…kuuluvasti pöytään ja sali hiljenee. Tuomarilla on valkoinen kihara peruukki päässään ja musta viitta harteillaan. Salissa istujat katsovat ihmeissään tuomaria ja kuiskivat keskenään, ”Kuka on tuomari?”
ChatMaan Oikeuslaitoksella on alkanut jo aamupäivällä oikeudenkäynti, jossa syytettyjen penkillä ovat pääsyytetyt WirnPyrsk ja ZeireeNi. Molemmat istuvat vaitonaisen ja syyllisen näköisinä paikoillaan. Heidän asianajajinaan toimivat ChatMaan parhaimmat lakimiehet, mutta Syyttäjä on maailmankuulu taidoistaan, joten odotettavissa on kova tuomio. Syyttäjä ei ole koskaan hävinnyt yhtäkään juttuaan ja se tieto on saanut pääsyytettyjen kädet vapisemaan. ZeireeNi kaivaa Nessuja laukustaan, mutta sitkeästi pidättelee itkuaan ja WirnPyrsk virnistelee ZeireeNille viereisestä pöydästä. Hän yrittää viittoilla ZeireeNille jotain, ”Missä äiskä on?”
Tuomari yskäisee ja kopauttaa hiljaisuutta saliin. Oikeusavustaja nousee seisomaan ja kertoo, että todistajia on kuultu ja seuraavaksi kuultaisiin itse pääsyytettyjä. ZeireeNi ja WirnPyrsk katsovat toisiinsa ihmetellen, ”Mitkä todistajat?”
Syyttäjä pyytää ZeireeNiä astumaan aitioon, kysyy syytetyn nimeä ja ZeireeNi vastaa: ”Ai mikä niistä?” ja pikakirjoittaja kirjoittaa salamannopeasti vastauksen muistiin ja Syyttäjä huokaisee mielessään, ensimmäinen tunnustus. ZeireeNi alkaa niiskuttamaan, pyyhkii nenänsä Nessuun ja katselee saliin anovan näköisesti eikä löydä äitiä mistään. Syyttäjä kertoo syytetyn saaneen syytteen tavaran haltuunotosta ja kysyy mitä syytetty on ottanut haltuunsa. ”No kun toi Wirnu käski mennä äidin varastoon ja sano, että ota sieltä kaikki äidin tikkarit”, ZeireeNi niiskuttaa, ”en mää olis halunnut, mut kun Wirnu ja ronja pakottivat.” Syytetty hieroi käsiään yhteen ja ajatteli, ahaa, kolmas osapuoli ja syytetty tunnusti. ”Mitä teitte tikkareilla?”, Syyttäjä kysyi. ZeireeNi katsoi Wirnua, joka näytti kieltänsä ja heristi sormeaan. ”Me lahjottiin porukka ajamaan vakkarit HuitsinNevadaan ja sit kaikki innostu nii hirveesti…oli meillä nii hauskaa, mut sit äiskä yllätti meijät ja alko saarnata…ei uskallettu ekaks kertoo, kun pelättiin äiskän kertovan iskälle”, sanoi ZeireeNi. Taas syytetty tunnusti, tämä on liian helppoa, mietti Syyttäjä. ”Yrititte ajaa vakkarit pois tikkarin voimalla, onnistuitte melkein, ja minulla on tässä todisteita.” Syytetty näytti muutamaa tahmeaa tikkua ja tikkarinpaperia, jotka eräs todistaja oli tuonut Oikeuslaitokselle. ”Olette nuoleskelleet tikkareita, joten haltuunotosta on tullut varkaus”, Syyttäjä sanoi jäisellä äänellä ZeireeNille, ”voitte poistua.” Oikeusavustaja viittasi kädellään ZeireeNille, joka alkoi pillittää suunnattomasti ja puristi Nessua vapisevissa käsissään.
Syyttäjä pyytää WirnPyrskiä astumaan vuorostaan aitioon. WirnPyrskin kasvoilla on virne ja Syyttäjä miettii mielessään, tämä taitaakin olla kovempi pala. ”Nimenne?”, Syyttäjä töksäyttää. Wirnu vastaa, ”Noo, WirnPyrsk…mut on mulla paljon muitakin nimiä, haluukko kuulla, Kirjanpito on aika hauska…oon kyllä aika puolipuolueeton nimien suhteen…voin kertoo sulle yhen jutun…mut en kyllä vastaa jutustani…toi mun systeri on ihan itkupilli, mut on se rohkee…ihan yksin se meni ne tikkarit ottaa, mut ei se uskaltanu ku muutaman niistä imeskellä, sille tulee välil pupu pöksyyn…ja se ronjakin joutu vähän välii istumaan veskissä ku se söi noita tikkareita…sillä jäi välil tekstit kesken ku sen piti juosta nii kovaa ettei vellit olis housuun tullu…varmaan äiti jotain vanhoja säästäny, ei me ees katottu onko niissä päiväyksiä, mut hyviä ne oli ja muutkin niitä halusi…oli siellä yks mies tai ainakin aika monta…sit me alettiin ajaa niitä vakkareita HuitsinNevadaan, mut ei ne halunnu sinne mennä vaik kuinka me yritettiin…ja sit…” Syyttäjä pyytää syytettyä hiljenemään, huh huh, mites tässä näin kävi, hän ajattelee, mutta tunnustus tuli ennen kuin mitään ehti edes kysymään.
Tuomari kopauttaa nuijalla pöytään lujasti ja sali hiljenee. WirnPyrsk säikähtää kopautusta ja katsoo Tuomarin nuijaa. ”Mulla on tollanen samanlainen nuija, äiskä toi mulle sellasen matkaltaan…tuu Zeikku kattoo…eikö oo ihan samanlainen…saanko mä kattoo sitä…tuu ny Zeikku, äläkä ny taas pillitä…kyllä se äiskä kohta tulee…anna mää katon…ei mutta sullahan on makee peruukki, tuo muistuttaa ihan mun…”, Wirnu innostuu. ”Auts…!!!”, Wirnu älähtää ja katsoo Zeikkua, joka viritti Ässältä lainaamaansa ritsaa ja pyyhekuminpaloja. Tuomarilta palaa hihat ja hän kopauttaa nuijalla niin että helähtää, sali hiljenee ja Syyttäjä miettii, ”Kuka on tikkaritodistaja ja miksi hän toi salassapäin todisteet Oikeustalolle?”
Tuomari kuuluttaa tauon ja senjälkeen syytetyille luetaan tuomiot. WirnPyrsk ja ZeireeNi poistuvat asianajajien kanssa takahuoneeseen ja valamiehistö jää tekemään vaikeaa päätöstään, syyttömiä vai syyllisiä?
Tuomari astuu saliin, peruukki on hiukan vinossa ja musta viitta rutussa, nuija kopsahtaa ja sali hiljenee. WirnPyrsk ja ZeireeNi istuvat hiljaa, molemmat niiskuttavat ja ZeireeNi on antanut Nessuja siskolleen. Molemmilla on ikävä äiskää, mutta äiskää vaan ei kuulu eikä näy. ”Syytetyt nouskoon seisomaan ja kuulemaan tuomionsa”, Tuomari sanoo. ZeireeNi ja WirnPyrsk nousevat seisomaan, jalat ja kädet vapisevat ja molemmat niiskuttavat.
Valamiehistön aitiosta nousee mies seisomaan ja lukee paperistaan seuraavaa: ”Syytetyt ZeireeNi ja WirnPyrsk on todettu syyllisiksi vakkarien yllyttämisestä lähtemään HuitsinNevadaan, toisen omaisuuden vahingoittamisesta, varkaudesta, varastetun tavaran kätkemisestä, koska loppuja tikkareita ei ole löytynyt, yleisestä häirinnästä oikeussalissa, Tuomarin kiusaamisesta ja valtion omaisuuden hajoittamisesta, oikeustalolta ei löydy enää yhtään ehjää pyyhekumia. Lieventävänä asianhaarana pidämme muutamien muiden nikkien osallistumista, itse itsensä yllyttäminä, syytettyjen Pyhä 3weeKolminaisuusvala etteivät tee sitä enää koskaan ja äiskälle totuuden kertomisesta heti tapahtuneen jälkeen.” ZeireeNi ja WirnPyrsk katsovat toisiinsa ja ovat huojentuneen näköisiä, mutta käsien vapina ei vielä ota loppuakseen. ”Syytetyt ZeireeNi ja WirnPyrsk tuomitaan yhdeksi viikoksi inhoamiensa Marakattien, HankiElämä ja Multinikkeilijöiden kanssa Hakkuuaukean työkaluvajaan, jossa heidän täytyy lukea jokaikinen päivä Jermun laatimaa 3wee.evankeljumia ja kirjoittaa tuhat kertaa päivässä RakastanLaiffia, anteeksi, anteeksi, RakastanLaiffia.
Lisäksi heiltä kielletään PullaMössökahvilan herkulliset Sättirusinat ja äiskän tuoreet tikkarit ainakin kuukaudeksi. Koska viime hetken todisteiden mukaan mukana oli myös ronja, saatte hänet potan ja hajun kera mukaanne viikoksi. Kyseinen henkilö luovutetaan ChatMaan Sairaalan eristyshuoneesta seuraksenne, pahin tartuntavaara on jo ohi. Tuomiosta ei voi valittaa, sillä tämä on ChatMaan Korkeimman Oikeuden tuomio ja ihmisoikeuksien puolustajien liiton jäsen.” Valamiehistön mies istuu paikalleen ja Tuomari kopauttaa nuijallaan oikeusistunnon päättyneeksi.
WirnPyrsk ja ZeireeNi ovat tyrmistyneitä, ei voi olla totta, Marakattien ja kaikkien kanssa viikko! Molemmat pillahtavat itkuun, asianajajat tarjoavat Nessuja ja lohduttavat tehneensä kaikkensa. ”Nyt teillä on aikaa tehdä varastoon Laiffia ja HankiElämää, Jermukin ihastuu, sillä taitaa olla jo varastot tyhjinä.” Tytöt piristyvät hetkessä, mutta äiskää ei näy missään.
Takahuoneessa Syyttäjä ja Tuomari ovat hyvillään, ”Nyt on pienet vodkapaukut paikallaan”, toinen sanoo toiselle.:)
Tuomari kopauttaa nuijalla...
28
1071
Vastaukset
- MultiNick
Ei kai auta kuin taipua?
- naamio
ihailla pitää ja jollain on runosuani sykkinyt ja hauskaa iltasatua tämä niin tuota oli :-)
- ZeireeNi
ei marakattien kans viikoksi, apuaaaa..
joo, mutta kyllä sai taas nauraa, onneksi en ehtinyt aamukahvia hakea tähän, se olis kuitenki nyt tossa ruudulla.. :D:D:D- MillaN
...kuulakärkikynä työkaluvajaan rangaistusta varten*
Ymmärrettävistä syistä en anna lyijykynää ja pyyhekumia.:)
- Jermu
Pyhän kolmiweemäisyyden nimessä, olette pelastetut. Näytöstä tuleva valo ohjaa toimianne työkaluvajassa. AAAAMEEEEEN !
- ZeireeNi
sitä kuuluisaa oikeaa elämää sitten saa, mitä joku pyysi taas mua yhdessä viestissään hankkimaan..
- wirn ja pyrsk
ZeireeNi kirjoitti:
sitä kuuluisaa oikeaa elämää sitten saa, mitä joku pyysi taas mua yhdessä viestissään hankkimaan..
ja hankieläimet on samassa puskassa kuin huutelijatkin. Sieltä niitä saa.
- Jermu
ZeireeNi kirjoitti:
Hankieläimet voi olla ihan hauskojakin lemmikkeinä. Laitetaanko kalluppi pystyyn, millainen on kunnollinen hankieläin? Mitä ominaisuuksia siinä on?
No millaista eilen illalla oli täällä palstalla? - ZeireeNi
Jermu kirjoitti:
Hankieläimet voi olla ihan hauskojakin lemmikkeinä. Laitetaanko kalluppi pystyyn, millainen on kunnollinen hankieläin? Mitä ominaisuuksia siinä on?
No millaista eilen illalla oli täällä palstalla?eilen illalla juurikaan jaksanu palstaa seurailla.. näytti olevan joku sen verran vauhdissa, että tuli ihan kyllästynyt olo.. ;)
- Jermu
ZeireeNi kirjoitti:
eilen illalla juurikaan jaksanu palstaa seurailla.. näytti olevan joku sen verran vauhdissa, että tuli ihan kyllästynyt olo.. ;)
No mä en ollut ollenkaan koko palstalla. Oliko mitään hauskoja juttuja, vai sellaista tavanomaista..
- ZeireeNi
Jermu kirjoitti:
No mä en ollut ollenkaan koko palstalla. Oliko mitään hauskoja juttuja, vai sellaista tavanomaista..
en jaksanu edes lukea niitä avauksia.. luin vaan yhden tutun avauksen..
- MillaN
...se evankeljumi on valmis?
Laita se tulemaan niin rangaistut pääsevät huomenna aloittamaan.:)
- wirn ja pyrsk
marakatteja ja hankielä(i)miä, mitä muuta tahansa jooko...
- MillaN
...ei voi valittaa.:)
*tarjoo kuulakärkikynän rangaistuksen kirjoittamista varten* :)
- Waffen ss
Tuomio oikeudenmukainen pimuille oli:)
- ZeireeNi
mutta ota huomioon, että me rehellisinä ihmisinä tunnustettiin.. moniko uskaltaa tehdä samoin? muut vässykät tyytyy vaan raakkumaan puskasta..
- MillaN
...samaa mieltä.:)
*miten olis pienet kiusat* *nauraa* - ZeireeNi
MillaN kirjoitti:
...samaa mieltä.:)
*miten olis pienet kiusat* *nauraa*aijjaaha!!! :P
*piirtelee kuulakärkikynällä käteensä sydämiä ja rakkaansa nimikirjaimia*
- kuuluu tälle foorumille ?
lapsellista piperrystä,
luiuletko tosiaan olevasi *kirjailija*
hohhoijaaaaaaaaaaa- ZeireeNi
elämä
- MillaN
...kertonut olevani kirjailija, pikemmin satuilija...hohhoijjaa, sinua kuitenkin kiinnosti.:)
- wirn ja pyrsk
hankieläimen käninää?
- maestron apuri
teidän pitää chatata täällä, miksi ette siirry chattiin?
- MillaN
...koska me keskustellaan keskustelupalstalla.:)
- PuskaJussi
koska kaikki eivät pääse sättiin.
- Kiinnostunut
Kuka oli tämä sadussa oleva tuomari?
- MillaN
...löytyy vihje kuka Tuomari on...tai oikeastaan vihje jättää vielä arvailunvaran.:)
- Anonyymi
viitta rutussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu842139Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4262030Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771402Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101400- 671293
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071035Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811002Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut256990Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266987- 131888