Sain äitienpäivä lahjaksi orkidean oksan. Se on aivan täynnä vaaleanpunaisia kukkia joiden keskellä on tummempaa punaista. Se on aivan mahtavan hieno. Nyt on vaan ongelmana se, että kuinka hoidan sitä. Laitoin sen vaasiin kylmään veteen. Mikä olisi oikea tapa hoitaa sitä,että se eläisi mahd. kauan. Löysin kyllä orkidean hoito-ohjeita, mutta ne oli kaikki ruukkukukalle tarkoitettuja ohjeita. Minulla ei ole koskaan ollut tuollaista kukkien kuningatarta, mutta jostain luin, että se voi oikealla hoidolla elää monta viikkoa. Voi, kun saisin sen onnistumaan.
Te, orkidea asiantuntijat, annatteko minulle neuvoja, olisin tosi kiitollinen. Kiitos.
Orkidean oksa
4
9063
Vastaukset
- gffggg
..pidempään kuin viikkoja :) vai tarkoititko niitä kukkia?
itselläni ei orkideoita ole koskaan ollut, mutta eikös se mene ihan "viherkasvina" silloin kun ei kuki. jokseenkin on sitten kyllä tylsän näköinen, mutta ei se nyt välttämättä kuole kun on kukkansa kukkinut :D- -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
kun on leikkokukka...mutta parisen viikkoa elää kirkkaasti, kun laittaa leikkokukkaravinnetta veteen tai vaihtaa vähintään joka toinen päivä uuden veden maljakkoon.
- ihastelen minäkin
Maljakkovesi saa olla kädenlämpöistä tai viileää, mutta ei mielellään jääkylmää. Kun laitat veden puhtaaseen maljakkoon ja vaihdat sen vettä muutamien päivien välein, leikko-orkidea viihtyy useita viikkoja normaalissa huonelämmössä. Sen kummempaa sille ei tarvitse tehdä. Nauti ja ihastele vain kukkakomeutta!
Sitten myöhemmin, kun kukat alkavat näyttää jo hiukan nuutuneilta, voit vielä leikata niitä veitsellä varresta irti ja asettaa vaikka pieneen jälkiruokamaljaan veteen kellumaan yksittäin.- sormi suussa
Kiitos vastauksista. Minun oli tämä kone tohtorilla viruksen takia, siksi vasta nyt kiittelen, mutta juuri noin olen tehnyt, vettä vaihtanut ja se on vielä todella kaunis. Kyllä sitä jaksaa ihastella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803