terapiassa olleita?

täyttäelämäätäynnä

Hei!

Haluaisin tietää kokemuksia terapiasta/vertaisryhmistä.

Lisäksi kiinnostaa ilmeneekö kenelläkään tarvetta salailun ja ahmimisen jälkeen heittää ylijäänyttä ruokaa roskiin?

4

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisin myös..

.. kiinnostunut noista terapioista, tukiryhmistä tai tukihenkilöistä. Sellaiselle olisi tarvetta!

Ja kyllä, heitän ruokaa tarkoituksella roskiin, jotta se ei olisi kiusaamassa minua. Ennemminkin ennaltaehkäisyä siis kuin salailua.

• lihava

Täällä myös yksi terapiasta kiinnostunut. Itse aloitan ravitsemusterapian syksyllä ja olisi kiva kuulla kokemuksia ennen sitä.

• pallopulla
        lihava kirjoitti:

Täällä myös yksi terapiasta kiinnostunut. Itse aloitan ravitsemusterapian syksyllä ja olisi kiva kuulla kokemuksia ennen sitä.

Hei!

Menen syyskuussa terapiaan bedin takia. Toiveet ovat korkealla, nyt paino jo yli 120 kg. Olisin erittäin iloinen jos tältä palstalta löytyisi joku reilusti ylipainoinen terapiaan menevä tai siellä käynyt vaihtamaan kuulumisia, antamaan ns. vertaistukea toinen toisillemme. Tuntuu, että ei oikein ystävät ymmärrä mistä tässä on kyse...

• Elämä on parasta...

Olen ahminut pakonomaisesti n. 15 vuoden ajan. En tajunnut ollenkaan totuutta, salasin kaiken itseltäni ja läheisiltäni ja pakenin aina hallitsemattomaan syömiseen seurauksista välittämättä. Kaamein olo on se voimattomuus, kun yhden illan aikana lupaa itselleen kerta toisensa jälkeen ettei ota enempää ja kuitenkin syö, syö syö syö syö vaan ja paha olo kasvaa. Illalla kun jo pyörryttää ja itkee itsensä uneen, päättää ettei koskaan enää. Ja kuitenkin löytää itsensä samasta tilanteesta joka vitun päivä. Paino nousee, elämänhallinta murenee, terveys rapistuu, ihmissuhteet muuttuvat merkityksettömiksi ja katoavat ja ahdistus painaa 24/7. Kierteeni paheni kunnes keho alkoi luovuttaa ja aloin tehdä kuolemaa 32-vuotiaana ja 150-kiloisena. Tuhansien omavoimaisten ja epäonnistuneiden yritysten jälkeen löysin OA- vertaistukiryhmään. Mistään terapiasta tai muusta "kuurista" tai vastaavasta en ollut saanut kuin muutaman päivän helpotuksen johtaen uuteen romahdukseen ja syyn itsepetokselle jatkaa ahmimista yhä kiivaammin. Anonyymit Ylensyöjät on vertaistukiryhmä, joka ei maksa mitään eikä velvoita mihinkään. Toipumiseen käytetään samaa 12 askeleen ohjelmaa, joka on toiminut jo kymmeniä vuosia miljoonilla toipuneilla alkoholisteilla, narkomaaneilla, uhkapelureilla ja muista riippuvuuksista ja pakonomaisuuksista kärsivillä. Heti ensimmäisestä kokouksesta sain niin valtavasti tukea, toivoa ja työkaluja, etten ole sen jälkeen ahminut kertaakaan n. 2 vuoteen. Käyn säännöllisesti kokouksissa. OA ohjelman avulla sain alulle elämänmuutoksen, jonka ansiosta olen nyt selättänyt 2-tyypin diabeteksen, selkäkivut, sydänoireet, hengitysvaikeudet sekä pudottanut painoa 50 kiloa. Ja mikä parasta, pystyn elämään normaalia arkea tuntien, kokien, ilman jatkuvaa syyllisyyttä, häpeää tai itsetuhoisuutta. Pystyn tekemään valintoja kaupassa, töissä, kotona ja jopa juhlapöydissä. Olen löytänyt minulle sopivan ruokamäärän, ateriarytmin ja hyvältä tuntuvan liikuntasuunnitelman. Aloitin hyvin, hyvin pienillä lenkeillä, nykyään sauvakävelen 2 kertaa viikossa yht. 20km ja käyn kahdesti kuntosalilla liikunnanohjaajan räätälöimän treenin. Silloin tällöin myös uin tai pyöräilen, kuitenkin maltti ja kohtuus mielessä. Sekä fyysinen että henkinen vointini on erinomainen! =) En milloinkaan olisi uskonut että itsemurhaa hautova, 14.000 kcal päivässä ahmiva, voimaton itsesäälipesäke voisi muuttaa elämänsä suuntaa, mutta kun OA-kokouksissa kuulin tositarinoita ja esimerkkejä miten muutkin olivat siihen pystyneet, uskoin ja päätin että kyllä minäkin pystyn. Ja näin olen tähän saakka pystynytkin ja elän elämäni onnellisinta aikaa! Siispä pystyt Sinäkin! Ota yhteyttä jo tänään! =)
        www.oafinland.org 040-4604257

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe