terapiassa olleita?

täyttäelämäätäynnä

Hei!

Haluaisin tietää kokemuksia terapiasta/vertaisryhmistä.

Lisäksi kiinnostaa ilmeneekö kenelläkään tarvetta salailun ja ahmimisen jälkeen heittää ylijäänyttä ruokaa roskiin?

4

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisin myös..

.. kiinnostunut noista terapioista, tukiryhmistä tai tukihenkilöistä. Sellaiselle olisi tarvetta!

Ja kyllä, heitän ruokaa tarkoituksella roskiin, jotta se ei olisi kiusaamassa minua. Ennemminkin ennaltaehkäisyä siis kuin salailua.

• lihava

Täällä myös yksi terapiasta kiinnostunut. Itse aloitan ravitsemusterapian syksyllä ja olisi kiva kuulla kokemuksia ennen sitä.

• pallopulla
        lihava kirjoitti:

Täällä myös yksi terapiasta kiinnostunut. Itse aloitan ravitsemusterapian syksyllä ja olisi kiva kuulla kokemuksia ennen sitä.

Hei!

Menen syyskuussa terapiaan bedin takia. Toiveet ovat korkealla, nyt paino jo yli 120 kg. Olisin erittäin iloinen jos tältä palstalta löytyisi joku reilusti ylipainoinen terapiaan menevä tai siellä käynyt vaihtamaan kuulumisia, antamaan ns. vertaistukea toinen toisillemme. Tuntuu, että ei oikein ystävät ymmärrä mistä tässä on kyse...

• Elämä on parasta...

Olen ahminut pakonomaisesti n. 15 vuoden ajan. En tajunnut ollenkaan totuutta, salasin kaiken itseltäni ja läheisiltäni ja pakenin aina hallitsemattomaan syömiseen seurauksista välittämättä. Kaamein olo on se voimattomuus, kun yhden illan aikana lupaa itselleen kerta toisensa jälkeen ettei ota enempää ja kuitenkin syö, syö syö syö syö vaan ja paha olo kasvaa. Illalla kun jo pyörryttää ja itkee itsensä uneen, päättää ettei koskaan enää. Ja kuitenkin löytää itsensä samasta tilanteesta joka vitun päivä. Paino nousee, elämänhallinta murenee, terveys rapistuu, ihmissuhteet muuttuvat merkityksettömiksi ja katoavat ja ahdistus painaa 24/7. Kierteeni paheni kunnes keho alkoi luovuttaa ja aloin tehdä kuolemaa 32-vuotiaana ja 150-kiloisena. Tuhansien omavoimaisten ja epäonnistuneiden yritysten jälkeen löysin OA- vertaistukiryhmään. Mistään terapiasta tai muusta "kuurista" tai vastaavasta en ollut saanut kuin muutaman päivän helpotuksen johtaen uuteen romahdukseen ja syyn itsepetokselle jatkaa ahmimista yhä kiivaammin. Anonyymit Ylensyöjät on vertaistukiryhmä, joka ei maksa mitään eikä velvoita mihinkään. Toipumiseen käytetään samaa 12 askeleen ohjelmaa, joka on toiminut jo kymmeniä vuosia miljoonilla toipuneilla alkoholisteilla, narkomaaneilla, uhkapelureilla ja muista riippuvuuksista ja pakonomaisuuksista kärsivillä. Heti ensimmäisestä kokouksesta sain niin valtavasti tukea, toivoa ja työkaluja, etten ole sen jälkeen ahminut kertaakaan n. 2 vuoteen. Käyn säännöllisesti kokouksissa. OA ohjelman avulla sain alulle elämänmuutoksen, jonka ansiosta olen nyt selättänyt 2-tyypin diabeteksen, selkäkivut, sydänoireet, hengitysvaikeudet sekä pudottanut painoa 50 kiloa. Ja mikä parasta, pystyn elämään normaalia arkea tuntien, kokien, ilman jatkuvaa syyllisyyttä, häpeää tai itsetuhoisuutta. Pystyn tekemään valintoja kaupassa, töissä, kotona ja jopa juhlapöydissä. Olen löytänyt minulle sopivan ruokamäärän, ateriarytmin ja hyvältä tuntuvan liikuntasuunnitelman. Aloitin hyvin, hyvin pienillä lenkeillä, nykyään sauvakävelen 2 kertaa viikossa yht. 20km ja käyn kahdesti kuntosalilla liikunnanohjaajan räätälöimän treenin. Silloin tällöin myös uin tai pyöräilen, kuitenkin maltti ja kohtuus mielessä. Sekä fyysinen että henkinen vointini on erinomainen! =) En milloinkaan olisi uskonut että itsemurhaa hautova, 14.000 kcal päivässä ahmiva, voimaton itsesäälipesäke voisi muuttaa elämänsä suuntaa, mutta kun OA-kokouksissa kuulin tositarinoita ja esimerkkejä miten muutkin olivat siihen pystyneet, uskoin ja päätin että kyllä minäkin pystyn. Ja näin olen tähän saakka pystynytkin ja elän elämäni onnellisinta aikaa! Siispä pystyt Sinäkin! Ota yhteyttä jo tänään! =)
        www.oafinland.org 040-4604257

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      150
      8865
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2629
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2407
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      46
      2405
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1713
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      42
      1240
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe