Lueskelen palstaa säännöllisesti ja on tosi ikävää, että yksi kodin kalleimmista hankinnoista tuntuu vaikealta, tulee rahastuksen makua, kukaan ei auta, tiedot ovat mitä ovat. Kun minä teen kauppaa, asiakas päättää, mutta minä annan ajatuksia - ja paljon. Sanon aina, että kannattaa miettiä, jos ei ole varma. Ota aikaa. Päätä kun olet varma. Ikinä en ´"vaadi " nimeä paperiin, asiakas ostaa mistä itselleen sopivimman saa. Yksi kuitenkin vaan ostetaan. Aina se ei voi olla minun, usein on. Tunnen muut keittiömerkit ja valmistajat, olen myýnyt muitakin kuin nykyistä ja olen rakentanut. Hyvännäköisen ei tarvitse olla kallista, mutta jos haluaa sijoittaa, kaikkea löytyy! Pieneenkin keittiöön voi tehdä useampia erilaisia suunnitelmia. Autan kodinkonevalinnoissa, tiedän edut ja haitat, mutta asiakas ostaa mistä haluaa. Jos saa edullisemmin muualta, onhan se järkevää ostaa sieltä.
- Materiaaleissa. ovissa, tasoissa, hanoissa, saranoissa on eroja, mutta niin on tarpeissakin. Hinnoissa on eroja, eroihin on selvät syyt. Niissäkin osaan auttaa. Vaikka keittiö näyttää ihan samalta ovia myöten, hintaero saattaa olla tonnin luokkaa - eikä sitä eroa pysty näkemään kuin ammattilainen. Minäkin osaan piirtää samalla ovimallilla kaksi ihan saman näköistä keittiöstä, joiden hinta keskenään on ihan eri - ja kyse ei ole hinnoittelusta vaan siitä, mistä keittiö koostuu.
Joskus asiakaskin voi katsoa peiliin ja miettiä, mitä haluaa ja mitä voi saada. Aina se alin hinta ei ehkä olekaan edullisin. Keittiömyyjissä on ihan työlleen antautuneitakin ihmisiä, joille lopputulos on tärkeä. Oikeasti tämä työ on kivaa, on mukavaa luoda uutta, saada ihmisille hyvä mieli onnistuneesta projektista. Virheitä tapahtuu, itsellekin, niin asiakkaalle kuin myyjällekin, vaikka kuinka tarkka yrittäisi olla. Tehdaskin mokaa joskus. Me ollaan ihmisiä! Mutta minun periaatteeni on, että kaikki hoidetaan kuntoon. Virheet ovat kurjia, mutta keittiö (tai mikä tahansa kodin kaluste, wc, komerot, vaatehuone, tms) koostuu niin monesta komponentista, että joskus vaan jotain voi sattua.
Minulla itselläni vuosia sitten viimeisen vetimen tuleminen kesti kaksi vuotta -oli iso keittiömerkki kyseessä.
Itse pyrin toimittamaan sen vetimen - jos puuttuu - totisesti nopeammin!
Tsemppiä remppaajat ja rakentajat!
olen keittiömyyjä
15
2771
Vastaukset
- Isä 55v
Jos haluaa varmasti (melkeen) onnistuvan kyökkirempan, ja kaapistot, pitää mennä Saksalaisen tai Italialaisen firman puheille. Halpaa kun etsii, niin Ikeaan.
Ensimmäisessä kodissa Asko, uskomatonta roskaa.
Toisessa P saksasta, 4 vuoden asumisen jälkeen seuraava asukas sai edelleen täydellisessä kunnossa olevan kyökin.
Kolmannessa kodissa oli Topi-keittiö, kun revittiin se alas, niitä ei juuri tarvinnut kuin nykäistä, niin koko systeemi romahti alas.
Arvatkaa 2 kertaa mitkä me sinne asennetteiin? P Saksasta Mielen koneilla. Ja pelittää!!!
Tyttären ekaan kotiin laitettiin Ikean halpis, ihan tietoinen valinta, hinta/laatusuhde on täydellistä parempi.
Tämäkö on sitä kuuluisaa Suomalaista laatua??- onhan niitä eroja
P Saksasta = paskastas ?
Laadussa on eroja, mutta kannattaako maksaa 50 vuotta kestävistä saranoista, kun keittiö rempataan kuitenkin 20 vuoden välein?
- nöyrä11
Hyvä myyjä kuuntelee mitä asiakas tarvitsee. Hän on vilpittomästi oma itsensä ja osaa asiansa. Hän tuntee tuotteensa ja pitää työstään. Hyvä myyjä tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Hän myös tuntee mitä kilpailevat tuotteet ja mitä niiden edut ja heikkoudet ovat. Hyvä myyjä ei koskaan nolaa asiakastaan. Hän ymmärtää olla puhumatta niin, että asiakas tuntisi itsensä tyhmäksi. Vain tasavertaisessa myyntikontaktissa voidaan saavuttaa hyviä tuloksia.
Henkilökohtaisella myyntityöllä voidaan vaikuttaa ostajaan kaikkein tehokkaimmin. Se johtuu vuorovaikutteisuudesta ja siitä, että hyvä myyjä voi poistaa asiakkaan epävarmuuden. Hän voi vastata kysymyksiin juuri siinä tilanteessa, kun asiakas tarvitsee niihin vastauksia.
Kuka tahansa ei voi olla hyvä myyjä, mutta myyntitaitojaan voi kehittää. Esimerkiksi yrittäjä, joka ei ole varsinainen myynnin ammattilainen, voi kuitenkin olla erinomainen oman tuotteensa myyjä. Näin on erityisesti, jos hän uskoo tuotteeseensa, on asialleen omistautunut ja on valmis oppimaan hyväksi myyjäksi.- "Kanttorila"
Ensimmäisessä lauseessa se tuli. "Hyvä myyjä kuuntelee".
Sen takia meillä on kaksi korvaa, että kuuntelisimme. Hyvä myyjä osaa myös kysyä, mutta ei saa rakastaa omaa ääntään. Anna asiakkaan puhua. Ei tarvitse olla koko aikaa äänessä amerikkalaiseen tyhmään äää....öööö.... blaaa blaaa -tapaan.
Meidän keittiökauppiaamme osasi edelle luetellut taidot ja kaupat syntyivät.
Uuden keittiömme asennus alkaa 24.5.
I-HA-NAA !!
- :Totuus.
Tosiasia kuitenkin on, että myyjät on provikkapalkalla. "halvin ei ole edullisin" tarkoittaa täsmälleen samaa kuin "kalliimmasta myyjä saa isompaa palkkaa"
En luota missään asiassa millään alueella myyjiin pätkääkään. Niitten työ on myydä ja tietenkin sellaista, mistä saaavat itse parhainta palkkaa ja firma suurimman katteen. Kaikki muu lässytys on ainoastaan lässytystä.- varmaonvarma
kanatta varmaan tehdä kaikki ihan itse.kun apua tarvitset kysy politikolta.
- taidat olla paras
ei kaikki ole provikkapalkalla! Miksei joku voisi oikeasti ajatella toisen parasta?
- Pena-
taidat olla paras kirjoitti:
ei kaikki ole provikkapalkalla! Miksei joku voisi oikeasti ajatella toisen parasta?
Alalla on monia ihmisiä jotka todella pitävät työstään, ei niinkään palkan takia vaan siksi että pääsee tekemään työtä ihmisten kanssa sekä osaltaan toteuttamaan heidän unelmaansa.
Työtähän tehdään toki rahankin takia mutta pitää sen antaa sisältöä elämään muutenkin, siellä kun vietetään aikaa kuitenkin useita tunteja viikossa. - :Totuus
Pena- kirjoitti:
Alalla on monia ihmisiä jotka todella pitävät työstään, ei niinkään palkan takia vaan siksi että pääsee tekemään työtä ihmisten kanssa sekä osaltaan toteuttamaan heidän unelmaansa.
Työtähän tehdään toki rahankin takia mutta pitää sen antaa sisältöä elämään muutenkin, siellä kun vietetään aikaa kuitenkin useita tunteja viikossa.Kauppa haluaa tulosta, ei se tee hyväntekeväisyyttä. Jos myyjällä huono myyntitulos, entinen myyjä. Jos kauppa käy ja tulosta tulee, töissä oleva myyjä. "Älä meidän kaupasta osta, naapurissa parempaa laatua halvemmalla". Outojuttu, tollasta en ole ikinä kuullut :DDDDD
- Penalle pisteet
:Totuus kirjoitti:
Kauppa haluaa tulosta, ei se tee hyväntekeväisyyttä. Jos myyjällä huono myyntitulos, entinen myyjä. Jos kauppa käy ja tulosta tulee, töissä oleva myyjä. "Älä meidän kaupasta osta, naapurissa parempaa laatua halvemmalla". Outojuttu, tollasta en ole ikinä kuullut :DDDDD
Hyvä Pena!!! Täysin samaa mieltä! Ja yleensä myyjä, joka tykkää työstään ja toteutaa unelmia, myös on hyvä myyjä... Muuten - minulle on kyllä sanottu (yksi hyvä myyjä) että ota nämä meiltä, mutta tämän saat halvemmalla naapurista ja paremman jostain muualta... Tuli hyvä kokonaisuus!
Penalle pisteet kirjoitti:
Hyvä Pena!!! Täysin samaa mieltä! Ja yleensä myyjä, joka tykkää työstään ja toteutaa unelmia, myös on hyvä myyjä... Muuten - minulle on kyllä sanottu (yksi hyvä myyjä) että ota nämä meiltä, mutta tämän saat halvemmalla naapurista ja paremman jostain muualta... Tuli hyvä kokonaisuus!
... ja kaikki samasta keskusliikkeestä. Hitsi kunihmiset on sinisilmäisiä- Kuka Pena?
- penalle pisteet
:Totuus. kirjoitti:
... ja kaikki samasta keskusliikkeestä. Hitsi kunihmiset on sinisilmäisiä- Kuka Pena?
ei sunkas elämä helppoo oo, kun kaikkee pitää epäillä. Tulepas minulle keittiökaupoille, niin saat hyvää palvelua, asiallisen hinnan, tietoa ja unelmia, faktaa, - ja voithan tietysti istuttaa koivuja appiukon pellon reunaan ja odottaa että sato kasvaa ja alkaa vääntää lautaa omasta puusta... eipä kukaan pääse kusettamaan...
penalle pisteet kirjoitti:
ei sunkas elämä helppoo oo, kun kaikkee pitää epäillä. Tulepas minulle keittiökaupoille, niin saat hyvää palvelua, asiallisen hinnan, tietoa ja unelmia, faktaa, - ja voithan tietysti istuttaa koivuja appiukon pellon reunaan ja odottaa että sato kasvaa ja alkaa vääntää lautaa omasta puusta... eipä kukaan pääse kusettamaan...
Omista puista tehtyjä huonekaluja. Mutta siitä olen ehdottomasti sitä, mieltä, että kaupan "asiakaspalveluhenkilö" ansaitsee elantonsa tekemällä hyvää tulosta. Ei huonoa. Ja se siitä luottamuksesta "asiakaspalvelijoihin".
- sesiitä
:Totuus. kirjoitti:
Omista puista tehtyjä huonekaluja. Mutta siitä olen ehdottomasti sitä, mieltä, että kaupan "asiakaspalveluhenkilö" ansaitsee elantonsa tekemällä hyvää tulosta. Ei huonoa. Ja se siitä luottamuksesta "asiakaspalvelijoihin".
totuus on. tyhmintä juttua mitä olen kuullut.
- vissi on näin
Täyttä potaskaa sinun kirjoituksesi. Itse en koskaan ajattele myyjälle jäävää palkkaa vaan, ja ainoastaan että asiakas saisi sen mitä on ostamassa ja hiukan enemmän. Miten voit myydä 30.000 euron keittiön jos asaikas on ilmoittanut budjetikseen max 10.000 euroa. Sellainen myyjä joka ajattelee vain omaa palkaa, ei tällä alalla kauaa pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182587100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381592Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 301222
- 261151