parkkisakko Virossa

10.5.2010

Onko jollain kokemusta siitä, jos maksaa/ei maksa Virossa kirjoitettua parkkisakkoa, joka muuten on 480 EEK ? Meneekö karhulle jollei maksa?

33

3864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • we. rf. gbc

      ei virolaista maksua voi laillisesti karhuta täällä. Anna olla ja unohda se

      • Jos..

        Ainoa vaara tuossa maksamatta jättämisessä on se, että jos joudut tullin kanssa tekimisiin Virossa ja on maksamaton sakko, niin maahanpääsy voidaan estää kunnes maksat sakon.


      • koppia
        Jos.. kirjoitti:

        Ainoa vaara tuossa maksamatta jättämisessä on se, että jos joudut tullin kanssa tekimisiin Virossa ja on maksamaton sakko, niin maahanpääsy voidaan estää kunnes maksat sakon.

        luuseri töppäilys


      • dipl.kaufmann
        Jos.. kirjoitti:

        Ainoa vaara tuossa maksamatta jättämisessä on se, että jos joudut tullin kanssa tekimisiin Virossa ja on maksamaton sakko, niin maahanpääsy voidaan estää kunnes maksat sakon.

        Viron tullia tai poliisia EI kiinnosta pysäköintivirhemaksu (se ei ole sakko). En maksaisi, vaikka joku perimistoimisto tulisi sitä Suomessa karhuamaankin. Ei ole nimittäin perintäkelpoinen.


      • Juri Polva
        Jos.. kirjoitti:

        Ainoa vaara tuossa maksamatta jättämisessä on se, että jos joudut tullin kanssa tekimisiin Virossa ja on maksamaton sakko, niin maahanpääsy voidaan estää kunnes maksat sakon.

        eihän virolaisetkaan maksa mitään parkkisakkoja täällä:)))))))) varkaat oo ennenkää mitään hoitanu ja kuka sitä enää toista kertaa viroon haluaisi, paitti jos viinaa ja horoja hakee...


      • Tallinna parkkisakko
        Jos.. kirjoitti:

        Ainoa vaara tuossa maksamatta jättämisessä on se, että jos joudut tullin kanssa tekimisiin Virossa ja on maksamaton sakko, niin maahanpääsy voidaan estää kunnes maksat sakon.

        Ihan hölynpölyä, että Viron tullia kiinnostaisi joku iKassan perimä huijausmaksu. Käyn Virossa säännöllisesti autolla, enkä ole vuosikausiin nähnyt yhtään tullivirkailijaa satamassa. Eli ei todellakaan estetä maahan pääsyä, jos on iKassan perimä epämääräinen pysäköintivirhemaksu maksamatta.


    • -

      ei niitä tarvii maksaa.. pari vuotta sitten jutustelin joutessani parkkipenan kanssa ja sanoi et venäläiset maksaa, koska eivät pääse maahan muuten.. mutta virolaiset ei maksa kun niitä ei pysty perimään/maahan tuloa estämään!! Ja kyllähän nuo jotkin virolaiset remonttireiskat aikas reippaasti noita keräileekin.. :)

    • Vironautti

      Suomalaisrekkarilla saatu yksityisten parkkifirmojen antama parkkisakko kyllä karhutaan useimmissa tapauksissa, sillä varsinkin Tallinnan kaupunki alihankkijoineen on niin rahapulassa, että tekevät kaikkensa saadakseen minkä tahansa vähäisenkin summan itselleen. Mutta se onko karhu kelpo ja kuinka kauan kestää, että se tulee perille, on sitten eri asia. Itse sain maksamattomasta parkkisakosta karhun vuoden päästä tapahtuneesta, ilman korkoja tai laskutuslisiä, joten sinänsä eräänlainen sijoitus oli olla sitä alun perin maksamatta.
      Liikenteen nopeuskameroista saatuja ylinopeussakkoja ei maiden välillä vaihdeta kumpaankaan suuntaan, mutta partiolle kiinni jääminen voi johtaa kortin menettämiseen. Varovasti liikenteessä hyvä tulee!

      • menee maksuun

        "myyvät" sakkosaatavat kansainväliselle perintäfirmalle, joka sitten perii saatavaa Suomen toimistonsa kautta muhkeilla perintäkuluilla ja koroilla lisättynä. Kestää kauan mutta korko juoksee. Hyvää bisnestä kaikille kun maksaja löytyy ja yleensä löytyy.


      • risicum
        menee maksuun kirjoitti:

        "myyvät" sakkosaatavat kansainväliselle perintäfirmalle, joka sitten perii saatavaa Suomen toimistonsa kautta muhkeilla perintäkuluilla ja koroilla lisättynä. Kestää kauan mutta korko juoksee. Hyvää bisnestä kaikille kun maksaja löytyy ja yleensä löytyy.

        Kesällä sain ja tänään tuli Risicumin perintämaksu. 15€ menee näköjään perintäkuluihin


      • sillä selvä
        risicum kirjoitti:

        Kesällä sain ja tänään tuli Risicumin perintämaksu. 15€ menee näköjään perintäkuluihin

        Enpä tuota tiennyt, että peritään Suomesta, mutta maksoin vähän "varmuuden vuoksi", kun kuitenkin tulee siellä autoiltua silloin tällöin. Eipä tarvitse murehtia sitä enää.


      • Ihme touhua.
        menee maksuun kirjoitti:

        "myyvät" sakkosaatavat kansainväliselle perintäfirmalle, joka sitten perii saatavaa Suomen toimistonsa kautta muhkeilla perintäkuluilla ja koroilla lisättynä. Kestää kauan mutta korko juoksee. Hyvää bisnestä kaikille kun maksaja löytyy ja yleensä löytyy.

        Tänään tuli perintätoimistosta kirje pysäköintivirhemaksusta Tallinnassa 27.10.2008 ! Huom. yli kaksi vuotta vanha parkkisakko ! Miten tämä voi olla mahdollista, että yli kahden vuoden jälkeen tulee perinnästä lasku ja "karhukirjettä" sakosta ei ole koskaan tullut ! Kuulin virolaiselta ystävältäni, että jos Virossa saat parkkisakon, heillä täytyy olla näyttää kuva tilanteesta, mistä sakottavat ! Jos kuvaa ei löydy, sakko jää maksamatta!

        Minä aion selvittää tilanteen ! Pitää kysyä perintätoimistolta toimeksiantajan tiedot ja ottaa yhteyttä sinne!


    • Hämmästynyt kuski

      Pysäköintivirhemaksu Tallinna

      Tuli iKassa perintätoimistosta maksuvaatimus. Pysäköintirike olisi tapahtunut jo vuosi sitten, josta minulla ei ole hajuakaan. Olin kyllä Tallinnassa noin vuosi sitten, mutta mitään rikemaksua en silloin saanut, en myöskään muistusta ole näkynyt myöhemmin. Pyysin perinnästä tarkempaa tietoa. Onko kellään lähiaikojen kokemuksia perinnästä? Meneekö maksamatta jätetty maksuvaatimus ulosottoon, jolla nyt uhkailevat?

      • lola67

        Sama maksuvaatimus tuli minullekkin iKassasta. Sakko kirjoitettu noin vuosi sitten Tallinnassa, mutta sitä sakkoa minä en ole koskaan nähnyt. iKassa lupasi lähettää valokuvan tapahtumapaikalta, ja kun kyselin alkuperäistä sakkolappua ilmoittivat, että sitä täytyy pyytää sähköpostitse. Näinhän minä teen kunhan ensin laittavat sen valokuvan.


      • harasoo
        lola67 kirjoitti:

        Sama maksuvaatimus tuli minullekkin iKassasta. Sakko kirjoitettu noin vuosi sitten Tallinnassa, mutta sitä sakkoa minä en ole koskaan nähnyt. iKassa lupasi lähettää valokuvan tapahtumapaikalta, ja kun kyselin alkuperäistä sakkolappua ilmoittivat, että sitä täytyy pyytää sähköpostitse. Näinhän minä teen kunhan ensin laittavat sen valokuvan.

        Kusetukseltahan tämä haiskahtaa, taas, älkää maksako. Oli omastani vollestanikin kuvia ja pysäköintilappu, siis parkkimaksu ikkunassa. viime kesältä. Ok, olin siellä mutta koskaan en luista parkkimaksuista tietämättäni. Kaveri oli mukana, joka vielä maksoi parkin, ja muisti kun soitin.
        Ja muka kolme minuuttia oli mennyt yli. Ehei.
        Joku kuvasi ja kirjoitti virhemaksun myöhemmin ja laittoi perintään.
        Paras todiste asiasta on että virhelappua ei tuulilasissa ole eikä voi ollakaan koska en väärin pysäköinyt. Jos näitä on paljonkin voitaisi yhdessä kaataa tämänkin kusetuksen. [email protected]


      • kaisaylikeskelle

        Lisäksi perintätoimistolla on ylisuuret perintäkulut (samainen firma pyörittää pikavippi yms vähän heikosti päivänvaloa kestävää liiketoimintaa).
        21 € perintäkulua on laiton mikäli ei ensin ole tullut muistutusta.
        Ja muistutuksen suurin kulu on 5 €:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/maksuviivastykset-ja-perinta/perinta-ennen-oikeudellisia-toimia/perintakulut/
        Eiköhän tässä ole yhdensortin kusetus"business" taas käynnissä.
        Antakaa poliisin tietoon joka ainoa tapaus niin alkaa toivon mukaan ryti löytymään.


    • Hämmästynyt kuski

      Kiitos tiedoista. Kyselin itsekin vielä emaililla iKassalta lisätietoja ja kopiota maksulapusta.

    • en maksa

      Samanlainen maksuvaatimus iKassalta minullakin, parkkisakko Tallinnassa kesältä 2009 - mitään muistikuvaa väitetystä sakosta ei minulla ole. Pyysin toimittaaman lisätietoja ja kuvan, tosin nyt tuntuu vedätykseltä tämä kuvio. Vois viedä lapun polisiasemalle kun kerran on työmatkan varrella.

    • Yllättynyt turisti

      Maksuvaatimus 66,68€ tuli minullekin iKassalta koskien viime kesää. Mitään sakkolappua en ole koskaan Tallinnassa saanut. iKassa toimitti minullekin sähköpostilla neljä valokuvaa ja pysäköintivirhelapun jossa syy näkyy olevan maksamaton parkkimaksu.

    • teppo5

      Hienoa että löysin tämän ketjun! Sama täällä. Soitin jo kuluttajasuojavirastoon neuvoja ja pyysin lisätietoja ikassasta ja nyt odotan heiltä vastausta.

      Miten teillä? onko laskuissa ollut edes maksuaikaa? Minulla oli jopa 3 päivää maksuaikaa eräpäivään siitä kun tipahti laskut luukusta. Eihän tässä anneta edes aikaa selvitttää mistä laskut on peräisin. Kohta varmaan lähettävät jo muistutuksia että saavat periä lisää!

      Haiskahtaa homma ja pahasti!

    • Ikassa tarkistukseen

      Hei!
      Sain myös kirjeen IKsassalta joka oli ensin lähetetty ihan väärään osoitteeseen.
      Tiedän että olen käynyt Tallinnassa keväällä mutta en ole saanut mitään parkkisakkoa kun meistä aina yksi istui autossa koska se oli täynä juotavia.
      Parkkisakko oli kirjeen mukaan kirjattu 29.4.2010 mutta sain sen vasta nytten.
      Joten haiskahtaa aika kunnolla.
      Onko mahdollista että joku ilmoittaa mitä kuluttaja virasto sanoo.
      Sain selville että Ikassa on alle 2vuotta vanha ja epäilen kovasti että henkilöt siellä eivät ole tutustuneet suomen ja viron lakiin tarpeeksi hyvin.

      Harmi että kuluttajavirastoon voi soittaa vain klo 10-12.

      Pitäisi ilmoittaa Iltasanomaan että he tekisivät lehti artikkelin jos/kun huijaus saadaan kiini.

    • Hämmästynyt kuski

      Laitoin viestiä 14.3. Kuluttajaneuvontaan, mutta eivät ole vastanneet. Sain iKassalta emaililla valokuvia autostani ja valvontamaksulapun todisteena. En muista tarkkaan vuoden takaisia pysäköintejä Tallinnassa ja en voi varmuudella kieltää, että en olisi pysäköinyt väärin. Olen silti kinastellut emailien kautta iKassan kanssa onko perintä laillinen vai ei. Luin jo Perintälakiakin, joka minun ymmärrykseni mukaan sanoo, että ensin on velkojan lähetettävä muistutus tai jopa 2, ennekuin voi siirtyä perintään. Jos ei iKassan toiminnan laittomuutta voida osoittaa, niin pitänee maksaa tuo valvontamaksu ja muistutuskulu 5 eur eli noin 35 eur. Perintäkuluja veloittavat 21 eur, jota en suostu maksamaan. Lain mukaan minulla 14 pv aikaa muistutuksesta maksaa lasku ilman lisäkuluja.

    • omistuista toimintaa

      Kuluttajavirasto neuvoi olemaan yhteydessä euroopan kuluttajakeskukseen. Kyseessä kun on ulkomainen velkoja/ toimeksiantaja. oli muuten aika monta samanlaista tapausta siellä jo tiedossa.

      Tuohon perintäkuluun en saanut vastausta kuinka laitonta/laillista se on. Minulle vaan kerrottiin ettei virossa ole maksumuistutuskäytöntöä.

      Odotan todisteita itse ikassalta tällä hetkelle. Jos ne saan niin yhdyn edelliseen voin maksaa valvontamaksun ja muistutuskulun mutta perintäkulut ovat kohtuuttomat ja ilman muistutusta mielestäni myös laittomat.

      Katsotaan mitä kuluttajakeskus asiaan tuumaa.

    • Erkki autoilija

      Älkää hyvät ihmiset maksako ulkomaisia sakkoja tai parkkimaksuja. Perintäyhtiöt voivat kyllä yrittää periä niitä, mutta eivät voi mitään ilman oikeuden päätöstä. Nämä eivät siis mene ulosottoon automaattisesti vaan siihen tarvitaan oikeuden päätös ja perintäyhtiö ei lähde kuitenkaan ketään yksittäistä ihmistä oikeuteen haastamaan.

      Kokemusta on itselläni ainakin Norjalaisista tietullimaksuista, joita kuvan kanssa perittiin, mutta en maksanut.

      Tyhmä maksaa aina, älä ole tyhmä!

    • iKassa + Europark

      Sain tänään 25.5.2011 maksukehoituksen Europark Estonia nimiseltä yritykseltä. Perintätoimistona toimii iKassa niminen perintäorganisaatio. Alkuperäinen sakko ilmestyi autonikkunaan Virossa, Tallinnassa perinteisesti paikalla jossa ei ollut minkäänlaista pysäköintikieltoa, maksuautomaattia tai mitään joka viittaisi maksulliseen pysäköintiin. Luonnollisesti autoni oli ainut Fin-kilpinen sekä ainut sakotettu auto noin 15 auton joukosta. Muistan tarkistaneeni ettei kenelläkään ollut minkäänlaista lappua/lätkää autossaan.
      Tässä vielä paras!! SAKKO ON KIRJOITETTU 1.7.2008!! Eli lähes 3 Vuotta sitten!!

      Sekä iKassa että Europark Estonia vaikuttavat hyvin epäilytäviltä yrityksiltä.

    • Viron veijarit

      Ovatko asianne edenneet ja oletteko saaneet keneltäkään asiantuntijalta mitään selvyyttä iKassan perimisiin? Olen saanut kolmen vuoden ajalta kolme eri perintää, mutta yhdestäkään ei mitään todisteita.

      • iKassa Viro sakko

        En maksa iKassan huijareille penniäkään. Viron yksityisten parkkifirmojen pysäköintivalvontamaksu ei varmasti ole perintäkelpoinen Suomessa, koska ei edes Viron viranomaisen pysäköintisakkoa voida periä Suomessa. Myöskään virolaisten Suomessa saamia parkkisakkoja ei voida periä Virossa.

        Että roskikseen vaan iKassan laput ja ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle asiattomasta uhkailusta. Rahan varastamistahan tuollainen asiaton perintä on!


    • törkää kusetusta

      Älkää helevatissä jättäkö autoanne sakkopaikalle Virossa.

    • Risicumin iKassa

      Perintäfirma on iKassa. Sen on Risicum pikavippifirman perintäyhtiö. Vastuuhenkilöinä mm. Tim Olin, Paavo Kettunen, Harri Tolppanen, Jouni Hintikka ja kumppanit. Nämä verenimijät yrittävät riistää ihmisiltä rahaa kaikin kyseenalaisin keinoin.

      Nämä Eestin pysäköintivirhemaksujen maksuvaatimukset ovat uhkailuja, joista pitää ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen.

      • Eurooppa yhdentyy

        Kannattaa huomata näissä asioissa, että jos olette saaneet pysäköintisakon tai -maksun ulkomailla, niin Suomen kuluttaja-asiamiehellä ei silloin ole asiassa paljon sanan valtaa. Asiassa edetään ko. maan lakien ja säädösten mukaisesti. Samoin asian mahdollinen oikeuskäsittely tapahtuu ko. maassa. Jos tuomio tulee esim. Tallinassa Viron lakien mukaan niin kyllä sen joku suomalainen perintätoimisto sieltä toimeksiannon saatuaan alkaa täälläkin perimään. Suomalaiset taitavat sielläkin olla näiden pysäköintifirmojen toiminnassa mukana, kyllä ne systeemit tuntevat.


      • iKassa Tallinna
        Eurooppa yhdentyy kirjoitti:

        Kannattaa huomata näissä asioissa, että jos olette saaneet pysäköintisakon tai -maksun ulkomailla, niin Suomen kuluttaja-asiamiehellä ei silloin ole asiassa paljon sanan valtaa. Asiassa edetään ko. maan lakien ja säädösten mukaisesti. Samoin asian mahdollinen oikeuskäsittely tapahtuu ko. maassa. Jos tuomio tulee esim. Tallinassa Viron lakien mukaan niin kyllä sen joku suomalainen perintätoimisto sieltä toimeksiannon saatuaan alkaa täälläkin perimään. Suomalaiset taitavat sielläkin olla näiden pysäköintifirmojen toiminnassa mukana, kyllä ne systeemit tuntevat.

        Suomessa ei todellakaan edetä Viron lakien mukaan! Kyllä täällä on kuluttaja-asiamiehellä melko paljon enemmän sananvaltaa kuin Europark Estonia OU:llä ja iKassalla.

        Alle 70 euron sakkoa ei voi periä muissa EU maissa. Nuo Tallinnan pysäköintivirhemaksut ovat alle 30 euron suuruisia, eivätkä edes ole sakkoja.
        Eli niillä iKassan uhkailulapuilla voi jokainen suomalainen rauhassa pyyhkiä pyllyään ja mennä taas huoletta takaisin Viroon ilman mitään pelkoa.

        iKassa uhkailee ihmisiä, koska heidän rahanteklobisneksensä perustuu siihen - siis uhkailemalla perittävään rahaan.

        Myös virolaiset voivat heittää Suomessa saamansa sakkolaput maksamatta roskikseen. Eivätkä siinä edes tee lain mukaan mitään väärin!


    • autoilija perkeles

      Mulla sama juttu, eli parkkimaksu i-kassalta Tallinn City toimeksiantajana ja tapahtumaksi kirjatu jotain 2009 vuosi. En ole tälläistä sakkoa koskaan saanut. Nyt tosiaan toinen maksumuistutus tullut. En aio tätä maksaa, noiden firmojen toiminta perustuu huijaukseen. Jos olisi oikealla asialla olisi peritty maksut esim Lindorffin kautta, joka ei arvatenkaan lähde tälläiseen toimintaan mukaan uskoisin.

    • autoilija perkeles

      moi onko muilla asia edennyt miten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe