päivien virrasta:
Saari autio, pieni keskellä merta
Sitä kaukaa kun katsoo, niin joka
ainoa kerta
Tämä tapahtuu
Ei katsojan silmä kaikkea huomaa
Vain tomua, roskaa tuulen tuomaa
Tämä aina tapahtuu
Laiva hiljalleen kohti saarta lipuu
Voimallaan veden suolaisen rannalle heittää
Vesi viileä tomun, roskan allensa peittää
Tämä tapahtuu, sama kaava itseään toistaa
Vesi viileä tuo, tomun ja roskan
Tämän kaiken, se silmästä katsojan poistaa
Saari autio, niin pieni
Yksin keskellä merta
Alla tomun ja roskan
Säteet hehkuvat loistaa
Tämä tapahtuu, tämä aina tapahtuu
Aamun aatos
2
190
Vastaukset
Kuin suuremman laivan kuvaus merellä mutta hyvin
pian myös sisävesiliikenteessä tapahtuvaa.
Tämä voi olla totta mutta myös kuvitelmaa että
myös omaa sisäistä oman kehonvirtaa,mitä meissä
jokaisessa tapahtuu päivittäin.
Sanoisin että kaikille edm.omille kuvilleni hyvin
runosi sopeutuu kuin hienosti olet tuota kuvaillut.
Hyvä runo josta pidän !- Tähtis 98
saanen vielä aukaista aatostani.
Nämä lauantai -aamut ovat aika kummallisia, sellaisia rajaveto -aamuja. Ajatukset ovat vielä arjessa tai siis työssä, jonka pohjalta tuo runokin syntyi. Mutta juurihan itsekin tajusin, että ihan oikeasti sen sisällä vellookin neljä eri jutun juurta.
Eli kait ne siellä takaraivossa, näissä kaikissa ulottuvuuksissa alunperin, piilikin. (Tosin Sinä hiven vielä avitit).
Tässä kohtaa tulikin mieleeni, että jospa nyt esimerkiksi tämän runon saisi ihan itse lausua, niin sillä lausunnalla saisi ne eri ulottuvuudetkin erittäin hyvin esiin tuotua. Sillä painotuksella, tarkoitan.
Joten.
Runon kirjoittaminen, lukeminen tai lausunta ja vieläpä kuka lausuu (kirjoittaja tai 'vain' lukija) on aika mielenkiintoinen yhtälö! Mutta juuripa tästä syystä runo onkin, pienuudestaan huolimatta, aika suuri?
Oli hyvä juttu, kun luit sen omasta näkökulmastasi tarkasteltuna! Koska sen kautta löysin sen neljännen ulottuvuuden!
Ps. Ja eikun arjesta toisenlaiseen arkeen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1242176
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h282086- 1582024
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue181432- 511027
- 18989
- 86975
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23895- 114884
Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon34843