • kännissäprikkapois

      Sama homma tuli tehtyä eli hävitettyä se muoviprikka ja sen jälkeen ei toiminut kuin rajottamalla kädellä ilmansaantia...no prikkahan hävisi talven aikana ja vein "ammattilaiselle"joka sano tekevänsä kovan pelin mutta kaasari on jostain muusta kuin 521 kuutioisen lohkosta ja sama vaiva eli tyhjäkäyntiä käy tosi nätisti mutta kierroksia ei ota ellei ilman saantia rajoita..kone on vm 94 evikka ja ollut viimeiset 6 vuotta varakoneena...jotenkin tuntuu että jostain kone saa liikaa ilmaa suhteessa bensaan, vai olsiko vika siinä että sytytyksen ennakko ei säädy oikein...no harmittaa pistää muuten hyvä kone osiksi kun starttikin siihen tuli joskus asennettua ja maksoin startitsta itseni kipeeksi kun juniorilla ei riittänyt papu venttlissä vetää narusta. Noh toisaalta puristukset kuin uudessa joten ei viitsisi vielä purkaa jos jostain löytys apua

      • Älä pura turhaan

        Ootkos kokeillu numeroa suurempaa pääsuutinta, se löytyy kohokammion pohjasta. Oireet viittaa selvästi isommalla kaasulla bensan puutteeseen.
        Kato myös kaasuläpän akselin puslat, onko pahasti väljät.

        Joskus myös tulpat menee vanhaksi.


    • mysteeristäkö

      Kokeilin siinä vanhassa kaasarissa isompaa suutinta, mutta sama ongelma.
      Täytynee viedä kone jollekkin vähän viisaammalle "konemiehelle". Huoltopajoihin en oikein luota tämmöisissä vioissa, vaihtavat vain uutta mitä epäilevät rikkinäiseksi. Kaverini 40 heppaseen marineriin (4syl) vaihtoivat pajalla sytytysboxin eikä
      koneen käynti parantunut yhtään mutta laskua oli kyllä saatu aikaan. Vika oli sitten puolassa kun mulla sattu oleen´vanhan 50 hv Mercuryn puolat ja vaihdettiin ne ja kone alko pelittään, meni kaverilla aika paljon rahaa taivaan tuuliin.
      Tulpat vaihdoin heti, toista bensapumppuakin on kokeiltu......eikä taida olla kaasarissa muuta ruuvia kuin toi tyhjäkäyntipuolen seosruuvi, jolla ei ole nopeaan käyntiin vaikutusta.

    • hermesconstance

      [url=http://www.hermesconstanceoutlet.com]hermes constance[/url]
      [url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-constance-bags-5]constance hermes[/url]
      [url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-bags-2]hermes constance bag[/url]
      [url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-handbags-11]hermes constance price[/url]
      [url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-2011-new-bags-3]hermes constance bag price[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com]cheap jordan shoes[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/basketball-shoes-c-1.html]jordan shoes for cheap[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/skate-shoes-c-5.html]cheap air jordan shoes[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/running-shoes-c-7.html]cheap jordan[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/colors-shoes-c-10.html]jordan shoes cheap[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/mens-shoes-c-21.html]cheap jordan sneakers[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/womens-shoes-c-22.html]cheap jordan shoes for sale[/url]
      [url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/air-jordan-1-flight-mid-black-red-white-cement-p-141.html]jordan 1 flight white cement[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com]cheap jordans[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com]cheap jordan[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com]jordans cheap[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-1-i-c-1_2.html]cheap retro jordans[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-1-fusion-c-1_3.html]cheap authentic jordans[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-10-fusion-c-1_5.html]cheap jordans from china[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-11-xi-c-1_7.html]cheap air jordans shoes[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-13-xiii-c-1_11.html]buy cheap jordans[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-max-women-c-59.html]cheap jordans for sale[/url]
      [url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-jordan-evolution-85-c-1_80.html]cheap air jordans for sale[/url]

    • verkonpainoksi

      Sama ongelma, talven aikana tuli mieleen että vaatisiko lisää sytkäennakkoo kun saa runsaammin bensaa poltettavaksi????

    • omc man

      imulaippaa suurennetaan silloin saat puhtia. noin 24-25heppaseksi esim 9.9 0n 15hv kaasuttimen vaihdolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe