Suu kuivana

Nenästävedettävä

Olen alkanut kuorsata niin, että herään joka aamu suu ja kieli kuivana. Huomaan nukkuvani selällään suu auki, koska en nenän kautta saa tarpeeksi ilmaa. En edes normaalisti hengittäessäni = päiväsaikaan, joudun silloinkin hengittämään suun kautta. Nenässä siis on jotain vikaa, kun ei henki kulje tarpeeksi sitä kautta. Nenä on vuotaa joka aamu ja joudun niistämään monta nenäliinaa aamuisin. Olen miettinyt, että onko vika ehkä liian kuivassa huoneilmassa tai koneellisessa ilmastoinnissa. Uniapneaakin ilmeisesti on, koska joskus herään siihen, että yhtäkkiä pitää vetää kovasti ilmaa sisään suun kautta. Mistä päästä tätä kannattaisi alkaa purkaa ?

2

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja pyykkäämään

Jos olet allerginen pölylle. Mulla on sanoja ongelmia, mutta allergiaa ei ole virallisesti tutkittu. Petivaatteinen parempi tuuletuksen ja vaihdon tihentäminen, siivouksen parantaminen ja allergia-ja-astma-liiton suosittelemiin pesuaineisiin siirtyminen on kuitenkin auttanut selkeästi. Koneellinen ilmastointikin kodissani on ja se kuiva huoneilma, mutta ne vai pahentavat asiaa. Nenäni on aina ollut tukossa aamuisin joka kodissani.

En ole siivous-intoilija ja siksi lähinnä vain alistun kärsimään ongelmastani. Apteekista saa erilaisia tuotteita ja kaikenlaista on jo tullut kokeiltua. Nyt minulla on ollut tapana sivellä sinkkivoidetta (saa ihan ruokakaupoista vauvaosastolta) nenäni ympärille ennen nukkumaan menoa. Nenänpielukset ovat ainakin paremmassa kunnossa aamulla. Ruokavaliollakin saattaa olla vaikutusta, mutta en vielä ole keksinyt että miten.

Tutustu pölypunkkien tappo ja poisto menetelmiin. Ne tapetut punkit pitää siis myös imuroida. Ihan patjan imuroiminen perus imuroimisen yhteydessä pitäisi jo auttaa. Talven huippupakkasilla jätin koko päiväksi petivaatteet tuulettumaan pihalle (tappaa pölypunkit) ja imuroin ne sen jälkeen. Oli vain pakko myöntää että heti oli parempi hengittää sängyssä. Kyllä sitä pitäisi vain jaksaa siivota ja vaihdella lakanoita useammin. Monet peitot ja tyynyt voi ja kannattaa pestä 60:ssä asteessa toisinaan.

• toimi m

Teipata suun kiinni nukkumisen ajaksi kun ensin kokeilee, että hengitys nenän kautta toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      179
      2996
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2576
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1783
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1479
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1161
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe