Minulla on vm. 2005 Audi A4 2.0 TFSI Quattro ja alusta alkaen on häirinnyt sen moottoriäänet, jotka ovat melkein kuin dieselissä? Ääniä kuunneltiin mm. merkkikorjaamossa ja ei siellä osattu sanoa mitään. Toisaalta kun viereen laitettiin käymään samanlainen auto niin äänetkin olivat melkein samanlaiset.. Onko muilla kokemuksia näistä aika häiritsevistäkin moottoriäänistä ja mitä niille voisi mahdollisesti tehdä? Katsastuksessakin katsastaja huomasi samat äänet, mutta taas päästömittauksissa päästöt olivat nolla, joten terve kone muuten.
A4 2.0 TFSI moottoriäänet?
13
5413
Vastaukset
- oks
Kesällä 2006 minulla oli ennen ostopäätöksen tekemistä koeajattavan A4 Avant 2,0tfsi quattro tiptroic ja sen koeajon jälkeen sanoin automyyjälle moottorin mörisevistä äänistä. Tämä vastasi, että se on maksanut kohtuulisen paljon, että äänet ovat ne mitkä ovat. Esitin näkemyksenäni niiden hiljentämistä, johon automyyjä tokaisi, että se ei ole mahdollista. Vain kaasupetaalin varovaisella käytöllä voi ääntä hillitä.
Muutoin ko auto on oiva peli. Vm 2007 ja 50 000 km mittarissa ilman mitään ongelmia ja matka jatkuu.- A4 2.0 TFSI
Joo, ei mullakaan oo todellakaan ollut mitään valittamista ko. autosta. Käyntiäänet on vaan aika rapeat jos niitä auton ulkopuolella tulee joskus kuunneltua. Auto ollut mulla uudesta asti, ajokilometrejä nyt 75000km, kulutus pysyy hyvin maltillisena ja tehot tallella. Tottakai turbo vinkaisee jos kaasua polkaisee :). Minullakin on tiptronic vaihteistolla ja en kyllä vaihtaisi enää manuaaliin. Joskus Start-auto-ohjelmassa sanoivat, että tuollaiset äänet ovat tyypillisiä FSI-koneelle. Tiedä sitten.. Vanha 1.8T kone käy paljon nätimmin.
- peteri..
A4 2.0 TFSI kirjoitti:
Joo, ei mullakaan oo todellakaan ollut mitään valittamista ko. autosta. Käyntiäänet on vaan aika rapeat jos niitä auton ulkopuolella tulee joskus kuunneltua. Auto ollut mulla uudesta asti, ajokilometrejä nyt 75000km, kulutus pysyy hyvin maltillisena ja tehot tallella. Tottakai turbo vinkaisee jos kaasua polkaisee :). Minullakin on tiptronic vaihteistolla ja en kyllä vaihtaisi enää manuaaliin. Joskus Start-auto-ohjelmassa sanoivat, että tuollaiset äänet ovat tyypillisiä FSI-koneelle. Tiedä sitten.. Vanha 1.8T kone käy paljon nätimmin.
sivu ääni ja sit oli eräs ripustuskin alas revennyt,meni kiville, meni vaihtoon..en tiedä pelaako enää..Talvella pyöri faijan mukaan *parilla pytyllä*.Kevääl taas äänet normalisoitui.
- A4 normiäänillä
siis ihan oikeesti?
Moottorit pitävät erilaisia ääniä,tiedätkö.
Jos kerran huolto sanoi ok, vieressä samanlainen sama ääni niin KENTIES
vika voi olla kuuntelijassa? - 07A4
Kun seison liikennevaloissa aamuruhkassa alan usein kuulla ääniä jostain kaljuuntuvan päälakeni alta. Äänet vaativat minua kiihdyttämään ja kiilaamaan muita tiellä liikkujia piittaamatta muiden turvallisuudesta. Onko tämä normaalia muilla Audi kuskeilla?
- oks
Tässä piti asiaa kirjoittaa. Sinä tulit ja kirjoitat silkkaa sontaa.
- jenkkitakaalaadun
Jos oikein ääntää niin vaiha nokka-akselin ketjut ja kiristin.
- öljypeukalo
Audilta. Mulla OLI A6 2.0 TFSI ja kiinnitin itsekin "dieselkäyntiin" huomiota, varsinkin jos kone on vähän kylmä. Se on kuitenkin normaalia ja kulkee käsi kädessä väljän moottorin kanssa, johon saa kaataa kaiken aikaa lisää öljyä!
- meitsi tässä
mulla on A4, ollut kaksi aikaisemminkin enkä ole kertaakaan lisännyt öljyä!
Nykyisellä ajettu 70tkm, kaksi kertaa ollut huollossa ja itseasiassa juuri viikko sitten
kurkkasin öljytikkuun, täysin normirajassa oli. - asdfghjk678678
meitsi tässä kirjoitti:
mulla on A4, ollut kaksi aikaisemminkin enkä ole kertaakaan lisännyt öljyä!
Nykyisellä ajettu 70tkm, kaksi kertaa ollut huollossa ja itseasiassa juuri viikko sitten
kurkkasin öljytikkuun, täysin normirajassa oli.Eihän vaan kannentiiviste vuoda ja vesi mene öljyn sekaan, silloinhan öljyn taso pysyy samana jollei jopa lisäänny. Kaikki ehjät moottorit ottavat hiukan öljyä jos auto ei kuluta sitä yhtään on siinä jotain vikaa, esim bensaa saattaa valua sekaan. No kirjoitit toki ettei ole tarvinnut lisätä eli kait se on okei...
- noice
Huolestu vast sitte ku äänet loppuu
- Rautapata220D
Moro
Ääntä pitääkin kuulua moottorista.
Sori, pakko kysyä. Oletko tyypillinen Audi-hiippari vaaleissa ruutuhuosuissa, vaaleanpunaisessa kauluspaidassa ja lilassa solmiossa, ja kukallisessa pikkutakissa, kun koneen äänet noi hurjasti pelottaa? Voi pojat..... - pyllyilmaa
Mullakin ennen pylly mörisi, mutta kun aloin käymään Audi-partyissä, niin enää kuuluu vaan hiljaista suhinaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763