Jos ja kun on allerginen itselleen, niin voiko syy olla kuitenkin jossain ruoka-aineessa?
Reagoin kaikkeen missä ihoni joutuu tekemisiin sisältäni tulevien asioiden kanssa, kuten hiki, kyyneleet ja kiihottuessa kostumiselle.
En voi käyttää terveyssiteitä, koska alapää hikoilee. Kainalot on kokoajan rikki ja punoittavat, sekä taipeet. Jos pidän villasukkia, tai muita paksuja sukkia, jalat alkaa kutiamaan. (en ole villalle allerginen)
Jos itken, silmäni muurautuu 2-3 päiväksi täysin upeen. Luomet turpoaa kamalasti.
Jos on nuha, pienikin koko nenän alunen on todella rikki. En myöskään voi pitää sormusta, sillä siitä tulee ihottumaa. Muuten en ole kullalle allerginen.
Olen käynyt lääkärillä useasti, myös ihotautilääkärillä. Ne ei ole koskaan tehnyt testejä, määränneet vain salvoja ihottumaan. Olen myös käynyt homeopatialla, mutta se oli kallista ja alku turhaa, joten en halunnut edes jatkaa.
Onkohan muita samanlaisia, kuin minä?
Hiki allergia
6
3156
Vastaukset
- ast.
aika yksityseltä ihot.lääkäriltä ja pyydä lähete testeihin!
- koko ikäni
Olet atoopikko, hiestä tulee kutiavia ihottuma läiskiä, eli pitää käydä pesulla useammin, kerta päivässä ei aina riitä ja rasvata heti kostea iho, mieluummin herkälle iholle tarkoitettuja. Rannekelloa enkä sormuksia ole pitänyt vuosiin, kun tulee heti pikkurakkuloita. Allergioita on sitten ajan myötä tullut (osasta anafylaksiaa) ja nyt sitten astma.
- koko ikäni
Sibicorttia (kirjoitinkohan oikein) kannattaa käyttää jos iho menee rikki.
- lääkettälääkettä
koko ikäni kirjoitti:
Sibicorttia (kirjoitinkohan oikein) kannattaa käyttää jos iho menee rikki.
no, eikös sitä ole sanottu usein, ettei kortisonia saa rikknäiselle iholle laittaa. iho ei parane, vaan pysyy auki.
- koko ikäni
lääkettälääkettä kirjoitti:
no, eikös sitä ole sanottu usein, ettei kortisonia saa rikknäiselle iholle laittaa. iho ei parane, vaan pysyy auki.
Mutta sibicorttia saa laittaa nimenomaan rikkonaiselle, muita tuotteita en tiedä saako käyttää. Olen sitä jopa lääkärin määräyksestä vauvallekin käyttänyt, terve nuoren miehen alku on nyt.
- Kaiken kokenut
Juu ainakin atoopikko tulee allergiseksi kaiken muun lisäksi, myös omalle hielleen.
Itse olen vähitellen pääsemässä eroon koko atopiasta. Se alkoi parantua kuin itsestään.
Kannattaa kokeilla aurinkoa (kohtuudella), pesu esim. sebamed tuotteilla, joissa on ihon oma ph, ja vaikka kuinka kutittaa niin kerta päivässä riittää suihkun suhteen. Ihoa rauhoittaa myös suolavesiliuos ja kortisoni voiteet. Kortisonivoiteiden käytössä kannattaa pitää järki päässä, pitempi käyttö= ohut iho.
Ja tärkein kaikista, mene lääkäriin hommaa allergia lääkket iho-oireisiin ja VAADI lähete erikoislääkärille.
Siellä varmasti otetaan kokeet ruoka-aineista, iho-keliakiasta ym. Koskaan ei tarvitse turhaan kärsiä, kun apua on kerran saatavilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442