Moi!,
Olen menossa Viroon. Mökkimme on siellä, ja haluaisin tietää, että onko Virossa suuri, vaiko pieni hepatiittiriski. Olen 10-vuotias, ja olen pienestä pitäen reissannut Virossa. Ajattelin vaan, että jos ajattelee positiivisesti, niin, että olenhan parivuotiaanakin syönyt multaa yms :DD Viisivuotiaanakin Viron mummonikin (puhuu Viroa, osaan itsekin, isäni syntynyt Tallinnassa, vaarini joutui pakenemaan Karjalasta Viroon) ihan normaalisti kuin nytkin sanoo, että kädet pitää pestä. Olen I H A N samanlailla täällä Suomessakin reagoinut käsihygieniassa (eli en ole käyttänyt käsidesiä), mutta olen siltikin ruvennut nyt isompana sitä miettimään. Enhän sitä viisivuotiaana tajunnut, vaan leikkiä temmelsin niinkuin lasten pitääkin. Ylireagoinko, vai mitä? En vielä Espanjanreissullakaan, enkä Unkarin siitä huolehtinut sen kummemmin. Nyt olen vain ruvennu varmaan ylireagoimaan..? Lähdemme sinne parin päivän päästä, Keskiviikkona illalla. Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Viron hepatiittiriski
Tyttö tuollainen
1
651
Vastaukset 1
- 1+1
ottanut ensim. hepatiittirokotukseni nimenomaan kys.maahan mennessäni. (mullan syömisellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä....)
Jos kerran olet 10 vuotias, niin vanhempiesihan tuollaiset asiat kuten rokotukset ym. pitäisi hoitaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1202512Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???401772Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6991177- 1081042
- 72998
- 98956
- 48895
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk86819- 97816
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik34771