Net sivujen tekeminen

AloiottelevaPelle

Adobella onko mahdollista ?

9

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellervokuusela

      ja millä adoben ohjelmalla?

      • AloittelevaPelle

        tarkoitan.


      • AloittelevaPelle kirjoitti:

        tarkoitan.

        web sivuja? siihen adobe dreamweaver. photarilla voit tehdä esim etusivun kuvaksi jos käytät jotain erikoisia fontteja joiden pitäisi näkyä kaikissa koneissa. se menee kyllä sitten leiskoiksi ja leikkauksiksi ja näpertelyksi mutta toimii.


      • Html5
        AloittelevaPelle kirjoitti:

        tarkoitan.

        Parempi, että unohdat koko asian.


      • AloittelevaPelle
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        web sivuja? siihen adobe dreamweaver. photarilla voit tehdä esim etusivun kuvaksi jos käytät jotain erikoisia fontteja joiden pitäisi näkyä kaikissa koneissa. se menee kyllä sitten leiskoiksi ja leikkauksiksi ja näpertelyksi mutta toimii.

        Onko netissä jotain manuaalia tai ohjekirjaa tuohon Dreamweaver CS5:een.. miellellään vielä suomenkielinen mutta jos ei ole niin englantikin käy. Imuroin äsken ton 30 pv:n kokeiluversion ja web-sivuja tällä todellakin voi työstää mutta en osaa oikein mitään vielä tehdä.


      • tubesta haet
        AloittelevaPelle kirjoitti:

        Onko netissä jotain manuaalia tai ohjekirjaa tuohon Dreamweaver CS5:een.. miellellään vielä suomenkielinen mutta jos ei ole niin englantikin käy. Imuroin äsken ton 30 pv:n kokeiluversion ja web-sivuja tällä todellakin voi työstää mutta en osaa oikein mitään vielä tehdä.

        hakusanalla dreamweaver tutorial.


      • Html5 kirjoitti:

        Parempi, että unohdat koko asian.

        Adobe dreamweaver hyvä nettisivujen tekoon vaatii css,xhml kielten osaamisen. Pelkällä tuolla ohjelmalla ei pitkälle pötki jos ei osaa perusteita.

        Adobe photoshop kuvan käsittelyyn. Leiskan teko, nappien teko jne.

        Ei taida paljon dreamweaver tutoriaalit auttaa, toki silläkin alkuun pääsee. mutta
        w3school sivusto ohjeet css, javascript html. Auttaa paljon enemmän alkuvaiheessa.

        Toki dreamweaverillä nappeja ja muita voi tehdä, mutta html,css muuttamisen taito tuohon vaaditaan :D


      • Tietäjä.
        sfinski80 kirjoitti:

        Adobe dreamweaver hyvä nettisivujen tekoon vaatii css,xhml kielten osaamisen. Pelkällä tuolla ohjelmalla ei pitkälle pötki jos ei osaa perusteita.

        Adobe photoshop kuvan käsittelyyn. Leiskan teko, nappien teko jne.

        Ei taida paljon dreamweaver tutoriaalit auttaa, toki silläkin alkuun pääsee. mutta
        w3school sivusto ohjeet css, javascript html. Auttaa paljon enemmän alkuvaiheessa.

        Toki dreamweaverillä nappeja ja muita voi tehdä, mutta html,css muuttamisen taito tuohon vaaditaan :D

        tai css mitään rakettitiedettä ole. Itseasiassa todella helppoa.

        Mutta miksi aloittaa jollain ammattikäyttöön suunnitellulla dreamviewerillä, kun ilmaisillakin ohjelmilla pääsee mahtavasti alkuun ja perusteet on paljon helpompi oppia.

        Aloittajalle:
        Jos haluat oppia nettisivujen tekemisen, unohda dreamviewerit ja muut vastaavat kalliit ammattilaissoftat.

        Opettele ensin perusteet ja aloita jollain NVU;n tyylisellä ilmaisohjelmalla. Eikä nettisivujen tekemiseen edes ammattilainen tarvitse mitään kalliita ohjelmia. AInut mitä tarvitsee on kuvankäsittely ohjelma grafiikan tekoon, mutta esim. Paint Shop Pro tai Gimp riittää tähän aivan mainiosti ja se jolla on taito hallussa saa halvoillakin tai ilmaisilla ohjelmilla todella ammattimaista jälkeä aikaan.


    • Kuvankäsittelikä 478

      Kuten täällä jo yksi vastasi, että unohda koko juttu, niin yhdyn ihan samaan.

      Sinulla on kaikki peruskäsitteetkin ihan sekaisin!!

      Mikä pakko on tehdä Adoben ohjelmalla / ohjelmilla se kotisivu??
      Mistä sen olet päähäsi saanut?

      Adobe on iso ohjelmatalo, joka tekee ohjelmia yhteen jos toiseenkin graafiseen käyttöön.
      PhotoShop on niistä yksi, jonka versioita on CS 2, CS3, CS4, CS5 mutta tuo Photoshop on nimensäkin mukaan vain KUVANKÄSITTELYOHJELMA.
      Sillä voit korkeitaan muokata kuvia sinne nettisivuillesi sopiviksi.

      Sen jälkeen tulee taas ihan eri joukko ohjelmia niin Adoben kuin muidenkin tekeleitä, joilla niitä nettisivuja tehdään.
      Se on kokonaan eri juttu, ja sitä et jaksa tässä lukea jos lähden ne rautalankamallilla sinulle vääntämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe