"Tornien taisto on leikkimielinen kilpailu, jossa pyritään havaitsemaan lintutornista mahdollisimman monta lajia kahdeksassa tunnissa".
Kilpailu tapahtuu samanlaisessa "leikkimielisessä" hengessä kuin urheilun puulaakeissa: jalkapallo-, pesäpallo-, kaukalopallo- ja lentopallopuulaakeissa. Sanoisin, että näistä kaikista on leikkimieli kaukana. Lintutornien lähellä parveilevat amatöörit eivät herätä kaikissa tornitaistelijoissa kovin positiivisia tunteita.
Tornien T-A-I-S-T-O
3
278
Vastaukset
- uyttyu87676gfhfjklk
tämä ei nyt aivan liity aiheeseen, mutta bongaus menee kyllä joillakin liian vakavaksi, kun esim. autolla ajava lintumies yhtäkkiä pistää jarrut pohjaan ja syöksyy autosta ulos (= liikenteen vaarantaminen) jonkun oletetun harvinaisuuden perässä. olen kerran ollut tämmösen kyydissä. tuntui ettei se ollut enää aivan järjissään.
- hernepussi2
niin leikkimielinen taistelu että naurattaa ja tuleepi tippa tiesmihin
https://vimeo.com/165042395 - MullahMäkinen
Jos tornit olisivat hieman lähempänä toisiaan olisi myös tuliaseet käytössä. Itse osallistuin piruuttani tähän hölmöilyyn anonyymisti omalta pihaltani ja lopputulemana vain 19 lajia. Päivän helmenä räystäspääsky, joka on harvinaisen aikaisin liikkeellä täällä Pohjois-Suomessa. Toinen mukava leppälintu, joita oli useampikin yksilö liikkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627