!!

'-VIATON-'

En missään nimessä yleistä että mastiffit olisivat jotenkin hulluja mutta miksi aikuinen urosmastiffi tuodaan koirapuistoon jos sitä ei pysty hallita?
Olimme 5.5.2010 illalla vuosaaren koirapuistossa harmaan hirvikoirani ja suomenlapinkoirani kanssa.Kun menimme puistoon siellä oli paljon koiria mutta ajattelin että ei ne tappele.Kaikki meni hyvin siihen saakka kunnes sinne tuli mastifi uros ja mastifin narttu koira-kaveri.Kaikki meni hyvin vielä 5-minuuttia mastifin saapumisen jälkeen.Sen jälkeen koirani murisi mastifille,yritin rauhoitella koiraani..Sen jälkeen kun koirani oli rauhottunut päästin koirani irti.Mastifi kävi suoraan kiinni!!Kysymys kuuluu MIKSI?Koira oli LUONNEVIKAINEN JA SEN OMISTAJA MYÖS!No,katsoin että koirallani oli kaikki hyvin ja päästin jälleen vapaaksi..Kului 20 minuuttia,oltiin lähdössä puistosta pois,pistin hirvikoiran hihnaan ja laitoin hihnan ilmoitustauluun kiinni.Sillä aikaa kun odottelin toisen koirani luoksetuloa hyökkäsi mastifi jälleen koirani kimppuun!!!!!Juoksin!!!!Koirani suoraansanoen HUUUUUSI KIPUA!!!!Koiralle ei tullut pahoja fyysisiä vammoja mutta henkisiä kylläkin.

Sanoin mastifin omistajalle kiihtyneessä tilassa:-Vittu pitäisit koiraasi paremmin hallinnassa.
Mastifin omistaja:-No anteex
Minä:Ei se ole vaan joku 'no anteex'
Mastifin omistaja:-Mitä muuta mä voin tehdä...
Minä:Anna yhteystietos.
Mastifi:Voit ottaa mun käyntikortin..
Minä:Pidä käyntikorttis.
Mastifin omistaja:-Mä toivoisin että te painuisitte nyt VITTUUN täältä!!!!!!! (Huusi todella kiihtyneessä ja vihaisessa tilassa)
Minä:Tähän koiraan jää elinikäisiä vaurioita!

Tilanne loppui siihen.Koirani vain joutui kärsimään kivut ilman korvausta.Pahinta on henkiset vammat.Tämä mastifi ja tämän omistaja olivat molemmat luonne vikaisia!

9

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fad

      Jos epäilyttää vähääkään, paras kun lähtee AINA ja HETI pois. Koirat pärjää ilman puistojakin, niitähän onkin vain isoissa kaupungeissa. Me käymme erit harvoin ja yl lähdemme kun muita tulee, niin paljon kuuluu näitä juttuja, että en jää kokeilemaan sattuuo jotain vai ei.

      • '-VIATON-'

        Tuosta kerrasta oppi kyllä paljon..Mutta päästin koirani siksi vielä irti että ajattelin että jos mastifin omistaja olisi täysijärkinen pitäisi se koiraansa kurissa mutta niin ei kuitenkaan ollut..
        Olin viime kesänä kyseisessä koirapuistossa lapinkoirani kanssa,Mies joka omistaa mastifin omistaa myös toisen koiran (Seropin) Viime kesänä herra vei koirapuistoon vain seropiaan joka on narttu,ja jätti mastifin ulkopuolelle hihnassa..Miksi??Miksi hän nyt toi koiransa puistoon vaikkei ennen tuonut? hirvikoira on 11kk pentu ja se tekee pennun kasvulle tosi kipeää joutua hyökkäykseen..
        Loppujen lopuksi kävi ilmi että omistaja ja koira olivat aivan yhtä hulluja,kehtasi vielä kirota minulle vaikka hänen koiransa kävi MINUN koiranpentuni kimppuun..Sivulliset jäivät suu auki katsomaan....Ketään ei osannut sanoa mitään...

        Pari kysymystä:Voiko POLIISI lopettaa koiran joka käy toisten koirien päälle useita kertoja ja omistaja ei välitä?
        Koiraan jää elinikäiset vauriot henkisesti,kuka sen korvaa ja miten?

        Nyt puistoillaan vain tuttujen koirien kanssa!Heti lähdetään pois/vaihdetaan puolta jos vieras koira tulossa..Saatan päästää jos on narttu.


      • turha pelko pois
        '-VIATON-' kirjoitti:

        Tuosta kerrasta oppi kyllä paljon..Mutta päästin koirani siksi vielä irti että ajattelin että jos mastifin omistaja olisi täysijärkinen pitäisi se koiraansa kurissa mutta niin ei kuitenkaan ollut..
        Olin viime kesänä kyseisessä koirapuistossa lapinkoirani kanssa,Mies joka omistaa mastifin omistaa myös toisen koiran (Seropin) Viime kesänä herra vei koirapuistoon vain seropiaan joka on narttu,ja jätti mastifin ulkopuolelle hihnassa..Miksi??Miksi hän nyt toi koiransa puistoon vaikkei ennen tuonut? hirvikoira on 11kk pentu ja se tekee pennun kasvulle tosi kipeää joutua hyökkäykseen..
        Loppujen lopuksi kävi ilmi että omistaja ja koira olivat aivan yhtä hulluja,kehtasi vielä kirota minulle vaikka hänen koiransa kävi MINUN koiranpentuni kimppuun..Sivulliset jäivät suu auki katsomaan....Ketään ei osannut sanoa mitään...

        Pari kysymystä:Voiko POLIISI lopettaa koiran joka käy toisten koirien päälle useita kertoja ja omistaja ei välitä?
        Koiraan jää elinikäiset vauriot henkisesti,kuka sen korvaa ja miten?

        Nyt puistoillaan vain tuttujen koirien kanssa!Heti lähdetään pois/vaihdetaan puolta jos vieras koira tulossa..Saatan päästää jos on narttu.

        Miksi et huolinut käyntikorttia?

        Jos koirasi on nuorempi uros niin todennäköisesti mastiffi ei pitänyt "kilpailijasta"

        Poliisi ei yleensä lopeta koiraa heti ellei sille näy järkevää syytä.

        Sinä itse vaikutat koirasi käytökseen ja ikuisen pelon kipinään omalla käytökselläsi. Jos alat varomaan kaikkia koiria ja ylireagoimaan aina kun tulee joku tuntematon niin kohta koirasi alkaa rähjätä kaikille, usko tai älä mutta koirasi osaa lukea paljon enemmän hiljaisia merkkejäsi (tunteet, ilmeet, pelko jne...) kuin käskyjä joita annat suullisesti.

        on se ikävää että noin kävi, tulevaisuudessa jos et halua että koirastasi tulee ikuinen raivomurri niin käytä sitä koirapuistossa suunnilleen yhtä nuorien kanssa ja saman kokosien/pienempien uroksien kanssa jolloin koirasi tajuaa ettei kaikki ole mitään päällekäyviä hirviöitä.

        Itsellä on oman koirani kimppuun käynyt uros amerikan bulgoggi, ja täysin ilman syytä. Koirani alkoi pelätä kaikkia haukkuvia uroksia (oma koirani on narttu) ja alkoi valmiiksi jo hyppimään syliini kun vastaan tuli uros, päätin vain siedättää koirani uudestaan uroksiin ja nykyään pelästyy vain jos oikein iso uros alkaa sille haukkumaan, muuten toimii kuten ennenkin. Nykyään kun näen sen koiran omistajan niin kävelen puiston ohi/ kierrän heidät, koska koirani pelkää todella sitä koiraa.

        Voin kertoa useammankin tarinan jossa koirasta on saatu raivokas rakki ihan vain vaihtamalla kaistaa, olen myöskin kouluttanut näiltä koirilta ylimääräisen pelokkuuden/raivokkuuden pois.

        Ps. jos puisto on tunnettu huonoista "naapureista" niin tee retkiä koirasi kanssa uusiin "ulottuvuuksiin"


      • '-Viaton-'
        turha pelko pois kirjoitti:

        Miksi et huolinut käyntikorttia?

        Jos koirasi on nuorempi uros niin todennäköisesti mastiffi ei pitänyt "kilpailijasta"

        Poliisi ei yleensä lopeta koiraa heti ellei sille näy järkevää syytä.

        Sinä itse vaikutat koirasi käytökseen ja ikuisen pelon kipinään omalla käytökselläsi. Jos alat varomaan kaikkia koiria ja ylireagoimaan aina kun tulee joku tuntematon niin kohta koirasi alkaa rähjätä kaikille, usko tai älä mutta koirasi osaa lukea paljon enemmän hiljaisia merkkejäsi (tunteet, ilmeet, pelko jne...) kuin käskyjä joita annat suullisesti.

        on se ikävää että noin kävi, tulevaisuudessa jos et halua että koirastasi tulee ikuinen raivomurri niin käytä sitä koirapuistossa suunnilleen yhtä nuorien kanssa ja saman kokosien/pienempien uroksien kanssa jolloin koirasi tajuaa ettei kaikki ole mitään päällekäyviä hirviöitä.

        Itsellä on oman koirani kimppuun käynyt uros amerikan bulgoggi, ja täysin ilman syytä. Koirani alkoi pelätä kaikkia haukkuvia uroksia (oma koirani on narttu) ja alkoi valmiiksi jo hyppimään syliini kun vastaan tuli uros, päätin vain siedättää koirani uudestaan uroksiin ja nykyään pelästyy vain jos oikein iso uros alkaa sille haukkumaan, muuten toimii kuten ennenkin. Nykyään kun näen sen koiran omistajan niin kävelen puiston ohi/ kierrän heidät, koska koirani pelkää todella sitä koiraa.

        Voin kertoa useammankin tarinan jossa koirasta on saatu raivokas rakki ihan vain vaihtamalla kaistaa, olen myöskin kouluttanut näiltä koirilta ylimääräisen pelokkuuden/raivokkuuden pois.

        Ps. jos puisto on tunnettu huonoista "naapureista" niin tee retkiä koirasi kanssa uusiin "ulottuvuuksiin"

        Koiraa ei voi viedä enään ollenkaan isompien nuorten urosten seuraan..Saa niin helposti tappelun syntymään murisemalla.Muriseminen on itsensä puolustamista ja osittain myös pelkoa.
        Eikä voi enään viedä ollenkaan vieraiden urostenkanssa..Ei ollenkaan..
        Harmi että toiset koirat voivat pilata toisten koirien elämän :(


      • hhmmm...
        '-Viaton-' kirjoitti:

        Koiraa ei voi viedä enään ollenkaan isompien nuorten urosten seuraan..Saa niin helposti tappelun syntymään murisemalla.Muriseminen on itsensä puolustamista ja osittain myös pelkoa.
        Eikä voi enään viedä ollenkaan vieraiden urostenkanssa..Ei ollenkaan..
        Harmi että toiset koirat voivat pilata toisten koirien elämän :(

        Sun koiras siis murisi tälle mastiffille ja se mastiffi on sekopää kun ottikin todesta? On ikävän yleistä, että ei nähdä siinä omassa koirassa mitään vikaa. Kumpikaan noista koirista ei taida olla ihanteellinen puistoilija muiden aikaan.


      • vIALOTON
        hhmmm... kirjoitti:

        Sun koiras siis murisi tälle mastiffille ja se mastiffi on sekopää kun ottikin todesta? On ikävän yleistä, että ei nähdä siinä omassa koirassa mitään vikaa. Kumpikaan noista koirista ei taida olla ihanteellinen puistoilija muiden aikaan.

        Mun koira murisi mastifille siksi että PELKÄSI SITÄ!Ei haastaakseen riitaa!Mastifin hyökkäyksen jälkeen toki näkee omassa koirassaan paljon vikoja kun sekopää mastifi teki ne viat.


    • 17

      Taas kerran vuosaari. Koirapuiston valinnassa pitää olla valitettavasti tarkkana. Tuo keskustelu oli kyllä säälittävä molemminpuoli. Ensin pyydät yhteystietoja ja sitten et kelpuuta niitä. Mut joo perinteisesti vuosaaren ja starkin puiston väki on niin sekoa, että kannattaa liikkua muualla.

    • Ei enää vuosaareen

      Taas tänään olin todistamassa vuosaaressa kun masriffi kävi pieneen koiraan kiinni ilman mitään varoitusta ja pyöritti ilmassa..

    • kfxkögdsäähfd

      Tämmöisten takia olisi hyvä että olisi jonkunlainen koiranpitokortti en väitä että se mastiffi tai sen omistaja olis välttämättä oikeassa mutta myöskään sinun toimintasi ei ollut kirjoitusesi mukaan lähellekään oikeata suosittelisin koirakirjallisuuteen perehtymistä molemmille osapuolille tämäkin oltaisiin voitu paremmalla tietotaidolla välttää sekä ehkästä niiden traumojen kehittymistä nyt jos traumoja on tullu suosttelisin ottamaan yhteyttä johonkin koiranomiin tai vastaavaan niin voitte jatkossa viettää taas tasapainoista elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe