Kalsiumlisä ja ummetus

ummetusta

Voivatko kalsiumravintolisät olla syynä ummetukseen? Onko eri kalsiumlisllä eroa tässä suhteessa?

6

4339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta apu löytyy

      Kyllä minä olen huomannut saman mutta jos ottaa samalla mangnesiumia niin se kompensoi sen. kalsium kovettaa ulosteen ja mankka tekee toisin päin.

      • vaikuttaa hyvältä

        Olen syönyt päivittäin 2 tablettia, joissa on kalsiumia yhteensä kalsiumkarbonaatin muodossa 800 mg ja magnesiumia yhteensä magnesiumoksidin muodossa 350 mg. Ummetus vaivasi, vaikka söi jonkin verran psylliumia. Lisäsin magnesiumia vielä 350 mg:lla magnesiumoksidia. Ei ollut paljon vaikutusta. Ehkä ilmavaivoja enemmän.

        Nyt olen muutaman päivän kokeillut seuraavaa. Otan kaksi kertaa päivässä kalsiumia 333 g kalsiumsitraattina ja samassa yhfeydessä magnesiumia 350 g magnesiumoksidina. Näyttää lyhyen kokemuksen jälkeen toimivalta. Vaihdan myöhemmin vielä magnesiumoksidin magnesiumsitraatiksi, jolloin magnesiumia ehkä riittää vähempikin määrä, koska sitraatin pitäisi imeytyä paremmin kuin oksidin.

        Magnesiumilla estän pientä kramppia, joka välillä ilmaantuu jalkaterään. Kalsiumlisää tarvitsen lääkitykseni vuoksi.

        D3-vitamiini on syytä olla ohjelmassa, jotta kalsium imeytyy kunnolla ja muutenkin.


      • edellinen
        vaikuttaa hyvältä kirjoitti:

        Olen syönyt päivittäin 2 tablettia, joissa on kalsiumia yhteensä kalsiumkarbonaatin muodossa 800 mg ja magnesiumia yhteensä magnesiumoksidin muodossa 350 mg. Ummetus vaivasi, vaikka söi jonkin verran psylliumia. Lisäsin magnesiumia vielä 350 mg:lla magnesiumoksidia. Ei ollut paljon vaikutusta. Ehkä ilmavaivoja enemmän.

        Nyt olen muutaman päivän kokeillut seuraavaa. Otan kaksi kertaa päivässä kalsiumia 333 g kalsiumsitraattina ja samassa yhfeydessä magnesiumia 350 g magnesiumoksidina. Näyttää lyhyen kokemuksen jälkeen toimivalta. Vaihdan myöhemmin vielä magnesiumoksidin magnesiumsitraatiksi, jolloin magnesiumia ehkä riittää vähempikin määrä, koska sitraatin pitäisi imeytyä paremmin kuin oksidin.

        Magnesiumilla estän pientä kramppia, joka välillä ilmaantuu jalkaterään. Kalsiumlisää tarvitsen lääkitykseni vuoksi.

        D3-vitamiini on syytä olla ohjelmassa, jotta kalsium imeytyy kunnolla ja muutenkin.

        En ota kahta kertaa päivässä 333 g kalsiumia, vaan tietysti 2*333 mg. Sama koskee magnesiumia, ei 350 g, vaan 2*350 mg. Tuo kalsiummäärä on siis kalsiumsitraatista ja magnesium magnesiumoksidista, jonka jatkossa vaihdan sitraattipohjaiseksi.


      • hyppykeppinä
        edellinen kirjoitti:

        En ota kahta kertaa päivässä 333 g kalsiumia, vaan tietysti 2*333 mg. Sama koskee magnesiumia, ei 350 g, vaan 2*350 mg. Tuo kalsiummäärä on siis kalsiumsitraatista ja magnesium magnesiumoksidista, jonka jatkossa vaihdan sitraattipohjaiseksi.

        joo, hyvä tietää. Ilmoittele sitten taas mitä olet tehnyt, kiinnostaa nimittäin aika pirusti


      • sinulle.
        hyppykeppinä kirjoitti:

        joo, hyvä tietää. Ilmoittele sitten taas mitä olet tehnyt, kiinnostaa nimittäin aika pirusti

        Keskustelupalstalaiset tuntevat itsensä imarreluksi asiaa kohtaan tuntemasi mielenkiinnon takia.

        Muuten, mitä sinä täällä oikein teet, jos kaikki antisi on tuossa? Eikö ole paras olla hiljaa, jos ei ole mitään asiaa?


    • sitraattia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe