Narsismi ja skitsofrenia

mielenkiintoista?

Onko yleistä että narsistilla olisi skitsofrenia tai skitsofreenikolla narsismi?

19

2505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • burn out - burn in

      Meillä on leipomossa sellainen läski pomo, jolla on 99,9% varmuudella molemmat sairaudet yhtäaikaa. Onneksi kaikki tietävät tämän, kun ei raukka osaa pitää tyhjiä lääkeliuskojaan piilossa ja empaattisuuskin on kuin ville 5veen takalistosta. On zyprexaa, leponexia ja panacodia, ympäri pitäjää? mihin'? no miehen lääkitys on jokatapauksessa melko ruhtinaallisella tasolla ja mitä lääkkeistä, että käytöksestä voi kaiken mukaan päätellä, niin kyllä tämä mies sairastaa skitsoutta ja narsismia yhtäaikaa. On oikein `ihana` yksilö.

    • 945222111

      Narsisti on aina osittainen skitso.Skitso taas ei ole narsisti -hän on vain skitso (Näin pähkinänkuoressa)

      • j.o.k.u.1

        "Narsisti on aina osittainen skitso."

        Ahaa...Selvisi sekin miksi toinen eksäni sanoi minua skitsoksi, toinen psykopaatiksi. :D
        (Mistäköhän nekin noita diagnooseja oikein vetelee...)

        Mutta vakavasti, kysyisin, mihin perustat tuon väitteen...
        Olen melko paljon lukenut narsismista, enkä ole tuollaiseen vielä törmännyt. Jos tarkoitat paranoidia, niin se nyt ainakin liittyy melko oleellisesti narsistiseen persoonallisuushäiriöön, mielestäni...Ainakin vakavemman asteiseen.
        Ja mm. paranoidinen persoonallisuushäiriö on läheistä sukua skitsofrenialle...Vaikka ovatkin eri asioita. Ainakin niiden lähteiden mukaan, mistä olen ite lukenut...
        Jotain tällaistako tarkoitat?


      • psykiatri
        j.o.k.u.1 kirjoitti:

        "Narsisti on aina osittainen skitso."

        Ahaa...Selvisi sekin miksi toinen eksäni sanoi minua skitsoksi, toinen psykopaatiksi. :D
        (Mistäköhän nekin noita diagnooseja oikein vetelee...)

        Mutta vakavasti, kysyisin, mihin perustat tuon väitteen...
        Olen melko paljon lukenut narsismista, enkä ole tuollaiseen vielä törmännyt. Jos tarkoitat paranoidia, niin se nyt ainakin liittyy melko oleellisesti narsistiseen persoonallisuushäiriöön, mielestäni...Ainakin vakavemman asteiseen.
        Ja mm. paranoidinen persoonallisuushäiriö on läheistä sukua skitsofrenialle...Vaikka ovatkin eri asioita. Ainakin niiden lähteiden mukaan, mistä olen ite lukenut...
        Jotain tällaistako tarkoitat?

        "Ja mm. paranoidinen persoonallisuushäiriö on läheistä sukua skitsofrenialle...Vaikka ovatkin eri asioita. Ainakin niiden lähteiden mukaan, mistä olen ite lukenut...
        Jotain tällaistako tarkoitat? "

        Tarkoitan sitä että narsisti esim. pelkää jonkun ihmisen vahingoittavan häntä siksi että näkee tämän ihmisen suusta tulevan esiin tulta syöksevän käärmeen joka loistaa sateenkaaren väreissä. Tämä pelottaa narsistia.


      • j.o.k.u.1
        psykiatri kirjoitti:

        "Ja mm. paranoidinen persoonallisuushäiriö on läheistä sukua skitsofrenialle...Vaikka ovatkin eri asioita. Ainakin niiden lähteiden mukaan, mistä olen ite lukenut...
        Jotain tällaistako tarkoitat? "

        Tarkoitan sitä että narsisti esim. pelkää jonkun ihmisen vahingoittavan häntä siksi että näkee tämän ihmisen suusta tulevan esiin tulta syöksevän käärmeen joka loistaa sateenkaaren väreissä. Tämä pelottaa narsistia.

        Mielenkiintoista. 8)
        Teetkö useinkin tällaisia näköhavaintoja...Meinaan, että varmaan kannattais nostaa siinä tapauksessa lääkistystä. :)


      • j.o.k.u.1

        Ja näin maanis-depressiivisenä, psykoottisiin kohtauksiin taipuvaisena, paranoidina sosiopaattina sanoisin, että et sinä ole psykopaatti. :)

        http://www.youtube.com/watch?v=cKxiLCMb6Q4

        (oli pakko. 8) )

        Mulla on ainakin lääkitys kohdillaan, kun ei ole mitään lääkitystä...Lasketaanko viina?


      • j.o.k.u.1 kirjoitti:

        Ja näin maanis-depressiivisenä, psykoottisiin kohtauksiin taipuvaisena, paranoidina sosiopaattina sanoisin, että et sinä ole psykopaatti. :)

        http://www.youtube.com/watch?v=cKxiLCMb6Q4

        (oli pakko. 8) )

        Mulla on ainakin lääkitys kohdillaan, kun ei ole mitään lääkitystä...Lasketaanko viina?

        Viina vanhin voitehista.. ;-)


      • j.o.k.u.1
        yxex kirjoitti:

        Viina vanhin voitehista.. ;-)

        :D

        Pitääkin tässä kohta lähteä taas "apteekkiin" hakemaan vähän "lääkettä". :P


      • j.o.k.u.1

      • j.o.k.u.1


      • j.o.k.u.1

      • j.o.k.u.1

        Moneltakos se alkoikaan?
        Tietää kyllä jo kumpi voittaa, joten turha melkein vaivautua... :P


      • j.o.k.u.1 kirjoitti:

        Moneltakos se alkoikaan?
        Tietää kyllä jo kumpi voittaa, joten turha melkein vaivautua... :P

        Klo 21 Tanska voittaa Suomen


      • j.o.k.u.1
        yxex kirjoitti:

        Klo 21 Tanska voittaa Suomen

        :D


      • Mietin aamulla aivan samaa. Povailtiin turhan hyvin toi lopputulos 8-)
        Entäs seuraavat matsit saksaa ja usaa vastaan. Häviö tanskalle toi paineita, sillä saksa ei kotiyleisön edessä usan voitettuaan ole mikään pehmovastus, ja usallakaan ei ole varaa hävitä.


      • Anonyymi
        j.o.k.u.1 kirjoitti:

        Ja näin maanis-depressiivisenä, psykoottisiin kohtauksiin taipuvaisena, paranoidina sosiopaattina sanoisin, että et sinä ole psykopaatti. :)

        http://www.youtube.com/watch?v=cKxiLCMb6Q4

        (oli pakko. 8) )

        Mulla on ainakin lääkitys kohdillaan, kun ei ole mitään lääkitystä...Lasketaanko viina?

        MInullakin minua hullumpi lääkäri teki diknoosin hullu mikä hullu. kun pääsin oikealle lääkärille sanoi miksi et tullut aikaisemmin miten olisin mennyt kun ei ollut .


    • Anonyymi

      Sukulaispoika on vahvasti narsistinen ja pelkoja sitten riittää kun on tehnyt muille vaikka mitä kusipäisyyksiä, heppu on suorastaan skitso pelkojensa kanssa.

      Nyt sitten projisoi sitä skitsouttaan muihin ihmisiin, muut tietenkin aina muistavat kaikki asiat väärin, kuvittelevat ja keksivät kaikenlaista, hänhän ei koskaan tee mitään väärää :D

    • Anonyymi

      Skitsofrenialle on tyypillistä usein (ei toki aina) todella kuormittavat pilkalliset ajatusharhat ja ääniharhat, jotka haukkuvat ihmisen lyttyyn, käskevät häntä tappamaan itsensä tai muut tai tekemään asioita, joita hän ei haluaisi tehdä. Aloittaja voisi kokeilla sellaista ajatusleikkiä, että pistää päähänsä ääninauhan jossa kerrataan kaikki koulukiusaajien, raiskaajien ja hyväksikäyttäjien käyttämät ikävimmät haukkumasanat ja teot monta kertaa päivässä, vuodesta toiseen. Siinä ollaan todella kaikkea muuta kuin ulkoistettu kaikki paha ja väärä itsensä ulkopuolelle, kuten narsistit usein tekevät pakonomaisesti. Voihan sillä toki joskus olla jotain tekemistä narsistisella persoonallisuushäiriöllä sen romahtamispisteessä ja sen jälkeen. Narsistisesti häiriintynynyt ihminen joka epäonnistuu ylläpitämään defennssimekanismeillaan persoonallisuuttaan kasassa voi ehkä omata suuremman riskin ajautua tietyn tyyppiseen psykoosiin. Toinen ns. harhaisuuden äärimuoto on suuruushahrat, jotka ovat itse asiassa vastakohta monien skitsofreniadiagnoosin saaneiden ihmisten psykooseille. Jatkuva henkisen ja fyysisen väkivallan läpikäynnin sijasta voidaan ajatella, että ollaan maailman keskipiste sekä erittäin tärkeä henkilö ja sitä rataa, se on käsittäkseni yleensä enemmän tyypillistä maanis-depresiiivisyydestä kärsiville ihmisille. Eiväthän he varsinaisesti diagnoosia saa persoonallisuushäiriöstä mutta uskon, että monien psykoottisten ajatusharhojen syntymekanismi juontuu osin siitä miten persoonallisuus rakentuu lapsuudessa ja nuoruudessa. Ne ovat eräänlainen äärimmmäinen coping keino maladaptiivisiin rakenteisiin, joista ihminen persoona muodostuu.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe