Mihin aikaan saatte päiväpostinne? Asun keskustassa ja postiin on matkaa runsaat 100 m. Kuitenkin esim. tänään meille tuli päiväposti klo 14.00. Melko hidasta. Pitäisiköhän noutaa posti itse suoraan postista.
Postin jakelu
27
1779
Vastaukset
- kartzza148
Hidasta on postinkulku myös täällä Sammalkallion suunnalla rivitaloalueella. Posti saapuu yleensä kanssa siinä 13.30-14.00.
- hermoja
Luulen että johtuu jakajasta ja hänen käyttämästä reitistä. Meillä suovuoren alueella heittää välillä klo.10-14. Vaki jakaja tuo puolilta päivin... Kyllä joskus on keittänyt kun kolmen aikaan vielä odottelet! Postiin yhteys jos käy vallan mahdottomaksi.
- Keskustassa asuva
hermoja kirjoitti:
Luulen että johtuu jakajasta ja hänen käyttämästä reitistä. Meillä suovuoren alueella heittää välillä klo.10-14. Vaki jakaja tuo puolilta päivin... Kyllä joskus on keittänyt kun kolmen aikaan vielä odottelet! Postiin yhteys jos käy vallan mahdottomaksi.
kun lähinnä postia asuvat saavat postinsa viimeiseksi. Voisin todella hakea itsekin postini postista mutta jotenkin tuntuu, että postin kuuluu kantaa posti eikä minun. Lisäksi luultavasti kävisi niin, että kun menisin hakemaan postiani niin se olisi kantajan mukana jossakin reitin varrella joten pakko odotella iltapäivään.
- Ihmettelen vaan!
Keskustassa asuva kirjoitti:
kun lähinnä postia asuvat saavat postinsa viimeiseksi. Voisin todella hakea itsekin postini postista mutta jotenkin tuntuu, että postin kuuluu kantaa posti eikä minun. Lisäksi luultavasti kävisi niin, että kun menisin hakemaan postiani niin se olisi kantajan mukana jossakin reitin varrella joten pakko odotella iltapäivään.
Voihan sitä sopia postin kanssa, että noutaa itse postinsa, ei se ole mikään ongelma. Ongelmallisempaa on se jos postilaatikkoon tulee vierasta postia, mihin se oikein pitäisi laittaa, viedä postiin vai laittaa keltaiseen laatikkoon. Tuntuu, että posti eli Itella on vähentänyt niin paljon henkilökuntaa, että näillä ei ole aikaa lukea edes osoitteita. Niin usein tulee täysin eri osoitteeseen kuuluvaa postia, meille noin kerran viikossa ja jos kaikilla muilla on sama juttu niin siinä kulkee paljon postia ristiin rastiin.
- kale32
Ihmettelen vaan! kirjoitti:
Voihan sitä sopia postin kanssa, että noutaa itse postinsa, ei se ole mikään ongelma. Ongelmallisempaa on se jos postilaatikkoon tulee vierasta postia, mihin se oikein pitäisi laittaa, viedä postiin vai laittaa keltaiseen laatikkoon. Tuntuu, että posti eli Itella on vähentänyt niin paljon henkilökuntaa, että näillä ei ole aikaa lukea edes osoitteita. Niin usein tulee täysin eri osoitteeseen kuuluvaa postia, meille noin kerran viikossa ja jos kaikilla muilla on sama juttu niin siinä kulkee paljon postia ristiin rastiin.
Ollaan asuttu nyt 5 vuotta ja saamme myös viikottain väärää postia. Jossain vaiheessa olin paljonkin yhteydessä postiin ja meille sanottiin että meidän tehtävä on palauttaa postiin / postinjakajalle väärin jaettu posti. Itse pyysin palkkaa siitä että jaan meille tuodun postin uudelleen oikeisiin osoitteisiin. Eipä postin mukaan onnistu.
Kenen todella on vastuu jos posti jaetaan koko ajan väärin. Ihmettelen kovasti miksi asialle ei tehdä jotain jos muilla sama ongelma keskustan alueella.
