Kutina nenässä

pe2008

Meillä on ollut kotona jo pitkään kiusallinen ongelma. Siivoamme säännöllisesti, vaihdamme petivaatteet ym., mutta useat vieraat kärsivät nenän kutiamisesta meillä ollessaan. Myös minulla ja miehelläni on sama ongelma, tosin ei aina. Olen huomannut, että vaatteissa ja petivaatteissa tuntuu olevan kauheasti jotain "hiukkasia", jotka hengittäessä kutittavat juuri nenää. Olen yrittänyt pestä vaatteita korkeammissa lämpötiloissa, kuivattaa ulkona jne., mutta mikään ei tunnu auttavan. "Hiukkaset" tuntuvat olevan myös hiuksissani, koska hiusten ollessa kasvoilla, kasvoja kutittaa. Poskissa onkin jonkin tyyppistä ihottumaa.
En osaa oikein hakea apua mistään, kun en tiedä yhtään mistä nuo oireet johtuu. Osaisiko kukaan auttaa minua asiassa eteenpäin? Kiitos jo etukäteen!

7

3828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku S

      Olen miettinyt onko vika minussa vai talossa. Myös minulla on hiuksissa tuota samaa. Minulla on seborrea sicca, kuiva hilse. Voisiko hilse olla se mikä leviää ja kutittaa? Toinen mitä epäilen on mineraalivillaeristys talossamme (-78). Millaisessa taloissa te asutte?

      • pe2008

        Sen olen todennut, että vika ei ole talossa. Olemme nimittäin asuneet kahdessa eri osoitteessa. Ennen asuimme rivitalossa ja nyt olemme asuneet omakotitalossa n.1,5 vuotta. Minullakin ilmenee aika ajoin hilsettä, ettei se vika sitten sieltä suunnalta löytyisi? Ongelma on todella ikävä ja itseä vaivaava..varsinkin siksi, kun ei yhtään tiedä mistä se johtuu.


      • kalkkikeuhko
        pe2008 kirjoitti:

        Sen olen todennut, että vika ei ole talossa. Olemme nimittäin asuneet kahdessa eri osoitteessa. Ennen asuimme rivitalossa ja nyt olemme asuneet omakotitalossa n.1,5 vuotta. Minullakin ilmenee aika ajoin hilsettä, ettei se vika sitten sieltä suunnalta löytyisi? Ongelma on todella ikävä ja itseä vaivaava..varsinkin siksi, kun ei yhtään tiedä mistä se johtuu.

        ainakin turkulaises vetes on kauhiast kalkkii tai jottain pehmikkeit, et noit mont kymment vuat vanhat
        "putket" muovisukat pysyis ehjänä, on sitä kalkkii paljon mones muussakin kaupungis.
        käytin talvel ilmankostutint pari kuukaut, sit meni toinen pari kuukaut sen valkosen, vähän rasvasen
        tuntuisen jauhon kuuraamiseen. ei teil välttämättä ole sama ongelma.


    • Antsuliinika

      Homeoire.hqiseeko vaatteet tai kutittavatko esim bussissa muita tai aivastuttaa.selvä homeoire

    • pölyäriittää

      kuivaa vaatteet kuivausrummussa huomaa miten paljon irtoaa nukkaa...

    • Syytä on monta ko oireiluun.
      -minkäikäinen kiinteistö rak vuosi
      -huoneiston kunto, onko remontoitu ja miten
      -mahdollisia vanhoja pintamateriaalit jäänyt uuden alle?
      -ilmanvaihto / kosteus rakenteessa
      -kosteat tilat
      Vaikea oli tuosta nyt kertoa kun ei ollut tietoa asunnosta tarkemmin.
      Lisäksi milloin havaittiin ongelma ja kauanko olette asunneet.

    • sanonta_selvisi

      Olenkin aina ihmetellyt, että mistä tulee sanonta: "Minulla on sellainen kutina nenässä, että..."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe