Selitys ufo-ilmiöille

K oira

Ufoissa on kyse jostakin seuraavasta asiasta:
1) En tiedä mitä olen havaninnut/kokenut tai mitä havainnon tekijä on havainnut/kokenut.
2) Minua/meitä mollataan.
3) Skepsismi on naurettavaa.
Oheiset asiat voivat ufo-tapauskohtaisesti esiintyä yhdessä tai erikseen, mutta kohta yksi on yleisin ufo.

13

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T13TÄJÄ

      kun termit ovat vähän ihmisiltä hukassa... Väitän, että kaikki joilla näkö on, ovat nähneet U.F.O:n... U.F.O on yhtäkuin unidentified flying object eli suomeksi:tunnistamaton lentävä kohde... Kun kohde tulee tarpeeksi lähelle, että sen voi tunnistaa, niin se muuttuu I.F.O:ksi, siis suomeksi tunnistettu lentävä objekti.... Esim harakka voi olla U.F.O kunnes se tulee tarpeeksi lähelle, että sen voi tunnistaa harakaksi.jolloin se on I.F.O... Maanulkopulinen elämä on sitten taas asia erikseen, dorka...

      • DarkNH

        >>1) En tiedä mitä olen havaninnut/kokenut tai mitä havainnon tekijä on havainnut/kokenut. >2) Minua/meitä mollataan. >Maanulkopulinen elämä on sitten taas asia erikseen, dorka...  >3) Skepsismi on naurettavaa. 


      • K oira

        Keskustelu on käynnistynyt ja kiitos siitä kaikille.

        Sen verran tarkentaisin, että itse lähdin tässä luokittelemaan otsikkoni mukaisesti 'ufo-ilmiötä' siis aika laajaa kokonaiskenttää, näin kapulakielellä sanottuna. Sinä lajittelit tuossa ansiokkaasti ufoja ja ifoja eli näitä havaintokohteita, jotka ovat vain osa koko ilmiötä sen kaikkine sivu- ja seurannaisvaikutuksineen.

        Sellainen rivienväliin piilottamani viesti jäi ilmeisesti epäselväksi, että omaan ufoluokitukseeni ei kuulu, vieraiden sivilisaatioiden kulkuvälineistö. Minulle siis ufot ja ifot ovat ihmislähtöistä toimintaa, kuten ehkä nimimerkille Tietäjäkin.

        Täytyypä kirjoittaa keskustelun aloitus tarkemmin ensi kerralla!


    • ds 1

      ... on helppo olla. Eikö?

      • Väliäkö tuolla.

      • 3ESanttu
        Väliäkö tuolla. kirjoitti:

        tiesi, mutta piti suun supussa, syystäkin. Sellaista asiaa löytyy tuosta linkistä.

        http://www.realufos.net/2010/05/dr-carl-sagan-knew-ufos-were-real.html

        Ufoista on todellisia kokemuksia. Ufot eivät vain ole sitä, mitä yleensä kuvitellaan. Eivät ole mitään ulkoavaruuden otuksia. Totuus on murheellinen!


      • Väliäkö tuolla.
        3ESanttu kirjoitti:

        Ufoista on todellisia kokemuksia. Ufot eivät vain ole sitä, mitä yleensä kuvitellaan. Eivät ole mitään ulkoavaruuden otuksia. Totuus on murheellinen!

        otuksia ne ufot ei kait ole, mutta jos kerta tiedät mitä oikeasti ovat, niin voisitko sen sitten myös kertoa..


      • 16+18
        3ESanttu kirjoitti:

        Ufoista on todellisia kokemuksia. Ufot eivät vain ole sitä, mitä yleensä kuvitellaan. Eivät ole mitään ulkoavaruuden otuksia. Totuus on murheellinen!

        Ufoja todellakin on olemassa. Todisiteita ufoista on valtavan suuri määrä. Monet valtiot ovat viime aikoina alkaneet raottaa salaisuuden verhoakin julkistamalla ufoarkistojaan. Melko yleisesti siis jo tiedetään, että ufolauksia on olemassa, mutta monet ufoihin liittyvät kysymykset ovat vielä avoimia.

        Mitä ufot sitten todellisuudessa ovat? - Osa ufoista on mekaanisia lentolaitteita joiden alkuperä ei ole tällä planeetalla. Osa ufoista on ei-mekaanisia ja eteerisiä aluksia joiden alkuperä ei myöskään ole tällä planeetalla. Jotkut ufot ovat eläviä olentoja ja voivat ilmetä esimerkiksi valopalloina (ns. enkelipallotkin ovat todellisuutta).

        Mistä ufot ovat peräisin? - Tästä on monia mileipiteitä, mutta osa ufoista selvästikin on peräisin kaukaisista maailmoista ja osa lähempää. Suuri osa ufoista kuitenkin on peräisin tältä planeetalta ja esimerkiksi meriufojen olemassaolo viittaa siihen, että merten ja järvien syvyyksissä on jotain ufoja ja niiden miehistöjä kiinnostavaa.

        Itse jakaisin ufoalukset lähinnä Valon Galaktisen Liiton hyvin monenlaisiin aluksiin ja Hierarkian ufoihin. Valon Galaktinen Liitto ja Henkinen Hierarkia, eli "Taivas", toimivat kuitenkin tiivissä yhteistyössä. Näin ollen molemmat ihmisryhmät, eli ne ihmiset, jotka pitävät ufoja henkimaailman ilmiöinä - ja ne jotka pitävät ufoja maanulkopuolisten olentojen aluksina - ovat oikeassa.

        Henkinen Hierarkia (=Taivas) edustaa juuri sitä Taivaallista Hallintoa johon kaikki aidot uskovat uskovat, vaikka eivät aina kykenekään ilmaisemaan kovin tarkasti sitä, että mitä he Jumalalla - ja muuhun asiaan liittyvällä - tarkoittavat. Aihe on selvästi vieläkin suuri tabu - paitsi uskovaisten, niin myöskin ateistisen ja materialistisen maailmankuvan kannattajien keskuudessa. Ylin ja korkein luojaolento ei tietenkään itse luo kaikkea suoraan, vaan tarvitaan kanssaluojia ja valtavan laaja Taivaallinen hallinto, joka vastaa mm. suuresta jumalalisesta suunnitelmasta ja sen toimeepanosta koko maailmankaikeuden alueella.


      • laardia
        16+18 kirjoitti:

        Ufoja todellakin on olemassa. Todisiteita ufoista on valtavan suuri määrä. Monet valtiot ovat viime aikoina alkaneet raottaa salaisuuden verhoakin julkistamalla ufoarkistojaan. Melko yleisesti siis jo tiedetään, että ufolauksia on olemassa, mutta monet ufoihin liittyvät kysymykset ovat vielä avoimia.

        Mitä ufot sitten todellisuudessa ovat? - Osa ufoista on mekaanisia lentolaitteita joiden alkuperä ei ole tällä planeetalla. Osa ufoista on ei-mekaanisia ja eteerisiä aluksia joiden alkuperä ei myöskään ole tällä planeetalla. Jotkut ufot ovat eläviä olentoja ja voivat ilmetä esimerkiksi valopalloina (ns. enkelipallotkin ovat todellisuutta).

        Mistä ufot ovat peräisin? - Tästä on monia mileipiteitä, mutta osa ufoista selvästikin on peräisin kaukaisista maailmoista ja osa lähempää. Suuri osa ufoista kuitenkin on peräisin tältä planeetalta ja esimerkiksi meriufojen olemassaolo viittaa siihen, että merten ja järvien syvyyksissä on jotain ufoja ja niiden miehistöjä kiinnostavaa.

        Itse jakaisin ufoalukset lähinnä Valon Galaktisen Liiton hyvin monenlaisiin aluksiin ja Hierarkian ufoihin. Valon Galaktinen Liitto ja Henkinen Hierarkia, eli "Taivas", toimivat kuitenkin tiivissä yhteistyössä. Näin ollen molemmat ihmisryhmät, eli ne ihmiset, jotka pitävät ufoja henkimaailman ilmiöinä - ja ne jotka pitävät ufoja maanulkopuolisten olentojen aluksina - ovat oikeassa.

        Henkinen Hierarkia (=Taivas) edustaa juuri sitä Taivaallista Hallintoa johon kaikki aidot uskovat uskovat, vaikka eivät aina kykenekään ilmaisemaan kovin tarkasti sitä, että mitä he Jumalalla - ja muuhun asiaan liittyvällä - tarkoittavat. Aihe on selvästi vieläkin suuri tabu - paitsi uskovaisten, niin myöskin ateistisen ja materialistisen maailmankuvan kannattajien keskuudessa. Ylin ja korkein luojaolento ei tietenkään itse luo kaikkea suoraan, vaan tarvitaan kanssaluojia ja valtavan laaja Taivaallinen hallinto, joka vastaa mm. suuresta jumalalisesta suunnitelmasta ja sen toimeepanosta koko maailmankaikeuden alueella.