Mitä jos Itella hankkisi lajittelijoille ja jakajille SILMÄLASIT... - Kale32
kale32 kirjoitti:
Ollaan asuttu nyt 5 vuotta ja saamme myös viikottain väärää postia. Jossain vaiheessa olin paljonkin yhteydessä postiin ja meille sanottiin että meidän tehtävä on palauttaa postiin / postinjakajalle väärin jaettu posti. Itse pyysin palkkaa siitä että jaan meille tuodun postin uudelleen oikeisiin osoitteisiin. Eipä postin mukaan onnistu.
Kenen todella on vastuu jos posti jaetaan koko ajan väärin. Ihmettelen kovasti miksi asialle ei tehdä jotain jos muilla sama ongelma keskustan alueella.
Mitä jos Itella hankkisi lajittelijoille ja jakajille SILMÄLASIT...Joku naapuri oli eilen illalla ystävällisesti taas kiikuttanut postilaatikkoon palkkaliuskan. Hienoa Itella...:)
- Tietoinen jakelusta
Keskustassa asuva kirjoitti:
Satutko tietämään, että ei postin jakelu lähde siitä keskstan postikonttorista, vaan jakajat tekevät työnsä ja lähtevät reiteilleen Luolalasta. Postisi ei siis missään vaiheessa käy lähimainkaan keskustan postia ennen kun se jaetaan kotiisi. Jakajilla on välillä hoidettavanaan useamman jakajan reitit, sen vuoksi aikataulu vaihtelee. Samoin aikataulu riippuu siitä, paljonko jakajalla on ns. esityötä aamulla ennen reitille lähtöä eli paljonko postia milloinkin on. Päivät vaihtelevat sen vuoksi. Onko sillä väliä, milloin se tulee, kun ei päivällä suurimmaksi osaksi olla kotona?
- Surksy
Tietoinen jakelusta kirjoitti:
Satutko tietämään, että ei postin jakelu lähde siitä keskstan postikonttorista, vaan jakajat tekevät työnsä ja lähtevät reiteilleen Luolalasta. Postisi ei siis missään vaiheessa käy lähimainkaan keskustan postia ennen kun se jaetaan kotiisi. Jakajilla on välillä hoidettavanaan useamman jakajan reitit, sen vuoksi aikataulu vaihtelee. Samoin aikataulu riippuu siitä, paljonko jakajalla on ns. esityötä aamulla ennen reitille lähtöä eli paljonko postia milloinkin on. Päivät vaihtelevat sen vuoksi. Onko sillä väliä, milloin se tulee, kun ei päivällä suurimmaksi osaksi olla kotona?
Minä olen työttömänä ja kaikki päivät kotona. Aamupäivällä olen selvänä, mutta iltapäivällä känni jo haittaa lukemista. Siks on mukava, että posti tulee pääsääntöisesti aamupäivisin.
- jotenkin
lajitellaan luolalassa, ei enään keskustan "postissa". itse asun myös keskustassa ja posti tulee aika vaihtelevaan aikaan 9 - 15 välillä.
- Asiakas45
Hei
Keskustan postista ja sen palvelusta haluaisin myös antaa moitetta. Eivät osanneet kirjata pakettia sisälle. Odottamani paketti oli kadoksissa yli kolme viikkoa ja jäljet päättyivät siihen kun paketti lähti Turun toimipisteesta Naantaliin. Etsin pakettia yhdessä postin valtakunnallisen palvelun kanssa ja jopa kävin pakettia Naantalista kysymästä, sanoivat ettei ole heillä ja olivat kuitenkin paketin lopulta lähettäneet takaisin vastaanottajalle. Jouduin maksamaan uudelleen 8,50 postimaksuja, että sain lopulta paketin itselleni. Harmitti ja kävin asiasta antamassa neg. palautetta. Muutenkin ollut siellä ajoittain tosi töykeää palvelua :(
Muiden kaupunkien toimipaikoissa ei ole ollut yhtä kiukkuisia tätejä vastassa :) Mitenhän tuota asiakaspalveluasennetta voisi kasvattaa?- Suklaan ostan kaupas
nämä postin tädit olemaan ystävällisiä eikä hoitamaan normaaleja postiin kuuluvia tehtäviä, kun niille on annettu myytäväksi vaikka mitä kuten esim. suklaata, mappeja, pieniä kirjoja ym ym. Itse olen kyllä saanut ystävällistä palvelua.
- 18+9
Itse tilasin viimeiset pakettini R-kioskin kuljetuspalvelun kautta.
- postionposti
Suklaan ostan kaupas kirjoitti:
nämä postin tädit olemaan ystävällisiä eikä hoitamaan normaaleja postiin kuuluvia tehtäviä, kun niille on annettu myytäväksi vaikka mitä kuten esim. suklaata, mappeja, pieniä kirjoja ym ym. Itse olen kyllä saanut ystävällistä palvelua.
Niinpä, edes pakettia ei voi hakea ilman, että tyrkytetään puoliväkisin ties minkälaisia oheistuotteita ostettavaksi. Postintädillä on tekomairea ilme naamalla kun hän esittelee leffalippuja ja kalentereita ja suklaapatukoita. Jos sanon, etten tarvitse, hän ehdottaa, että ostaisin jollekin lahjaksi.
- Sekkari
Pitäisiköhän sitä keksiä päivisin jotain muuta tekemistä, kuin odottaa kello kourassa postiluukun alla, että koska se Hong kongin mainos sieltä kolahtaa!! Tuskinpa kenellekään tänne ruikuttaneelle tulee mitään niin tärkeää postin kautta, että sillä olisi mitään merkitystä tuleeko se klo 10 vai 15. Mielestäni Posti/Itella ei ole missään luvannut, että päiväpostin tulisi olla perillä klo 10!!
- Ranta-Luikkio
Tosiaan Itellan Naantalin jakelu toimii nykyään Luolalassa. On vaikeaa luoda reittejä kantajille jottaa kaikki olisivat tyytyväisiä, jokuhan asuu aina siinä viereisessä talossa. Myös väärästä postista ja hitaudesta valittaminen on ristiriitaista, postinkantajalle työrauha. Itella säästää, reittejä kasvatetaan ja päiväpostin mukana tulee yhä suurempi osa mainoksista jotka ennen tulivat Turkulaisen välissä. En todellakaan kadehdi postinkantajaani. Postinkantajan työ on käsittääkseni urakkatyötä ja postinkantajakin varmasti olisi mielummin kotona kuin kantaisi minulle Ikea-kuvastoja. Posti pitää lain mukaan olla laatikossa ennen kello 17. Tämä toteutunee Naantalissa, toisin voisi kuvitella olevan haja-asutusalueilla. Kyllä meillekin tulee väärää postia mutta ei ole kovinkaan iso vaiva lykätä sitä naapurin postilaatikkoon. Kun monta kertaa tuli saman sukunimen omistavan, kadun toisessa päässä asuvan herrasmiehen postia, vinkkasimme tosin asiasta postinjakeluun ja tämän jälkeen on asia ollut kunnossa. Ymmärrän postiluukun edessä seisomisen, kun odottaa esimerkiksi viisumia tärkeälle matkalle. Muuten en kuitenkaan jaksa uskoa että kenenkään maailma kaatuu siihen että posti tulee vasta kello 14.00.
- Kale32..
Aivan tolkuton on mielipiteesi..
Kyllä meillekin tulee väärää postia mutta ei ole kovinkaan iso vaiva lykätä sitä naapurin postilaatikkoon.
Se oikeasti on iso vaiva jos ne ei ole naapurin posteja joita jaetaan vuodesta toiseen väärin. Lähdetkö sinä kylän toiselle puolelle noin 3 kertaa viikossa vuosikausia ihan pelkästä hyvästä sydämmestä jakamaan posti uudelleen.
Tänä aikana kun postissa tulee jopa pankkikortit on asia vakava.. - Ranta-Luikkio
Kale32.. kirjoitti:
Aivan tolkuton on mielipiteesi..
Kyllä meillekin tulee väärää postia mutta ei ole kovinkaan iso vaiva lykätä sitä naapurin postilaatikkoon.
Se oikeasti on iso vaiva jos ne ei ole naapurin posteja joita jaetaan vuodesta toiseen väärin. Lähdetkö sinä kylän toiselle puolelle noin 3 kertaa viikossa vuosikausia ihan pelkästä hyvästä sydämmestä jakamaan posti uudelleen.
Tänä aikana kun postissa tulee jopa pankkikortit on asia vakava..sitä postia oikeaan postilaatikkoon tarvitse viedä vaan postin kirjelaatikkoon, niitä löytynee taajama alueelta joka nurkalta. Päälle voi vaikka kirjoittaa viestiksi että väärin tuli.
- Kale32
Ranta-Luikkio kirjoitti:
sitä postia oikeaan postilaatikkoon tarvitse viedä vaan postin kirjelaatikkoon, niitä löytynee taajama alueelta joka nurkalta. Päälle voi vaikka kirjoittaa viestiksi että väärin tuli.
ainakin on lähin postilaatikko 400m päässä ja kyllähän se joskus menee mutta uskon että et sinäkään olisi 5 vuotta jaksanut uudelleen jakaa postia minimissä kerran viikossa.
Asia on oikeasti vakava viimeistään siinä vaiheessa kun perintäkirjeitä alkaa tulla ja pankkikortit menee väärille ihmisille.
- no se riippuu
jakajalla kuinka iso alue, onko jakaja lomalla eikä omaa sijaista, vaan homman hoitaa joku oman alueensa ohessa. Eli siitä se on kiinni, mikä jakajan alue on, onko monta aluetta kenties olosuhteiden pakosta. Kyllä he varmaan aamusta asti töissä ovat olleet, mutta työjärjestelyt voivat olla mitä ovat....
Enpä usko, että jakaja jossain lusmuilee, istuu vaikka puistossa varjossa ja tekee töitä sitten kun huvittaa ja jaksaa.
Juu, sun aloitus toukokuulta, että ei voi nyt sitten heinäkuun lopussa kirjoittaa, että juu, johtuu varmaan helteistä, että tekevät rauhallisemmassa tahdissa etteivät pyörry tai jopa kuole - tiedäthän että joku jakaja jossai kaupungissa oli kuollut työnsä ääreen helteiden takia....- Se aloittaja
Väität, että olen aloittanut keskustelun toukokuussa (pitää paikkansa) ja että en voi nyt sitten heinäkuun lopussa kirjoittaa, että johtuu varmaan helteistä se, että postin kulku on hidasta.
Selvyyden vuoksi kerron, että en ole kirjoittanut aloituksen jälkeen tähän keskusteluun riviäkään ennen tätä kirjoitusta. - Kale32
Se aloittaja kirjoitti:
Väität, että olen aloittanut keskustelun toukokuussa (pitää paikkansa) ja että en voi nyt sitten heinäkuun lopussa kirjoittaa, että johtuu varmaan helteistä se, että postin kulku on hidasta.
Selvyyden vuoksi kerron, että en ole kirjoittanut aloituksen jälkeen tähän keskusteluun riviäkään ennen tätä kirjoitusta.Sitä ei voi väittää että jos ongelmia on ollut jo pitkään että asia selittyy helteillä. Me olemme noin kerran vuodessa valittaneet asiasta postiin ja sen jälkeen on asiat ollut 2-4kk ok. Ovat laittaneet postilaatikkomme seurtantaan että sinne jaetaan vain meidän posti. Toimii siis aina jonkin aikaa ja sitten alkaa muiden postia olemaan laatikossa.
Tätä ei voi selittää isoilla alueilla eikä millään muulla kuin lukutaidon puutteella. Jos jaetaan väärin vaikka päällä oikea nimi ja osoite niin ei se välttämättä ole jakelijan vika vaan sen joka lajittelee.. - mitäänväliä
Se aloittaja kirjoitti:
Selvyyden vuoksi kerron, että en ole kirjoittanut aloituksen jälkeen tähän keskusteluun riviäkään ennen tätä kirjoitusta.no, kiitos kun selvensit.
Työtehtävien järjestely tietenkin jäi huomiotta.....
Miksi sinulle on mitään väliä, mihin aikaan se posti tulee. Yleensä laskujen eräpäivätkin ovat sellaiset, että aikaa on maksaa useita päiviä, eli ei ole kiire niittenkään kanssa heti samana päivänä maksaa. Ja jos oikein kiireellinen asia on, niin senhän voi hoitaa käteen toimitettavalla pikakirjeellä, niitähän kai kannetaan vaikka sunnuntaisinkin.......
Itselle ei ainakaan ole mitään väliä mihin aikaan posti tulee, tosin en yleensä ole kotonakaan päivällä...... - Todella on väliä
mitäänväliä kirjoitti:
no, kiitos kun selvensit.
Työtehtävien järjestely tietenkin jäi huomiotta.....
Miksi sinulle on mitään väliä, mihin aikaan se posti tulee. Yleensä laskujen eräpäivätkin ovat sellaiset, että aikaa on maksaa useita päiviä, eli ei ole kiire niittenkään kanssa heti samana päivänä maksaa. Ja jos oikein kiireellinen asia on, niin senhän voi hoitaa käteen toimitettavalla pikakirjeellä, niitähän kai kannetaan vaikka sunnuntaisinkin.......
Itselle ei ainakaan ole mitään väliä mihin aikaan posti tulee, tosin en yleensä ole kotonakaan päivällä......sen huomaa, ettet ole päivisin kotona, kun ei ole väliä mihin aikaan posti tulee. Itselleni on todella väliä mihin aikaan posti tulee, koska firmani posti jaetaan tietysti samaan aikaan kuin kotipostinikin enkä voi edellyttää, että kaikki asiakkaani lähettäisivät postinsa pikakirjeenä. Eikä se edes auttaisi mitään, koska ei niitä pikakirjeitä mitään erikseen jaeta. Ei sähkösanomiakaan sinulle erikseen tuoda vaan kyllä ne tulevat päiväpostin mukana.
- hampaus
no yleensä hän posti tulee joskussiinä. 10 paikkeilla aamulla ainakin yleensä ninkuin asutaan tässä ideaparkin vieress.................
- Malla
Postin saapumisaika riippuu täysin postin määrästä. Joskus lajittelu kestää tunnin, joskus kolme tuntia. Kun postia on enemmän, kestää myös postin kanto kauemmin. Järki käteen valittajat. Posti tulee neljään mennessä ja laskuissa on aina maksuaikaa. Itse kannattaisi hoitaa asiat ajoissa jotta ei tarvitse odottaa luukulla papereita.
- Pöljät
Ns päiväpostin jakelun deadline on klo 16.00. Siihen mennessä se pitää olla jaettu. Jakajat suorittavat itse useasti lajittelun ennen "lenkille" lähtöä.
Sairaslomien, vuosilomien ylityökieltojen yms vuoksi yhdellä jakajalla voi olla välillä kolmekin eri piiriä, jotka ovat kokonaan eripuolilla nykyistä Naantalia.
Lakatkaa kitisemästä niinkauan kun se laskunne tulee ennen klo 16.00.
Ette te sitä kuitenkaan samantein maksa.
Helvata. Ihmisiä ne postin jakajatkin on. - postiton
postihan on ihan viturallas , postihan menee konkurssiin tätä menoa muutamassa vuodessa ( malinenkin saa palkkaa vaan 450000 euroa vuodessa ) että voi kilin vittu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723