Kuinkakohan pitkälle tuo kelan yleinen asumistukilaskuri pitää paikkaansa? Voiko siihen yhtään luottaa? Jos tietää tarkalleen kaikki laskurissa tarvittavat tiedot (paikkakunnan, koon, vuokran, valmistumis-/parantamisvuoden jne)
Erosimme kihlattuni kanssa ja nyt yritän löytää vuokraasuntoa itselleni ja pienelle tytölleni. Saan ainoastaan minimi äitiyspäivärahan eli 551€/kk (brutto) eli asumistuki olisi tarpeen koska asunnot joita olen katsonut (isot yksiöt ja kaksiot) maksavat 500-600€/kk.
Äitiyspäivärahan lisäksi saan kyllä lapsilisää ja elatustukea (mieheni ei suostu maksamaan elatusmaksuja) mutta kelan ohjeiden mukaan niitä ei oteta huomioon. Eli niitä ei lasketa tuloiksi.
Kelan laskurista..
5
847
Vastaukset
- LauraXX
Minulla ainakin on Kelan laskuri pitänyt paikkansa, kun olen laskenut hakemusta tehdessäni ja sitten saanut päätöksen Kelalta.
Lapsilisää ja elatustukea ei tosiaankaan oteta tuloiksi asumistuessa. Ainoastaan sulla tuo äitiyspäiväraha. - on............
Kyllä se asumistukilaskuri on paikkansapitävä, silloin kun siihen laittaa kaikki tiedot oikein.
- asafggggg
Mulla heitti noin 100€ verran todellisesta asumistuen määrästä vaikka tiedot oli kaikki oikein laitettu.
- 27
Asumistukilaskuri pitää paikkansa josko vaan osaatte arvioida bruttokuukausitulonne kuten Kela arvio.
Eli kun asumitukilaskuriiin syöttää luvut kuten Kelankin virkailija arvioi bruttotulonne, niin sitten laskuri laskee oikein.
Mutta nyt vaan on kysymys siitä, että kuinka kaunis ja komea Kela arvio bruttotulonne per kk.
Eli teidän ja Kelan välillä saattaa olla hiukan erimielisyyttä siitä, että mitä ovat ns. Kelan arvioimat bruttotulot
teidän arvioonne verrattuna.- ap
Minulla kun ei tällä hetkellä ole mitään muita tuloja kuin kelan tuet.. Eli äitiyspäiväraha, lapsilisä ja elatustuki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791