elikkä voisiko joku mukava ja koirista tietävä ehdotella minun elämän tapaani sopivaa koirarotua myös. paljon on koirista kokemusta, paljon olen koiria hoitanut ja ollut tekemisissä. eli liki 20 vuotta. iki omaa koiraa ei kuitenkaan ole ollut, hoitokoiria useampia kymmeniä ja sijaiskotina toiminut aikanaan. joten etsinnässä olisi nyt ensimmäinen oma koira vihdoinkin:
*seura/koti/harrastus/lenkki koira. kokemusta kouluttamisesta löytyy. näyttelyistä en ole kiinnostunut, enkä kisaamaan ole lähdössä.
*ei kauhean haukku herkkää (tosin tässäki asiassa on kouluttamisesta paljon kiinni), asun kerrostalo huoneistossa. koiralla vapaata liikkuma tilaa liki 100m2 sisällä. asun lähiössä.
*mahdollisuus lenkitykseen vapaana heti talon kulmalta lähtien, uimiseen, koirapuistoiluun, pitkiin lenkkeihin, metsässä samoiluun. joka tapauksessa tarkoituksena useamman tunnin ulkoiluihin päivässä. eli meillä päästään "talon kierrosta" pidemmällekin.
*ei nypittävää/trimmattavaa rotua. turkin pesuun, föönaamiseen yms saa kulua aikaa, ja harjaukseen ja laittamiseen pystyn sitoutumaan joka päivä. siihen on halua ja kokemusta
*säkä alle 50cm ja paino alle 25kg. (kokemusta kuitenkin pienistä chihuista - isoihin tanskandoggeihin.)
*ei muita eläimiä tällä hetkellä, mutta pien jyrsiöitä tulevaisuudessa koiran aikana tulee mahdollisesti olemaan. lapsia ei ole, eikä tule joten pienemmätkin rodut eivät jäisi jalkoihin ;) kissoja, kaneja, marsuja, akvaarioita, liskoja yms. ei myöskään tule.
*toivoisin seurallista, kiintyvää rotua. (mahdollisuuksien mukaan myös saman rotuista koira kaveria tulevaisuudessa suunnitteilla, jos rotu viihtyy laji kumppanin kanssa.)
*ei pitkiä yksinoloja nyt eikä tulevaisuudessa. ei ulkomaan matkoja harrasteta. ei olosuhde muutoksia.
tämmöiseen kotiin koira olisi perheen jäseneksi enemmän kuin tervetullut. Joten rotu ehdotteluja kiitos.
ensimmäinen oma koira
nvjdghgr
2
282
Vastaukset
- Coton de Tulear
Voit jäädä koukkuun ;)
Ensin yksi, sitten toinen sille seuraksi. Kun antaa pirulle pikkusormen...- nvjdghgr
oon kuullutkin siitä ;) kaverin siskolla monin kappalein. entäs tuo kauhea turkki..? oon kiertänyt erittäin kaukaa, kun rotuun törmännyt. ettei sit vissiin ihastu ja menetä sydäntä sille. onhan silla koeman puolinen turkki, jossa hommaa riittäis. eiku siis googlettaa, ja heti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442