        Kaiken ylenpalttisen puheen ja pulinan jälkeen ei ufoista jää jäljelle mitään ufouskovaisten kuvaamia ja mainostamia asioita. Ufot olioineen näyttäytyvät päinvastoin hyvin vajaavaltaisina ja taitamattomina sekä epäluotettavina. Mitä laajemmin ufoaineistoa käy läpi, sitä selvemmin tämä piirre käy ilmi. Siis huom! Ei käy ilmi sitä, ettei ufoja olisi. Koska ufoaineisto on sellaista kun on, moni tekee juuri sen valitettavan johtopäätöksen, että koko ilmiö on pötyä. Ilmiö ei ole pötyä, juuri se pitää tunnustaa, jos tuntee aineistoa riittävän laajalti. Sellaiseen johtopäätökseen taas ei laajan aineiston pohjalta ole pääsyä, että ufot olioineen tulisivat jostakin kaukaa ja niillä olisi jokin "erinomainen" tarkoitus ihmiskunnalle. Ottamatta sen kummemmin kantaa siihen, mikä ufoilla sitten tarkoituksenaan on, sen sijasta, että tarkoitus olisi jollakin tavalla ihmiskunnan kannalta toivottava, se on jotakin perusteellisesti muuta.

        Yksi hyvä ja oikeaan suuntaan johtava mielikuvaharjoitus asiassa on katsoa "Mothman" -elokuva. Ufoilmiöt ovat voittopuolisesti juuri samanlaista humppaa, jota elokuvan tutkijahahmolle siinä syötetään...


      • tiedosta kiitollinen
        laardia kirjoitti:

        Kaiken ylenpalttisen puheen ja pulinan jälkeen ei ufoista jää jäljelle mitään ufouskovaisten kuvaamia ja mainostamia asioita. Ufot olioineen näyttäytyvät päinvastoin hyvin vajaavaltaisina ja taitamattomina sekä epäluotettavina. Mitä laajemmin ufoaineistoa käy läpi, sitä selvemmin tämä piirre käy ilmi. Siis huom! Ei käy ilmi sitä, ettei ufoja olisi. Koska ufoaineisto on sellaista kun on, moni tekee juuri sen valitettavan johtopäätöksen, että koko ilmiö on pötyä. Ilmiö ei ole pötyä, juuri se pitää tunnustaa, jos tuntee aineistoa riittävän laajalti. Sellaiseen johtopäätökseen taas ei laajan aineiston pohjalta ole pääsyä, että ufot olioineen tulisivat jostakin kaukaa ja niillä olisi jokin "erinomainen" tarkoitus ihmiskunnalle. Ottamatta sen kummemmin kantaa siihen, mikä ufoilla sitten tarkoituksenaan on, sen sijasta, että tarkoitus olisi jollakin tavalla ihmiskunnan kannalta toivottava, se on jotakin perusteellisesti muuta.

        Yksi hyvä ja oikeaan suuntaan johtava mielikuvaharjoitus asiassa on katsoa "Mothman" -elokuva. Ufoilmiöt ovat voittopuolisesti juuri samanlaista humppaa, jota elokuvan tutkijahahmolle siinä syötetään...

        " Ottamatta sen kummemmin kantaa siihen, mikä ufoilla sitten tarkoituksenaan on, sen sijasta, että tarkoitus olisi jollakin tavalla ihmiskunnan kannalta toivottava, se on jotakin perusteellisesti muuta."

        Kun tiedät nuo taustat, kerro ihmeessä mikä tai mitkä ovat noiden ufojen takana?


      • Maaölliäinen
        tiedosta kiitollinen kirjoitti:

        " Ottamatta sen kummemmin kantaa siihen, mikä ufoilla sitten tarkoituksenaan on, sen sijasta, että tarkoitus olisi jollakin tavalla ihmiskunnan kannalta toivottava, se on jotakin perusteellisesti muuta."

        Kun tiedät nuo taustat, kerro ihmeessä mikä tai mitkä ovat noiden ufojen takana?

        Kun löytyisikin se henkilö, joka pystyy kertomaan ufoölliäisten tarkoituksen! Kuitenkin jo se on voitto ja täysipäisyyttä, että ymmärtää olla kautta linjan luottamatta niiden ölliäisten juttuihin ja samoin niiden yli-innokkaiden hännystelijöiden juttuihin. Ilmiö ja ölliäiset itse pitää ottaa tutkimusobjektina. Jos ölliäiset sanovat, että tuovat rauhaa ja auttavat jne, ihan mitä tahansa, silloin pitää ottaa data talteen ja tutkia. Vaan kun se, mitä ne esittävät ja esittelevät ei silmin nähden ja aivoin ymmärtäen ole totta, niin ei sitten pidä totena pitää!!! Perusteellinen epäily ei kuitenkaan poista tutkimuskohdetta!


      • gfds
        Maaölliäinen kirjoitti:

        Kun löytyisikin se henkilö, joka pystyy kertomaan ufoölliäisten tarkoituksen! Kuitenkin jo se on voitto ja täysipäisyyttä, että ymmärtää olla kautta linjan luottamatta niiden ölliäisten juttuihin ja samoin niiden yli-innokkaiden hännystelijöiden juttuihin. Ilmiö ja ölliäiset itse pitää ottaa tutkimusobjektina. Jos ölliäiset sanovat, että tuovat rauhaa ja auttavat jne, ihan mitä tahansa, silloin pitää ottaa data talteen ja tutkia. Vaan kun se, mitä ne esittävät ja esittelevät ei silmin nähden ja aivoin ymmärtäen ole totta, niin ei sitten pidä totena pitää!!! Perusteellinen epäily ei kuitenkaan poista tutkimuskohdetta!

        >>Ei käy ilmi sitä, ettei ufoja olisi. Koska ufoaineisto on sellaista kun on, moni tekee juuri sen valitettavan johtopäätöksen, että koko ilmiö on pötyä. Ilmiö ei ole pötyä, juuri se pitää tunnustaa, jos tuntee aineistoa riittävän laajalti>>

        Aivan, ufoilmiö on todellinen ja kuten ufotutkija J. Valleekin on todennut, ufoilmiö on ollut läsnä koko ihmiskunnan historian ajan. Ufoilmiötä ei yleensä kovin hyvin ymmärretä, koska se toimii tietoisuuden tasolla, jota ei tunneta ja ymmärretä.

        Mistä ufot sitten tulevat? Monet ufotutkijat puhuvat rinnakkaisesta todellisuudesta ja korkeammasta ulottuvuudesta, mutta monet puhuvat myös suoraan siitä, että kyse on tämän planeetan - useimmile ihmisille tuntemattomista - asukkaista. Ei aina, mutta monissa tapauksissa(jotkut ufoalukset ovat siis peräisin kaukaisista maailmoista).

        >>Sellaiseen johtopäätökseen taas ei laajan aineiston pohjalta ole pääsyä, että ufot olioineen tulisivat jostakin kaukaa ja niillä olisi jokin "erinomainen" tarkoitus ihmiskunnalle


    • nimimerkki blogilta

      "Ufoissa on kyse jostakin seuraavasta asiasta:
      1) En tiedä mitä olen havaninnut/kokenut tai mitä havainnon tekijä on havainnut/kokenut."

      ei pidä paikkaansa vaa että "on nähny jotai mitä yleisessä tietoudessa ihmiste keskuudessa ole kerrottu eikä totena pidetty". tuo myös koska ei kaikki oo "tuntemattoma näkemistä" tai "tunnistamattoma näkemistä" vaa tavattuja henkilöitä ja paikalla todettuja asioita ja 100% varmempi kui "kuultu" tai "kertomus" tai "toiste havainto".

      "2) Minua/meitä mollataan."

      "kiusattu koulussa" ei iha riitä selittämää hybridie läsnäoloa tai maailma menoa tai käsikosketeltavia objekteja joide olemassaolo todennu ja iha rauhassa ymmärrettävä maailmahistoria.

      "3) Skepsismi on naurettavaa."

      skeptismi ei mitenkää oo järjellä ymmärrettävää mutta logiikalla selitettävää. skeptismi kykenee nauramaa tekosyyllä mille vaa ja koska vaa ja missä vaa mutta ei esittämää missää milloinkaa mitenkää tuota typerää vitsiä enempää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe