elikkä voisiko joku mukava ja koirista tietävä ehdotella minun elämän tapaani sopivaa koirarotua myös. paljon on koirista kokemusta, paljon olen koiria hoitanut ja ollut tekemisissä. eli liki 20 vuotta. iki omaa koiraa ei kuitenkaan ole ollut, hoitokoiria useampia kymmeniä ja sijaiskotina toiminut aikanaan. joten etsinnässä olisi nyt ensimmäinen oma koira vihdoinkin:
*seura/koti/harrastus/lenkki koira. kokemusta kouluttamisesta löytyy. näyttelyistä en ole kiinnostunut, enkä kisaamaan ole lähdössä.
*ei kauhean haukku herkkää (tosin tässäki asiassa on kouluttamisesta paljon kiinni), asun kerrostalo huoneistossa. koiralla vapaata liikkuma tilaa liki 100m2 sisällä. asun lähiössä.
*mahdollisuus lenkitykseen vapaana heti talon kulmalta lähtien, uimiseen, koirapuistoiluun, pitkiin lenkkeihin, metsässä samoiluun. joka tapauksessa tarkoituksena useamman tunnin ulkoiluihin päivässä. eli meillä päästään "talon kierrosta" pidemmällekin.
*ei nypittävää/trimmattavaa rotua. turkin pesuun, föönaamiseen yms saa kulua aikaa, ja harjaukseen ja laittamiseen pystyn sitoutumaan joka päivä. siihen on halua ja kokemusta
*säkä alle 50cm ja paino alle 25kg. (kokemusta kuitenkin pienistä chihuista - isoihin tanskandoggeihin.)
*ei muita eläimiä tällä hetkellä, mutta pien jyrsiöitä tulevaisuudessa koiran aikana tulee mahdollisesti olemaan. lapsia ei ole, eikä tule joten pienemmätkin rodut eivät jäisi jalkoihin ;) kissoja, kaneja, marsuja, akvaarioita, liskoja yms. ei myöskään tule.
*toivoisin seurallista, kiintyvää rotua. (mahdollisuuksien mukaan myös saman rotuista koira kaveria tulevaisuudessa suunnitteilla, jos rotu viihtyy laji kumppanin kanssa.)
*ei pitkiä yksinoloja nyt eikä tulevaisuudessa. ei ulkomaan matkoja harrasteta. ei olosuhde muutoksia.
tämmöiseen kotiin koira olisi perheen jäseneksi enemmän kuin tervetullut. Joten rotu ehdotteluja kiitos.
ensimmäinen oma koira
nvjdghgr
2
336
Vastaukset
- Coton de Tulear
Voit jäädä koukkuun ;)
Ensin yksi, sitten toinen sille seuraksi. Kun antaa pirulle pikkusormen...- nvjdghgr
oon kuullutkin siitä ;) kaverin siskolla monin kappalein. entäs tuo kauhea turkki..? oon kiertänyt erittäin kaukaa, kun rotuun törmännyt. ettei sit vissiin ihastu ja menetä sydäntä sille. onhan silla koeman puolinen turkki, jossa hommaa riittäis. eiku siis googlettaa, ja heti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333204Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441599Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19991Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32979- 59953
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22938Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37850Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36813Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173803- 48719