Neidonhiuspuu

Kokeilija

Onko kellään kokemusta Ginkgo Bilboa:sta? Jos on
niin kertokaa.

10

4851

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutarhailija

En muista nähneeni ulkona kasvavia neidonhiuspuita Suomessa. Pohjoisessa Keski-Euroopassa (esim Belgiassa) ne kyllä pärjäävät mainiosti. Voisi onnistua isossa ruukussa siten , että viet talveksi suojaan viileään paikkaan. Kaverini kokeili Vaasassa, mutta ulkona talvehtiminen ei onnistunut. Tietysti jos olet ihan etelärannikolla tai saaristossa, kannattaa yrittää etenkin jos paikka on vielä suojainen. Kovin suuria odotuksia ei kyllä kannata elätellä. Ehkä tästäkin muinaisjäänteestä kehitellään tulevaisuudessa kestävämpiä lajikkeita. Olisihan Ginko mainio lisä pihapuuvalikoimaan erikoisine lehtineen ja kauniine runkoineen.

• Jansim

Yksi iso Ginko kasvaa Tallinnassa. Itselläni on paljon taimia, jotka ovat olleet ulkona koko vuoden. Viisivuotiaita Ginkoja olen istuttanut Sipoon metsään ja ne voivat hyvin. Lisätietoja Ginkosta: Puutarha Oranje Garden, Soukka, kotisivu www.oranjegarden.fi, havupuut.

• puutarhuri1
        Jansim kirjoitti:

Yksi iso Ginko kasvaa Tallinnassa. Itselläni on paljon taimia, jotka ovat olleet ulkona koko vuoden. Viisivuotiaita Ginkoja olen istuttanut Sipoon metsään ja ne voivat hyvin. Lisätietoja Ginkosta: Puutarha Oranje Garden, Soukka, kotisivu www.oranjegarden.fi, havupuut.

Hyvä Jansim,näin muutaman vuoden jälkeen,ovatko ginkosi vielä hengissä?
        Olen Sipoosta myöskin ja miettinyt kannattaako kyseinen puu istuttaa pihalle vai kasvattaa vain isossa ruukussa?

• ihmeessä ,missä sitten asutkin

Eräällä ystävälläni on Helsingin liepeillä, hän suojaa sen talveksi ja hyvin on pärjännyt.

• Kokeilija

taimen Kauppilan Puutarhakeskuksesta Turusta.
      Taimessa olevassa lapussa oli vyöhykemerkintä
      I ja ( II ). Aion istuttaa sen Mynämäelle aurinkoiseen rinteeseen.
      Hinta oli muuten 12.90 e.

• puutarhailija

kaverini muisti, että Tukholman kasvitieteellisessä puutarhassa on aika isoksi puuksi kasvanut neidonhiuspuu, joka on siis talvetkin ulkona

• ginkgo

menestyy Tukholmassa ja Tallinnassa hyvin, pieni puu on Hgin Kasvitieteellisessäkin. kokeile jos ilmasto on suotuisa.

• saniaismänty

Helsingin Kaisaniemessä kasvitieleellisessä puutarhassa on kaksi ulkona (jo vuodesta 1998 saakka ulkona talvetkin) kasvavaa neidonhiuspuuta (Ginkgo biloba). Toinen niistä on yli viisi metriä korkea rungon ympärysmitta rinnan korkeudelta jotain 30 cm.

• Kasvit on pop

Hei
      mulla on Vantaalla eteläpihalla yksi ihanainen, nyt oli toista talvea. Eka talvi meni hyvin ihan lumella suojaten, keväällä silmut suht myöhään että luulin jo että peli oli menetetty mutta onneksi ei. Tämä talvi arveluttaa kun ei ollut lunta millä suojata.
      Se on ollut mulla nyt rapiat 2 vuotta, korkeus vajaan metrin. Pitäkää peukkuja että se taas olisi selvinnyt, se on yks mun suosikki pihallani.

• kaxkytäkol

Helsingissä kasvaa katupuuna ginkgoa eli neidonhiuspuuta 2 kpl Vartioharjussa. Ovat jo oikean puun kokoisia. Kaisaniemessä kasvaa kaksi ginkgoa myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3635
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2570
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      597
      2302
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2046
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      78
      1817
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1678
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1658
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      1592
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      95
      1469
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1456
    Aihe