sheivaus häpykarvat

en oo synnyttäny

Sheivasitteko ite, sheivattiinko sairaalassa, vai saiko häpykarvat rehottaa? Jos sheivaus tapahtu niin ihanko posliiniks?

35

6280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • posliiiiiiiiiiiiinu

En ole kuullut, että nykyään kovin ajeltais. Toki jos on kunnon puska, joka haittaa kätilön työtä, pitää varmaankin lyhentää. Luulen, että tällaiset tehdään kuitenkin saksilla, eikä mitään posliiniajelua. Eikä se nyt varmaan hirveän iso vaiva ole, että teet tämän itse, ennen synnytystä

• Ei sheivattu..

En itsekään normaalisti juuri koskaan sheivaa, joskus saatan vain hieman siistiä, niin ei kyllä käynyt mielessänikään alkaa sheivailemaan ison mahan kanssa ennen synnytystä. Eihän sillä karvoituksella ole siinä synnytyksessä osaa eikä arpaa..

• anneliiii11

sheivaan aina osan, eli siistin. sairaalassa sheivasivat sen mitä tarvitsi kun tulikin keisarinleikkaus.

• .......

Itse höyläsin edellisenä iltana (oli käynnistys), edestä siistiksi ja jalkovälistä pois.

Laitoksella ei ajella rutiinina, paitsi jos on haaroissa isompi pöheikkö. Ja tämäkin yleensä vain, jos joutuu tekemään epparin ja tikkejä muuten laittamaan. On helpompi laittaa tikit, kun ei ole karvat välissä ja peittämässä näkyvyyttä :)

Sheivailin muutenkin kerran vkossa koko raskausajan, ihan varmuuden vuoksi ja muutenkin oli kivempi olla siistimmäksi ajeltuna.

Sektiossa tarvittaessa ajellaan häpykarvat leikkausviillon kohdalta. Ajelu laitoksella tapahtuu koneella, ei höylällä.

• 35juwk

ne kätilöt ottaa jo ihan ompelun helpottamiseksi välilihan alueelta karvat höylällä pois jos tarvetta on. Itse sheivailin sairaalaan mennessäni alakerran sieltä alhaalta, etu"pöheikkö" sai olla paikallaan.

• eka tulossa

itse sheivailin ennen raskautta ja alku raskaudessa... nyt en ole moneen viikkoon enää "ylettänyt" (ei pysty ilman näkö yhteyttä sinne tehdä sitä) sheivaamaan mikä "ällöttää" itseäni hieman.. saksilla sitten olen yrittänyt edes vähän siistiä...

• dmlasjidoösifh
        eka tulossa kirjoitti:

itse sheivailin ennen raskautta ja alku raskaudessa... nyt en ole moneen viikkoon enää "ylettänyt" (ei pysty ilman näkö yhteyttä sinne tehdä sitä) sheivaamaan mikä "ällöttää" itseäni hieman.. saksilla sitten olen yrittänyt edes vähän siistiä...

Myös karvapöheiköt keräävät helpommin bakteereja..

• 3xsynn.
        dmlasjidoösifh kirjoitti:

Myös karvapöheiköt keräävät helpommin bakteereja..

Parempi hoitaa karvat pois kotona ennen laitokselle lähtöä. Ei tarvitse sitten siellä henkilökunnan apuun turvautua. Kaikkiin synnytyksiin olen mennyt kokonaan ilman niitä häiritseviä haivenia.

• sekä
        3xsynn. kirjoitti:

Parempi hoitaa karvat pois kotona ennen laitokselle lähtöä. Ei tarvitse sitten siellä henkilökunnan apuun turvautua. Kaikkiin synnytyksiin olen mennyt kokonaan ilman niitä häiritseviä haivenia.

ja nopsasti ne karvat synnärilläkin ajellaan. Ei sitä tarvi etukäteen miettiä eikä itse huolehtia, ellei ole jo muuten ajellut. Ja jos sitä ehdottomasti vastustaa, toki voi aina sanoa, ettei toivo ajelua tehtävän!

• 38+
        sekä kirjoitti:

ja nopsasti ne karvat synnärilläkin ajellaan. Ei sitä tarvi etukäteen miettiä eikä itse huolehtia, ellei ole jo muuten ajellut. Ja jos sitä ehdottomasti vastustaa, toki voi aina sanoa, ettei toivo ajelua tehtävän!

Olen mennyt samaan kaikki-pois-tyyliin raskausaikanakin karvojen suhteen. Sääret ja häpykummun hoidan epilaattorilla. Kainalot ja alakerran alempi osa sheivaten. Joten ilman karvastoa sitten myös laitoksellekin.

• .-------------------

Annatteko kainalo- ja säärikarvojenkin kasvaa?

Mielestäni olisi aika outoa, jos ylipäänsä joku ei säännöllisesti ajelisi karvojaan pois (tai ainakin kunnolla lyhentäisi ja siistisi) - oli sitten normaalitilassa tai menossa synnyttämään.

Sääliksi tulee kätilöitä, jotka joutuvat näkemään ajelemattomia alakertoja.

• Itselleni..

ainakin tulee pikkutytöt mieleen sheivatuista alapäistä enkä todellakaan halua sellaiselta itse näyttää. Ainoastaan ulommista häppäreistä joskus harvoin sheivailen, ehkä muutaman kerran vuodessa. Synnytyksen jälkeen menin sen virheen tekemään, että sheivasin nuo häppärit ja kyllä kutisi ja kirveli siteen kanssa! Muut saa toki tehdä miten mielii, ei kuulu minulle.

Joku kirjoitti välilihan alueen sheivaamisesta, voiko sielläkin kasvaa karvoja?? Ehkä itselläni on sitten ihan luonnostaankin suhteellisen siisti karvoitus.

Kainalot epiloin aina, sääret kesäisin :)

• --------------------
        Itselleni.. kirjoitti:

ainakin tulee pikkutytöt mieleen sheivatuista alapäistä enkä todellakaan halua sellaiselta itse näyttää. Ainoastaan ulommista häppäreistä joskus harvoin sheivailen, ehkä muutaman kerran vuodessa. Synnytyksen jälkeen menin sen virheen tekemään, että sheivasin nuo häppärit ja kyllä kutisi ja kirveli siteen kanssa! Muut saa toki tehdä miten mielii, ei kuulu minulle.

Joku kirjoitti välilihan alueen sheivaamisesta, voiko sielläkin kasvaa karvoja?? Ehkä itselläni on sitten ihan luonnostaankin suhteellisen siisti karvoitus.

Kainalot epiloin aina, sääret kesäisin :)

No eihän sitä nyt ihan paljaaksi ole välttämätöntä sheivata. Voi jättää kiitoradan. Ja jos ajelee säännöllisesti, niin iho tottuu eikä kutise. Eikö pikkutyttö tule mieleen myös ajelluista kainaloista ja sääristä?

Mitähän miehelle mahtaisi tulla mieleen suuseksin aikana ajelemattomasta alakerrasta. Rohkenen epäillä, ettei ne karvat suussa kovin hyviltä tunnu.

• Eihän..
        -------------------- kirjoitti:

No eihän sitä nyt ihan paljaaksi ole välttämätöntä sheivata. Voi jättää kiitoradan. Ja jos ajelee säännöllisesti, niin iho tottuu eikä kutise. Eikö pikkutyttö tule mieleen myös ajelluista kainaloista ja sääristä?

Mitähän miehelle mahtaisi tulla mieleen suuseksin aikana ajelemattomasta alakerrasta. Rohkenen epäillä, ettei ne karvat suussa kovin hyviltä tunnu.

se mitään peitä, vaikka jonku karvatupsun sinne jättää. Ihan niinkuin olisi koko tavara levällään nähtävillä jos ei olisi karvat siellä peittämässä.. Kainalot ja sääret hiukka eri asia.. Eikä itselläni muuten kutisekaan, mutta jälkivuodon kanssa kun oli side koko ajan niin oli aika karmea kokemus.

Eipä ole kukaan mies koskaan moittinut..

• äiti87lapset-07ja-09

Juu en kyninyt alapäätä loppuraskaudesta. Kyllä siinä oli maha sen verran edessä ettei siitä mitään tullut. Eikä sairaalassakaan ole tehty mitään.

• Hygienisempikin

Tiedän että (olen s-h-alalla) ne karvat ei juurikaan ole avuksi siinä synnytystapahtumassa. Tästä paljon vaietusta asiasta ei tietenkään voi antaa suosituksia, mutta parempi olisi hoitaa ne jo kotona pois.
        Itse olen löytänyt jo vuosia sitten hyvän toimivan karvanpoisto keinon sinne alapään alueelle. Sen jälkeen ne on pysyneet poissa muutenkin kuin vain odottaessa tai synnytykseen mennessä.

• pikku-tupsu
        Hygienisempikin kirjoitti:

Tiedän että (olen s-h-alalla) ne karvat ei juurikaan ole avuksi siinä synnytystapahtumassa. Tästä paljon vaietusta asiasta ei tietenkään voi antaa suosituksia, mutta parempi olisi hoitaa ne jo kotona pois.
        Itse olen löytänyt jo vuosia sitten hyvän toimivan karvanpoisto keinon sinne alapään alueelle. Sen jälkeen ne on pysyneet poissa muutenkin kuin vain odottaessa tai synnytykseen mennessä.

Olen ja samaa mieltä että pieni vaiva on hoidella ne karvastot siistiksi tai kokonaan pois omassa rauhassa jo kotona.

• risa781
        pikku-tupsu kirjoitti:

Olen ja samaa mieltä että pieni vaiva on hoidella ne karvastot siistiksi tai kokonaan pois omassa rauhassa jo kotona.

joo sheivasin itse. luin ennen synnytystäni, että synnytyselinten on hyvä näkyä, jotta ne näkyvät.karvathan voi ajaa emättimen suun seudulta, muttä häpykummun alueen voi kai tarvitseva jättää karvoitteuun tilaan. itse en nimittäin halua, koska leikki-ikäisteni kehityksen kannalta haluan heidän tietävän , miltä aikuisen tunnusmerkit näyttävät. itse en aja kokonaisuudesakaan esim. suuseksin vuoksi ,kuin vaginan alueelta.ei varmasti ole välttämättömyys , mitä kaikkea synnytys voi vaatia, kun esim. on ensisynnttäjä.

• ei pöheikköä

työtä tekevänä, pahinta on infektion kannalta se et karvat on ajeltu just höylällä,ajatellen epparia. Hoitohenkilökunnalle ei pitäis olla ongelma sheivata oikeanlaisella leikkurilla karvat. Makuasia tykkääkö ite ja mies kinttasta reisiä myöten vaiko ei.

• 38+

Minulla pysyy se alakerran iho aivan siistinä ilman näppylöitä, vaikka sheivailen parin päivän välein. Muutenkin tulee otettua kaikki pois, kuten esikoista ja toisesssakin raskaudessa. Siis synnyttämään menen ilman häiritsevää karvastoa nyt myös.

• vaavin äippäli
        38+ kirjoitti:

Minulla pysyy se alakerran iho aivan siistinä ilman näppylöitä, vaikka sheivailen parin päivän välein. Muutenkin tulee otettua kaikki pois, kuten esikoista ja toisesssakin raskaudessa. Siis synnyttämään menen ilman häiritsevää karvastoa nyt myös.

Suosittelen kosmetologilla käyntiä sokeroinnilla karvojen poistoon. Otatin sääret kainalot ja alapäänalueen (kaikki) 3 viikkoa ennen synnytystä. Ei ollut huolen häivää karvoista. Niin samalla kynnetkin sain hoidatettua.

• karvainen...tus...
        vaavin äippäli kirjoitti:

Suosittelen kosmetologilla käyntiä sokeroinnilla karvojen poistoon. Otatin sääret kainalot ja alapäänalueen (kaikki) 3 viikkoa ennen synnytystä. Ei ollut huolen häivää karvoista. Niin samalla kynnetkin sain hoidatettua.

Voi hyvä luoja, mitenkähän ennenvanhaan yleensä voitiin synnyttää kun ei kukaan ajellut tupsukkaansa. Se on nykyihmisten keksintö että karvat pitää poistaa, luoja ne on kuitenkin luonut ihan tiettyä tarkoitusta varten....posliini on pikkutytöillä ei aikuisilla naisilla....

• viisikon äiti
        karvainen...tus... kirjoitti:

Voi hyvä luoja, mitenkähän ennenvanhaan yleensä voitiin synnyttää kun ei kukaan ajellut tupsukkaansa. Se on nykyihmisten keksintö että karvat pitää poistaa, luoja ne on kuitenkin luonut ihan tiettyä tarkoitusta varten....posliini on pikkutytöillä ei aikuisilla naisilla....

Eiköhän se karvojen sheivaus (tai kuka mitenkin poistaa) ole ihan normaali käytäntö nykyaikana synnyttämäänkin tullessa. Uskoisin enemmistön näin tekevän, eikä tee asiasta suurta numeroa. Kuuluu minullakin kauneudenhoito rutiineihin muutenkin.

• 4 odotus
        viisikon äiti kirjoitti:

Eiköhän se karvojen sheivaus (tai kuka mitenkin poistaa) ole ihan normaali käytäntö nykyaikana synnyttämäänkin tullessa. Uskoisin enemmistön näin tekevän, eikä tee asiasta suurta numeroa. Kuuluu minullakin kauneudenhoito rutiineihin muutenkin.

Minulla kaikkiin kolmeen synnytykseen (alakautta) olin sheivannut, tai mieheni, kaikki häiritsevät karvat pois.
        Myös totuin jo esikoisen odot. aikana olemaan posliini, ja se on vaan jatkunut omasta tahdostani. samoin kainalo ja säärikarvat pidän aina poissa.

• Karvapallo(ko?)
        viisikon äiti kirjoitti:

Jos harvojen sheivaus tai poistaminen muuten on nykyaikana ihan normaali käytäntö synnyttämäänkin tullessa ja enemmistö tekee jo niin, niin herättääköhän sitten enemmän huomiota jos joku ei ole sheivannut?

Terv. Yksin odottaja, jonka on vähän vaikea jo sheivata, kun ei näe eikä taivu enää edes peilin kanssa ja alapään muodotkin on nyt rv 41:llä sellaiset (poimuisemmat ja löysemmät), että yrityksistä tulee tosi helposti verta vuotavia haavoja... Alkaa olla pakko luopua karvanpoistosta, kun se on itselle jo hurjan vaikeaa eikä apulaista ole käytettävissä.

Toki tuntuu jotenkin nololta olla luonnontilassakaan, koska mulla on ilona omistaa yläreunastaan todella laaja karvakolmio. Sen leveys on 22 cm. Karvat kasvavat nivusiin ja reisille asti.

• neljäs(

Nyt 4. synnytys ja kaikkiin aikaisempiinkin olen sheivannut karvani jo kotona. Siis nytkin tulee tehtyä.
      Oli muuten äskettäin englantilainen dokkari raskauden ajan muutoksista naisvartalossa. Nämä molemmat "mallit" olivat sheivanneet ihan paljaaksi paikat siihen kuvaukseen, tai muutenkin?

• Näin täällä...

Mutta uskoisin, että tänä päivänä on erikoisempaa nähdä siistimätön puska kuin siistitty tai poslari! Tosin sairaalanhenkilökuntaa karvoitus tai sen puuttuminen tuskin pätkääkään mietityttää niin kauaa kun se ei haittaa niiden työntekoa. =) Niillä on aikalailla muuta ajateltavaa kuin puska!!

Itse olen mieluummin siistittynä kuin rehoittavana...niin raskaudessa kuin muutenkin. En miestäni varten vaan ihan omaa silmää mielyttää enemmän tälläinen näkymä. Mua yököttää rehoittava puska!!! ÄLLÖÄ!! Mutta jos joku siitä tykkää, niin kiva niin. Se on jokaisen oma asia. Ihmettelen vaan kovasti, että onko oikeasti olemassa ihmisiä, joiden silmissä rehoittava puska on nätti????? Onko meitä ihmisiä niin erilaisia, että jotkut oikeasti viihtyvät puskansa kanssa????? Vai eivätkö he vain viitsi/uskalla/halua ajella alapäätänsä?!

Raskausaikana kävin kosmetologilla sokeroinnissa, otatin melkein kaikki pois. Taisin käydä vikan kerran 4 viikkoa ennen synnytystä ja silti oli ihan siistit paikat. Ei tarvinnut tikatessakaan höyläillä. SUOSITTELEN ODOTTAJILLE SOKEROINTIA!! Ei ole kivuliasta, jos ammatti-ihminen sen tekee. Ihana lopputulos! Voi huoletta lähteä synnärille. =)

• Näin miulllllla

Ihmisillä tuntuu olevan sellainen visio että karvojen radikaali siistiminen on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Ainakin oma otantani neuvolalääkärinä on tätä vastaan. Tulee siistittyjä ja poslareja ja naturelleja, loppua kohdin enemmän ja enemmän naturelleja :) Eikä se ole ällöä tai luonnotonta. Harvoilla ne karvat reisiä myöten rehottaa.

Karvojen ajelu lähiaikoina ennen synnytystä on infektioriski, minkä vuoksi aiemmin harrastetusta alapään säännönmukaisesta ajelusta synnärillä on luovuttu jo aikapäivää sitten. Tervetuloa nykypäivään! Tarvittaessa paikallista siistimistä voidaan tehdä toimenpiteen välittömässä läheisyydessä. Ja se ajoitus on kuulkaa tarkkaa touhua - esimerkiksi osastolta leikkaussaliin menevät potilaat sheivataan nykyään ainakin täällä meidän sairaalassa VASTA LEIKKAUSSALISSA, koska osastolla sheivaaminen (30-60min. ennen leikkausta tai sitä aiemmin) on asiantuntijoiden mukaan infektioriski.

Oma kokemus: enimpiä siistin tututtuun tapaan omaksi ilokseni läpi raskauden, ja samassa kuosissa menin synnyttämään. Oli karvoja sekä kummulla että häppäreissä, ei sheivailtu.

• rv-39/+

Luulin että se on yleinen tapa ajella ne jo kotona ennen sairaalaan lähtöä pois. olen ajellut kaikilla kolmella kerralla, mutta nyt tätä nelosta odottaessa olen turvautunut ammattilaisen kosmetologin sokerointiin.

• Onnellinentulevaäiti

Me eletään 2000-lukua eikä kivikautta! Vaikka kuinka ollaankin raskaana niin ei sitä ihan miltä tahansa saa näyttää. Itse ainakin ajelen yhtä usein kuin ennenkin... Miettikää nyt miestänne miltä hänestä tuntuu kattella jotain kamalaa puskaa!! Ihmekkös että miehet käyvät vieraissa!

• Taidan..

sitten itse elää vielä kivikaudella, kun en ole koskaan kenelläkään sukulaisella, tutulla enkä ystävällä nähnyt ajeltua alapäätä. Oli sitten raskaana tai ei. Kaikkea joutavaa sitä keksitäänkin.

• onnellinentulevaäiti
        Taidan.. kirjoitti:

sitten itse elää vielä kivikaudella, kun en ole koskaan kenelläkään sukulaisella, tutulla enkä ystävällä nähnyt ajeltua alapäätä. Oli sitten raskaana tai ei. Kaikkea joutavaa sitä keksitäänkin.

:O :O :O??

• 4.s tulossa
        Taidan.. kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan meneväni synnyttämään joku puska haaroissa..! Edelliset 3 synnytystä (yksi sektio) on ollut aina aikaa poistaa karvat ennen sairaalaan menoa. Odotusaikanakin mukavampi ilman karvoitusta.

• parempi ja siistimpi

Jos koko odotusajan olen ollut ilman karvojani, niin kyllä sillä tyylillä meen synnyttämäänkin. Uskoisin sen olevan kaikille osapuolille parempi vaihtoehto.

• synnytyksiä hoitanut

hyvät naiset,

jos jalkovälissänne on kunnon mörköryijy niin ajelkaa edes vähän, vaikka vaan kätilöä ajatellen. ei oo kiva kun kaikki synnytyslimat on karvoissa kiinni ja siinä teet sitten sisätutkimusta ja alapää haisee kuin mikä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      168
      1729
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      55
      1614
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      69
      1192
    4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      112
      1179
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      111
      1008
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      56
      921
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      89
      872
    8. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      9
      764
    9. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      753
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      725
    Aihe