Koukku pitäisi hommata, mutta hanke on vielä ihan alkutekijöissään. Onko kukaan vertaillut vetokoukun ja asennuksen hintoja? Automaan sivuilla kerrotaan näin:
Vetokoukku Kovil, irroitettavalla nupilla
Varusteen hinta: 315.00 €
Asennushinta: 132.60 €
Hinta yhteensä: 448.00 €
Kumpikohan tulisi edullisemmaksi:
- varaosaliike vai
- Pököttimyyjä (jolta ass-kortilla boonusta ;-D )
307 SW ja vetokoukun asennus
24
42271
Vastaukset
- Liike
Saat sen varaosaliikkeestä jollain 300 €:lla asennettuna.
- Jii
Ettei tulisi ongelmia kytkentöjen kanssa. Osaako varaosaliike ohjelmoida väylät kuntoon?
- Sähkö
Ei taatusti osaa, mutta mahtaakohan merkkikohtaisella johtosarjalla kytketty vetokoukku tarvita mitään ohjelmointeja vaikka väyläsähköt autossa olisikin.
Tuskin merkkiliikkeessäkään tehdään muuta kuin pultataan koukku kiinni ja lykätään johtosarjan pistoke auton pistokkeeseen.
Asennetaan niitä itsekkin. - RIPE
Sähkö kirjoitti:
Ei taatusti osaa, mutta mahtaakohan merkkikohtaisella johtosarjalla kytketty vetokoukku tarvita mitään ohjelmointeja vaikka väyläsähköt autossa olisikin.
Tuskin merkkiliikkeessäkään tehdään muuta kuin pultataan koukku kiinni ja lykätään johtosarjan pistoke auton pistokkeeseen.
Asennetaan niitä itsekkin.Kerran säästiin väärässä paikassa ja otin halpakoukun uuteen autoon.
Vanhaan autoon koukku kannattaa asennuttaa varaosa liikkeessä, mutta näissä uusissa on tota tekniikkaa niin paljon, jotta ei kannattane antaa tee - se - itse - miehen asentaa. - Leo70
RIPE kirjoitti:
Kerran säästiin väärässä paikassa ja otin halpakoukun uuteen autoon.
Vanhaan autoon koukku kannattaa asennuttaa varaosa liikkeessä, mutta näissä uusissa on tota tekniikkaa niin paljon, jotta ei kannattane antaa tee - se - itse - miehen asentaa.Mitä se halpakoukku aiheutti uuteen autoosi?
- HPu
Eipä tuossa 307SW mallissa taida vetokoukun asentaminen niin kovin vaikeata olla.Eikä takavaloissa mun mielestäni ole väylä liitäntöjä ei niitä ainakaan ohjelmoida tarvitse kun asentaa.Kovilin koukkuja asennetaan meillä ovat ainakin helppoja kytkeä töpselit vain paikoilleen.
- pököisti
Ostin koukun tarvikkeena 130 euroa ja sähkösarjan merkkiliikkeestä 50 euroa. Töpseleille on valmiit paikat ja tyhmäkin osaa kytkeä ne ja hyvin on toiminut. Vähän yritystä niin säästää pitkän pennin!
- HPu
on hyvä idea säästää sen merkkikoukun hinnan mutta pääsee yhtä helpolla sähkökytkennöissä.On pirun kallista rautaa tuo kovilin rauta meinaan.
- pököisti
HPu kirjoitti:
on hyvä idea säästää sen merkkikoukun hinnan mutta pääsee yhtä helpolla sähkökytkennöissä.On pirun kallista rautaa tuo kovilin rauta meinaan.
Eiköhän tuo kärri tule tuolla perässä halvemmallakin raudalla.
- Koukku
Eikä se Kovilin koukusta huonoa halpiskoukkua vaikka sen ostaa/asennuttaa halvemmalla tarvikeliikkeessä kuin merkkiliikkeessä.
Sama tuote, eri hinta.- HINTOIHIN
Hainpa vm. -04 307 SW:hen pitkien etsintöjen jälkeen koukun merkkiliikkeestä. Sattui olemaan KOVIL-merkkinen ja hinta oli alhaisin vertailemistani, 130 euroa. Sähkösarjan sain hintaan 38 €. Vuosimallista -05 lähtien sähkösarja on monimutkaisempi ja hinta on yli 150 €.
Asensimme koukun ja sähkösarjan kaverin kanssa ja asennus sujui ilman sen suurempia ongelmia vajaassa kolmessa tunnissa. Takapuskuri (muovia) irti, takavalon umpiot irti, pari pulttia irti ja koukku paikoilleen. Sähkösarjan asennus sujui ihan hyvin myös: muutama ruuvi ja muoviosa irti ja pistokkeet kiinni.
Puskuriin jouduimme ennen takaisinasennusta tekemään pienen loven koukun kohdalle. Se hoitui lähinnä saksilla, eikä lovi näy, kun puskuri on paikoillaan.
Homma oli helppo ja uudestaan tehtynä minulta menisi siihen aikaa ehkä pari tuntia korkeintaan. - 307 sick
HINTOIHIN kirjoitti:
Hainpa vm. -04 307 SW:hen pitkien etsintöjen jälkeen koukun merkkiliikkeestä. Sattui olemaan KOVIL-merkkinen ja hinta oli alhaisin vertailemistani, 130 euroa. Sähkösarjan sain hintaan 38 €. Vuosimallista -05 lähtien sähkösarja on monimutkaisempi ja hinta on yli 150 €.
Asensimme koukun ja sähkösarjan kaverin kanssa ja asennus sujui ilman sen suurempia ongelmia vajaassa kolmessa tunnissa. Takapuskuri (muovia) irti, takavalon umpiot irti, pari pulttia irti ja koukku paikoilleen. Sähkösarjan asennus sujui ihan hyvin myös: muutama ruuvi ja muoviosa irti ja pistokkeet kiinni.
Puskuriin jouduimme ennen takaisinasennusta tekemään pienen loven koukun kohdalle. Se hoitui lähinnä saksilla, eikä lovi näy, kun puskuri on paikoillaan.
Homma oli helppo ja uudestaan tehtynä minulta menisi siihen aikaa ehkä pari tuntia korkeintaan.Asensin itse motonetin halpiskoukun joka on irrotettavaa mallia. Aikaa meni yhdeltä 6h. Suurimpia ongelmia olivat muovipeltien painoliittimien/muovimutterien paskaksi meneminen ja muu muovin kovettuneisuus jolloin niiden kanssa joutui tekemään mcgyver-temppuja. Paikat on valmiina rungossa ja ei muuta kun aiempina päivinä raapii massaukset ja paskat pois kiinnityskohdista porakoneen kärjessä olevalla teräsharjalla sekä maalaa ruostemaalilla ja antaa kuivua viikon. Sitte puskuri pois ja ja muut härpäkkeet ja koukku kiinni. Tässä minun mallissani ei tarvitse puskuria veistellä vaan koukku tulee nätisti puskurin alta. Ei ole kahteen vuoteen vielä ottanut minnekään katukivetyksiin kiinni eli ei laske merkittävästi muovisen puskurin alimman kohdan alapuolelle. About viitisen senttiä. Sähköhommat tosi simppelit. Maksoin pari sataa koko hommasta ja firmoista sain tarjouksia 500-800 euroa. Useassa firmassa haukuttiin motonetin kamat puhelimessa vaikka en itse edes ottanut puheeksi. Eli tietävät, että sieltä haetaan kuitenkin. Uudestaan tehtynä multa menisi 3-4h.
- -05 alkaen
HINTOIHIN kirjoitti:
Hainpa vm. -04 307 SW:hen pitkien etsintöjen jälkeen koukun merkkiliikkeestä. Sattui olemaan KOVIL-merkkinen ja hinta oli alhaisin vertailemistani, 130 euroa. Sähkösarjan sain hintaan 38 €. Vuosimallista -05 lähtien sähkösarja on monimutkaisempi ja hinta on yli 150 €.
Asensimme koukun ja sähkösarjan kaverin kanssa ja asennus sujui ilman sen suurempia ongelmia vajaassa kolmessa tunnissa. Takapuskuri (muovia) irti, takavalon umpiot irti, pari pulttia irti ja koukku paikoilleen. Sähkösarjan asennus sujui ihan hyvin myös: muutama ruuvi ja muoviosa irti ja pistokkeet kiinni.
Puskuriin jouduimme ennen takaisinasennusta tekemään pienen loven koukun kohdalle. Se hoitui lähinnä saksilla, eikä lovi näy, kun puskuri on paikoillaan.
Homma oli helppo ja uudestaan tehtynä minulta menisi siihen aikaa ehkä pari tuntia korkeintaan.307:aan on tullut ns. täys-CAN väylä sähköt. Siksi sähkösarja monimutkaisempi ja asennuskin voi olla hankalampaa. Järjestelmä voi vaatia tiedon uudesta laitteesta.
- 307 sick
-05 alkaen kirjoitti:
307:aan on tullut ns. täys-CAN väylä sähköt. Siksi sähkösarja monimutkaisempi ja asennuskin voi olla hankalampaa. Järjestelmä voi vaatia tiedon uudesta laitteesta.
Tämä on kyllä totta, että valmistaja yrittää saada itsenäistä asentamista loppumaan, mutta netistä toisaalta saa monenlaista vihjettä ja vinkkiä, jos amerikan kieltä osaa. Ei kun surffaamaan ja selvittämään asetetut esteet ja taas tulee säästöä 400 euroa.
- sikaniska sörssis
307 sick kirjoitti:
Asensin itse motonetin halpiskoukun joka on irrotettavaa mallia. Aikaa meni yhdeltä 6h. Suurimpia ongelmia olivat muovipeltien painoliittimien/muovimutterien paskaksi meneminen ja muu muovin kovettuneisuus jolloin niiden kanssa joutui tekemään mcgyver-temppuja. Paikat on valmiina rungossa ja ei muuta kun aiempina päivinä raapii massaukset ja paskat pois kiinnityskohdista porakoneen kärjessä olevalla teräsharjalla sekä maalaa ruostemaalilla ja antaa kuivua viikon. Sitte puskuri pois ja ja muut härpäkkeet ja koukku kiinni. Tässä minun mallissani ei tarvitse puskuria veistellä vaan koukku tulee nätisti puskurin alta. Ei ole kahteen vuoteen vielä ottanut minnekään katukivetyksiin kiinni eli ei laske merkittävästi muovisen puskurin alimman kohdan alapuolelle. About viitisen senttiä. Sähköhommat tosi simppelit. Maksoin pari sataa koko hommasta ja firmoista sain tarjouksia 500-800 euroa. Useassa firmassa haukuttiin motonetin kamat puhelimessa vaikka en itse edes ottanut puheeksi. Eli tietävät, että sieltä haetaan kuitenkin. Uudestaan tehtynä multa menisi 3-4h.
Olen hommannut monet koukut ja asentanutkin itse niitä.
Sieltä saa kyllä hyvän laatuisia koukkuja esim: Felox, Thule .
Korjaamot ja muut liikkeet haukkuu sen taikia niitä kun IHMISET eivät osta heidän kauttaan ja raha ei jää siten heille.
Onhan se selvää että niitä vituttaa kun eivät pysty sellaiseen hintaan myymään mitä Motonet myy.
Vituttais muakin jos olisin kovan hinnan kiskuri...
Ostakaa sieltä mistä halvimmalla saatte, ne kestää suurimman osan ihmisten käyttö tarpeesta.
Ja jos kovempia kuormia pitäis kestää niin silloin PITÄÄ olla rahaa myös maksaa!! - ÖSÖP
307 sick kirjoitti:
Asensin itse motonetin halpiskoukun joka on irrotettavaa mallia. Aikaa meni yhdeltä 6h. Suurimpia ongelmia olivat muovipeltien painoliittimien/muovimutterien paskaksi meneminen ja muu muovin kovettuneisuus jolloin niiden kanssa joutui tekemään mcgyver-temppuja. Paikat on valmiina rungossa ja ei muuta kun aiempina päivinä raapii massaukset ja paskat pois kiinnityskohdista porakoneen kärjessä olevalla teräsharjalla sekä maalaa ruostemaalilla ja antaa kuivua viikon. Sitte puskuri pois ja ja muut härpäkkeet ja koukku kiinni. Tässä minun mallissani ei tarvitse puskuria veistellä vaan koukku tulee nätisti puskurin alta. Ei ole kahteen vuoteen vielä ottanut minnekään katukivetyksiin kiinni eli ei laske merkittävästi muovisen puskurin alimman kohdan alapuolelle. About viitisen senttiä. Sähköhommat tosi simppelit. Maksoin pari sataa koko hommasta ja firmoista sain tarjouksia 500-800 euroa. Useassa firmassa haukuttiin motonetin kamat puhelimessa vaikka en itse edes ottanut puheeksi. Eli tietävät, että sieltä haetaan kuitenkin. Uudestaan tehtynä multa menisi 3-4h.
Tein hintakartoituksen 307 sw pösön koukusta, sähköistä ja asennuksesta Kuopio - Siilinjärvi alueella. Halvin tarjous kokopaketista Laakkoselta 450 € (kiinteäkoukku). Pikkupajat pyyteli asennuksesta pelkästään 250- 300 €. 2005 mallista alkaen ei käy se 39,90 € piuhoitus vaan 180 € sähköt.
- peugeot varaosamies
307 sick kirjoitti:
Tämä on kyllä totta, että valmistaja yrittää saada itsenäistä asentamista loppumaan, mutta netistä toisaalta saa monenlaista vihjettä ja vinkkiä, jos amerikan kieltä osaa. Ei kun surffaamaan ja selvittämään asetetut esteet ja taas tulee säästöä 400 euroa.
vanhanmallisissa 307 viimeisissä on tavattu myös uusia sähköjä jotka vaativat testerillä ohjelmoinnin(60€) . Uudenmalliset sähköt tunnistaa linkkuveitsi avaimesta. Niin ja mitä vetokoukkuihin tulee niin kovil on paras koukku soveltuvuudeltaan peugeotteihin vaikka maksaa koska on kotimaista työtä.
- seinari
kysy www.koukkupaja.fi. siellä on kohtuuhinnat. tai pääsee myös osoitteella www.vetokoukku.com
- Riksi
Muutamat vetokoukut asennettuani ajattelin, että kyllähän tuon pösö 307 SW (vm.2006) vetokoukunkin saa asennettua, vaikkakin siinä on tuo uudempi sähköjärjestelmä eli väyläsähköt.
Rauta meni helposti paikoilleen, mutta piuhojen kanssa piti syventyä hiukan enemmän.
Loppujen lopuksi, kun kaikki oli paikoillaan, niin autossa toimivat kaikki valot, mutta peräkäryssä toimivat ainoastaan vilkut.
Osaisiko kukaan neuvoa, mitenkä saisi myös peräkärryn taka- ja jarruvalot toimimaan? Kiitokset jo etukäteen- salmeenius
www.rengaskeskus.com asentaa myös vetokoukut
- kova kovaa vastaan
Itse tilasin tuolta thulen koukun sähkösarjoineen ja hinta oli rahteineen parisatkua halvempi kuin suomessa. Posti toi viidessä päivässä kotiovelle. Asennus n 3,5h ohjelmoinissa käyttö 50€. Väyläsähköjä asentaessa kunhan muistaa irroittaa autonakun irti ja lukee asennusohjeet huolella (Täältä tuli paperisena ja DVD versio) niin mikään ei mene pieleen jollei ole todella yksinkertanen ja alkaa tekemään toisin mitä ohjeissa on.
Vaikka kehutaan Suomalaisten valmistamia koukkuja niin miksi ne ruostuvat parissa vuodessa ja ne on valmistettu pehmeämmästä metallista?
http://www.bertelshofer.com/- kova kovaa vastaan
Se ohjelmointi tekee vain sen että peruutustutka ja auton takasumuvalo ei toimi vaunun ollessa kytketynä auton sähköjärjestelmään. Osalla pikkupajoilla ei ole automerkin vaatimaa ohjelmaa niin ne jättävät sen tekemättä ja ohjelman muutoksen puutteen huomaa sitten kun laittaa pakin päälle ja hälyttimet huutaa kärryn läsnäoloa (muuta haittaa ei ole). Pelkkä vetokoukku jää useissa autoissa kuoleeseen kulmaan, kun on niin lähellä.
- Anonyymi
Westfalia Vetokoukku Kiinteä ruuvatulla kuulaosalla - PEUGEOT 307 uusi 85.67E
- Anonyymi
Peugeotteihin kannattaa vetokoukku asentaa eteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla583939- 512780
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162073- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141887Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841629Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3561480Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81416- 581187