Olen alkanut kuorsata niin, että herään joka aamu suu ja kieli kuivana. Huomaan nukkuvani selällään suu auki, koska en nenän kautta saa tarpeeksi ilmaa. En edes normaalisti hengittäessäni = päiväsaikaan, joudun silloinkin hengittämään suun kautta. Nenässä siis on jotain vikaa, kun ei henki kulje tarpeeksi sitä kautta. Nenä on vuotaa joka aamu ja joudun niistämään monta nenäliinaa aamuisin. Olen miettinyt, että onko vika ehkä liian kuivassa huoneilmassa tai koneellisessa ilmastoinnissa. Uniapneaakin ilmeisesti on, koska joskus herään siihen, että yhtäkkiä pitää vetää kovasti ilmaa sisään suun kautta. Mistä päästä tätä kannattaisi alkaa purkaa ?
Suu kuivana
2
664
Vastaukset
- ja pyykkäämään
Jos olet allerginen pölylle. Mulla on sanoja ongelmia, mutta allergiaa ei ole virallisesti tutkittu. Petivaatteinen parempi tuuletuksen ja vaihdon tihentäminen, siivouksen parantaminen ja allergia-ja-astma-liiton suosittelemiin pesuaineisiin siirtyminen on kuitenkin auttanut selkeästi. Koneellinen ilmastointikin kodissani on ja se kuiva huoneilma, mutta ne vai pahentavat asiaa. Nenäni on aina ollut tukossa aamuisin joka kodissani.
En ole siivous-intoilija ja siksi lähinnä vain alistun kärsimään ongelmastani. Apteekista saa erilaisia tuotteita ja kaikenlaista on jo tullut kokeiltua. Nyt minulla on ollut tapana sivellä sinkkivoidetta (saa ihan ruokakaupoista vauvaosastolta) nenäni ympärille ennen nukkumaan menoa. Nenänpielukset ovat ainakin paremmassa kunnossa aamulla. Ruokavaliollakin saattaa olla vaikutusta, mutta en vielä ole keksinyt että miten.
Tutustu pölypunkkien tappo ja poisto menetelmiin. Ne tapetut punkit pitää siis myös imuroida. Ihan patjan imuroiminen perus imuroimisen yhteydessä pitäisi jo auttaa. Talven huippupakkasilla jätin koko päiväksi petivaatteet tuulettumaan pihalle (tappaa pölypunkit) ja imuroin ne sen jälkeen. Oli vain pakko myöntää että heti oli parempi hengittää sängyssä. Kyllä sitä pitäisi vain jaksaa siivota ja vaihdella lakanoita useammin. Monet peitot ja tyynyt voi ja kannattaa pestä 60:ssä asteessa toisinaan. - toimi m
Teipata suun kiinni nukkumisen ajaksi kun ensin kokeilee, että hengitys nenän kautta toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882